Metro na Ruzyň

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Globik » 01. 04. 2015, 13:41

marthym píše:Rychlodraha s odbockou je totalni blbost. Uz vidim, jak ekonomicky (pardon ten termin) mene silni lide, co dojizdi do mesta za praci, davaji za pseudorychly vlak dve stovky. I stovka by pro ne byla moc. Pro Kladenaky vzdy zvitezi bus, jezdi rychle, je tam konkurence, takze je levny a hlavne objede Kladno po skoro cely delce...

Proboha proč stovka až dvě? To je, jak píšeš, naprosto ekonomicky nereálná cena a kdo by jí takhle nastavil?

marthym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod marthym » 01. 04. 2015, 14:26

Proc? Koukni se na beznou cenu dnes. Je to padesat korun, nemylim-li se. Pri investicich do drahy a vlaku, k niz by muselo dojit, si nemyslim, ze by tato cena zustala.

Pamatuji se, kdyz zacal boom s autobusy z Dejvicke. Listek stal dvacku. Lidi stali klidne frontu, i kdyz se do prvniho autobusu nedockali. Nevim tedy, jak je to ted, ale porad si myslim, ze cena v tomto pripade hraje roli. A ne cas...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Globik » 01. 04. 2015, 14:54

marthym píše:Proc? Koukni se na beznou cenu dnes. Je to padesat korun, nemylim-li se. Pri investicich do drahy a vlaku, k niz by muselo dojit, si nemyslim, ze by tato cena zustala.

Aha. Takže cena jízdného na dráze se řídí podle výše investic do dopravní cesty? A v posledních 5, 10, 20, 50, 100 nebo 500 letech?

marthym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod marthym » 01. 04. 2015, 15:14

Nepisu, ze ridi. Ovsem priklady ze zahranici, jimiz by se jiste u nas inspirovali, mluvi za vse.

Nebo mi snad chces tvrdit, ze jizda rychlodrahou z letiste by mela stat stejne (nebo dokonce min) jako (nez) listek na mhd? To z tve argumentace jaksi vyplyva... Nebo bychom udelali dotaci, aby to z letiste stalo stovku a z Kladna za padesat? Ne, i tohle ukazuje, ze je to cele blbost (malinko prehanim). :lol:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Globik » 01. 04. 2015, 16:13

marthym píše:Nepisu, ze ridi. Ovsem priklady ze zahranici, jimiz by se jiste u nas inspirovali, mluvi za vse.

Uveď prosím konkrétní příklady. A nepleť dohromady běžnou veřejnou dopravu a speciální dráhy, které vedou jen na letiště a nejsou určeny pro jinou přepravu, než z letiště do města (ta varianta se naší debaty netýká).
marthym píše:Nebo mi snad chces tvrdit, ze jizda rychlodrahou z letiste by mela stat stejne (nebo dokonce min) jako (nez) listek na mhd? To z tve argumentace jaksi vyplyva... Nebo bychom udelali dotaci, aby to z letiste stalo stovku a z Kladna za padesat?

Lístek na MHD stojí 101,- Kč? Ne, stojí 110,- Kč, ale na 24 hodin :) Praha (odkudkoliv) - Kladno stojí 54,- Kč.
Jsou města, kde jízdné na letiště je shodné s daným pásmem a jsou města, kde je jízdné na letiště dražší. V prvním případě by jízdné z Prahy (odkudkoliv) na letiště stálo 40,- Kč, ve druhém případě by mohlo klidně stát stovku. Ani jednu variantu nevidím jako problematickou. Obě varianty jsou ve světě zavedeny a fungují.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1293
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Zdenek » 01. 04. 2015, 18:16

marthym píše:jizda rychlodrahou z letiste

V tuto chvíli je jízdní doba busu 119 z Veleslavína na Letiště 15 minut při intervalu maximálně 10 minut.
Jaké parametry by muselo míti železniční spojení aby šlo nazvat rychlodráhou?
(dovolil jsem si navrhnout trasu měřící 8km a tvrdím že to vlak pod 10 minut nedá)

Tedy doudám že se zde všichni shodnem že rychlodráha Ořechovkou (pokračování z Veleslavína do centra) je čistá utopie s mnoha listy popsaného papíru.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2565
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod pepa007 » 01. 04. 2015, 19:48

No já si taky myslím že rychlodráha přes letiště na kladno je kravina. Stačí normální železnice.

Zaprvé ta rychlodráha stejně přes město moc rychle nepojede, takže proti obyčejné železnici bude rychlejší tak možná o 10-15 minut a to je fakt jedno.

Zadruhé na Kladně bydlí socky, který rychlodráhu neuživí. Je pravděpodobný že se demografie na Kladně a v okolí dráhy začne měnit, ale to je záležitost 10-20 let.

Stavět se začne 2020, dokončení po 3 odkladech v roce 2028, výsledná cena 48 miliard, místo plánovaných 20ti, a následný novinový titulky "Stát se pře s Letištěm/ČD/Prahou/Kladnem... kdo má dotovat vysoce ztrátovou rychlodráhu"

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod lukaskr » 01. 04. 2015, 20:04

Máte vůbec představu co to bude rychlodráha? Jen proto, že se to zažilo to má být něco extra?

marthym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod marthym » 01. 04. 2015, 20:17

Globik:

Tohle ja povazuji za specialni projekt... Protoze dana investice dalece prevysuje cokoliv, co by mohlo fungovat podle tvych myslenek. Chapu, ze podobne tema vzbuzuje emoce, ale at se ta draha zelektrifikuje, klidne zdvojkolejni, prestaveji nadrazi a barabiznu na Veleslavine... Spojeni Veleslavin - Kladno prosim, tady ta logika je, s navaznosti na metro. Ale ne zadna rychlodraha, ta v ceskych podminkach nema dle me smysl...

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod lukaskr » 01. 04. 2015, 22:51

Myslíte rychlodráhou vysokorychlostní trať? Železniční trať na Kladno po rekostrukci ("rychlodráha") bude určitě v IDS a plně integrovaná narozdíl od soukromých autobusů, takže to pro plno lidí bude zajímavé. Pokud tedy někdy něco bude...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Nemec » 01. 04. 2015, 23:03

Rychlodráha, ať se povede jakkoliv bude určitě v PID, ani si nedovedu představit, co by lidi dělali, kdyby jí odintegrovali, ve špičce vlaky z/do Kladna jezdí úplně zaplněný, dovedu si ale představit, že by místo normálního lístku mohli mít lidi bez předplatných třeba zvláštní lístek na letiště, jako je třebas v AE busu. Osobně teda doufám, že jestli se začne tvořit, že se udělá s odbočkou v Jenečku, když se teď z Hostivice udělala přestupní stanice...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1293
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Zdenek » 01. 04. 2015, 23:52

Kladno jako takové rychlodráhu (říkejme tomu raději dvojkolejná elektrifikovaná trať) určitě nechce. Za prvé jsou největší sídliště Kladna daleko od železnice a místní MHD není ani v tarifu (což by se asi dalo) ale ani v návaznosti (silné linky 1 a 6 nádraží zdaleka míjí).
Dlaší věc je dopravní záležitost, až na vyjímky vlaky co přijedou na Kladno někam pokračují.
A nakonec, mimo několika párů spojů ráno a odpoledne frekvenci odveze jeden rekonstruovaný šukafon.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod Globik » 02. 04. 2015, 10:09

marthym píše: Ale ne zadna rychlodraha, ta v ceskych podminkach nema dle me smysl...

A co si představuješ pod pojmem rychlodráha?

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 945
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod PavelD » 02. 04. 2015, 11:31

Globik píše:A co si představuješ pod pojmem rychlodráha?


Vzhledem k tomu, že slovo "rychlodráha" je použit v názvu pro tramvajové spojení mezi Mostem a Litvínovem, a to oficiálně a již od 80. let, lze stejné slovo použít pro cokoliv ve stejné kvalitě a vyšší :-)

Ono se to mění, ale slovo rychlodráha v minulosti určitým způsobem definováno bylo.
V podmínkách ČSSR by to měla být elektrifikovaná dvoukolejná regionální trať oddělená od ostatní dopravy, bez šraněk, s nástupními peróny, rychlostí nad 80km/h, budou li zastávky dál od sebe, tak i vyšší. Se zastávkama po kilometru by vyšší rychlost nedávala smysl.
Tehdy to pojmenování pro onu tramvaj do Litvínova zase takovej úlet nebyl.

Ale to už je dávno, sešity byly po maturitě slavnostně spáleny :-)

marthym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvekod marthym » 02. 04. 2015, 11:54

Globik:

Pod vyrazem rychlodraha si predstavuju to, co v minulych letech na toto tema padlo. Ony projekty s tunely na Orechovce, 200metrove propojeni s Hradcanskou - atd. Necekam, ze tu bude jezdit Maglev 8) Nicmene, i tak, u teto "megalomanie" nevidim smysl, zatimco metro smer Dedina a letiste - jak jsem psal kdysi z Veleslavina - bych jeste pochopil.

Zdenek:

JJ, umisteni nadrazi je druha vec. Z drivejska si pamatuju, ze byl zajem o vlaky na Ostrovec, hlavne tedy Kladno-mesto praskalo ve svech. Ale to uz je vic nez deset let, kdo vi, jake je to tam ted :)


Zpět na “Praha”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host