Airbus380 píše:No ano, dokážu si představit lepší/modernější městské autobusy (Solarisy či Mercedesy, to už je jedno, hlavně ne SORky), ale pořád budou nejvhodnější klasické městské autobusy, tzn. typicky cca půl na půl sedící vs. stojící. Už právě proto, aby pohodlně pobraly všechny cestující, protože mají samozřejmě větší kapacitu a rychlejší odbavení. O ekonomice a celkové vhodnosti do městského provozu už nemluvím vůbec. Ani dnes mi ale rozhodně nepřijde situace na AE jako mezinárodní ostuda, je to prostě linka MHD jako právě třeba v Berlíně.
S tím bych si dovolil ostře nesouhlasit. Fakt jsem asi nikde na světě neviděl horší dopravu na letiště, když nepočítám maloměsta. A soudě z tváří cestujících v AE, oni zjevně taky ne.
Podle mě zásadní požadavky jsou:
– sednu si
- dojedu do centra bez přestupů
- nezmrznu/nezpotím se jako prase
Naopak následně míň důležitý jsou:
- doba jízdy
- cena
Samozřejmě netvrdím že všude na světě jsou ty požadavky dokonale splněny, a netvrdím že neexistuje část cestujících (businessmani, baťůžáři), kteří mají ty priority jinak. Ale jsem přesvědčenej, že pro drtivou většinu lidí platí že pokud sedím, nemrznu a nestresuju kde přestoupit, tak je mi relativně jedno, jestli cesta trvá 45 nebo 75 minut a jestli jízdenka stojí 5 nebo 15 eur – to prostě beru jako parametr danýho letiště, a fakt, se kterým toho nejde moc nadělat (někde je holt letiště blíž, někde dál).
Ale že si nesednu, kolikrát dokonce ani nestoupnu jinak než na cizí nohu, zpotím se jak prase, a ještě budu zmatkovat někde na veleslavíně nebo dejvické, to je pro mě naprosto neakceptovatelný, protože to je všechno řešitelný, jen musí být vůle.
Jo a jestli jízdenka patří do nějakýho Pid/Rapid a provozuje to ČD nebo DPP je každýmu víceméně u p****e – chtějí se primárně dostat z letiště do hotelu. Tramvajenka je sekundární požadavek.
Takže souhlasím s @zbozivulekral