m@rtin píše:3) Pokud bylo tak evidentní, jak tu všichni tvrdí, že se dělalo málo, tak mají letecké společnosti solidně postaráno o to, aby se škod na letišitě domohly. Všichni víte, že to byla chyba letiště, tak potom si musíte být všichni jistý, že by všechny letecké společnosti mohly Letiště Prahu žalovat a domoct se tak i náhrady. Pak by kalamita letiště nestála 1 milion korun, nýbrž 50!
Hele, ty dvaceticentimetrova kalamito jak si predstavujes takovou zalobu ? Na zaklade ceho ? Jasne, letecka spolecnost ma uslej zisk. Jasne ze za to muze neschopnost letiste. Ale je nekde definovano, za jak dlouho ma byt letiste uklizene ? Je nekde definovano, kolik snehu se jeste uklizi, a kolik snehu uz se necha bejt, dokud neprestane snezit ??? Nemyslim nejaky interni blaboly letiste Praha, myslim jestli je to nekde napsano ve forme smlouvy s leteckymi spolecnostmi ?? Jestli ne, tak na zaklade ceho by ti dopravci mohli ten soud vyhrat ?? Jasne ze jsme v Cesku, ale precejen si tezko dokazu predstavit rozsudek jmenem republiky, kde bude napsano, ze LP zaplati CSA 436.954.754,60 Kc uslej zisk, protoze uklizelo 20 centimetru snehu 30 hodin. Cteny soud dosel k nazoru, ze sice nikde neni napsano, jak dlouho uklizeni snehu trva, ale nas soudni znalec Frantisek Vomacka odhazoval rano snih pred barakem a na zaklade teto zkusenosti rozhodl, ze to proste bylo moc dlouho...
V AIPu je u popisu letiste akorat napsano, kolik ma aut na uklizeni snehu, a jaky jsou priority v jeho odklizeni.
Navic, letecky spolecnosti neplatej za stani letadel zadny penize, kdyz je to stani zpusobeny povetrnostnima podminkama... takze vlastne muzou bejt rady...
Obavam se, ze dopravci opravdu nemuzou donutit soudruzku Cernochovou aby pohla svoji tlustou p****i a zacla neco delat, protoze proste nemaj zadny paky.
Paklize jsou ztraty letiste mensi, nez by byly naklady na porizeni poradne techniky, takovy soud by jeste Cernochovou pochvalil za 'peci dobreho hospodare'
Podotykam, ze zaver soudniho znalce Frantiska Vomacky pripomina zavery nekterych prispevovatelu tady, vcetne me, jsem si toho vedom, ale proste kazdej uz tady vi, ze se tohle opakuje kazdej rok, piloti to vedi, cestujici to vedi, dopravci to vedi. To co se odehralo tyto dva dny, to byla opravdu neuveritelna nehoraznost. To nekonecne posunovani casu kdy bude letiste otevreno, to je fakt zrudnost, a nema to v okolnich statech obdoby. A to tady jeste nikdo nezminil, jak se to vcerejsi slavnostni otevreni letiste zmenilo v naprostou frasku, protoze v ten podesaty zrevidovanej cas kdy bude letiste ready, tedy 09:00 local, stejne neplatil, prvni letadlo co priletelo (A321 Austrian) musel stejne pul hodiny jeste vyckavat, aby mohl pristat, navic bylo cely den aplikovano rizeni toku, a to na naprosto bezprecedentni cisla, prvni dve hodiny 3 pristani za hodinu, pak 5, a po zbytek dne max. 10. Takze stejne vcera cely den to letiste proste nebylo vubec schopno normale fungovat.
Pro srovnani, Mnichov byl predevcirem taky zavreny. Ale ve chvili jeho uzavreni mi zavolal ATCO z Nemecka, ze odted je zavrino, otevreno bude od XX:YY. V case XX:YY presne zacala letadla v Mnichove pristavat. Stejne tak to funguje s Vidni, Berlinem, Frankfurtem... proste ta letiste se taky zaviraji, ale na podstatne kratsi dobu, a na informace o otevreni se da spolehnout. Fakt bych vam nepral zazit to, kdyz nad Vlasimi krouzi 10 letadel s fakt uz hodne nastvanejma pilotama, a ja jim nedokazu rict cas otevreni letiste ani s presnosti na +-6 hodin...