Stránka 14 z 15

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 09. 06. 2019, 21:53
od pettte
flyingblue píše:
pettte píše:
flyingblue píše:
Az bude mit konglomerat Air Asia nejaka dalsi letadla, tak mozna ...


Taky mne to zajímalo, tak jsem hledal kde to šlo. Nikde jsem nenašel, kdy by AirAsia měly dostat nějaké nové A330. Navíc do začítku, kdy měli začít lítat to je už jen 4,5 měsíce, a doposud nebyl zahájen prodej letenek, takže jsem už tomu přestal věřit a koupil na vánoce jinde.
navíc i kdyby byl znám termín dodání, tak jak jsem u několika aerolinek vysledoval třeba nasazení A350, tak i avízované nasazení bylo vždy o několik týdnů opožděno....
Ono asi spouštět dálkovku nejde kvůli prodeji letenek z měsíce na měsíc. U dálkovek běžně lidé plánují i 6 měsíců dopředu, takže reálně jim u mnoha lidí vánoce 2019 už podle mne utíkají.....


Jak bych to jenom rekl ... To, ze neco ohlasi Babis, neznamena, ze se to stane. Stejne tak Bamboo a jejich linka do Vietnamu v dobe, kdy nemaj zadny dalkovy letadlo.


Tak doufám, že si nemyslíš, že jsem se jim snažil věřit na základě Burešovy propagandy, to by jsi mne fakt naštval! :D

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 09. 06. 2019, 22:15
od flyingblue
pettte píše:
flyingblue píše:
pettte píše:
Taky mne to zajímalo, tak jsem hledal kde to šlo. Nikde jsem nenašel, kdy by AirAsia měly dostat nějaké nové A330. Navíc do začítku, kdy měli začít lítat to je už jen 4,5 měsíce, a doposud nebyl zahájen prodej letenek, takže jsem už tomu přestal věřit a koupil na vánoce jinde.
navíc i kdyby byl znám termín dodání, tak jak jsem u několika aerolinek vysledoval třeba nasazení A350, tak i avízované nasazení bylo vždy o několik týdnů opožděno....
Ono asi spouštět dálkovku nejde kvůli prodeji letenek z měsíce na měsíc. U dálkovek běžně lidé plánují i 6 měsíců dopředu, takže reálně jim u mnoha lidí vánoce 2019 už podle mne utíkají.....


Jak bych to jenom rekl ... To, ze neco ohlasi Babis, neznamena, ze se to stane. Stejne tak Bamboo a jejich linka do Vietnamu v dobe, kdy nemaj zadny dalkovy letadlo.


Tak doufám, že si nemyslíš, že jsem se jim snažil věřit na základě Burešovy propagandy, to by jsi mne fakt naštval! :D


Tak nic jineho navic oproti nezavaznym prohlasenim typu "Chicago!" nebo "Miami!" to asi nemelo :-)

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 02:21
od Paul1
bilbo píše:Nevím kde ty svoje čísla bereš, ale českej TVS v roce 2017 prodělal 500 mio a samozřejmě, že ČSA bylo ve zisku, když nemá žádný investice, narozdíl od TVS


To nejsou moje čísla, ale jejich čísla z účetních závěrek. A jestli nevíš, co je provozní zisk, tak si zopakuj učivo pro střední školy.

Zajímavý, ČSA dle tebe nemá žádný investice, ale přitom mělo odpisy majetku více jak 2x vyšší než Smartwings :)

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 11:17
od bilbo
Paul1 píše:
bilbo píše:Nevím kde ty svoje čísla bereš, ale českej TVS v roce 2017 prodělal 500 mio a samozřejmě, že ČSA bylo ve zisku, když nemá žádný investice, narozdíl od TVS


To nejsou moje čísla, ale jejich čísla z účetních závěrek. A jestli nevíš, co je provozní zisk, tak si zopakuj učivo pro střední školy.

Zajímavý, ČSA dle tebe nemá žádný investice, ale přitom mělo odpisy majetku více jak 2x vyšší než Smartwings :)


Čísla sedí, ale bez zkoumání závěrky mi nedává smysl, aby ČSA víc investovali než TVS, když TVS platil zálohy za nový Boeingy

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 11:25
od pettte
Tak ono hodně záleží jaký účetní standard ta, která společnost používá, a taky nemusí mít účetní období leden-prosinec.
Nejsem sice úplně specialista na účetnictví, protože na to mám účetní, ale v běžném podvojném účetnictví myslím nejsou zálohy na pořízení movitého majetku daňovým ani nákladovým výdajem do doby, než je daná věc dodána a odepisována.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 13:49
od Paul1
bilbo píše:
Paul1 píše:
bilbo píše:Nevím kde ty svoje čísla bereš, ale českej TVS v roce 2017 prodělal 500 mio a samozřejmě, že ČSA bylo ve zisku, když nemá žádný investice, narozdíl od TVS


To nejsou moje čísla, ale jejich čísla z účetních závěrek. A jestli nevíš, co je provozní zisk, tak si zopakuj učivo pro střední školy.

Zajímavý, ČSA dle tebe nemá žádný investice, ale přitom mělo odpisy majetku více jak 2x vyšší než Smartwings :)


Čísla sedí, ale bez zkoumání závěrky mi nedává smysl, aby ČSA víc investovali než TVS, když TVS platil zálohy za nový Boeingy


Však já jsem taky nikde netvrdil, že ČSA investuje víc. Jen jsem těmi odpisy poukázal na to, že nemáš pravdu v tom, že ČSA nemá žádné investice, jak jsi psal.

pettte píše:Tak ono hodně záleží jaký účetní standard ta, která společnost používá, a taky nemusí mít účetní období leden-prosinec.
Nejsem sice úplně specialista na účetnictví, protože na to mám účetní, ale v běžném podvojném účetnictví myslím nejsou zálohy na pořízení movitého majetku daňovým ani nákladovým výdajem do doby, než je daná věc dodána a odepisována.


Všechy obchodní společnosti mají jen jeden účetní standart - pro podnikatele. S těmi zálohy je to tak jak píšeš s tím rozdílem, že odpisy jsou daňovým nákladem ne v momentě dodání majetku, ale až v okamžiku, kdy jsou způsobilé užívání (je možno je provozovat). U dopravních prostředků teda, až mají všechny registrace.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 16:04
od pettte
Myslel jsem tím vykazování v EBITDA, EBITDAR, CASH FLOW, každý z nich "sype" trochu jiné výsledky. Nevyjadřuji se asi terminologicky přesně, nejsem účetní.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 18:52
od jay80
To zas se klidně profesně přihlásím. Není pravda, že by firmy nutně používaly identické standardy. Základní řešení pro nás jsou česká pravidla, nicméně velké subjekty vykazují podle mezinárodních standardů (IFRS, americké pak podle US GAAP). Zde pak je celkem problém stran vykazování leasingů (minimálně od letoška, kdy je v platnosti nový IFRS 16, který dělá bordel v operativních nájmech). Každopádně, zálohy (viz výše) dopad na HV (EBIT, EBITDA, EAT, whatever) nemají, to má dopad na cash flow (je-li to firmy, tak investiční, je-li to naleasované, pak spíše provozní CF). Pak je zajímavé vlastnictví - když to vlastním, tak to odpisuji (ať podle českých, tak podle mezinárodních pravidel). Pokud to mám ale najaté (finanční leasing, operativní leasing), pak to dle českých pravidel jde do nákladů jen ta leasingová splátka (je to součástí nákladů na služby), ale tím, že to právně nemám v majetku, nevykazuju to v rozvaze (jen info uvádím v příloze k účetní závěrce). Podle IFRS ale majetek vykazuje ekonomický uživatel, tzn. nájemce (tudíž to vesele odepisuje a majetek vykazuje v rozvaze; no a z leasingových splátek mu jdou do nákladů ještě implicitní úroky). Hodnota majetku je pak současnou hodnotou budoucích leasingových plateb. No a aby srandě bylo učiněno za dost, tak se to od letoška dle IFRS vztahuje i na operativní nájmy s dobou delší než jeden rok (akorát s tím, že majitel se na to kouká taky jako na svůj majetek, takže dva subjekty vesele vykazují tentýž majetek).
Konec účetního okénka ;) (přeci jen jsme v sekci nové linky...).

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 10. 06. 2019, 19:52
od Paul1
ČSA i Smartwings mají sestavenou závěrku dle českých účetních předpisů, takže řešit mezinárodní standarty a jejich formy vykazování není vůbec třeba.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 11. 06. 2019, 09:59
od HighFlyer
Paul1 píše:ČSA i Smartwings mají sestavenou závěrku dle českých účetních předpisů, takže řešit mezinárodní standarty a jejich formy vykazování není vůbec třeba.

Nevim, jak Smartwings, ale CSA mnoho let pouzivaly oba standarty, cesky i IFRS, a predpokladam, ze tak cini stale.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 11. 06. 2019, 10:27
od flyingblue
HighFlyer píše:
Paul1 píše:ČSA i Smartwings mají sestavenou závěrku dle českých účetních předpisů, takže řešit mezinárodní standarty a jejich formy vykazování není vůbec třeba.

Nevim, jak Smartwings, ale CSA mnoho let pouzivaly oba standarty, cesky i IFRS, a predpokladam, ze tak cini stale.


Panove, kdyz uz jste off-topic (vizte nazev tematu), tak aspon nesermujte s tema vlajkama ( https://www.pravopisne.cz/2010/10/standard-%C3%97-standart/ ), kdyz se bavite o STANDARDECH.

Dekuji za vsechny grammar nazis

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 01. 07. 2019, 11:59
od MK
Pote, co Bamboo Airways vyhlasili na jare vyberko pro piloty A330 ma jejich prvni dalkove letadlo ve flotile skutecne obrysy, bude to A330-200, jedna se o toto letadlo https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a330-943.htm , shodou okolnosti letalo u Vietnam Airlines jako VN-A376, momentalne se premalovava do jejich barev.
Zatim nevime, co maji s letadlem v planu, v letovem radu se zatim A330 neobjevila, ale ze by nadeje pro lety do PRG? (byt si nejsem uplne jisty s tim, jestli doleti s plnym nakladem) :)

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 03. 07. 2019, 17:21
od alesesl

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 06. 07. 2019, 12:25
od H_K
Pobeda do Varů od listopadu denně...

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2019

Napsal: 09. 07. 2019, 15:19
od m@rtin
Sice to patří do roku 2020, ale nové vlákno se mi nechce zakládat. Druhá frekvence Emirates do Prahy EK137/EK138 je v rezervačním systému na příští rok otevřena od 1. června. Očekával jsem ji o trochu dříve, aby byla plnohodnotnou linkou letní sezóny květen - říjen. Nicméně jsem rád, že se s ní i nadále počítá.

Ví někdo nebo alespoň tuší, jestli se u Emirates na příští rok chystá něco nového?
2010: otevření nové linky Praha - Dubaj A330-200
2012: na linku nasazeny Boeingy 777
2014: nově nasazeny B77W s first class
2016: A380
2018: druhá frekvence A380 + B773
2020: ???

Děje se něco kolem páté svobody? Mají EK zájem létat přes Prahu do USA nebo je to jen vlhký sen?