Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Evidentně je to překvapení i pro českou pobočku, protože rozhovor s Trejbalem před 4 týdny vypadal tak, že je vše zalito sluncem a linka se chytla. Na druhou stranu a jeho obranu musím říct, že těch 80% vytíženosti všechny 3 linky v měsících červenec a srpen létaly. A moc bych se divil, že by to mělo být od listopadu do června slabší, když směr Dubaj a jižní polokoule je směr s mnohem silnější zimní sezónou. Vůbec nejvytíženějším měsícem za posledních několik let na trase Praha-Dubaj byl vždy únor a březen.
Jen pro zajímavost, v srpnu letělo mezi Prahou a Dubají 51 505 cestujících.
flydubai kapacita 174 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 10 788
Emirates EK139/EK140 517 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 32 054
Emirates EK137/EK138 360 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 22 320
celkem 65 162, vytíženost 79%
Mnohem víc bych čekal, že zruší rotaci flydubai, což by kapacitně sedělo více a pořád by zůstala atraktivnější noční / večerní rotace s lepšími přípoji v Dubaji. Každopádně je to nemilé překvapení a vůbec si nejsem jist, jestli se 1. června linka vrátí nazpět. Holt lowcosti SW, Air Arabia, Wizz a další budou postupně vyžírat více jak 4 hodinové lety...bohužel.
Když jsem viděl informaci o Air Arabia do Sharjahu, čekal jsem, že to někdo nemůže ustát. 2x Emirates (388, 773), 2x Qatar (320, 788), 1x Smartwings (7M8), 1x Air Arabia (322) a 1x flydubai (7M8) nemůže Praha uživit. Celý letecký provoz na Arabský poloostrov se začíná jevit, jako nafouknutá bublina a někdo musí z kola ven. Etihad budiž, ale že začnou vyklízet pole zrovna Emirates, to jsem neočekával ani v nejmenším.
Jen pro zajímavost, v srpnu letělo mezi Prahou a Dubají 51 505 cestujících.
flydubai kapacita 174 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 10 788
Emirates EK139/EK140 517 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 32 054
Emirates EK137/EK138 360 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 22 320
celkem 65 162, vytíženost 79%
Mnohem víc bych čekal, že zruší rotaci flydubai, což by kapacitně sedělo více a pořád by zůstala atraktivnější noční / večerní rotace s lepšími přípoji v Dubaji. Každopádně je to nemilé překvapení a vůbec si nejsem jist, jestli se 1. června linka vrátí nazpět. Holt lowcosti SW, Air Arabia, Wizz a další budou postupně vyžírat více jak 4 hodinové lety...bohužel.
Když jsem viděl informaci o Air Arabia do Sharjahu, čekal jsem, že to někdo nemůže ustát. 2x Emirates (388, 773), 2x Qatar (320, 788), 1x Smartwings (7M8), 1x Air Arabia (322) a 1x flydubai (7M8) nemůže Praha uživit. Celý letecký provoz na Arabský poloostrov se začíná jevit, jako nafouknutá bublina a někdo musí z kola ven. Etihad budiž, ale že začnou vyklízet pole zrovna Emirates, to jsem neočekával ani v nejmenším.
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
m@rtin píše:Každopádně je to nemilé překvapení a vůbec si nejsem jist, jestli se 1. června linka vrátí nazpět.
Já věřím, že se to 1.6. vrátí, Emirates moc často neruší lety, které prodává.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Robert píše:m@rtin píše:Každopádně je to nemilé překvapení a vůbec si nejsem jist, jestli se 1. června linka vrátí nazpět.
Já věřím, že se to 1.6. vrátí, Emirates moc často neruší lety, které prodává.
Jako třeba linku EK137/EK138 od 6. listopadu 2018?
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
m@rtin píše:Robert píše:m@rtin píše:Každopádně je to nemilé překvapení a vůbec si nejsem jist, jestli se 1. června linka vrátí nazpět.
Já věřím, že se to 1.6. vrátí, Emirates moc často neruší lety, které prodává.
Jako třeba linku EK137/EK138 od 6. listopadu 2018?
No jo no
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 09. 01. 2003, 23:37
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
m@rtin píše:Evidentně je to překvapení i pro českou pobočku, protože rozhovor s Trejbalem před 4 týdny vypadal tak, že je vše zalito sluncem a linka se chytla. Na druhou stranu a jeho obranu musím říct, že těch 80% vytíženosti všechny 3 linky v měsících červenec a srpen létaly. A moc bych se divil, že by to mělo být od listopadu do června slabší, když směr Dubaj a jižní polokoule je směr s mnohem silnější zimní sezónou. Vůbec nejvytíženějším měsícem za posledních několik let na trase Praha-Dubaj byl vždy únor a březen.
Jen pro zajímavost, v srpnu letělo mezi Prahou a Dubají 51 505 cestujících.
flydubai kapacita 174 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 10 788
Emirates EK139/EK140 517 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 32 054
Emirates EK137/EK138 360 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 22 320
celkem 65 162, vytíženost 79%
Co vím tak vytížení tripla bylo slabší. Vše není zalito sluncem, jak líčil pan ředitel.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Airways Cruiser píše:m@rtin píše:Evidentně je to překvapení i pro českou pobočku, protože rozhovor s Trejbalem před 4 týdny vypadal tak, že je vše zalito sluncem a linka se chytla. Na druhou stranu a jeho obranu musím říct, že těch 80% vytíženosti všechny 3 linky v měsících červenec a srpen létaly. A moc bych se divil, že by to mělo být od listopadu do června slabší, když směr Dubaj a jižní polokoule je směr s mnohem silnější zimní sezónou. Vůbec nejvytíženějším měsícem za posledních několik let na trase Praha-Dubaj byl vždy únor a březen.
Jen pro zajímavost, v srpnu letělo mezi Prahou a Dubají 51 505 cestujících.
flydubai kapacita 174 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 10 788
Emirates EK139/EK140 517 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 32 054
Emirates EK137/EK138 360 cestujících 31 dnů x 2 tam a zpět = 22 320
celkem 65 162, vytíženost 79%
Co vím tak vytížení tripla bylo slabší. Vše není zalito sluncem, jak líčil pan ředitel.
V nějakém rozhovoru uváděl, že prosazoval na centrále zavedení druhé frekvence zhruba rok. Teď, když mu to schválili, tak je z toho takový fail. To asi pan ředitel nedostane pochvalu
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Je to škoda, těžko říct co je skutečnou příčinou zrušení. Zajímal by mě load factor... Nicméně podle čísel z Ruzyně se přes léto Dubaj stabilně drží na pátém místě což nasvědčuje, že potenciál tu je, kor když v zimě ta poptávka bude vyšší. Na druhou stranu je třeba si přiznat, že nejsme Londýn, kde je poptávka téměř nevyčerpatelná. A na pražské poměry je ta kapacita obrovská, přičemž přijde ještě air arabia, která s tím jistě také zamává. Určitým problémem Emirates je, že mají pouze obří letadla. Věřím že pokud by měli např. Dreamlinera, tak by ho naplnili bez problémů. Zkrátka, že by to byl propadák to určitě ne, ale v současné době asi toho tripla víc potřebují jinde. A kdoví, třeba toho využije a zkusí štěstí někdo další...? Etihad asi nehrozí, ti mají problémů víc než dost. Qatar že by přidal třetí frekvenci? Tu A320 by možná naplnili. Nebo, ale to už je asi opravdu utopie, ikdyž bych je tu viděl rád, Oman air?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
ogan:
Tak load factor popisuji o par prispevku vys. On zas o tolik nizsi nez 80% byt nemohl, kdyz se jedna o prumer. To by musely A380 a flydubai letat uplne plne, a to take pravda neni. A380 v lete na letu tam cca 80-90%, zpet 40%. Neverim tedy tomu, ze by vecerni linka byla takovy propadak. Problem mohl nastat s rezervacemi na zimu, kam se vratil od rijna smartwings za par babek.
Osobne si myslim, ze jednim z problemu te linky bylo jeji velmi pozdni oznameni. Vetsinou se nove linky oznamuji pul roku az rok dopredu. Mnoho batuzkaru si letenky kupuje i rok dopredu. Linka EK137/8 byla oznamena par tydnu predem nez fyzicky zacala letat.
Kazdopadne od spolecnosti Emirates se jedna za 8 let jejich pusobeni o nejvetsi fail, ktery udelaly. Minimalne vuci cestujicim, kteri si koupili letenky s kratkymi prestupy v DXB. Mnoho lidi leta s Emirates prave proto, ze lety nerusi, ruci za typ letadla a nemaji prakticky zadna zpozdeni. Timto krokem o tuto povest spolecnost prisla. Uz jen to, ze o tom pisi vsechna masmedia, jim reklamu rozhodne nedela.
Tak load factor popisuji o par prispevku vys. On zas o tolik nizsi nez 80% byt nemohl, kdyz se jedna o prumer. To by musely A380 a flydubai letat uplne plne, a to take pravda neni. A380 v lete na letu tam cca 80-90%, zpet 40%. Neverim tedy tomu, ze by vecerni linka byla takovy propadak. Problem mohl nastat s rezervacemi na zimu, kam se vratil od rijna smartwings za par babek.
Osobne si myslim, ze jednim z problemu te linky bylo jeji velmi pozdni oznameni. Vetsinou se nove linky oznamuji pul roku az rok dopredu. Mnoho batuzkaru si letenky kupuje i rok dopredu. Linka EK137/8 byla oznamena par tydnu predem nez fyzicky zacala letat.
Kazdopadne od spolecnosti Emirates se jedna za 8 let jejich pusobeni o nejvetsi fail, ktery udelaly. Minimalne vuci cestujicim, kteri si koupili letenky s kratkymi prestupy v DXB. Mnoho lidi leta s Emirates prave proto, ze lety nerusi, ruci za typ letadla a nemaji prakticky zadna zpozdeni. Timto krokem o tuto povest spolecnost prisla. Uz jen to, ze o tom pisi vsechna masmedia, jim reklamu rozhodne nedela.
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
No, poměr cena / kvalita je u Kataru někde jinde (což hlavně u ceny je znát), pro individuální cestovatele do Asie se ve vyhledávačích dost nabízí TK, navíc do toho už tady zmiňovaný Sharjah... A prioritou CK pro Emiráty je QS, pokud náhodou nedupnete a nepřiplatíte si...
Na rovinu: Emirates zaspali dobu, kdy tady v PRG měli takřka monopol v lepším "servisu". Trejbal podle mě půjde brzy od válu...
Na rovinu: Emirates zaspali dobu, kdy tady v PRG měli takřka monopol v lepším "servisu". Trejbal podle mě půjde brzy od válu...
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
TK se hodně objevuje ve vyhledávání, ale letos mne překvapilo jak jsou drazí na Vánoce. Zvyknul jsem si o vánocích na měsíc létat do Thajska, po opuštění Finnairu před 2 roky po tragickém nezvládnutí poruchy letadla při odletu z BKK, s příletem do PRG asi o 18 hodin později, 2,5 hodihách čekání na zavazadla v HEL, kde všichni postižení, které nutili si vyzvednout odbavená letadla, nenechali na nich "nit suchou" a při mé stížnosti jedné "staré rašpli" s dovětkem, že tohle není Finsko ale Afghanistán na mne poštvala policajty, jsem je vyměnil právě za TK.
Nutno zmínit, že vždy cestuji v C. Vloni, bez problému, ještě v září byly ceny v C jak u Finnairu, tak i TK okolo 45.000,-. Letos jsem vybíral už půl roku dopředu a ceny AY a TK byly vyšší, vybral jsem tedy Etihad, tehdy za 42.000,-, později a dokonce i dnes lze v C do BKK o vánocích letět za cca 40.200,-, včera jsem koukal na ceny TK a v C byla cena 2.500EUR. Nevím jestli se jim tak daří, že to vyhnali do takových výšin ale jsou mnohem lepší ceny u jiných slušný aerolinek.
Snad mi Etihad do vánoc nezkrachuje.....
Nutno zmínit, že vždy cestuji v C. Vloni, bez problému, ještě v září byly ceny v C jak u Finnairu, tak i TK okolo 45.000,-. Letos jsem vybíral už půl roku dopředu a ceny AY a TK byly vyšší, vybral jsem tedy Etihad, tehdy za 42.000,-, později a dokonce i dnes lze v C do BKK o vánocích letět za cca 40.200,-, včera jsem koukal na ceny TK a v C byla cena 2.500EUR. Nevím jestli se jim tak daří, že to vyhnali do takových výšin ale jsou mnohem lepší ceny u jiných slušný aerolinek.
Snad mi Etihad do vánoc nezkrachuje.....
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Hledal jsem nahradni let za zruseny EK z FRA v unoru a koukam, ze EK 140 ma 26/2 odlet z Prahy az 21.30.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 262
- Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKAA
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
honzeek1 píše:Hledal jsem nahradni let za zruseny EK z FRA v unoru a koukam, ze EK 140 ma 26/2 odlet z Prahy az 21.30.
Jsem koukal po letence ekonomy na rychlou otočku do Dubaje, v nabídce nejlevnější G9 (Air Arabia) za 6500, OK (juchů) za 10k a EK za 33k. To si hodně lidí už rozmyslí ...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Nemec píše:HNA ruší PRG-BEG.
https://www.routesonline.com/news/38/ai ... -nov-2018/
Se ani moc nedivim, letel jsem tim par dni zpet a bylo to skoro jako private jet
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 44
- Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2018
Czech Airlines zrušili PRG - Aarhus ?