Přistání seniora v Ruzyni

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 190
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od Kevil »

Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.

https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od zbozivulekral »

Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.

https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada


ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od flyingblue »

zbozivulekral píše:
Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001. Senior naštěstí neměl v letadle žádné nebezpečné látky a nechtěl to zapíchnout do nějaké budovy.

https://archiv.ihned.cz/c1-66769900-pristani-seniora-v-ruzyni-muze-zmenit-bezpecnostni-pravidla-letani-nova-opatreni-muze-prijmout-i-armada


ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?


Mozne mel Kevil na mysli, ze do nej mel veznik navest fotonova torpeda!

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 190
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od Kevil »

ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?


Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od zbozivulekral »

Kevil píše:
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?


Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.


Jo tak. Prozradíš nám kolik toho máš nalítáno?


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1790
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od MEA »

Kevil píše:
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?


Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.


... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.

JadaCi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11. 01. 2020, 09:11
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od JadaCi »

Kevil píše:
ATC u nás nefunguje? A na to jsi přišel podle toho, že ho věžník nesestřelil raketometem nebo jak?


Pokud ATC umožní, aby si každý pilot dělat co chce, tak na věži nemají co dělat a mohou jít domů.


Co když třeba díky technickým problémům ten pilot nemohl dělat vůbec nic,jen se štěstím sednout na dráhu,kterou zahlédl před sebou ? ATC udělalo jistě maximum,co mohlo.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od prodejce »

Fakt je ten, že za starých dobrých časů, kdy státní hranice byla opravdovou státní hranicí, a né parodií na hranice, by se to stát nemohlo. Na němčoura by už na čáře čekal vrtulníkový uvítací výbor a kdyby je ignoroval, tak už před Domažlicema by dostal dávku z Albatrosu. Možná tak to myslel autor vlákna..

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od PavelD »

Alternativou je, že se z něho mohla stát druhá položka v letovém řádu Rudého náměstí, když už jsi připomněl ty starý dobrý časy...

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od Roiman4 »

Kdyby jsi věděl, tak tyto malé letadla mají vlastní letový plán a lítají v nízké hladině. Takže toto ATC moc neovliňuje dole, ale poukazuje se na to hodně v poslední době. Navíc pro věž to bylo aktuální ve chvílí, kdy vlétl do prostoru LKPR a narušil ho tím, tedy někdy u Příbrami. Pokud zmáčkli červené tlačítko, tak to je jedno neboť to letadlo by bylo už v nějaké budově ( v tomto případě na 06, která je ještě uzavřená... ) a na Čáslavi by ještě rozehříval motory. Asi tak. Celý tento problém by mělo vyřešit nové ATC pro nízké hladiny, ale dle informací jsou jen s tím samé problémy.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 190
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od Kevil »

MEA píše:... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.


Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností...

P.S. Přijel jsem do New Yorku 10. září 2001 s tím, že si druhý den ráno prohlédnu WTC...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2884
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od Fabo »

Kevil píše:
MEA píše:... ak si si nevšimol, v článku sa uvádza, že zmätený nemecký senior s vežou nekomunikoval. Takže čo s tým má ATC?... Okrem toho, ak by ohlásil stav núdze, tak mu ATC musí pomôcť dostať sa na zem a to aj v riadenom priestore, kde by inak nemal čo hľadať.


Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností...

P.S. Přijel jsem do New Yorku 10. září 2001 s tím, že si druhý den ráno prohlédnu WTC...


Ty mas snad pocit, ze maj ve vezi na ty letadla dalkove ovladani nebo co...

jeffer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od jeffer »

Kevil píše:Řízení letového provozu u nás (ne)funguje jako v USA 11. září 2001.


Človeče, vieš ty vôbec niečo o tom, ako to ŘLP funguje? ŘLP je služba (pilotom). Ak letel v priestore triedy E (alebo dokonca G) podľa VFR a sám sa neohlásil na info, tak mu ŘLP vôbec žiadnu službu neposkytovalo, ani poskytovať nemuselo. Čo nanajvyš mohlo ŘLP urobiť, a nikde sa nepíše, že neurobilo, aj keď vďaka Schengenu to už asi nie je nutné, bolo ohlásiť prelet štátnej hranice armáde spolu s typom lietadla, letovou hladinou, smerom letu a tak ďalej (ak mal zapnutý S-mód, s ADS-B sa, tuším, zatiaľ nepracuje). V momente, keď vletel do CTR Ruzyně (alebo niektorého TMA Praha), tak mal na letisko asi 10 minút – ak bol v tú chvíľu vyhlásený v Čáslavi poplach, tak tá hotovosť ani nestihla doletieť.

Kevil píše:Předpokládám, že by ATC měla řídit letecký provoz a ne jen nečinně přihlížet, jako se stalo např. v případě srážky letadel nad Bodamským jezerem (Bashkirian Airlines Flight 2937 & DHL Flight 611), která proti sobě letěla ve stejné výšce v kolizním kurzu přes celou Evropu... Nikdo ze sousedních ATC nic neudělal, aby třeba letadla letěla v jiné letové hladině, prý to nebylo jejich povinností…


Ty si fakt mimoň! 757 DHL do letovej hladiny 360 povolil až ten preťažený dispečer ACC Zürich, k nemu do priestoru vstupoval v hladine 260, tzn. neleteli proti sebe cez pol Európy, v rovnakej letovej hladine boli zhruba 5 minút pred zrážkou. Dispečer zo susedného sektoru to na svojom radare videl, telefónom sa nemohol na ACC Zürich dovolať (odstávka systému) a žiadne z lietadiel už nebolo na jeho frekvencii.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 422
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od pettte »

Vy se tu všichni hádáte co kdo mohl a nemohl udělat. Myslím si, že jsem pochopil o co zakladateli vlákna šlo. Vás opravdu nikoho neděsí skutečnost, že se na dokonce zavřenou runaway největšího českého letiště, ve středu republiky, tedy vzdušnou čarou od každé hranice cca 150km, dostalo malé letadlo bez jakéhokoliv zásahu či reakce a první faktickou reakcí bylo, že za ním přijelo "follow me" s oranžovými majáky?

Ano, teď to asi byla nouze - nehoda, ale toto se určitě dostane do světového tisku a co si asi řeknou teroristé z celého světa? Toto je naše šance se zviditelnit! A přiznejme si, pokud bude nějaký teroristický útok v ČR, tak se to stane v Praze. Výjimkou by snad bylo, pokud by teroristi chtěli zaútočit na Číňany, to by to pak odnesl Český Krumlov :D

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1790
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Přistání seniora v Ruzyni

Příspěvek od MEA »

pettte píše:Vy se tu všichni hádáte co kdo mohl a nemohl udělat. Myslím si, že jsem pochopil o co zakladateli vlákna šlo. Vás opravdu nikoho neděsí skutečnost, že se na dokonce zavřenou runaway největšího českého letiště, ve středu republiky, tedy vzdušnou čarou od každé hranice cca 150km, dostalo malé letadlo bez jakéhokoliv zásahu či reakce a první faktickou reakcí bylo, že za ním přijelo "follow me" s oranžovými majáky?

Ano, teď to asi byla nouze - nehoda, ale toto se určitě dostane do světového tisku a co si asi řeknou teroristé z celého světa? Toto je naše šance se zviditelnit! A přiznejme si, pokud bude nějaký teroristický útok v ČR, tak se to stane v Praze. Výjimkou by snad bylo, pokud by teroristi chtěli zaútočit na Číňany, to by to pak odnesl Český Krumlov :D


No tak zasa toto sa myslím sleduje a rieši na iných úrovniach. Asi by takým bláznom (dúfam) nedovolili si urobiť výcvik a lietať. Verím, že by sa podozrivo správali už pri ňom. A načo by sa toľko namáhali a riskovali, keď tu máme drony, ktoré sú oveľa častejšie, potenciálne nebezpečnejšie a ťažšie odsledovanejšie a riaditeľné takmer hocikým. Plus si myslím, že väčšina magorov sa odhalí ešte keď komunikujú medzi sebou "poneváč" si myslím, že nebývajú príliš opatrní a často ani inteligentní. Pri hustote leteckej prevádzky a blízkosti riadených a neriadených priestorov máš jedinú šancu na stopercentnú bezpečnosť: posadiť všetkých do vlakov a na bicykle. No a tam zasa nejaký blázon môže vbehnúť kamiónom pred vlak a sme opäť na začiatku. Život sám o sebe je potenciálne nebezpečná činnosť...


Odpovědět