Stránka 4 z 7

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 15:56
od Airbus380
jencik píše:Tak na Dedinu sa tram plánuje už dlho, umožnilo by to vynechať pár zastávok a vynechať frekvenciu na Dedinu.


No právě. Na Dědinu. Takže cesta busem by byla tak 2x rychlejší. Ne, travmaj na letiště fakt nedává smysl vůbec v ničem :D Nedostatek řidičů je momentální problém, no za 5-10 let může být klidně situace úplně jiná...

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 19:13
od HighFlyer
Airbus380 píše:Nedostatek řidičů je momentální problém, no za 5-10 let může být klidně situace úplně jiná...

Kdo rikal, ze by v te tramvaji meli byt ridici? ;-)

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 19:35
od alesesl
HighFlyer píše:
Airbus380 píše:Nedostatek řidičů je momentální problém, no za 5-10 let může být klidně situace úplně jiná...

Kdo rikal, ze by v te tramvaji meli byt ridici? ;-)


Tramvaje bez ridicu je totalni utopie v tomto knedlikstanu.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 19:40
od Airbus380
HighFlyer píše:
Airbus380 píše:Nedostatek řidičů je momentální problém, no za 5-10 let může být klidně situace úplně jiná...

Kdo rikal, ze by v te tramvaji meli byt ridici? ;-)


To jsem reagoval na jenčíka. Spíš bych prosil osvětlit tu výhodnost tramvaje na Veleslavín oproti autobusu? Je rychlejší? (to by nebyla zcela určitě) Je pohodlnější? (není) Je kapacitnější? (to ano cca 2x, ale levněji i efektivněji by vyšlo prostě poslat dva autobusy za sebou - například ráno se tak děje/dělo). Má jinou výhodu oproti autobusu? (jede až do centra, ale cesta by byla stejně výrazně delší než kombinace 119 + A)...

Úplně pomíjím náklady na stavbu tratě (oproti nulovým nákladům na stavbu silnice), na energie a na údržbu jízdní dráhy.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 19:49
od alesesl
Navrhoval bych postavit tak jako to maji ve Wuppertalu :)) :)) :))

Wuppertal.jpg

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 28. 01. 2019, 23:53
od Mtargem
Airbus380 píše:
Tak nevím, ale asi jste v Bruselu nikdy nebyl vy nebo hooodně dávno? :D Já tam mám rodinu, takže jezdím docela často. Vlaky jezdí přes den cca jednou za 10 minut a jedou napříč celým Bruselem přes centrum (Nord, Central, Nord). Poslední jede v 00:13. Diabolo Fee je otravný fakt, ale ve světě bohužel běžný. On ani ten autobus nejezdí za normální tarif.

Nesouhlasím ani, že v jiných srovnatelných městech není doprava výrazně lepší. To je totiž prakticky všude (v Evropě, nesrovnávám zbytek světa, kde má obvykle MHD úplně jiné postavení). Napadají mě vlastně jen tři příklady, kde je doprava na letiště srovnatelná jako v Praze: TXL, OTP a BUD. Jinak všude mají aspoň metro nebo esko.


Přiznávám, že na obyčejné vlaky (nikoli ten speciální k institucím) jsem poněkud zapomněl. Mea culpa. A nemusíte mít obavu, že bych v Bruselu nikdy nebyl, jezdím tam co dva týdny, ale to sem snad nepatří. To ale nic nemění na tom, že si stojím za svým tvrzením, že cesta MHD z letiště v Praze do centra není nijak úděsná, právě proto, že 119 jezdí velmi často.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 29. 01. 2019, 00:03
od Mtargem
pepa007 píše:
Mtargem píše:Možná se mýlím, nebo jsem to nepochopil, ale...


Nepochopil jsi, že hledáme způsoby jak by to šlo, ne důvody proč by to nešlo :wink:

To že je to někde ještě debilnější než v Praze by pro nás nemělo být vodítkem, tak to sem nemotejme..

Když zmiňuješ cestu z Frankfurtu, tak to je dobrej příklad. Z/na nádraží jede prachobyčejnej S-bahn, šourá se max 60-80 km/h, a přesto to pro 60-milionový letiště stačí. Obdobou by byly nějaký panťáky z hlaváku, kdyby vedly koleje až k/pod T2. Žádná nesmyslná rychlodráha za 30 miliard. Ale i "pomalodráha" je pro Prahu neřešitelný problém, zřejmě to není dost sexy. Do dé doby jsou možným řešením ty busy, který můžou začít jezdit zítra.


V pořádku, s tím souhlasím, ale začal jsi mluvit o cestě dvoupatrovým busem z Darmstadtu. Pokud je tedy řeč o dopravě z letiště do měst mimo Prahu, pak ano, v tom se u nás prakticky nic neudělalo. Jelikož jsem z Pardubic, tak by se mi opravdu moc líbilo, kdybych hned na letišti mohl sednout na skvělý autobus nebo vlak a bez přesedání dojet až na pardubické nádraží. Třeba se toho ještě dočkám. :wink: (Ještě lepší by asi bylo dostat se s minimem přestupů rychlovlaky po celé Evropě, ale to už je téma pro úplně jiné vlákno.)

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 29. 01. 2019, 02:23
od Globik
pepa007 píše:
Mtargem píše:Obdobou by byly nějaký panťáky z hlaváku, kdyby vedly koleje až k/pod T2. Žádná nesmyslná rychlodráha za 30 miliard. Ale i "pomalodráha" je pro Prahu neřešitelný problém, zřejmě to není dost sexy. Do dé doby jsou možným řešením ty busy, který můžou začít jezdit zítra.

Proboha, jaký pantaky? Na té neelektrifikované jednokolejce? A jaká rychlodráha vs.pomalodraha? Rychlodráha je jen PR značka nebo jak to nazvat. Ocekavas Maglev nebo alespoň Šinkansen? Prostě se zmodernizuje, zdvojkolejni a prodlouží současná trať, bohužel se to kvůli určitým zákonům a jejich využívání bude muset v jistém úseku dát do tunelu. Za kolik bys to chtěl udělat? A to to stále povede jen na Masarycku. Kdybys to chtěl napojit třeba na Railjet Praha - Vídeň, tak vysolis další desítky miliard za prekopani uzlu v centru. A uvědom si, že za ty prachy nebude jen spojení na letiště. Ale zlepší to městskou i příměstskou dopravu.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 29. 01. 2019, 18:57
od pepa007
Mtargem píše:V pořádku, s tím souhlasím, ale začal jsi mluvit o cestě dvoupatrovým busem z Darmstadtu. Pokud je tedy řeč o dopravě z letiště do měst mimo Prahu, pak ano, v tom se u nás prakticky nic neudělalo. Jelikož jsem z Pardubic, tak by se mi opravdu moc líbilo, kdybych hned na letišti mohl sednout na skvělý autobus nebo vlak a bez přesedání dojet až na pardubické nádraží. Třeba se toho ještě dočkám. :wink: (Ještě lepší by asi bylo dostat se s minimem přestupů rychlovlaky po celé Evropě, ale to už je téma pro úplně jiné vlákno.)


Ale já mluvím o dopravě do Prahy, ne do okolních měst. Darmstadt je jen jeden z příkladů. Velikost města samozřejmě hraje roli, ale to neznamená, že v Praze není realizovatelný téměř totéž co v Darmstadtu. Jde spiš o způsob a formu té dopravy.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 29. 01. 2019, 18:59
od pepa007
Globik píše:
pepa007 píše:
Mtargem píše:Obdobou by byly nějaký panťáky z hlaváku, kdyby vedly koleje až k/pod T2. Žádná nesmyslná rychlodráha za 30 miliard. Ale i "pomalodráha" je pro Prahu neřešitelný problém, zřejmě to není dost sexy. Do dé doby jsou možným řešením ty busy, který můžou začít jezdit zítra.

Proboha, jaký pantaky? Na té neelektrifikované jednokolejce? A jaká rychlodráha vs.pomalodraha? Rychlodráha je jen PR značka nebo jak to nazvat. Ocekavas Maglev nebo alespoň Šinkansen? Prostě se zmodernizuje, zdvojkolejni a prodlouží současná trať, bohužel se to kvůli určitým zákonům a jejich využívání bude muset v jistém úseku dát do tunelu. Za kolik bys to chtěl udělat? A to to stále povede jen na Masarycku. Kdybys to chtěl napojit třeba na Railjet Praha - Vídeň, tak vysolis další desítky miliard za prekopani uzlu v centru. A uvědom si, že za ty prachy nebude jen spojení na letiště. Ale zlepší to městskou i příměstskou dopravu.


??? my jsme se asi nepochopili. já jsem PROTI rychlodráze...

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 30. 01. 2019, 00:46
od jencik
Trať na Kladno potrebuje modernizáciu ako soľ, akurát by som trať ťahal cez letisko bez odbočky, teda priamo.
Čo sa týka samoobslužných tram, ťažko by sa to napájalo na súčasnú sieť, ak by to predpisy rovno neumožňovali.
Jeden čas skúšali samoobslužné obraty súprav metra na Dejvickej, nefungovalo to veľmi stačilo, aby niekto stúpil na ochranný pás a celé sa to zastavilo, plus ďalšie problémy. Ona výstavba by už bežala, ak by Praha 666 nechcela tunel a to zase nechcú investori, lebo peniaze. Ale zase to berme tak, na hlavní nádraží pravidelne zateká a vidno kopec vedier s vodou a opravujú sa nádraží kdesi v Sokolove, toľko priority SZDC

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 30. 01. 2019, 01:12
od Globik
pepa007 píše:
Globik píše:
pepa007 píše:

Proboha, jaký pantaky? Na té neelektrifikované jednokolejce? A jaká rychlodráha vs.pomalodraha? Rychlodráha je jen PR značka nebo jak to nazvat. Ocekavas Maglev nebo alespoň Šinkansen? Prostě se zmodernizuje, zdvojkolejni a prodlouží současná trať, bohužel se to kvůli určitým zákonům a jejich využívání bude muset v jistém úseku dát do tunelu. Za kolik bys to chtěl udělat? A to to stále povede jen na Masarycku. Kdybys to chtěl napojit třeba na Railjet Praha - Vídeň, tak vysolis další desítky miliard za prekopani uzlu v centru. A uvědom si, že za ty prachy nebude jen spojení na letiště. Ale zlepší to městskou i příměstskou dopravu.


??? my jsme se asi nepochopili. já jsem PROTI rychlodráze...

Takže jsi proti jakékoli kolejové dopravě na/z letiště?

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 30. 01. 2019, 01:14
od Globik
jencik píše:Trať na Kladno potrebuje modernizáciu ako soľ, akurát by som trať ťahal cez letisko bez odbočky, teda priamo.
Čo sa týka samoobslužných tram, ťažko by sa to napájalo na súčasnú sieť, ak by to predpisy rovno neumožňovali.
Jeden čas skúšali samoobslužné obraty súprav metra na Dejvickej, nefungovalo to veľmi stačilo, aby niekto stúpil na ochranný pás a celé sa to zastavilo, plus ďalšie problémy. Ona výstavba by už bežala, ak by Praha 666 nechcela tunel a to zase nechcú investori, lebo peniaze. Ale zase to berme tak, na hlavní nádraží pravidelne zateká a vidno kopec vedier s vodou a opravujú sa nádraží kdesi v Sokolove, toľko priority SZDC

Pokud to povedes přímo, tak zase neobslouzis Hostivice. Samozřejmě lze udělat každý druhý vlak přes letiště a každý druhý přes Hostivice.
Myslíš, že v Sokolově nepotřebují nádraží?

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 30. 01. 2019, 02:35
od michal4
Globik píše:
jencik píše:Trať na Kladno potrebuje modernizáciu ako soľ, akurát by som trať ťahal cez letisko bez odbočky, teda priamo.
Čo sa týka samoobslužných tram, ťažko by sa to napájalo na súčasnú sieť, ak by to predpisy rovno neumožňovali.
Jeden čas skúšali samoobslužné obraty súprav metra na Dejvickej, nefungovalo to veľmi stačilo, aby niekto stúpil na ochranný pás a celé sa to zastavilo, plus ďalšie problémy. Ona výstavba by už bežala, ak by Praha 666 nechcela tunel a to zase nechcú investori, lebo peniaze. Ale zase to berme tak, na hlavní nádraží pravidelne zateká a vidno kopec vedier s vodou a opravujú sa nádraží kdesi v Sokolove, toľko priority SZDC

Pokud to povedes přímo, tak zase neobslouzis Hostivice. Samozřejmě lze udělat každý druhý vlak přes letiště a každý druhý přes Hostivice.
To už je o prioritách dané země.

Městečko s necelými 9000 obyvateli fakt nemusí mít vlastní vlakovou stanici a stačí mu autobus z/na letiště. Nebo odbočka z trati.

Re: Doprava na letiště – inspirace pro Prahu?

Napsal: 30. 01. 2019, 20:10
od pepa007
Globik píše:Takže jsi proti jakékoli kolejové dopravě na/z letiště?


Ne. Já jsem dlouhodobě zastáncem pomalodráhu, nataženi obyčejných kolejí nejkratší cestou od stávající trati, a na nich příměstskej vláček 80 km/h.

Rychlodráha je fantasmagorie a zlodějna.

A než bude pomalodráha, tak slušný autobusy.