Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od pepa007 »

Ahoj, napadlo mě podělit se o zkušenost s dopravou mezi městem Darmstadt a letištěm Frankfurt, viz video: https://www.youtube.com/watch?v=AS8LhwJqxRc – prosím buďte shovívaví, točeno z mobilu a sestříháno taky za pochodu na mobilu, takže žádná hitparáda ;-)

Darmstadt je menší stotisícový město, který leží kousek "pod" frankfurtským letištěm (samotný Frankfurt leží naopak kousek "nad" letištěm"). Z/do Darmstadtu jezdí každých 30 minut velká dvoupatrová Setra.

Narozdíl od té komedie co jezdí v Praze se jedná o relativně pohodlný dálkový dvoupatrový autobus, samozřejmostí je klimatizace, Wi-Fi (i když ta férově řečeno nestojí za moc), obrovský zavazadlový prostor, ale hlavně NIKDY nestojíte. VŽDYCKY máte k dispozici celou dvojsedačku, možná 1-2x z cca 50 jízd jsem zažil že by bylo tak plno, že by někdo seděl vedle mě.

Ve spodním patře autobusu je pár míst se stolečkem, pokud si mermomocí potřebujete vytáhnout notebook. U některých míst, ne všech, jsou i elektrické zásuvky. Zajímavostí je, že v autobuse je několik monitorů na kterých vidíte přes kameru zavazadlový protor, takže pokud jste paranoidní, můžete si kontrolovat že vám nikdo nekrade kufr :-)

Jediná absurdita je kličkování při příjezdu k Terminálu 1 – tam řidič s tím obrovským autobusem musí předvést opravdovou ekvilibristiku a najet si to na milimetry přesně – nepochopitelnej chaos všech těch příjezdových cestiček.

Celkem cesta trvá asi 35 minut a v Darmstadtu vás autobus hodí na hlavák nebo dokonce přímo na hlavní náměstí (což by asi v Praze šlo trochu hůř, ale není to úplně nereálné). Tím že cesta trvá 35 minut a takt je 30 minut, tak jim stačí dohromady 3-4 autobusy - podle SPZetek jich skutečně víc není.

Prostě i tohle nejstupidnější, relativně levné řešení, je o kategorii výš, než ta ubohost v Praze. To si Praha vážně nemůže dovolit pár starších solidních autobusů?? Místo toho budem ještě dalších 20 let žvanit o rychlodráze...

Pokud jde o "rychlodráhu" tak ještě zmíním Vídeň, kde jezdí z hlaváku Railjet na letiště, ale celou cestu nevyvine rychlost vyšší než 80 km/h - prostě pomalodráha, ale bohatě to stačí.
Naposledy upravil(a) pepa007 dne 16. 09. 2019, 12:21, celkem upraveno 1 x.


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od beardie »

Teraz si to porovnaj s AE

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od jencik »

To už skôr by som použil Tegel ako príklad. Každopádne, rýchlo dráha je to správne riešenie, len mi nejak uniká príčina, prečo sa už nekoplo? Ktovie, či v roku 2040 už bude jazdiť vlak na letisko, každopádne zatiaľ sa len vymýšľajú hlúposti s rôznymi typmi busov

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od MarcosFT »

beardie píše:Teraz si to porovnaj s AE


ber to s nadhlesem, je to josef.... :wtf:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od pepa007 »

beardie píše:Teraz si to porovnaj s AE


Vždyť to porovnávám s AE :shock:

jencik píše:To už skôr by som použil Tegel ako príklad.


Těch příkladů bude spousta, tohle je jen jeden z mnoha. Rychlodráha je možná správný řešení, ale mohlo už 20 let fungovat *solidní* autobusový řešení nebo "pomalodráha" jako ve Vídni, a mohlo fungovat dalších 20 let, než se té rychlodráhy vůbec dočkáme.


Prostě si představte cestujícího na trase Darmstadt-Praha. Z Darmstadtu se pohodově dostane na letiště, zatímco v Praze ho naženou do dobytčáku AE. Tak si přece nutně musí říct "WTF?? Když u nás v zapadákově to jde, tak proč tady v hlavní městě členskýho státu EU to nejde?"


Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od Dog »

pepa007 píše:Ahoj, napadlo mě podělit se o zkušenost s dopravou mezi městem Darmstadt a letištěm Frankfurt, viz video: https://www.youtube.com/watch?v=AS8LhwJqxRc – prosím buďte shovívaví, točeno z mobilu a sestříháno taky za pochodu na mobilu, takže žádná hitparáda ;-)

Darmstadt je menší stotisícový město, který leží kousek "pod" frankfurtským letištěm (samotný Frankfurt leží naopak kousek "nad" letištěm"). Z/do Darmstadtu jezdí každých 30 minut velká dvoupatrová Setra.

Narozdíl od té komedie co jezdí v Praze se jedná o relativně pohodlný dálkový dvoupatrový autobus, samozřejmostí je klimatizace, Wi-Fi (i když ta férově řečeno nestojí za moc), obrovský zavazadlový prostor, ale hlavně NIKDY nestojíte. VŽDYCKY máte k dispozici celou dvojsedačku, možná 1-2x z cca 50 jízd jsem zažil že by bylo tak plno, že by někdo seděl vedle mě.

Ve spodním patře autobusu je pár míst se stolečkem, pokud si mermomocí potřebujete vytáhnout notebook. U některých míst, ne všech, jsou i elektrické zásuvky. Zajímavostí je, že v autobuse je několik monirotů na kterých vidíte přes kameru zavazadlový protor, takže pokud jste paranoidní, můžete si kontrolovat že vám nikdo nekrade kufr :-)

Jediná absurdita je kličkování při příjezdu k Terminálu 1 – tam řidič s tím obrovským autobusem musí předvést opravdovou ekvilibristiku a najet si to na milimetry přesně – nepochopitelnej chaos všech těch příjezdových cestiček.

Celkem cesta trvá asi 35 minut a v Darmstadtu vás autobus hodí na hlavák nebo dokonce přímo na hlavní náměstí (což by asi v Praze šlo trochu hůř, ale není to úplně nereálné). Tím že cesta trvá 35 minut a takt je 30 minut, tak jim stačí dohromady 3-4 autobusy - podle SPZetek jich skutečně víc není.

Prostě i tohle nejstupidnější, relativně levné řešení, je o kategorii výš, než ta ubohost v Praze. To si Praha vážně nemůže dovolit pár starších solidních autobusů?? Místo toho budem ještě dalších 20 let žvanit o rychlodráze...

Pokud jde o "rychlodráhu" tak ještě zmíním Vídeň, kde jezdí z hlaváku Railjet na letiště, ale celou cestu nevyvine rychlost vyšší než 80 km/h - prostě pomalodráha, ale bohatě to stačí.

No a mám tomu rozumět, že by mezi PRG a Kladnem měly jezdit patrové Setry co 30 minut? Jo, proč ne. Taky by Ti asi vyšla pokaždé dvojsedacka.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od marthym »

Tak s tím Darmstadtem jsem se fakt pobavil... :D To dej za příklad spíš Poláky než tohle.

A doplnil bych, že AE je sice participována PID a dopravním podnikem, ale režie jde za ČD. Nebýt jich, tahle linka by nebyla.

Ostatně, její smysl mi - jako Pražákovi - uniká. Jasně, pokud jedete hodně brzy ráno nebo pozdě večer, ušetříte čas. Jindy vzhledem k pravidelným zácpám v Dejvicích (Blanka) a u magistrály fakt ne. Mnohem spolehlivější je a bude jízda metrem.

Poděkujte (poděkujme) politické garnituře od Béma po současnost...

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od michal4 »

Jen ne další autobus :lol: Když už blbost, tak třeba podchod pod dráhou až k nádraží v Hostivici.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: RE: Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od beardie »

Vždyť to porovnávám s AE :shock:
mne to skôr prišlo ako porovnanie so 119kou z Veleslavina
Naposledy upravil(a) beardie dne 26. 01. 2019, 20:38, celkem upraveno 2 x.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od Airbus380 »

Takže Pepo, podle tebe by Praha/ČD měly nasadit do městského provozu dvoupatrové dálkové autobusy? :D Geniální řešení...

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od MarcosFT »

Myslím že i Pepa by byl na rozjezd pro standard bus a double-decker příjde až po masivní marketingové kampani nejen v Praze, ale i v dalších krajských městech. Mezitím Alesesl opět zapláče že se opět vyhazují peníze z našich daní :D Miluju tohle fórum!!!

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od pepa007 »

Airbus380 píše:Takže Pepo, podle tebe by Praha/ČD měly nasadit do městského provozu dvoupatrové dálkové autobusy? :D Geniální řešení...


Nemusí být dvoupatrový, ale aspoň takový, aby pohodlně pobraly všechny cestující, nemusel člověk buď mrznout nebo se potit hodinu ve stoje a nebylo to na mezinárodní ostudu. Existuje nějakej zásadní důvod, kterej tomu brání?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od hafi »

A v případě vyjádření geografické polohy se celkem efektivně dá využít označení "jižně" a "severně" místo "pod" a "nad". Pro Kladno budiž, z Prahy je vždy rychlejší a pokud zrovna nejsem na hlavním nádraží (např. protože jsem přijel vlakem), tak i pohodlnější cesta A+119, nebo B+100. Je otázka, jestli by nestalo za to mít nějakou 119express, ale dle vyjádření Ropidu by na té trase ušetřila tak 2-3 minuty, tedy by beztak každý jel tím prvním, co by přijelo.
A co se týče kolejové dopravy, tak zvláště v případě rychlodráhy bych měl obavu, že kapacita soupravy bude znatelně vyšší než kapacita autobusu, tedy obdobným poměrem se prodlouží interval. Ve špičce, když teď jezdí 119 od každého metra, je to skoro fuk. Ale někdy večer po příletu to rázem může být půl hodina a pak už je velká otázka jestli je lepší jet jednou za 10 minut autobusem s přestupem na metro, nebo čekat na vlak, který je sice možná pohodlnější a rychlejší, ale určitě ne o tolik, aby to pokrylo delší čekání.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od jencik »

AE je vhodný spoj pre ľudí, ktorí majú batožinu a ich cesta vedie na hlavní nádraží a ďalej vlakom. Ušetria 2 prestupy a lístok si kúpia rovno s tým na vlak a majú vystarane. Metro sa zase hodí ľuďom, čo idú na hotel, či už na Malú Stranu, do Nového mesta alebo k Andelu a samozrejme domácim či ľuďom cestujúcich do iných uzlov.
Ide o to, že bus na metro musí obslúžiť ešte Dedinu a tiež slúži ako vnutroletiskova doprava. Takže veľa zastávok nemôže vynechať a čo sa týka nejakého dispecerskeho riadenia, tak skutočne sa ľudia napchaju do prvého spoja a ďalší pôjde prázdny. Nehovoriac o tom, že odstavna kapacita na Veleslavine a letisku je už skoro naplnená, pričom na tom Veleslavine nie je veľmi kde rozširovať. Aj keby si nahradil DPP ako dopravcu u AE, tak máš problém s odstavnou kapacitou na letisku, nehovoriac o tej v meste. Ďalším problémom budú šoféri. Preto sa už dávno mala stavať rychlodraha. Lenže pri nej narazíme na problém s Prahou 6, ktorá trať chce zakopať, potom máš problém, že trať končí na Masarycke a nie na hlavnim. Z Holesovic sa dá cez Liben dostať na hlavní, ale je to jednokolejka, takže chýba kapacita trate. No a tak ten problém existuje naďalej. Čo sa týka úvah o predĺžení metra, tak z Veleslavina je to bohužiaľ tak urobené, že sa nedá urobiť odbočka a zase chalupoida prinesie len ďalšie náklady, lebo tam už nie je taký dopyt, aby sa metro oplatilo, už teraz je Motol silne dotovaný, keď bolo pásmo na Dejvickej, tak to vychádzalo, že sa nový úsek zaplatí o nejakých 250 rokov.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Příspěvek od Airbus380 »

pepa007 píše:
Airbus380 píše:Takže Pepo, podle tebe by Praha/ČD měly nasadit do městského provozu dvoupatrové dálkové autobusy? :D Geniální řešení...


Nemusí být dvoupatrový, ale aspoň takový, aby pohodlně pobraly všechny cestující, nemusel člověk buď mrznout nebo se potit hodinu ve stoje a nebylo to na mezinárodní ostudu. Existuje nějakej zásadní důvod, kterej tomu brání?


No ano, dokážu si představit lepší/modernější městské autobusy (Solarisy či Mercedesy, to už je jedno, hlavně ne SORky), ale pořád budou nejvhodnější klasické městské autobusy, tzn. typicky cca půl na půl sedící vs. stojící. Už právě proto, aby pohodlně pobraly všechny cestující, protože mají samozřejmě větší kapacitu a rychlejší odbavení. O ekonomice a celkové vhodnosti do městského provozu už nemluvím vůbec. Ani dnes mi ale rozhodně nepřijde situace na AE jako mezinárodní ostuda, je to prostě linka MHD jako právě třeba v Berlíně.


Odpovědět