Sníh

Odpovědět
Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Stav: Offline

Příspěvek od Rudla »

m@rtin píše:3) Pokud bylo tak evidentní, jak tu všichni tvrdí, že se dělalo málo, tak mají letecké společnosti solidně postaráno o to, aby se škod na letišitě domohly. Všichni víte, že to byla chyba letiště, tak potom si musíte být všichni jistý, že by všechny letecké společnosti mohly Letiště Prahu žalovat a domoct se tak i náhrady. Pak by kalamita letiště nestála 1 milion korun, nýbrž 50!

Hele, ty dvaceticentimetrova kalamito 8) jak si predstavujes takovou zalobu ? Na zaklade ceho ? Jasne, letecka spolecnost ma uslej zisk. Jasne ze za to muze neschopnost letiste. Ale je nekde definovano, za jak dlouho ma byt letiste uklizene ? Je nekde definovano, kolik snehu se jeste uklizi, a kolik snehu uz se necha bejt, dokud neprestane snezit ??? Nemyslim nejaky interni blaboly letiste Praha, myslim jestli je to nekde napsano ve forme smlouvy s leteckymi spolecnostmi ?? Jestli ne, tak na zaklade ceho by ti dopravci mohli ten soud vyhrat ?? Jasne ze jsme v Cesku, ale precejen si tezko dokazu predstavit rozsudek jmenem republiky, kde bude napsano, ze LP zaplati CSA 436.954.754,60 Kc uslej zisk, protoze uklizelo 20 centimetru snehu 30 hodin. Cteny soud dosel k nazoru, ze sice nikde neni napsano, jak dlouho uklizeni snehu trva, ale nas soudni znalec Frantisek Vomacka odhazoval rano snih pred barakem a na zaklade teto zkusenosti rozhodl, ze to proste bylo moc dlouho... :D
V AIPu je u popisu letiste akorat napsano, kolik ma aut na uklizeni snehu, a jaky jsou priority v jeho odklizeni.
Navic, letecky spolecnosti neplatej za stani letadel zadny penize, kdyz je to stani zpusobeny povetrnostnima podminkama... takze vlastne muzou bejt rady... :D
Obavam se, ze dopravci opravdu nemuzou donutit soudruzku Cernochovou aby pohla svoji tlustou p****i a zacla neco delat, protoze proste nemaj zadny paky.

Paklize jsou ztraty letiste mensi, nez by byly naklady na porizeni poradne techniky, takovy soud by jeste Cernochovou pochvalil za 'peci dobreho hospodare' :D

Podotykam, ze zaver soudniho znalce Frantiska Vomacky pripomina zavery nekterych prispevovatelu tady, vcetne me, jsem si toho vedom, ale proste kazdej uz tady vi, ze se tohle opakuje kazdej rok, piloti to vedi, cestujici to vedi, dopravci to vedi. To co se odehralo tyto dva dny, to byla opravdu neuveritelna nehoraznost. To nekonecne posunovani casu kdy bude letiste otevreno, to je fakt zrudnost, a nema to v okolnich statech obdoby. A to tady jeste nikdo nezminil, jak se to vcerejsi slavnostni otevreni letiste zmenilo v naprostou frasku, protoze v ten podesaty zrevidovanej cas kdy bude letiste ready, tedy 09:00 local, stejne neplatil, prvni letadlo co priletelo (A321 Austrian) musel stejne pul hodiny jeste vyckavat, aby mohl pristat, navic bylo cely den aplikovano rizeni toku, a to na naprosto bezprecedentni cisla, prvni dve hodiny 3 pristani za hodinu, pak 5, a po zbytek dne max. 10. Takze stejne vcera cely den to letiste proste nebylo vubec schopno normale fungovat.
Pro srovnani, Mnichov byl predevcirem taky zavreny. Ale ve chvili jeho uzavreni mi zavolal ATCO z Nemecka, ze odted je zavrino, otevreno bude od XX:YY. V case XX:YY presne zacala letadla v Mnichove pristavat. Stejne tak to funguje s Vidni, Berlinem, Frankfurtem... proste ta letiste se taky zaviraji, ale na podstatne kratsi dobu, a na informace o otevreni se da spolehnout. Fakt bych vam nepral zazit to, kdyz nad Vlasimi krouzi 10 letadel s fakt uz hodne nastvanejma pilotama, a ja jim nedokazu rict cas otevreni letiste ani s presnosti na +-6 hodin... :lol:


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Martine, prominte ale to ze tu 30 let takhle nesnezilo je pekny blabol. Ja chapu, ze jako zastupce provozovatele letiste kopete za sveho chlebodarce.

Pochopte mne jako Vaseho zakaznika (a v neposledni rade i spolumajitele), ze upozornuji na veci, ktere se mi nelibi.

Docela by mne zajimalo, jak dlouho bylo letiste loni a predloni uzavreno. A jeste vice by mne zajimalo srovnani s letisti Mnichov a Viden. Pripadne statistika zrusenych letu kvuli snehu.

Pripomina mi to starou rikanku 1cm snehu, 2stupne pod nulou a 3 kopy problemu. (misto kop je tam v originale jina jednotka, ale tu mi cenzor nedovoli :-( )

To jak tady hazim cisly - vychazim z oficialni tiskove zpravy CSA a CSL (cili pokud nekdo lze nejsem to ja, ale tiskovy mluvci CSL).

Pokud umim po sobe cist, pisu pred vetsinou svych prispevku domnivam se, myslim. Tez jsem napsal, ze nejsem odbornik na uklid letistnich ploch, jsem pouze pouceny laik.

Jedine cislo, ktere jsem dopocital jsou celkove ztraty spolecnosti 60 milionu - pokud ma CSA zhruba 50% provozu a dle tiskove zpravy vycislila spolecnost ztraty na 30 milionu, predpokladam celkove ztraty 60 milionu.

Zkuste mne misto obvinovani ze lzi poucit, kde mam v teto uvaze chybu (zasadni - to jestli nejsou ztraty presne 60 milionu ale 45 nebo 70milionu povazuji pro ucely diskuse na zajmovem foru za dostatecnou presnost).

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

kober píše:Stejně jako ve zpravodajství vždycky budou informace o Spartě, i kdyby (kéž by) sestupovala.


Podívej se na postavení v tabulce, poslední zápas s Baníkem, na jména hráčů Sparty a Baníku, na historické tabulky(kdo má více titulů, kdo hrál více v evropských soutěžích nebo kdo hrál kratší dobu druhou ligu(Sparta ji hrála rok, což je nejmíň ze všech českých klubů), kdo má lepší stadion, kdo má lepší fanoušky a hlavně, kdo kdy hrál Ligu mistrů a pak něco říkej 8)

Ali2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 01. 2005, 10:55
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Ali2 »

m@rtin píše:1) Nevím, kdo a kde přišel na to, kolik letiště kalamita stála? Protože výsledky zatím nejsou ještě zdaleka známy.
2) Stejně tak platí o společnostech

Ty cisla si zrejme z prstu vycucali tiskovi mluvci, obe cifri jsem zahledl v hlavnim zpravodajstvi CT a nakameru je rikali jak mluvci letiste tak CSA.

Chapu tvou urputnou snahu branit poctivou praci (tedy doufam, ze to neni klise, ale fakt) lidi od pluhu, ale tu, az na par vyjimek, nikdo nezpochybnuje.
Nabizi se systemove reseni situaci, ktere se dokolecka objevuji kazdou zimu, kalamita nekalamita: naucit se to od mistru, kteri tuto praci umi.
Je logicke pokladat si otazku, proc to jinde jde i pri horsich podminkach a v Praze s tim jsou problemy. Me jako laikovi se vybavuje dokument o Chicagu, ktere byva pod snehem i pul roku. Ano: nemam k ruce presna cisla jak se jim o proti Praze dari ci nikoliv, ale za to ja placen nejsem.

Jenze jak to jiz trefne popsal Rudla: proc by to delali?

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Jeste jeden dukaz, ze to v Praze neni s uklidem snehu uplne v poradku.
Loni jsem kvuli snehu v Milane na Malpense vytuhnul. Asi dve a pul hodiny jsme byli v A320 Air France napojeni na pozemni zdroj a cekali v Parizi na otevreni letiste MXP.
V letadle bylo par zbylych lidi, ostatni byli presmerovani na Linate, Rim ...

Bavil jsem se chvili s posadkou a jeste pred tim nez jsem rekl, ze jsem rodily z Prahy, mi rekl VK v predni kuchynce, ze takhle blbe se odklizi v Evrope snih a hlavne informuje jen v Praze a v Milane. Pilot stal u nasi debaty a souhlasne pokyvoval. Kdyz jsem jim rekl, ze jsem z Prahy, zacli se omlouvat, jak je Praha krasny mesto, nasledovala exkurze celeho debatniho krouzku do kokpitu na zemi a ja mel dvojnasobny prisun panaku. :-)


kober
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 13. 07. 2005, 15:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od kober »

vita píše:
kober píše:Stejně jako ve zpravodajství vždycky budou informace o Spartě, i kdyby (kéž by) sestupovala.


Podívej se na postavení v tabulce, poslední zápas s Baníkem, na jména hráčů Sparty a Baníku, na historické tabulky(kdo má více titulů, kdo hrál více v evropských soutěžích nebo kdo hrál kratší dobu druhou ligu(Sparta ji hrála rok, což je nejmíň ze všech českých klubů), kdo má lepší stadion, kdo má lepší fanoušky a hlavně, kdo kdy hrál Ligu mistrů a pak něco říkej 8)

Tohle jsem čekal ;) Proto jsem napsal "kdyby", což vyvrací tvé první tři argumenty. Je ale pravda že na derby patnácté Slávie a šestnácté Sparty bych se i podíval :)
Dělám si legraci, fotbal mě už pár let nezajímá...
A nyní zpět k tématu :)

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

kober píše:
m@rtin píše:Nohavicu mám rád a jeho písničky poslouchám. Jen mi přijde stejně tak směšné, že se takto smějí Ostraváci, kteří mají ve městě stejnou kalamitu jako v Praze a hrají si na zdatné horaly.

Jenom vysvětlení (jsem původně Ostravak, v Praze 10 let) - tato tradice má několik důvodů:
1) Když na několika místech republiky nasněží půl metru sněhu a v Praze pět centimetrů, přesto ve zpravodajství nechybí záběry z Prahy. Stejně jako ve zpravodajství vždycky budou informace o Spartě, i kdyby (kéž by) sestupovala.
2) V Ostravě skutečně sněží a prší o něco více než v Praze (to ale nebyl případ tohoto týdne).
3) Rozsáhlost silniční sítě obou měst se nedá srovnat a proto se sněžení v Praze projeví o něco výrazněji.
4) Pražská autobusová doprava má díky bodu 3), širší linkové síti a kopcovitějšímu terénu zvláštní dar zkolabovat hned při prvních centimetrech sněhu.
Čili objektivně těch důvodů moc není. Ale když my si z Pražáků (kteří stejně neexistujou, protože to jsou samí Ostravaci a další přistěhovalci) tak rádi děláme srandu :D

Jako stale jeste Ostravak souhlasim s vyse uvedenym :D :wink:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Jasně, náplavky ! :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Celá situace vypovídá hlavně o tom, že je v Praze potřeba další letiště jiného provozovatele. Až lowcost budou do/z Prahy létat a fullservice, používající Ruzyň budou rušit lety, tak bude vidět, kde je chyba.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Globík píše:Celá situace vypovídá hlavně o tom, že je v Praze potřeba další letiště jiného provozovatele. Až lowcost budou do/z Prahy létat a fullservice, používající Ruzyň budou rušit lety, tak bude vidět, kde je chyba.

myslím že v tu chvíli by se na Ruzyni asi začli hodně snažit :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

dell píše:
Globík píše:Celá situace vypovídá hlavně o tom, že je v Praze potřeba další letiště jiného provozovatele. Až lowcost budou do/z Prahy létat a fullservice, používající Ruzyň budou rušit lety, tak bude vidět, kde je chyba.

myslím že v tu chvíli by se na Ruzyni asi začli hodně snažit :D

No právě! :D

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

ale je jasné, že když ta "akce" byla pro Letiště Praha ztrátová "jen" 7mega, tak to oželej, než aby kupovali novou techniku, která by přišla asi na víc...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

dell píše:ale je jasné, že když ta "akce" byla pro Letiště Praha ztrátová "jen" 7mega, tak to oželej, než aby kupovali novou techniku, která by přišla asi na víc...


Ano, to je typický a logický monopolní přístup.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Globík píše:
dell píše:ale je jasné, že když ta "akce" byla pro Letiště Praha ztrátová "jen" 7mega, tak to oželej, než aby kupovali novou techniku, která by přišla asi na víc...


Ano, to je typický a logický monopolní přístup.

néé že by jsem ho schvaloval...

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Globík píše:
dell píše:ale je jasné, že když ta "akce" byla pro Letiště Praha ztrátová "jen" 7mega, tak to oželej, než aby kupovali novou techniku, která by přišla asi na víc...


Ano, to je typický a logický monopolní přístup.


na tom neni nic monopolistickeho .. ale celkem normalni obchodnicky pristup.


Odpovědět