Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Odpovědět
Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Nemec »

Wizz končí od května s LTN


ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od ogan »

Jedna zpráva lepší než druhá :? Letos to vidím na pokles. Hlavně že vedení Letiště Praha se neustále chlubí úžasnými výsledky a nezvladatelným provozem :roll: Zajímavý je jak roste Budapešť. Myslím že Prahu letos předežene.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Lkprak »

Orus-x píše:S koncem novoročních svátků a nástupem nejslabšího období roku skončili s pravidelnou linkou do PRG níže uvedení:
- Georgian AW z TBS (už ale dost vynechávali nebo rušili celá období v listopadu a prosinci 19)
- Arkia z TLV (to moc dlouho nevydrželi, snad na léto obnoví)
- Air Malta z MLA (je ale fakt, že to bylo poprvé, co lítali alespoň kus zimy)
- Cyprus AW z LCA (škoda, ale noční časy jsou fakt naprd). Předpokládám, že na léto budou
- Norwegian International z CPH (zůstávají Norwegian Air Shuttle z OSL a ARN)
- SAS úplně (z ARN i OSL), CPH nelítá už od konce října

+ Air Arabia Maroc už omezili na 1x týdně z CMN, než to úplně zavřou
+ Čínské společnosti končí ze známého důvodu teď :(


Na první pohled to vypadá dramaticky, ale je třeba dodat, že:
- Air Malta provoz jen do začátku ledna avizovala už dřív, když oznamovali, že budou létat i po část zimy
- taktéž Arkia už při oznámení letů do Prahy uvedla, že bude létat jen do 5. ledna
- SAS to na tohle období zavírají snad každoročně
- Wizzairu (další příspěvek zde) začal loni na podzim na lince z Lutonu konkurovat EasyJet

Což nic nemění na tom, že letošek bude opravdu zajímavej a ta známé "čínské" důvody tomu moc nepomáhaj.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Orus-x »

Lkprak: to souhlas, není to nic dramatického, všechny tyhle společnosti lítaly tak 2 týdmě..kromě toho D8 z CPH. Ok, nevěděl jsem, že Arkia už předem oznámila, že jen do 5.1.
spíš to vypovídá o tom, že Praha je skutečně jen poin-to-point letištěm a je extrémně náchylná na sezónní výkyvy provozu..

Adik1337
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 23. 12. 2018, 20:27
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Adik1337 »

Orus-x píše:S koncem novoročních svátků a nástupem nejslabšího období roku skončili s pravidelnou linkou do PRG níže uvedení:
- Georgian AW z TBS (už ale dost vynechávali nebo rušili celá období v listopadu a prosinci 19)
- Arkia z TLV (to moc dlouho nevydrželi, snad na léto obnoví)
- Air Malta z MLA (je ale fakt, že to bylo poprvé, co lítali alespoň kus zimy)
- Cyprus AW z LCA (škoda, ale noční časy jsou fakt naprd). Předpokládám, že na léto budou
- Norwegian International z CPH (zůstávají Norwegian Air Shuttle z OSL a ARN)
- SAS úplně (z ARN i OSL), CPH nelítá už od konce října

+ Air Arabia Maroc už omezili na 1x týdně z CMN, než to úplně zavřou
+ Čínské společnosti končí ze známého důvodu teď :(


Arkia má sama o sebe existenčné problémy...


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Mat »

Letošek bych vůbec neviděl tak černě, opravdový vliv může mít akorát Čína, ale jinak se ty poklesy bohatě vykompenzují novými linkami nebo navýšením provozu.

Z dálkovek máme celoroční nárůst u Qatar, American do Chicaga a prodlouženou PHL, úplně nově Bamboo.

Po Evropě LOT zavádí BUD, Wizz OTP, nová frekvence do KUT, pokračuje na podzim zahájená KIV. Nově se do celého roku promítnou linky SkyUp, několik linek a navýšení u Ryanu, taky Vueling do FLR (což kompenzuje zrušený Řím), easyJet do LTN, GVA, nárůst u NAP. Smartwings navyšují lety do Ruska (tam něco přidají i ruští dopravci) i nějaký ten jih, ČSA budou mít denně KEF, což také není jediné navýšení provozu oproti minulému létu.

Určitě jsem nevyjmenoval vše a určitě se ještě něco objeví. I přes situaci v Číně bych se hodně divil, kdyby PRG nepřekonalo 18 milionů cestujících, spíš 18 a půl.

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od mattsun »

Moj skomny nazor je ten ze Praha tento rok rast nebude, budu radi ak si udrzia minulorocne cisla. Ci si to chceme priznat alebo nie ekonomicka kriza pomaly zacala uz minuly rok a tento rok bude pomaly silniet ( a to este nevieme ako sa Cina vysporiada s koronavirusom lebo ak nie, svetova ekonomika pojde riadne z kopca ). Staci pozriet do sveta co sa deje a netvarit sa ze nas sa to netyka...SAA v problemoch, Cathey rovnako, cinske aerolinky ani nepisem, dokonca su zrusene takmer vsetky lety na najvytazenejsej medzinarodej linke sveta HKG-TPE.

kolko ludi co poznam len ja proste momentalne odpisakali svoje lety to JV Azie atd? To nebudu male cisla... Napr aj ja s kolegom sme mali v marci letiet VIE-HKG-TPE a spat ale nakolko nam bolo oznamene zrusenie linky HKG-TPE a moznost ineho routingu alebo refundu, zvolili sme druhu moznost ( JV Aziu poznam celkom dobre z tamer uz 10 rocnej spoluprace a nemyslim ze ten pruser sa tam vyriesi do mesiaca...skor do mesiaca tam bude este viac restrikcii )

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od m@rtin »

Orus-x píše:S koncem novoročních svátků a nástupem nejslabšího období roku skončili s pravidelnou linkou do PRG níže uvedení:
- Georgian AW z TBS (už ale dost vynechávali nebo rušili celá období v listopadu a prosinci 19)
- Arkia z TLV (to moc dlouho nevydrželi, snad na léto obnoví)
- Air Malta z MLA (je ale fakt, že to bylo poprvé, co lítali alespoň kus zimy)
- Cyprus AW z LCA (škoda, ale noční časy jsou fakt naprd). Předpokládám, že na léto budou
- Norwegian International z CPH (zůstávají Norwegian Air Shuttle z OSL a ARN)
- SAS úplně (z ARN i OSL), CPH nelítá už od konce října

+ Air Arabia Maroc už omezili na 1x týdně z CMN, než to úplně zavřou
+ Čínské společnosti končí ze známého důvodu teď :(


Ještě bych doplnil:
-Konec Lutonu s Wizzem
-Konec Gatwicku s SW
-Konec Marekéše s Ryanem
-Konec Casablanky s Air Arabia
-Oproti loňské letní sezóně konec večerní rotace Emirates B773
-Konec Dubaje s SW
-Omezení Sharjahu s Air Arabia o 2 frekvence týdně
-Konec Pekingu s Hainanem
-Omezení Shanghaje ze 3 frekvencí na 2 týdně (Xian nepočítám)
-Byť kapacitně zvýšení, ale redukce 787 u Qataru marketingově té lince také neprospěje

Vzhledem k tomu, co se děje v Asii by byl zázrak, kdyby letiště rostlo, byť byl leden historicky nejlepší a poprvé byl překonán 1 milion cestujících.
Hysterie kolem koronaviru nezpůsobila pouze přerušení leteckých linek do a z Číny, ale lidé se bojí létat už i mezi Evropou a Amerikou a jen řada mých známých zrušila cestu do Jihovýchodní Asie. Fotografie lidí v plynových maskách na vnitrostátních letech v USA již také obletěly snad všechny sociální sítě. Neočekávám, že by problém Číny byl vyřešen během následujících 3-4 týdnů a věci se vrátily do normálu ještě do jara. To bude trvat pravděpodobně mnohem déle s dost fatálními dopady na celé odvětví letecké dopravy. Přikláním se tedy také k těm, kteří tipují, že rekord Ruzyně letos bohužel nepřekoná.

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od mattsun »

m@rtin píše:-Byť kapacitně zvýšení, ale redukce 787 u Qataru marketingově té lince také neprospěje


Toto som chcel v mojom predoslom prispevku tiez napisat, ale nieco mi do toho prislo a uplne som na to zabudol. Osobne myslim ze tah katarcov nasadit do PRG denne dve "stariny" typu A332/A333 je v dnesnej dobe uplny marketingovy fail a pokial to nezmenia, tak pojdu poctom pax urcite dole. Neviem aky dosah ma na typy lietadiel ktore tam budu prepravcovia posielat aj manazment letiska, ale toto je riadny krok spat. Ked pozriem kam este posiela Qatar par tychto lietadiel ktore maju vo svojej flotile, tak PRG sa zaradila do zaujimavej spolocnosti...Chennai, Karachi, Nairobi, Sialkot, Kathmandu ( a zopar "poslednych mohykanov" v EU typu WAW, VCE, BUD.. ). Pomaly vsade uz aj do Afriky B787, len do PRG v roku 2020 A330 :wtf: ( a to nespominam ze este aj do takeho Bangalore posiela Qatar B772/B773 s QSuites ) ...takze moj osobny nazor je ze ludia opat zacnu na poobednej frekvencii viac preferovat dubajsku A380, o biznis cestujucich ani nehovorim...

skyisblue
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 07. 01. 2019, 14:41
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od skyisblue »

mattsun píše:
m@rtin píše:-Byť kapacitně zvýšení, ale redukce 787 u Qataru marketingově té lince také neprospěje


Toto som chcel v mojom predoslom prispevku tiez napisat, ale nieco mi do toho prislo a uplne som na to zabudol. Osobne myslim ze tah katarcov nasadit do PRG denne dve "stariny" typu A332/A333 je v dnesnej dobe uplny marketingovy fail a pokial to nezmenia, tak pojdu poctom pax urcite dole. Neviem aky dosah ma na typy lietadiel ktore tam budu prepravcovia posielat aj manazment letiska, ale toto je riadny krok spat. Ked pozriem kam este posiela Qatar par tychto lietadiel ktore maju vo svojej flotile, tak PRG sa zaradila do zaujimavej spolocnosti...Chennai, Karachi, Nairobi, Sialkot, Kathmandu ( a zopar "poslednych mohykanov" v EU typu WAW, VCE, BUD.. ). Pomaly vsade uz aj do Afriky B787, len do PRG v roku 2020 A330 :wtf: ( a to nespominam ze este aj do takeho Bangalore posiela Qatar B772/B773 s QSuites ) ...takze moj osobny nazor je ze ludia opat zacnu na poobednej frekvencii viac preferovat dubajsku A380, o biznis cestujucich ani nehovorim...


Uprimne, akorat pro C to je nevyhoda, v Y je to widebody s nejlepsim seatingem, 2-4-2 je rozhodne lepsi nez cokoliv jineho.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od Mailand »

skyisblue píše:Uprimne, akorat pro C to je nevyhoda, v Y je to widebody s nejlepsim seatingem, 2-4-2 je rozhodne lepsi nez cokoliv jineho.

Tak 2-3-2 v B767 je přeci jen o chlup lepší.
Ale jinak souhlas, většině lidí z Y je to jedno a znalí ocení twin seats. Navíc legroom v jejich 787 je žalostný.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od MarcosFT »

On ani ten business v té 333 není špatnej, pokud se letí ve dvou. C prej stejně létá poloprázdný..

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od marthym »

lidé se bojí létat už i mezi Evropou a Amerikou


A prosím, nějaká čísla, články máš? Protože opravdu nevím, jak si k tomu přišel... Nedávno jsem četl, že je denně takřka 2000 TATL letů. To mi moc k útlumu nesedí. :!: 8) A ve svém okolí (rodina i byznys) jsem žádné řeči toho typu taky nezaslechl.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od procvi »


hilldiar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 05. 06. 2007, 17:50
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2020

Příspěvek od hilldiar »

takových keců už bylo :oops:


Odpovědět