Dotaz k odbavení na Ruzyni
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Dotaz k odbavení na Ruzyni
Mám jednu čerstvou ne příliš dobrou zkušenost s nedělním odbavením syna na let LOTu PRG-WAW-YYZ. Ač měl veškeré dokumenty, mladík na přepážce se jej rozhodl na let nevpustit. Prý proto, že nemá kanadskou ETU, což musí mít každý kdo cestuje do Kanady za turistikou. Jenže syn má přímo v pasu vlepené studijní vízum. Navíc Kanada je nyní pro turisty zavřená a bez pracovního nebo studijního víza se tam nyní nikdo nedostane. A i tak musí počítat s úhradou speciálního hotelu, kde zůstane 14 dnů po příletu - nehledě odkud přiletěl... A ten hotel musí mít předem rezervovaný a zaplacený...
Naštěstí se syn nenechal odbýt a asi po 20 minutách, kdy obsluha přepážky 4-5x volala nadřízeným jej do letadla pustili. Ve Varšavě se situace opakovala a v Torontu bylo samozřejmě vše bez jediného problému. Předpokládám tak, že to byla hrubá chyba LOTu a ne konkrétního mladíka co jen vykonával svou práci jen podle obdržených instrukcí. I tak nechápu co by se stalo, kdyby se syn nechal odbýt a propadla by mu nejen letenka ale hlavně ten karanténní hotel. Já totiž chápu, že aerolinka musí udělat nějakou pre-selekci těch co jim chybí doklady. Ale v dnešní turbulentní covid době nemůže znát všechno a podle mne by měla při operaci identifikace cestujícího a vážení kufrů se nesnažit zastoupit celníky cílové země, ale v případě pochyb dát cestujícímu podepsat reverz, že má pochyby o tom, že jej vpustí do destinace. Cestující by pak sám nesl riziko, že v případě nevpuštění si musím obratem koupit letenku zpět. Rozhodně by to tak bylo 1000x civilizovanější než to co předváděli zaměstnanci odbavující lety LOTu...
Nebo jak to vidíte Vy ? Šli byste do nějaké stížnosti - jde mi teď o to, aby v budoucnu neměl někdo, kdo s nimi bude z PRG opět cestovat podobné naprosto zbytečné umělé problémy...
Naštěstí se syn nenechal odbýt a asi po 20 minutách, kdy obsluha přepážky 4-5x volala nadřízeným jej do letadla pustili. Ve Varšavě se situace opakovala a v Torontu bylo samozřejmě vše bez jediného problému. Předpokládám tak, že to byla hrubá chyba LOTu a ne konkrétního mladíka co jen vykonával svou práci jen podle obdržených instrukcí. I tak nechápu co by se stalo, kdyby se syn nechal odbýt a propadla by mu nejen letenka ale hlavně ten karanténní hotel. Já totiž chápu, že aerolinka musí udělat nějakou pre-selekci těch co jim chybí doklady. Ale v dnešní turbulentní covid době nemůže znát všechno a podle mne by měla při operaci identifikace cestujícího a vážení kufrů se nesnažit zastoupit celníky cílové země, ale v případě pochyb dát cestujícímu podepsat reverz, že má pochyby o tom, že jej vpustí do destinace. Cestující by pak sám nesl riziko, že v případě nevpuštění si musím obratem koupit letenku zpět. Rozhodně by to tak bylo 1000x civilizovanější než to co předváděli zaměstnanci odbavující lety LOTu...
Nebo jak to vidíte Vy ? Šli byste do nějaké stížnosti - jde mi teď o to, aby v budoucnu neměl někdo, kdo s nimi bude z PRG opět cestovat podobné naprosto zbytečné umělé problémy...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Nějak se v tom ztrácím. Problém byl tedy jen v tom, že neměl ETA? Pokud ano, tak je to debilita toho agenta i (pokud jim to dobře vysvětlil) jeho nadřízených. Protože pochybuju o tom, že LOT vydal nařízení že osoby, které mají vízum, musejí mít i ETA (a debilita na druhou v situaci, kdy je příjezd z turistických důvodů zakázán). I když někdy je vše možné...Marty-t píše: ↑07. 06. 2021, 06:38Mám jednu čerstvou ne příliš dobrou zkušenost s nedělním odbavením syna na let LOTu PRG-WAW-YYZ. Ač měl veškeré dokumenty, mladík na přepážce se jej rozhodl na let nevpustit. Prý proto, že nemá kanadskou ETU, což musí mít každý kdo cestuje do Kanady za turistikou. Jenže syn má přímo v pasu vlepené studijní vízum. Navíc Kanada je nyní pro turisty zavřená a bez pracovního nebo studijního víza se tam nyní nikdo nedostane. A i tak musí počítat s úhradou speciálního hotelu, kde zůstane 14 dnů po příletu - nehledě odkud přiletěl... A ten hotel musí mít předem rezervovaný a zaplacený...
Naštěstí se syn nenechal odbýt a asi po 20 minutách, kdy obsluha přepážky 4-5x volala nadřízeným jej do letadla pustili. Ve Varšavě se situace opakovala a v Torontu bylo samozřejmě vše bez jediného problému. Předpokládám tak, že to byla hrubá chyba LOTu a ne konkrétního mladíka co jen vykonával svou práci jen podle obdržených instrukcí. I tak nechápu co by se stalo, kdyby se syn nechal odbýt a propadla by mu nejen letenka ale hlavně ten karanténní hotel. Já totiž chápu, že aerolinka musí udělat nějakou pre-selekci těch co jim chybí doklady. Ale v dnešní turbulentní covid době nemůže znát všechno a podle mne by měla při operaci identifikace cestujícího a vážení kufrů se nesnažit zastoupit celníky cílové země, ale v případě pochyb dát cestujícímu podepsat reverz, že má pochyby o tom, že jej vpustí do destinace. Cestující by pak sám nesl riziko, že v případě nevpuštění si musím obratem koupit letenku zpět. Rozhodně by to tak bylo 1000x civilizovanější než to co předváděli zaměstnanci odbavující lety LOTu...
Nebo jak to vidíte Vy ? Šli byste do nějaké stížnosti - jde mi teď o to, aby v budoucnu neměl někdo, kdo s nimi bude z PRG opět cestovat podobné naprosto zbytečné umělé problémy...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Ano, přesně tak. Má studijní vízum, ale agent tvrdošíjně trval na tom, že musí mít ETA a bez ní ho nechtěl odbavit... Přestože je to debilita na druhou, když turisté do Kanady momentálně nesmí...
Samozřejmě, že tak jak to nakonec po 20 min. dohadování dopadlo bylo nakonec pro všechny nejlepší. Ale spíš by mne zajímalo jak v budoucnu v takových situacích na přepážce jednat. Chtít po agentovi písemně proč a z jakého důvodu mne odmítá odbavit na let a pak pokud by neměli pravdu žalovat leteckou společnost nebo letištní handling o náhradu škody ? A co když mi odmítne agent dát důvod písemně - pak si zajistit svědectví osob okolo ? Přeci jenom nebavíme se tu jenom o nějaké letence za pár tisíc CZK, ale také o náhradě karanténním hotelu -3 dny přímo na letišti, kde vyčká výsledku PCR testu po příletu a pak dalšího kde bude dalších až 11 dnů a vyčká výsledku druhého PCR testu - celkem za 3-4000 CAD ! (jo a ještě před odletem v ČR si samozřejmě musel nechat udělat i PCR test tady) Viz. https://www.canada.ca/en/public-health/ ... llers.html Docela se divím, že si toto riziko prohraného soudního sporu zúčastnění vůbec neuvědomují... Anebo má někdo jiné zkušenosti ? Co dělat příště jinak ?
Samozřejmě, že tak jak to nakonec po 20 min. dohadování dopadlo bylo nakonec pro všechny nejlepší. Ale spíš by mne zajímalo jak v budoucnu v takových situacích na přepážce jednat. Chtít po agentovi písemně proč a z jakého důvodu mne odmítá odbavit na let a pak pokud by neměli pravdu žalovat leteckou společnost nebo letištní handling o náhradu škody ? A co když mi odmítne agent dát důvod písemně - pak si zajistit svědectví osob okolo ? Přeci jenom nebavíme se tu jenom o nějaké letence za pár tisíc CZK, ale také o náhradě karanténním hotelu -3 dny přímo na letišti, kde vyčká výsledku PCR testu po příletu a pak dalšího kde bude dalších až 11 dnů a vyčká výsledku druhého PCR testu - celkem za 3-4000 CAD ! (jo a ještě před odletem v ČR si samozřejmě musel nechat udělat i PCR test tady) Viz. https://www.canada.ca/en/public-health/ ... llers.html Docela se divím, že si toto riziko prohraného soudního sporu zúčastnění vůbec neuvědomují... Anebo má někdo jiné zkušenosti ? Co dělat příště jinak ?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Tak hotel by mu propadl, ale letenku zpět by při nevpuštění do země platit nemusel. Letěl by stejně jak přiletěl na náklady aerolinky. Já si myslím, že personál prostě zpanikařil, tady po Evropě už je to docela hračka, ale Kanada, USA apod je ještě problém a na odbavení to zkoumají více než je zdrávo, protože nevpuštění v Kanadě je větší problém než chybějící QR kód do Španělska..
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Písemně nic nedostaneš od něj, jeho povinnost to není aby ti něco napsal. ( něco jako, že podepíšeš prazdny papír ). Spíš se víc řídil podle Timaticu. Vzhledem k tomu, že se to stalo i ve WAW, tak tam něco bude napsané...
Nějaký formulář, by ti na vlastní vracení k ničemu nebyl, zas tak jednoduché není a vzhledem k tomu, že ten papír by jsi mohl v klidu vyhodit, tak by jsi letěl na účet aerolinky zpět. Takže proto to není a každý se snaží chránit sebe.
Nějaký formulář, by ti na vlastní vracení k ničemu nebyl, zas tak jednoduché není a vzhledem k tomu, že ten papír by jsi mohl v klidu vyhodit, tak by jsi letěl na účet aerolinky zpět. Takže proto to není a každý se snaží chránit sebe.
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Jasně, v dnešní situaci je práce agenta těžší, chrání primárně sebe/aerolinku, ale... Neodpověděls moc na podstatu dotazu. Tzn. kdo je v takovém případě odpovědný - pokud je právo na straně cestujícího a je o tom přesvědčený, jak se nenechat odbýt (jak postupovat - supervisor, aerolinka, MZV, velvyslanectví?), popř. když už to dopadne špatně, jak vymoci náhradu škody - a jak si na to zajistit důkazy...Roiman4 píše: ↑08. 06. 2021, 11:04Písemně nic nedostaneš od něj, jeho povinnost to není aby ti něco napsal. ( něco jako, že podepíšeš prazdny papír ). Spíš se víc řídil podle Timaticu. Vzhledem k tomu, že se to stalo i ve WAW, tak tam něco bude napsané...
Nějaký formulář, by ti na vlastní vracení k ničemu nebyl, zas tak jednoduché není a vzhledem k tomu, že ten papír by jsi mohl v klidu vyhodit, tak by jsi letěl na účet aerolinky zpět. Takže proto to není a každý se snaží chránit sebe.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Dle meho jde o IDB a tedy by mel cestujici dostat jak "normalne" informaci o tom, ze nebyl pripusten k preprave z duvody XYZ.marthym píše: ↑08. 06. 2021, 15:48Jasně, v dnešní situaci je práce agenta těžší, chrání primárně sebe/aerolinku, ale... Neodpověděls moc na podstatu dotazu. Tzn. kdo je v takovém případě odpovědný - pokud je právo na straně cestujícího a je o tom přesvědčený, jak se nenechat odbýt (jak postupovat - supervisor, aerolinka, MZV, velvyslanectví?), popř. když už to dopadne špatně, jak vymoci náhradu škody - a jak si na to zajistit důkazy...Roiman4 píše: ↑08. 06. 2021, 11:04Písemně nic nedostaneš od něj, jeho povinnost to není aby ti něco napsal. ( něco jako, že podepíšeš prazdny papír ). Spíš se víc řídil podle Timaticu. Vzhledem k tomu, že se to stalo i ve WAW, tak tam něco bude napsané...
Nějaký formulář, by ti na vlastní vracení k ničemu nebyl, zas tak jednoduché není a vzhledem k tomu, že ten papír by jsi mohl v klidu vyhodit, tak by jsi letěl na účet aerolinky zpět. Takže proto to není a každý se snaží chránit sebe.
A jelikoz by neslo o "zakonny duvod" tak imho by mel pak cestujici narok na kompenzaci i nahradu vsech dalsich nakladu.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Dotaz k odbavení na Ruzyni
Ikdyz je to blba otázka, říkali jste v PRG/WAW že má v pase studijní vízum hned na začátku při předložení ? Nebo až když řekl že Vás nepustí a začali jste se “dohadovat” ?
Na Tvojí otázku bych ti chtěl odpovědět, ale neznám Timatic v dnešní době. Ale vzhledem, že k tomu došlo na c-in a vy jste splňovali vše co jste měli ( ale držím de toho, co píšeš ty ), tak by to šlo za handlingem, odepření nástupu na palubu a na to je i papír myslím... a zavolat si supervisora určitě
Na Tvojí otázku bych ti chtěl odpovědět, ale neznám Timatic v dnešní době. Ale vzhledem, že k tomu došlo na c-in a vy jste splňovali vše co jste měli ( ale držím de toho, co píšeš ty ), tak by to šlo za handlingem, odepření nástupu na palubu a na to je i papír myslím... a zavolat si supervisora určitě