Vlakové vlákno

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4180
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod prodejce » 16. 09. 2015, 18:28

LE:

Vážený cestující, vyzkoušejte naše novinky v občerstvení.

Teplé jídlo Indické kuře Tikka Masala s rýží a náš FIT TIP Zeleninový kuskus s tofu, které jsou nyní součástí našeho nového palubního menu a k dispozici ve všech třídách. Na našem kuskusu si pochutnají i vegetariáni.

Milovníci vína ocení obohacenou nabídku o bílé a červené víno značky Château de la Jaubertie a naši nejmenší cestovatelé se budou moci osvěžit Kubíkem s jahodovou příchutí.

http://www.le.cz/cms/112-obcerstveni.html


Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 21. 09. 2015, 13:22

prodejce píše:LE:

Vážený cestující, vyzkoušejte naše novinky v občerstvení.

Teplé jídlo Indické kuře Tikka Masala s rýží a náš FIT TIP Zeleninový kuskus s tofu, které jsou nyní součástí našeho nového palubního menu a k dispozici ve všech třídách. Na našem kuskusu si pochutnají i vegetariáni.

Milovníci vína ocení obohacenou nabídku o bílé a červené víno značky Château de la Jaubertie a naši nejmenší cestovatelé se budou moci osvěžit Kubíkem s jahodovou příchutí.

http://www.le.cz/cms/112-obcerstveni.html


Ve středu mě tato "veselice" čeká na cestě z Prahy do Hradiště v jejich prémiové třídě. Jsem zvědav na porovnání s business v RJ.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4180
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod prodejce » 21. 09. 2015, 14:50

Zoltan píše:Ve středu mě tato "veselice" čeká na cestě z Prahy do Hradiště v jejich prémiové třídě. Jsem zvědav na porovnání s business v RJ.

Těšíme se na reportáž.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 21. 09. 2015, 17:49

prodejce píše:
Zoltan píše:Ve středu mě tato "veselice" čeká na cestě z Prahy do Hradiště v jejich prémiové třídě. Jsem zvědav na porovnání s business v RJ.

Těšíme se na reportáž.


Jak se říká v jednom mém oblíbeném seriálu: Výzva přijata!
Jinak můj routing tak následuje "odpaněním" v žlutém autobusu do Brna. Nic perverzního, jen se díky svým rozměrům (204cm) autobusům vyhýbam a nikdy jsem tedy neměl tu cest kouknout Jancurovi pod pokličku. No a pak standart Rj70 OBB v pátek domů v business místo 35. Jen si říkám aby nás admin nevykazal na web a fórum zelpage.

Zatím si porovnejme čistotu a přehlednost e-tiketu. U ČD chybí jen kupon na 1+1 párek v rohlíku.
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (36.63 KiB) Zobrazeno 1700 x

Bez názvu2.jpg
Bez názvu2.jpg (158.94 KiB) Zobrazeno 1700 x

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1475
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod HonzaLB » 22. 09. 2015, 22:13

prodejce sice bagatelizuje téma toalet, ale tady jeden důkaz, že ČD berou problematiku vážně:)
http://www.cd.cz/scripts/detail.php?pgid=1247


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5387
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod flyingblue » 22. 09. 2015, 23:19

Zda se, ze HR SZDC pracuje rychleji nez odbor vyrizovani stiznosti :-)
Přílohy
szdc.png
szdc.png (127.98 KiB) Zobrazeno 1585 x

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 23. 09. 2015, 18:54

Zdravím z paluby LE. Kombinace Chateau Jaubertie, premium třídy, a WiFi sítě kde je pov kamera je báječná. Až má tu zimu LE zatím překonává Business v RJ. Jen to jídlo je slabě, ale o tom později...
IMG_20150923_184605~01.jpg
IMG_20150923_184605~01.jpg (49.91 KiB) Zobrazeno 1508 x

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 26. 09. 2015, 19:02

Tak dobře jedeme…
POZOR : na konci vkládám video bonusy, inspirovány Prodejcem a byl bych rád kdyby se stal tento formát, jako roztíratelnost másla, součástí trip reportů.

Dnes je čas podívat se na podrobněji na produkt Premium cestovní třídy ve vlacích LEO express.

Pracovní schůzka v UH mi nabídla tuto možnost a tak jsem řekl, že to prostě zkusím. Odložím auto do servisu na výměnu filtru pevných částic a vrhám se na rezervaci. Nedávno mi kamarád říkal, že pokud se tímto vlakem v economy vypravím, je nutné koupit si dvě místenky. Místa pomálu a žádná hitparáda pro lidi nad dva metry. Při rezervaci tedy rovnou klikám na oddíl business. Pak porovnávám cenu s oddílem premium, který je jen o 200Kč dražší. Takže rozvalit se v polohovatelném křesle je lákavá nabídka.

A tak stojím na peronu Hlavního nádraží, které ještě nenese jméno žádného zasloužilého umělce či státníka. Je 10min do odjezdu a vlak teprve přijíždí z Bohumína. Na nástupišti jsou snad skoro všichni a ve vaku se uklízí. Nastala situace podobná u koupáckého gatu. Tedy utvořila se u každých dveří do vlaku obří fronta a s každým otevření dveří kvůli úklidu musí vlakušky vyhánět cestující ven, kteří se tlačí dovnitř, aby se nechal vlak uklidit. Caterig to má ještě složitější, protože dostat se skrz dav je skoro nemožné. Vždyť má každý místenku na konkrétní místo tak proč, vždyť je venku je hezky a na vlaku jsou nápisi NENASTUPUJTE DO VLAKU.

Nastupovat se začíná 5min po plánovaném odjezdu a celý nástup trvá jen pár okamžiků. Beru si u dveří rozšířenou nabídku tisku (na výběr pět různých novinových plátků) Beru MF dnes a na zasmání blesk, jelikož bych si za normální peníze asi nikdy nekoupil. Docela mě zamrzelo, že nebyla v nabídce stejnojmenný časopis Leo, cesta by lépe utekla.
V premium třídě je 6 míst a my jedeme 4, nikdo na dvojsedle nemá nikoho do páru a já se budu na prvním dvojsedle rozvalovat sám. Sako a plášť věším do otevřené skříňky na ramínka a usedám do skvěle vypadajícího sedadla. Héj to je boží! Celý interier je dost tmavý a osvětlení jen u stropu žlutým páskem. Sedadlo o úroveň výše než v businessu RJ. Nastavení polohy je plně elektrické a i při plném položení má spolucestující za vámi mnoho místa. Rada k výběru sedadla. Doporučuji při cestování samostatně místo 6, Místo 3 mám totiž omezený prostor pro nohy. Cestování ve dvou pak místa 4,5. První řada a mé místo 1 mělo menší problém s výhledem ven. Pokud jsi poklopíte sedačku, uvidíte to, co já viz foto. Pár minut po odjezdu přišla vlakuška a nabídla vodu. Mě byla celkem chladno a tak jsem použil deku skutečně velkých rozměrů, která studené nohy zahřála. Mimochodem za celou dobu jízdy nikdo nechtěl vidět jízdenku. S bezpečností strojvůdce si nikdo hlavu neláme. Prostor od něj oddělují prosklené dveře, takže je na něj vidět jak pracuje a dveře nejsou uzamknuty. V kabině se postupně vystřídaly všechny vlakušky. Některé na delší, některé na kratší dobu. Najednou tam byly 3 po dobu asi 20min. Vždy jen vzali za kliku zeptali se: „Karle můžu“ a zmizeli v kabině. Hold piloti a strojvedoucí se mají. Pokud tedy řídí jednotku. Ono lézt přes spřáhlo a lokomotivu jako v případě vlaků p. Jančury moc nejde.

Naše vlakuška si stoupla před dveře, všechny nás přivítala a oznámila nám, že má pouze 3jídla a kdo si teda nedá výpečky s knedlíkem a zelím? Já si je rovnou objednal pro potřeby zdejší reportáže. Jaké jídlo se bude podávat je již předem dané a na webu LE se nechá zjisti co bude dobrého.
Jako předkrm jsem zvolil nové bílé víno značky Chateau de la Jauberie, které bylo suché jak silnice letos v létě a chutí bylo porovnatelné s špatným veltlínem. K večeři, která byla servírovaná na vyhřátém porcelánu, jsem si dal druhé víno z nabídky ze Zlonína konkrétně Souvignon a taktéž jsem pil mnohem lepší. Hold mám hubu už zhýčkanou. Jídlo bylo velice chutné a stačilo, ovocný salát a čokoládová kostka, taktéž chutnali. Celé kupé je koncipováno jako tiché a je potřeba telefonovat na chodbičku. Tam jsem zhodnotil velice příjemné decentní osvětlení oproti plnému zářivkovému v oddílu business. Zrovna jsme stáli ve stanici a dveře pořád otevíral výpravčí konkurence ČD. Proč jsem zjistil pár vteřin před odjezdem, kdy mu vlakuška podala od každých novin 1ks, nacpal je pod sako, zamával a zmizel. Je krásné, že se konkurence má ráda.

Nový rozměr zábavy dodává wifi síť, která nabízí mnoho muziky, rádií, her a filmů. Já zvolil Bony a klid. Dále přední a zadní kameru z kabiny, vlakový chat ( nikdo tam nebyl) info a vlaku a výběru pití a jídla. Myslím, že tento systém překonává i některé IFE leteckých dopravců. U stropu je TV kde beží mapa s rychlostí, pár reklam a zajímavé texty s informací o místech, kudy vlak projíždí. To mi přišlo opravdu originální a hezké.

Abych to zhodnotil, sedadla LE jsou tím nejlepším na českých kolejích. Výběr jídla a pití je naopak z těch nejhorších. Ale ten komfort vše kompenzuje. Kdybych, měl jet do Košic vlakem, volím LE a termobox s jídlem s sebou.
Nyní pár fotek a hlavně na konci houpavý BONUS!

2 nástup.jpg

1 le.jpg
1 le.jpg (99.66 KiB) Zobrazeno 1415 x

5 ovládání.jpg

4a kupé.jpg

4 místo.jpg
4 místo.jpg (30.38 KiB) Zobrazeno 1415 x

3 premium.jpg
3 premium.jpg (100.6 KiB) Zobrazeno 1415 x

9IFE.jpg
9IFE.jpg (75.18 KiB) Zobrazeno 1415 x

8 interier.jpg

7 výhled.jpg
7 výhled.jpg (66.29 KiB) Zobrazeno 1415 x

6 víno.jpg
6 víno.jpg (100.83 KiB) Zobrazeno 1415 x

11 catering.jpg

10 pov.jpg

12 fíra.jpg
12 fíra.jpg (97.08 KiB) Zobrazeno 1415 x


Bonus: Pojďte porovnat, jak se houpe káva na českých kolejích. Jako první klidné houpání ve vlacích LE, následuje drsné z vlaku RJ, které málo skončilo vypadnutím kávy ze stolku a na konec BUS p. Jančury. Kávu jsem chtěl vypít a ne se jí polít a tak jsem natočil co dělají horní dvířka přihrádek.

Káva LE:

Káva RJ

Psycho SA

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod misob » 26. 09. 2015, 20:33

Len 1 technická: Skratkou RJ je myslený Regiojet SA alebo Railjet ČD/ÖBB?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Globik » 26. 09. 2015, 21:07

misob píše:Len 1 technická: Skratkou RJ je myslený Regiojet SA alebo Railjet ČD/ÖBB?

Vzhledem k logu Henry na ubrousku je to jasně Railjet ÖBB.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Globik » 26. 09. 2015, 21:09

Zoltan píše:sedadla LE jsou tím nejlepším na českých kolejích.

O co jsou lepší než v Railjetu?

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 26. 09. 2015, 21:45

Globik píše:
Zoltan píše:sedadla LE jsou tím nejlepším na českých kolejích.

O co jsou lepší než v Railjetu?


Tak uhádnuto správně, je to RJ jako Rail Jet od OBB. jezdím s ním pravidelně každý měsíc v 8:41 z Brna.
Nicméně o co je lepší? Porovnal bych Business OBB jako VW passat, vše precizní, vše sedí, vše kvalitní a příjemné, jen mi v RJ pořád vypádá podhlavník z držáku. Ale Premuim LE je spíše Maybach. Zbytečně moc místa, vše v elektrice, sladěnost stropu, obkladů a koberce. Je to o tom prvotním pocitu luxusu, který u mě LE vyhrálo až na ten servis. A to se bavíme jen o RJ OBB, Business v RJ ČD je spíše k pláči. Sedadla stejná, ale bez pocitu soukromí, jak jsem zde již jednou psal. Co se týče economy, je to přesně obráceně...
Naposledy upravil(a) Zoltan dne 26. 09. 2015, 21:48, celkem upraveno 1 x.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2725
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Fabo » 26. 09. 2015, 21:48

S popisem LE 100% souhlasim, hard product vytecny, i v biznisu, soft produkt slaby.

Leem jsem cestoval loni v prosinci PRG-KSC, bizem, a sedelo se docela dobre. Mista nebylo tolik jako v premium, ale na odpoledni cestovani uplne v pohode, dokonce jsem i poklimbal. Na nocni cestu v opacne relaci bych ale asi preferoval Premium, za priplatek 200 korun zcela urcite. S cenovkou 1500-1600 KC jak se objevila na nekterych dalsich terminech bych uz premyslel nad cestou luzkovym spojem.

S Regiojetem jsem (zatim) premiovou sluzbu nezkusil, ale druha trida zcela urcite predci druhou tridu Leo Express, jinak jde o klasicky lepsi hard product, t.j. rekonstrukci klasickych kupatek, ve vysledku 3+3 jako na vetsine lepsich spoju CD a ZSSK. Prvni tridu bych chtel zkusit zas letos, nebo cestou do BTS. Co bych ale u RJ urcite ocenil, je klasicky jidelni vuz.

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod misob » 26. 09. 2015, 21:48

Teraz pozerám, že catering u ÖBB naozaj prevádzkuje Henry am Zug :) btw. nerobilo to predtým náhodou DO&CO, či sa mi to len pletie?

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod misob » 26. 09. 2015, 21:51

Fabo: na vybraných spojoch jídeláky jazdia (alebo aspoň predtým jazdili). Problém je akurát v tom, že RJ ich mal tuším len 2 kusy...



Zpět na “Off-topic”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů