Obnova provozu post-COVID

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Globik »

pettte píše:
DanV píše:
Pokud tedy primy let nebude, mam narok - za predpokladu trvani na ceste - na rebooking napr. via LH, nebo to je vylozene na dobre vuli TAPu :?:


Za normálních okolností snad ano, ale teď je džungle a žádná práva, ani slušnost neplatí.


Většina leteckých spol. si to zatím pořád neuvědomuje, ale jim se to vymstí. Každý zákazník si bude hodně dlouho a dobře pamatovat, kdo ho oje..l.
Díky tomu, se jim totálně zhroutí cash flow, protože lidé nebudou ochotni si kupovat letenky hodně dopředu.

:thumbup:


Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Roiman4 »

Globik píše:
pettte píše:
DanV píše:
Za normálních okolností snad ano, ale teď je džungle a žádná práva, ani slušnost neplatí.


Většina leteckých spol. si to zatím pořád neuvědomuje, ale jim se to vymstí. Každý zákazník si bude hodně dlouho a dobře pamatovat, kdo ho oje..l.
Díky tomu, se jim totálně zhroutí cash flow, protože lidé nebudou ochotni si kupovat letenky hodně dopředu.

:thumbup:


A3 je první na tomto seznamu.

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od H_K »

Tak jestli to nezapomněli zrušit tak zítra opravdu letí, 2xAMS, 2x Paříž a jeden Frankfurt...

Samozřejmě je otázka kolik to reálně může prodělat, když posádkám jednak snížili platy, jednak by byli doma na 60%, tak personální náklady navíc jsou jenom ten zbytek... A palivo je asi levnější, pokud neměli nějak fixovanou cenu...

No, je to taková zajímavost... :-)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od prodejce »

V rádiu říkali, že dnes letí s ČSA celkem 640 cestujících.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Robert »

prodejce píše:V rádiu říkali, že dnes letí s ČSA celkem 640 cestujících.


Tak to vychází průměrně 53 cestujících na let (640/12). Čekal jsem, že obsazenost bude nižší.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Robert »

Finnair do Prahy od 1. července, 4x týdně E190 - https://zdopravy.cz/finnair-obnovi-lety ... rra-49144/

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Mat »

Postupně to přibývá, letiště připravilo oficiální přehled zde: https://www.prg.aero/seznam-obnovenych-linek.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Orus-x »

Robert píše:
prodejce píše:V rádiu říkali, že dnes letí s ČSA celkem 640 cestujících.


Tak to vychází průměrně 53 cestujících na let (640/12). Čekal jsem, že obsazenost bude nižší.

Jen úvaha..to byly předpokládám čísla učiněných rezervací na tyto lety.. Kolik z nich bylo z pre-covid doby? Přišli skutečně všichni ti lidi na odlet? Odpovím si sám - nepřišli, protože třeba do Francie by je nepustili..

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od prodejce »

British airways dnes zveřejnily nadržené video. BA jsou nadržené na návrat "business as usual", ostatně posuďte sami míru nadrženosti, dle mého názoru je to nadrženost v korporátní komunikaci BA nevídaná:

https://youtu.be/Q3YPTMB6fF0

Ale teď vážně: věděli jste že...

Věděli jste že se mění vzorce pro výpočet cen letenek? Ceny už se nepočítají z historických dat obsazenosti letů a z konkurenčních cen letenek, ale bere se v úvahu uvolňování covid lockdownů v jednotlivých státech. AI týmy byly poprvé v dějinách přinuceny změnit vzorec výpočtu a počítače teď počítají něco jiného. Vítejte v novém světě and let the sales soar again! Šťastné nákupy všem :-bd

beran
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 24. 01. 2013, 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od beran »

Emirates July – October 2020 operations as of 0830GMT 10JUN20 :
Dubai – Prague eff 02AUG20 4 weekly 777-300ER (1 daily A380 from 01SEP20; Previous plan: A380 in August)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:British airways dnes zveřejnily nadržené video. BA jsou nadržené na návrat "business as usual", ostatně posuďte sami míru nadrženosti, dle mého názoru je to nadrženost v korporátní komunikaci BA nevídaná:

https://youtu.be/Q3YPTMB6fF0



Pozorne jsem to sledoval a nemohl si nevsimnout, ze BA stale propaguje ty fialove pasy, jako by snad bylo UK clenem EU :-)

Nemeli mit uz davno modre?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Marty-t »

Čerstvá zkušenost s Austrianem - jako vystřižené z Cimrmana - "otevřel si hospodu, ale chodili mu do ní lidi...", posuďte sami:

Cca před 5 měsíci jsem si bookoval VIE-FRA-VIE na poslední červnový týden. Austrian plánuje od 16.6. znovu obnovit provoz na linkách kam se z Rakouska může (na rozdíl od nás budou požadovat Covid negativní testy pro vlastní lidi nejen z UK a Švédska, ale i Portugalska, Španělska a italské Lombardie)... OK je jasné, že proškrtali lety a nebudou FRA lítat každou hodinu jak to bylo před Covidem... To je logické... Tak bych čekal, že pokud jsem s bookingem netrefil do letu který zrovna poletí, tak mne automaticky nabídnou 14 dnů předem přesun na nejbližší jiný možný. Chyba lávky - asi uvažuju moc logicky na praktiky velké firmy... Došel email, že zrušili můj let. A ať využiju jejich kulantnosti a booknu si něco nového na pozdější termín s 50 EUR bonusem. Jenže eee - jakmile bylo méně než 14 dnů před odletem, tak jsem si už zařídil hotely aj. Při takové změně přichází na scénu teorie o odškodnění. Ale nechci to hrotit, tak se koukám do rezervace - VIE->FRA jsem se trefil, to je confirmed, tak asi jde jenom o zpáteční let FRA->VIE - koukám, že ten den co jsem chtěl letět stále nabízí v jiné časy ještě 4 lety. 2 z nich by byly OK i pro mne. Jenže na mojí rezervaci to online nejde měnit, tak 3x volám na hotline AUA - ať volám s volbou angličtiny nebo němčiny vždy po 3 minutách vídeňského valčíku jen "we are currently experiencing a system problem and we are unable to process your call, please try again later...".

Inu aktuální Cimrman by měl znít: "obnovili provoz, ale nečekali, že s nimi budou chtít lítat i lidi..."

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od prodejce »

.. typický customer servis aerolinek, u prodejce záležitost na dvě hodiny max, u aerolinek pohádka na půl roku. Ale to si člověk může plíce vymluvit, a ty lidi stejně budou kupovat letenky v internetových pastích.

A když už jsme u toho, tento business model aerolinek (nezvedání telefonů), objevil po 40ti letech na trhu dokonce už i Airbus:

Aerolinky nám nezvedají telefony, stěžuje si šéf Airbusu

https://zdopravy.cz/aerolinky-nam-nezve ... dla-50428/

.. přitom kdyby se šéf airbusu zeptal kterékoliv řadového prodejce, dozví se, že je to naprosto normální :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od Marty-t »

@Prodejce: jenže ta rovnice má podle mne více řešení než jen to Vaše. Upřímně - jezdit složitě do centra města s paklíkem šustivých bankovek není zrovna můj hrnek kávy, ale jistě se někdo na tento proces těší a potrpí si na něj. Pro mne má ta rovnice i druhé řešení - vše zautomatizovat a nabídnout aktuální možnosti po internetu - a já jako internetová generace si jen musím vytipovat takto spolehlivého dopravce - těch možností co mám fakt moc není:

Na webu v sekci moje rezervace napsat: odlet v 16:50 ve Vámi určený den z FRA není - chcete letět ve stejný den a). ve 13:50, b). ve 20:05,c). zrušit celou cestu (vystavíme Vám voucher na další cestu - o nezákonnosti této volby z hlediska pravidel EU se tu teď rozepisovat nechci). V případě bookingu na jiný den kontaktujte hotline. Tím by si ušetřili 95 pct. nutnosti hovorů. Jenže tlak na náklady donutil manažery některých aerolinek dělat nesmyslné škrty. Jen se proškrtat náklady ke zisku nelze. Chce to jen mít pár spolehlivých a transparentních + plně zautomatizovaných procesů...

Například pokus dovolat se teď v 18:30 (na webu mají info: o hotlině +43 5 1766 1000 (Mon-Sun: 08:00 a.m. - 08:00 p.m.)) vedl k automatické odpovědi - naše call centrum je uzavřené, volejte zítra od 8 hodin ráno. Asi nápisy na tričkách "There are no kangaroos in Austria" která člověk vidí na vídeňském letišti (viz. např: https://teeshirt21.de/de-eur/product/no ... gLlAvD_BwE ) lhaly a já se dovolal opravdu do jiné časové zóny...

UPDATE 19:30 - právě mi došel email i od Wizzairu - můj v zimě bookovaný let z Vídně do Španělska se posunul - můžu akceptovat změnu, provést re-booking na jiné datum nebo využít 120pct. voucheru... Do Španělska mne to na dovolenou fakt teď moc neláká - takže Voucher. Tak má podle mne fungovat zdravá společnost v internetové době... Sice bude tato transakce pro ně jednorázová ztráta, ale možná že tím dlouhodobě získají nového zákazníka... Tak ještě aby koupili ty sloty ve FRA od LH a já hned budu vědět jak voucher využít...

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Stav: Offline

Re: Obnova provozu post-COVID

Příspěvek od H_K »

Jo, ale než aby neschopný moloch nepřežil na trhu, tak to stát desetkrát zachrání.... :/


Odpovědět