Obnova provozu post-COVID

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od mattsun »

Marty-t píše:@Prodejce: jenže ta rovnice má podle mne více řešení než jen to Vaše. Upřímně - jezdit složitě do centra města s paklíkem šustivých bankovek není zrovna můj hrnek kávy, ale jistě se někdo na tento proces těší a potrpí si na něj. Pro mne má ta rovnice i druhé řešení - vše zautomatizovat a nabídnout aktuální možnosti po internetu - a já jako internetová generace si jen musím vytipovat takto spolehlivého dopravce - těch možností co mám fakt moc není


Inak toto ma tak presne napadlo preco aerolinky nezmselne minaju tolko "clovekohodin" ked sa to da nakodit za niekolko dni do "manage booking" alebo appky tej ktorej aerolinky. Podobne moja skusenost s Qatar ked som potreboval prebookovat junove letenky aspon na oktober ( cize mozu byt radi ze ich neotravujem ze chcem naspat peniaze / cca 6k € dokopy )...na zaciatok nezmyselna vec ze volat na call centrum...samozrejme bezvysledne, proces velmi podobny ako Austrian. Nasledne najdeny starsi mail na customer service...odtial nejakym zamestnancom po troch dnoch odpisal mail s par jeho vetami + skopirovane ich podmienky prebookovania a kontakt na call centrum. Takze po tyzdni je clovek na zaciatku. Potom niekde na diskusnych forach najdena info ze idealne s nimi komunikovat cez twiter...ok, zakladam si kvoli nim twiter ucet. Po par spravach sme sa dopracovali k rebookingu na oktober...na jednu letenku z dvoch a to este datum odletu posunuli o den neskor ako som chcel ( samozrejme volne miesta boli aj na den ktory som pozadoval )..dalsia sprava na to uz od samozrejme XY zamestnanca opat iba s linkom na ich obchodne podmienky. Tam mi uz po dvoch tyzdnoch riesenia tejto situacie dosla trpezlivost...nasledne celkom asertivna sprava ze pokial obe letenky nezmenia na dane datumy a casy tak poziadam o refund leteniek a kupim u inej aerolinky. Na druhy den rano spravne prebookovane letenky na oktober na spravne datumy a casy. Ako OK, pre mna ciastocna vyhra ( mozno sa vtedy poleti ), ale PRECO to takto riesia aerolinky? Naco na takuto banalnu operaciu minaju tolko clovekohodin ked by si to zakaznik vedel v mange booking alebo appke prehodit sam za cca 10 minut?


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:Čerstvá zkušenost s Austrianem - jako vystřižené z Cimrmana - "otevřel si hospodu, ale chodili mu do ní lidi...", posuďte sami:

Cca před 5 měsíci jsem si bookoval VIE-FRA-VIE na poslední červnový týden. Austrian plánuje od 16.6. znovu obnovit provoz na linkách kam se z Rakouska může (na rozdíl od nás budou požadovat Covid negativní testy pro vlastní lidi nejen z UK a Švédska, ale i Portugalska, Španělska a italské Lombardie)... OK je jasné, že proškrtali lety a nebudou FRA lítat každou hodinu jak to bylo před Covidem... To je logické... Tak bych čekal, že pokud jsem s bookingem netrefil do letu který zrovna poletí, tak mne automaticky nabídnou 14 dnů předem přesun na nejbližší jiný možný. Chyba lávky - asi uvažuju moc logicky na praktiky velké firmy... Došel email, že zrušili můj let. A ať využiju jejich kulantnosti a booknu si něco nového na pozdější termín s 50 EUR bonusem. Jenže eee - jakmile bylo méně než 14 dnů před odletem, tak jsem si už zařídil hotely aj. Při takové změně přichází na scénu teorie o odškodnění. Ale nechci to hrotit, tak se koukám do rezervace - VIE->FRA jsem se trefil, to je confirmed, tak asi jde jenom o zpáteční let FRA->VIE - koukám, že ten den co jsem chtěl letět stále nabízí v jiné časy ještě 4 lety. 2 z nich by byly OK i pro mne. Jenže na mojí rezervaci to online nejde měnit, tak 3x volám na hotline AUA - ať volám s volbou angličtiny nebo němčiny vždy po 3 minutách vídeňského valčíku jen "we are currently experiencing a system problem and we are unable to process your call, please try again later...".

Inu aktuální Cimrman by měl znít: "obnovili provoz, ale nečekali, že s nimi budou chtít lítat i lidi..."

Pražská linka už nefunguje? Vždy tam byla ochotná paní/slečna s asi ukrajinským nebo ruským apod. přízvukem (možná se to jen přesměrovalo do centrálního call centra, ale na někoho, kdo umí i česky, nevím).

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od fricoolinek2 »

Jak moc byste si cenili sproštění povinnosti roušky? Např. (bavíme se v teoretické rovině :!: ) vám byla dána možnost letět přes velkou louž (za stejné peníze) byznysem s trvale nandanou rouškou a turistickou bez ní?

Jinak též - je pro vás důležité pohodlí vašich zad a hýždí nebo pohodlí vašich dýchacích cest?

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Mat »

Řekl bych, že zrušení téhle povinnosti je naprostou nezbytností pro obnovení dálkových linek. Už takhle je 10 hodin v letadle pro velkou část lidí hodně nepříjemná záležitost a ještě takhle... Hlavně jíst a pít se stejně na dlouhých letech (ale i na krátkých) musí, takže je ta rouška nesmyslná a s tím sundaváním a nandaváním může klidně riziko nákazy zvýšit...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Globik »

Mat píše:Řekl bych, že zrušení téhle povinnosti je naprostou nezbytností pro obnovení dálkových linek. Už takhle je 10 hodin v letadle pro velkou část lidí hodně nepříjemná záležitost a ještě takhle... Hlavně jíst a pít se stejně na dlouhých letech (ale i na krátkých) musí, takže je ta rouška nesmyslná a s tím sundaváním a nandaváním může klidně riziko nákazy zvýšit...

fricoolinek2 píše:Jak moc byste si cenili sproštění povinnosti roušky? Např. (bavíme se v teoretické rovině :!: ) vám byla dána možnost letět přes velkou louž (za stejné peníze) byznysem s trvale nandanou rouškou a turistickou bez ní?

Jinak též - je pro vás důležité pohodlí vašich zad a hýždí nebo pohodlí vašich dýchacích cest?

Rouška po celou dobu na dálkovce je určitě velmi nepříjemná. Nějak si to ani nedokážu představit. Ale prodělání COVIDu nebo oplakání smrti svých starších rodinných příslušníků bude asi podstatně nepříjemnější. Takže naprostou nezbytností pro obnovení dálkovek v nějakém velkém objemu IMHO není omezení ochranných opatření, ale vývoj vakcíny.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Globik »

Nechce se mi vytvářet TR, tak jen stručně zde:

Den po zrušení meziostrovní karantény na Havaji (pro cestující ze zámoří, včetně kontinentálních USA stále platí čtrnáctidenní karanténa) jsem se vypravil na třídenní výlet na Velký ostrov. Letiště v Honolulu pusté prázdné, na celém T2 (které obsluhuje všechny aerolinky kromě Hawaiian, Mokulele a Makani Kai) otevřená jedna security společná pro TSA Pre a ostatní cesťáky. Kromě meziostrovních letů ten den ještě několik málo letů do Ameriky. Před security se při meziostrovním letu vyplňuje dotazník havajského Ministerstva zdravotnictví (naštěstí lze stáhnout online a vyplnit doma) a Národní garda měří teplotu cesťáků. Některé bary a restaurace otevřené, ale většina jen pro odběr jídla/nápojů, nedá se sednout. Všechny salonky zavřené.
V 738 Southwest all dobytčák (pokud se nemýlím, tak 175 sedaček) sedí tak 60 PAX, takže kdo cestuje sám, má celou trojku pro sebe. Občerstvení se nepodává. Pokud člověk nejí nebo nepije, musí mít roušku. Já mám od vstupu do letiště do převzetí auta v Hilu na hubě pro jistotu lopaťácký respirátor N95 (pokud zrovna nejím nebo nepiju nebo nesedím na letišti v místech, kde daleko široko nikdo není).

Na cestě zpět sedí ve stejném stroji jen 26 PAX + 1 infant (sedím na 1A, takže slyším komunikaci CC s gate agentkou). Předpokládám, že většina lidí platila za OW letenku 39 dolarů, neměla více než dva kufry a nic se cestou neprodávalo, takže to je konečná cena včetně tax a security příplatku.


Odpovědět