Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
No pokud vím, jakékoliv jiné modernizace trati než hluboko pod zemí, se vehementně bránili právě obyvatelé Prahy 6. Proto se přistoupilo k tomuto řešení, které snad je konečné a snad se začne konat.
Argument, že kladenská aglomerace není "zas tak velká", je opravdu velmi nesmyslný. Vlaků by mohlo po trati, především ve špičce jezdit daleko víc a výrazně ulevit silnicím. Odbočka na letiště je pak už logická a byla by nebetyčná hloupost tyto dvě akce nespojit dohromady. Mně je v zásadě jedno, kudy trať povede. Pokud by šla jen zmodernizovat a zdvoukolenit (jednokolejka pro zvýšení provozu opravdu nestačí), pak proč ne. Ale místní to nechtěli, tak se holt bude kopat.
Prázdnou 119 jsem během špičky neviděl posledních 10 let snad ani jednou, tak nevím, v jakých časech se v okolí pohybujete. Možná v sobotu odpoledne/v neděli dopoledne.
Rovnoměrněji rozprostřít leteckou dopravu na letišti velikosti Prahy (= přizpůsobovat ji MHD) je pak už jen výplod někoho, kdo o letectví nemá sebemenší páru. Nehledě na to, že během všedního dne jezdí 119 plné napříč celým obdobím, tj. cca od těch 5:30 do 21:00, opravdu nepozoruji nějaké výraznější výkyvy, kdy by autobusy jezdily prázdné. Navíc musíte samozřejmě počítat s tím, že zavedením kapacitnější/pohodlnější dopravy se poměr cestujících využívající MHD (tedy vlak) zvedne, což má opět pozitivní dopad na dopravu v Praze.
Argument, že kladenská aglomerace není "zas tak velká", je opravdu velmi nesmyslný. Vlaků by mohlo po trati, především ve špičce jezdit daleko víc a výrazně ulevit silnicím. Odbočka na letiště je pak už logická a byla by nebetyčná hloupost tyto dvě akce nespojit dohromady. Mně je v zásadě jedno, kudy trať povede. Pokud by šla jen zmodernizovat a zdvoukolenit (jednokolejka pro zvýšení provozu opravdu nestačí), pak proč ne. Ale místní to nechtěli, tak se holt bude kopat.
Prázdnou 119 jsem během špičky neviděl posledních 10 let snad ani jednou, tak nevím, v jakých časech se v okolí pohybujete. Možná v sobotu odpoledne/v neděli dopoledne.
Rovnoměrněji rozprostřít leteckou dopravu na letišti velikosti Prahy (= přizpůsobovat ji MHD) je pak už jen výplod někoho, kdo o letectví nemá sebemenší páru. Nehledě na to, že během všedního dne jezdí 119 plné napříč celým obdobím, tj. cca od těch 5:30 do 21:00, opravdu nepozoruji nějaké výraznější výkyvy, kdy by autobusy jezdily prázdné. Navíc musíte samozřejmě počítat s tím, že zavedením kapacitnější/pohodlnější dopravy se poměr cestujících využívající MHD (tedy vlak) zvedne, což má opět pozitivní dopad na dopravu v Praze.
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Suchdol blokuje severný obchvat, zeleznicu chce zakopať Praha 666 a obyvatelia Orechovky, pretože sa boja zníženia ceny svojich pozemkov, hluku a otrasov, preto aj tunel má byť hlboko. Ešte tuším AVČR ma na Orechovke nejaké zariadenie citlivé na otrasy, takže aj ta sa k tomu vyjadruje. Najhoršie aj tak bude, ak vlak skončí na Masarycke a na hlavní to ľudia budú ťahať cez Opletalku a Sherwoodom
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
obyvatelPrahy6 píše:Modernizovat trať 120 jistě ano, ale rozumným způsobem. Jednokolejka v zásadě stačí.
S tímhle souhlasím, to je podle mě jediný realistický a hospodárný řešení.
Možná jste taky četli v Burešovic novinách, že “vlak nejdřív za 10 let”. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/leti ... omaci_jumi
Ten projekt už teď má 15 let zpoždění a s dalšími 10 se počítá… A víme jak se u nás staví infrastruktura, takže z těch 10 let bude 15-20 a náklady dvojnásobný. Fakt nevím jak to chtějí další dekádu tahat autobusama.
Mimochodem považuju za nešťastnou jakoukoliv variantu s přestupem na Veleslavíně. Ten vlak (nebo bus) by prostě měl jezdit z/do centra jako všude jinde. Přestup na periferii + kodrcání přes 10 zastávek metra z té cesty zas dělá neskutečnej vopruz.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Timto vyhlasuji uzivatele "obyvatelPrahy6" za odbornika na MHD na letiste v Kyjeve a Moskve. Vzdyt uspesne priklady z nam tak blizkych zemi uz prece existuji, jen to chce tu dobrou vuli se poucit! Kdyz se chce, tak to jde!
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
yellow píše:Ostatně kdo má taky vily na Ořechovce?
Rozklikněte si mapu, než něco napíšete a hloupě generalizujete. Ano, na Ořechovce je řada vil. Ale mnohem víc je tam řadových domků z 20.-30. let. V řadě samostatně stojících vil navíc bydlí více osob (domy jsou rozděleny na 2-4 bytové jednotky).
Mohu posloužit příkladem jednoho z mnoha starousedlíků, pana Jiřího Suchého. A to opravdu není politik.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Aniž bych tím chtěl cokoli a jakkoli naznačovat nebo srovnávat, tak když se tu podsouvají různé fér i nefér inspirace, rád bych uvedl jeden příklad (doufejme že jen dočasně) částečně zmařené investice za US federální peníze: Před pár lety byla na letiště v Anchorage (které má cca poloviční PAX provoz než LKPR a transferových PAX mým od boku střeleným odhadem logicky asi nepatrně více než LKPR) postavena železniční trať do centra města (odkud navazují dálkové tratě). Eskalátory k peronu (který je ale oddělen zamčenými dveřmi) jezdí po celý den naprázdno (asi tam neznají eskalátory,jejichž provoz se aktivuje nastoupením člověka na něj, což byl v Západní Evropě standard před více než 30 lety) a je tam hezky čisto, což stojí denně spoustu peněz. Po trati jezdí jen charterové vlaky do přístavů cruiserů, což je sezonní provoz tak na čtvrt roku a pravidelná spojení nejsou žádná, takže do centra se cesťák dostane jen autobusem MHD nebo taxíkem.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
12:01
Na Letiště Václava Havla budou od stanice metra A Nádraží Veleslavín namísto klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. (ČTK)
^ čerstvá zprávička z ČTK, ví někdo nějaký podrobnosti?
"...by mohly ... do tří let" mě nenaplňuje optimismem A ta zmínka o "zlepšení ovzduší" mi indikuje, že je za tím nějakej Tonda Blaník
Na Letiště Václava Havla budou od stanice metra A Nádraží Veleslavín namísto klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. (ČTK)
^ čerstvá zprávička z ČTK, ví někdo nějaký podrobnosti?
"...by mohly ... do tří let" mě nenaplňuje optimismem A ta zmínka o "zlepšení ovzduší" mi indikuje, že je za tím nějakej Tonda Blaník
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Nevím zda jde o jedno a totéž, ale také jsem před nedávnem viděl článek doplněný o info
o částečném natahání trolejového vedení k dobíjení a dobíjecím vedení na Ruzyni. Říkal jsem si v té souvislosti, že by v takovém
autobuse měl být vyhodnocovač kolon, který by v závislosti na % dobití baterie dával šoférovi echo,
jestli to vůbec k nejbližším drátům dá. Soused - šofér MHD nedávno poskakoval se 177 když na Proseku
uprostřed křižovatky visel vybitý trolejbus 58 směřující z Letňan na Palmovku.
o částečném natahání trolejového vedení k dobíjení a dobíjecím vedení na Ruzyni. Říkal jsem si v té souvislosti, že by v takovém
autobuse měl být vyhodnocovač kolon, který by v závislosti na % dobití baterie dával šoférovi echo,
jestli to vůbec k nejbližším drátům dá. Soused - šofér MHD nedávno poskakoval se 177 když na Proseku
uprostřed křižovatky visel vybitý trolejbus 58 směřující z Letňan na Palmovku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Tak a je to scháleno. Další miliarda v zadeli a na letiště budou jezdit… TROLEJBUSY
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 161510_zit
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 161510_zit
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Stále ještě nechápu, pokud kapacitně nestačí autobus, jak bude vypadat kapacitou vyhovující trolejbus. Potáhne za sebou
vlečňák? Jako malý kluk si pamatuju RTOčka s přívěsem směr Kladno.
vlečňák? Jako malý kluk si pamatuju RTOčka s přívěsem směr Kladno.
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Kapacitu to nepřinese žádnou, ale trakce by měla být levnější, což od určitého rozsahu provozu vrátí investici do infra.
Jenom nedává smysl toho drátovat půlku, pro takový rozsah dopravy asi radši celé a na nouzový dojezd se dělají trolejbusy s pomocným dieslem.
Jenom nedává smysl toho drátovat půlku, pro takový rozsah dopravy asi radši celé a na nouzový dojezd se dělají trolejbusy s pomocným dieslem.
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
pepa007 píše:
Sakra, to mě nenapadlo. Vždyť na Veleslavíně může stát frajer s dřevěnou tyčí a vždycky nadzvednout tramvajový troleje
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
PavelD píše:pepa007 píše:
Sakra, to mě nenapadlo. Vždyť na Veleslavíně může stát frajer s dřevěnou tyčí a vždycky nadzvednout tramvajový troleje
A na Šárce to bude dělat kdo ? Stačí, že ode dneška rozkopou Evropskou... To byl zase jednou nápad na podzim a nechat to přes zimu
Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?
Roiman4 píše:PavelD píše:pepa007 píše:
Sakra, to mě nenapadlo. Vždyť na Veleslavíně může stát frajer s dřevěnou tyčí a vždycky nadzvednout tramvajový troleje
A na Šárce to bude dělat kdo ? Stačí, že ode dneška rozkopou Evropskou... To byl zase jednou nápad na podzim a nechat to přes zimu
hele, když tomu nerozumíš, tak do toho nepindej. Tohle je samozřejmě to zklidňování dopravy. A pokud nepomůže ani to, tak se použijí prostředky z cca 5.května 1945, když zklidnily němce, zklidní i pražáky.
A taky by se mělo něco dělat s pilotama dopravních letadel. nad Prahou, v zastavěné oblasti si klidně lítají i více než dvoustovkou! Hodil bych tam 50km/h a nekompromisně sbíral pilotní průkazy.
Ano, dneska to ještě beru jako nadsázku, ale přečtěte si to za nějakých 40 let, Orwelovi se taky všichni smáli, a teď nám mrzne úsměv na rtech.