Ruzyně

Odpovědět
georgo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 01. 03. 2010, 21:36
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od georgo »

Většinou poměrně rychle. LH stojí na konci terminálu a než dojdu k pásům, tak už začínaj vyjíždět. A to vystupuji většinou první z letadla.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5646
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

georgo píše:
28. 04. 2022, 09:07
Většinou poměrně rychle. LH stojí na konci terminálu a než dojdu k pásům, tak už začínaj vyjíždět. A to vystupuji většinou první z letadla.
Takže jeden panák a jeden sendvič a nechám tam zbytek rodiny a jdu pro kufry :) Díky

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5646
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Když to čte Pražák (notabene takový, který už měl na let PRG-EWR koupenou letenku), tak z toho zůstane taková pachuť...
https://www.aerotime.aero/articles/3085 ... -expansion?

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 182
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od fricoolinek2 »

Jako občan Barrandova si teď užívám "letecké dny", s vrcholy v podobě přistávání (resp. přibližování se) Tripple 7 od Emirates. Chtěl bych se zeptat, jak náročná je změna dráhy z obvyklé 30 na 12? Resp. jaký je minimální časový odstup mezi přistáním na 30 a vzletem ze 12. Tvoří se i třeba letové řády do určitých bloků, aby v jednom bylo výhodnější užití 30 a ve druhém 12? Případně, je to spíše tak, že "nativní" drahou (nyní, při reku primární ranveje) je 30 a užití 12 je jen příjemný "bonus", pokud to jde? A v (ne)poslední řadě - je užití 12 pro lety směr jih až východ nějakým skutečně hmatatelným bonusem? Dá se vyjádřit nějak úsporou času či peněz, když odpadne zatáčka o +/- 180°?

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 932
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od bugr »

při větru 260 je užití dráhy 30 logické. Jinak ty bonusy a letové bloky nechápu, lítá se podle větru až na výjimky, např ZRH kde se lítá podle všelidového hlasování :)


fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 182
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od fricoolinek2 »

Ok, takže o výběru dráhy mezi 12/30 rozhoduje jen vítr a nikdy ne kurz cílové destinace?

Nicméně ovšem stále platí - jak moc velká operace to je, ono "přehození výhybky" ze 30 na 12? Předpokládám, že úplně einfach to není, vzhledem k tomu, že letadlo přistávající na 30 vs. vzletájící z 12 jsou v kolizním směru.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 932
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od bugr »

nespletl sis fórum? Výhybky používají šotouši :D :D
Já teda na dráze nikdy žádnou výhybku neviděl.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 182
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od fricoolinek2 »

Pokud máš potíže se zrakem, dej si "ctrl +" a text se zvětší. Pak tam lépe budou vidět v termínu "přehození výhybky" ony úvozovky.


Odpovědět