Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod obyvatelPrahy6 » 07. 06. 2019, 19:13

yellow píše:
Airbus380 píše:neřku-li dokonce Kyjev, kde je ten vlak na letiště zatím spíš vtip. Interval jednou za hodinu s motoráčkem horší než Regionova.

i ten bankrotující fašistický Kyjev je před Prahou, když je o dopravu na letiště, smutné.


Borispol má krátičkou odbočku z hlavní dávno předtím existující tratě směrem na Poltavu a Charkov. Navíc je 30km od centra Kyjeva, to je jako kdyby letiště bylo vůči Praze u Mělníka. To jen pro představu vzdáleností.


obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod obyvatelPrahy6 » 07. 06. 2019, 19:35

Airbus380 píše:Taky nevím, kde obyvatel Prahy 6 bydlí. Asi někde na Suchdole a situace na letiště je mu zcela cizí. O tom, že doprava na letiště je v Praze tristní, asi nemůže být pochyb. Zrovna ve středu ráno (před osmou) jsem jel na Ruzyni. 119 nejela více než 10 minut, protože směr do centra byl ucpaný a v obratišti zrovna nebyl žádný volný autobus. Když se kolona pohla, padly šraňky, takže další + 2 minuty. Nakonec se samozřejmě do autobusu vešel jen zlomek cestujících čekajících na zastávce. Bohužel to není ojedinělá situace.

Já na Praze 6 bydlím celý život (na Hradčanské) a opravdu nechápu neustálou snahu místních obyvatel / ÚMČ stavbu železnice (která nota bene má význam i pro 80 tisíc lidí na Kladně a v okolí, rozhodně ne jen pro cestující z/na letiště) blokovat.

Stejně tak je samozřejmě nesmysl srovnávat PRG a Šeremetěvo, neřku-li dokonce Kyjev, kde je ten vlak na letiště zatím spíš vtip. Interval jednou za hodinu s motoráčkem horší než Regionova.


Praha 6 není Suchdol. Jistě stane se, ale problém je neuvěřitelně hloupě vyřešená smyčka na Veleslavíně. Navíc autobus má do centra vyhrazený pruh, tak nechápu proč to policie nevynucuje. Zase jde o maličkosti, které prostě u nás nefungují. A tak to je se vším.
Jinak vesměs každý den vidím, že 119 většinou jezdí v podstatě poloprázdná. Další případné problémy může částečně způsobovat nárazový provoz na Ruzyni, který by bylo třeba racionalizovat a rovnoměrněji rozprostřít v čase.
Kopat další tunely za těžké miliardy je neuvěřitelné plýtvání a já doufám, že k tomu v dohledné době nedojde, zvlášť když ekonomika zpomaluje a další krize se blíží a peněz rozhodně přebytek nebude.
Modernizovat trať 120 jistě ano, ale rozumným způsobem. Jednokolejka v zásadě stačí. Již dnes jsou intervaly vlaků relativně krátké a na obsluhu Kladna a okolí stačí. 80 tis. obyvatel z nichž dojíždí jen část není tak mnoho. Je směšné, že na trať na kterou půlstoletí zvysoka kašlali si najednou vzpomněli a chtějí realizovat megalomanské plány za desítky miliard.

Jinak na Šeremetěvo jezdí speciální komfortní moderní soupravy (nejspíš od Siemense), ale vesměs po dávno existující trati.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1635
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod Airbus380 » 07. 06. 2019, 20:20

No pokud vím, jakékoliv jiné modernizace trati než hluboko pod zemí, se vehementně bránili právě obyvatelé Prahy 6. Proto se přistoupilo k tomuto řešení, které snad je konečné a snad se začne konat.

Argument, že kladenská aglomerace není "zas tak velká", je opravdu velmi nesmyslný. Vlaků by mohlo po trati, především ve špičce jezdit daleko víc a výrazně ulevit silnicím. Odbočka na letiště je pak už logická a byla by nebetyčná hloupost tyto dvě akce nespojit dohromady. Mně je v zásadě jedno, kudy trať povede. Pokud by šla jen zmodernizovat a zdvoukolenit (jednokolejka pro zvýšení provozu opravdu nestačí), pak proč ne. Ale místní to nechtěli, tak se holt bude kopat.

Prázdnou 119 jsem během špičky neviděl posledních 10 let snad ani jednou, tak nevím, v jakých časech se v okolí pohybujete. Možná v sobotu odpoledne/v neděli dopoledne.

Rovnoměrněji rozprostřít leteckou dopravu na letišti velikosti Prahy (= přizpůsobovat ji MHD) je pak už jen výplod někoho, kdo o letectví nemá sebemenší páru. Nehledě na to, že během všedního dne jezdí 119 plné napříč celým obdobím, tj. cca od těch 5:30 do 21:00, opravdu nepozoruji nějaké výraznější výkyvy, kdy by autobusy jezdily prázdné. Navíc musíte samozřejmě počítat s tím, že zavedením kapacitnější/pohodlnější dopravy se poměr cestujících využívající MHD (tedy vlak) zvedne, což má opět pozitivní dopad na dopravu v Praze.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 657
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod jencik » 07. 06. 2019, 23:10

Suchdol blokuje severný obchvat, zeleznicu chce zakopať Praha 666 a obyvatelia Orechovky, pretože sa boja zníženia ceny svojich pozemkov, hluku a otrasov, preto aj tunel má byť hlboko. Ešte tuším AVČR ma na Orechovke nejaké zariadenie citlivé na otrasy, takže aj ta sa k tomu vyjadruje. Najhoršie aj tak bude, ak vlak skončí na Masarycke a na hlavní to ľudia budú ťahať cez Opletalku a Sherwoodom

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod pepa007 » 10. 06. 2019, 08:11

obyvatelPrahy6 píše:Modernizovat trať 120 jistě ano, ale rozumným způsobem. Jednokolejka v zásadě stačí.


S tímhle souhlasím, to je podle mě jediný realistický a hospodárný řešení.

Možná jste taky četli v Burešovic novinách, že “vlak nejdřív za 10 let”. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/leti ... omaci_jumi

Ten projekt už teď má 15 let zpoždění a s dalšími 10 se počítá… A víme jak se u nás staví infrastruktura, takže z těch 10 let bude 15-20 a náklady dvojnásobný. Fakt nevím jak to chtějí další dekádu tahat autobusama.

Mimochodem považuju za nešťastnou jakoukoliv variantu s přestupem na Veleslavíně. Ten vlak (nebo bus) by prostě měl jezdit z/do centra jako všude jinde. Přestup na periferii + kodrcání přes 10 zastávek metra z té cesty zas dělá neskutečnej vopruz.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3864
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod HighFlyer » 10. 06. 2019, 14:33

Timto vyhlasuji uzivatele "obyvatelPrahy6" za odbornika na MHD na letiste v Kyjeve a Moskve. Vzdyt uspesne priklady z nam tak blizkych zemi uz prece existuji, jen to chce tu dobrou vuli se poucit! Kdyz se chce, tak to jde!

yellow
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 635
Registrován: 05. 04. 2008, 21:43
Bydliště: KRK
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod yellow » 10. 06. 2019, 14:45

A teď trochu vážně bez trollingu...

Bém si prosadil metro, které vede paralelně s železnicí. Ostatně kdo má taky vily na Ořechovce? Proto taky politická reprezentace za každou cenu blokuje výstavbu. Slovo rychlodráha bylo vymyšleno, aby se každou cenu poukázalo na fakt, že vysokorychlostní želenice na letiště ne nesmysl.

V reálu se jedná jen o běžnou železnici, které přibude jedna kolej a cestou do kladenské (tím pádem i rakovnické aglomarce) pojede po přeložce (tunelem) přes letiště. Kladenská aglomerace má tragické spojení a tím se vyřeší několik problémů najednou, Kladno, (částečně Rakovník) a letiště. V Německu a v Rakousku to nazýváme S-Bahn.

Potenciál železnice je v daném směru obrovský a nevyužitý. Pochopitelně konec by měl být v podzemní stanici na stávajícím hlavním nádraží. Veleslavín nebo Hradčanská jsou logické přímé přestupní body na metro.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 408
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod marthym » 10. 06. 2019, 15:35

yellow píše:Ostatně kdo má taky vily na Ořechovce?


Rozklikněte si mapu, než něco napíšete a hloupě generalizujete. Ano, na Ořechovce je řada vil. Ale mnohem víc je tam řadových domků z 20.-30. let. V řadě samostatně stojících vil navíc bydlí více osob (domy jsou rozděleny na 2-4 bytové jednotky).

Mohu posloužit příkladem jednoho z mnoha starousedlíků, pana Jiřího Suchého. A to opravdu není politik.

yellow
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 635
Registrován: 05. 04. 2008, 21:43
Bydliště: KRK
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod yellow » 10. 06. 2019, 15:44

marthym píše:Rozklikněte si mapu, než něco napíšete a hloupě generalizujete. Ano, na Ořechovce je řada vil. Ale mnohem víc je tam řadových domků z 20.-30. let. V řadě samostatně stojících vil navíc bydlí více osob (domy jsou rozděleny na 2-4 bytové jednotky).

Mohu posloužit příkladem jednoho z mnoha starousedlíků, pana Jiřího Suchého. A to opravdu není politik.

Vždyť je pochopitelné... Ořechovka je velice prestižní lokace a ceny nemovitostí narostly hodně vysoko. Mít tam nemovitost, taky bych se snažil. Nejde ale upřednostňovat zájmy velké menšiny (až s překvapivě velkou politickou podporou) za zájem celého regionu a vlastně celé země. Je to až neuvěřitelné, jak se úspěšně výstavbu železnice daří blokovat.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5147
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod Globik » 18. 06. 2019, 04:56

Aniž bych tím chtěl cokoli a jakkoli naznačovat nebo srovnávat, tak když se tu podsouvají různé fér i nefér inspirace, rád bych uvedl jeden příklad (doufejme že jen dočasně) částečně zmařené investice za US federální peníze: Před pár lety byla na letiště v Anchorage (které má cca poloviční PAX provoz než LKPR a transferových PAX mým od boku střeleným odhadem logicky asi nepatrně více než LKPR) postavena železniční trať do centra města (odkud navazují dálkové tratě). Eskalátory k peronu (který je ale oddělen zamčenými dveřmi) jezdí po celý den naprázdno (asi tam neznají eskalátory,jejichž provoz se aktivuje nastoupením člověka na něj, což byl v Západní Evropě standard před více než 30 lety) a je tam hezky čisto, což stojí denně spoustu peněz. Po trati jezdí jen charterové vlaky do přístavů cruiserů, což je sezonní provoz tak na čtvrt roku a pravidelná spojení nejsou žádná, takže do centra se cesťák dostane jen autobusem MHD nebo taxíkem.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod pepa007 » 16. 09. 2019, 12:19

12:01
Na Letiště Václava Havla budou od stanice metra A Nádraží Veleslavín namísto klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. (ČTK)

^ čerstvá zprávička z ČTK, ví někdo nějaký podrobnosti?

"...by mohly ... do tří let" mě nenaplňuje optimismem :lol: A ta zmínka o "zlepšení ovzduší" mi indikuje, že je za tím nějakej Tonda Blaník :crazy:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod PavelD » 16. 09. 2019, 12:39

Nevím zda jde o jedno a totéž, ale také jsem před nedávnem viděl článek doplněný o info
o částečném natahání trolejového vedení k dobíjení a dobíjecím vedení na Ruzyni. Říkal jsem si v té souvislosti, že by v takovém
autobuse měl být vyhodnocovač kolon, který by v závislosti na % dobití baterie dával šoférovi echo,
jestli to vůbec k nejbližším drátům dá. Soused - šofér MHD nedávno poskakoval se 177 když na Proseku
uprostřed křižovatky visel vybitý trolejbus 58 směřující z Letňan na Palmovku.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod pepa007 » 16. 09. 2019, 16:17

Tak a je to scháleno. Další miliarda v zadeli a na letiště budou jezdit… TROLEJBUSY =))

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 161510_zit

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod PavelD » 16. 09. 2019, 16:52

Stále ještě nechápu, pokud kapacitně nestačí autobus, jak bude vypadat kapacitou vyhovující trolejbus. Potáhne za sebou
vlečňák? Jako malý kluk si pamatuju RTOčka s přívěsem směr Kladno.

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvekod H_K » 16. 09. 2019, 18:28

Kapacitu to nepřinese žádnou, ale trakce by měla být levnější, což od určitého rozsahu provozu vrátí investici do infra.

Jenom nedává smysl toho drátovat půlku, pro takový rozsah dopravy asi radši celé a na nouzový dojezd se dělají trolejbusy s pomocným dieslem.



Zpět na “Praha”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host