Airbus380 píše:Taky nevím, kde obyvatel Prahy 6 bydlí. Asi někde na Suchdole a situace na letiště je mu zcela cizí. O tom, že doprava na letiště je v Praze tristní, asi nemůže být pochyb. Zrovna ve středu ráno (před osmou) jsem jel na Ruzyni. 119 nejela více než 10 minut, protože směr do centra byl ucpaný a v obratišti zrovna nebyl žádný volný autobus. Když se kolona pohla, padly šraňky, takže další + 2 minuty. Nakonec se samozřejmě do autobusu vešel jen zlomek cestujících čekajících na zastávce. Bohužel to není ojedinělá situace.
Já na Praze 6 bydlím celý život (na Hradčanské) a opravdu nechápu neustálou snahu místních obyvatel / ÚMČ stavbu železnice (která nota bene má význam i pro 80 tisíc lidí na Kladně a v okolí, rozhodně ne jen pro cestující z/na letiště) blokovat.
Stejně tak je samozřejmě nesmysl srovnávat PRG a Šeremetěvo, neřku-li dokonce Kyjev, kde je ten vlak na letiště zatím spíš vtip. Interval jednou za hodinu s motoráčkem horší než Regionova.
Praha 6 není Suchdol. Jistě stane se, ale problém je neuvěřitelně hloupě vyřešená smyčka na Veleslavíně. Navíc autobus má do centra vyhrazený pruh, tak nechápu proč to policie nevynucuje. Zase jde o maličkosti, které prostě u nás nefungují. A tak to je se vším.
Jinak vesměs každý den vidím, že 119 většinou jezdí v podstatě poloprázdná. Další případné problémy může částečně způsobovat nárazový provoz na Ruzyni, který by bylo třeba racionalizovat a rovnoměrněji rozprostřít v čase.
Kopat další tunely za těžké miliardy je neuvěřitelné plýtvání a já doufám, že k tomu v dohledné době nedojde, zvlášť když ekonomika zpomaluje a další krize se blíží a peněz rozhodně přebytek nebude.
Modernizovat trať 120 jistě ano, ale rozumným způsobem. Jednokolejka v zásadě stačí. Již dnes jsou intervaly vlaků relativně krátké a na obsluhu Kladna a okolí stačí. 80 tis. obyvatel z nichž dojíždí jen část není tak mnoho. Je směšné, že na trať na kterou půlstoletí zvysoka kašlali si najednou vzpomněli a chtějí realizovat megalomanské plány za desítky miliard.
Jinak na Šeremetěvo jezdí speciální komfortní moderní soupravy (nejspíš od Siemense), ale vesměs po dávno existující trati.