Sníh

Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Tragedie_v_JZD píše:
Globík píše:
dell píše:ale je jasné, že když ta "akce" byla pro Letiště Praha ztrátová "jen" 7mega, tak to oželej, než aby kupovali novou techniku, která by přišla asi na víc...


Ano, to je typický a logický monopolní přístup.


na tom neni nic monopolistickeho .. ale celkem normalni obchodnicky pristup.


To není pravda. Pokud mám monopol, můžu jednoduše počítat zda se mi vyplatí nakoupit techniku a provozovat jí nebo přijít o tržby. Pokud mám konkurenci, usím se snažit, aby mi kvůli této chladné kalkulaci k této konkurenci neutekli zákazníci.


dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

a nebo se dohodnout s konkurencí, že si navzájem nebudeme konkurovat a na zimní udržbu se vykašleme oba :lol:

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

dell píše:a nebo se dohodnout s konkurencí, že si navzájem nebudeme konkurovat a na zimní udržbu se vykašleme oba :lol:


bane :)) to uz by byla kartelova dohoda - to by zatrhla EU :lol:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Tragedie_v_JZD píše:
dell píše:a nebo se dohodnout s konkurencí, že si navzájem nebudeme konkurovat a na zimní udržbu se vykašleme oba :lol:


bane :)) to uz by byla kartelova dohoda - to by zatrhla EU :lol:

si naivně myslíš že to někdo někomu dokáže v tomhle státě? :lol:

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

dell píše:
Tragedie_v_JZD píše:
dell píše:a nebo se dohodnout s konkurencí, že si navzájem nebudeme konkurovat a na zimní udržbu se vykašleme oba :lol:


bane :)) to uz by byla kartelova dohoda - to by zatrhla EU :lol:

si naivně myslíš že to někdo někomu dokáže v tomhle státě? :lol:


nic naivniho si nemyslim :)) vsimni si smajla.. byl to zert .) nicmene par kartelovejch dohod se tu odhalilo i potrestalo .)


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Odpověď na M@rtinovi příspěvky už za mě napsali kolegové, takže přidávám poslední varování meteorologů:

- POZÓÓÓÓÓÓR, BUDE SNÍŽEK!!!

...uvidíme, co se bude na Ruzyni dít...:

Od severozápadu se bude vyskytovat občasné sněžení už v noci na sobotu a v sobotu ráno a dopoledne. V sobotu odpoledne bude slábnout. Další občasné sněžení přijde v neděli, v pondělí bude v nížinách sněžení přecházet v déšť se sněhem. Odhadujeme, že během soboty napadne 3 až 10 cm, na horách až 15 cm nového sněhu, během neděle 3 až 15 cm, na severních horách až 35 cm. V pondělí napadne na horách 1 až 10 cm nového sněhu. Jihozápadní, postupně západní až severozápadní vítr začne zesilovat v pátek večer na 5 až 10 m/s, v nárazech a na horách na 15 až 20 m/s, během neděle se mohou vyskytnout nárazy 20 až 25 m/s. V pondělí by měla být průměrná rychlost větru 8 až 12 m/s, v nárazech a na horách kolem 25 m/s. V pondělí večer začne vítr slábnout. Při sněžení a větru se budou tvořit sněhové jazyky, ve vyšších polohách a na horách místy i závěje. V pondělí už se sněhovými jazyky v nížinách vzhledem ke smíšeným srážkám a teplotám nad nulou nepočítáme. V pondělí během dne budou navíc srážky ustávat.

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

Jen ať nasněží, aspon bude co fotit

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Tak já jsem se včera v noci vrátil z Alp a to koukám co se tady zase dělo. :shock:

Mimochodem, tankoval jsem kousek od letiště v MUC a taky tam bylo dost sněhu, ale asi míň než v PRG. Vlastně po příjezdo do PRG jsem koukal jak blázen, protože tolik sněhu nebylo ani v okolí INN...

Vlastně už bylo vše podstatné napsáno a asi bude fakt potřeba postavit ty Vodochody ať ma PRG konkurenci. 30 hodin, to je fakt masakr. To je zase smutný rekord letiště PRG.

Šetří se tady na špatných místech. :!: Auta handlingu LP jezdí na letních gumách :!: :!: to dneska poslouchám, jak je pořád někdo zapadlej. Techniky je málo, letište se uklízí 30hodin, lidi makaj jak fredky....tak kde je chyba :?: Zisk je přes 1mld tak potom nevím. Takhle pánové funguje stát a státni podnik. Spousta teplých míst, samej manager a ůředník, milion tabulek a rozpočtů....a k tomu armáda otroků, která si pečlivé odvede svojí práci a nakonec je kamenována...

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

to dider: My jsme tu nikdo nekamenovali armádu otroků, která odvede svoji svoji práci, my jsme kamenovali špatný systém úklidu, nepoučení se z vlastních chyb a cizích úspěchů, nedostatečné materiálně technické zabezpečení, malou snahu letiště situaci řešit a jejich přezíravý vztah k jejich zákazníkům (aerolinkám)...

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Tak, bydlím 60km od prahy a začalo tu slušně sněžit, budeme uzavírat sázky, za jak dlouho ruzyně zavře? :lol:

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

No tady v Brně je nebe celkem modrý, moc to na sníh nevypadá. Co ale není, může bejt. Ale nejdřív v noci.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Jafa píše:to dider: My jsme tu nikdo nekamenovali armádu otroků, která odvede svoji svoji práci, my jsme kamenovali špatný systém úklidu, nepoučení se z vlastních chyb a cizích úspěchů, nedostatečné materiálně technické zabezpečení, malou snahu letiště situaci řešit a jejich přezíravý vztah k jejich zákazníkům (aerolinkám)...


taky jsem nemyslel nikoho z vás :) já jsem kamenoval jeden podnik :)

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

Padaly tu názory, že Ruzyně je neschopná, když ve Vídni létají a v Praze ne. Byl jsem osočován, že se Ruzyně zastávám a že v Ruzyni nedělá nikdo nic.

Letiště Praha vyhodnotilo vliv sněhové kalamity z 23. - 25. 1. 2007 na provoz

Praha 8. 2. 2007

Mimořádná sněhová kalamita, která zastavila provoz na Letišti Praha, byla lokální. Na ostatních letištích v Evropě byly podmínky nesrovnatelně příznivější. Na Ruzyni naměřili celkem 46 cm spadlého a navátého sněhu, což je polovina průměrného spadu za celou zimní sezónu a nejvíce za posledních 15 let. O více než polovinu méně sněhu v souhrnném množství 21 cm pak měli v Mnichově, Brno a Ostrava naměřily pouze 16 cm, Vídeň 3 cm a v Berlíně se jednalo o 1 cm. I přes masivní nasazení techniky proto nebylo možné zajistit, aby letadla mohla na Letišti Praha bezpečně přistávat a vzlétat. Proto kalamitní štáb rozhodl o uzavření pražského letiště.

„Ve dnech 23.-25.1.2007 ovlivňovala počasí ve střední Evropě tlaková níže, která postupovala velmi zvolna z Alpské oblasti nad Polsko, kde se začala vyplňovat. Velmi pomalý postup této tlakové níže byl příčinou vytrvalého sněžení v celkové délce 37,5 hodiny od 23.1. (16.00 místního času ) do 25.1. (5.30 místního času). Celkový spad sněhu na pražském letišti činil za uvedené období podle našich měření 32 cm, což je čistý spad sněhu bez navátí. Situace byla navíc komplikována čerstvým větrem severovýchodních, později severozápadních směrů o rychlosti 10-15 m/s, který napadaný sníh padající při záporných teplotách v rozmezí -3/-5 °C transportoval zpět na dráhy a pohybové plochy letiště. Jednalo se jednoznačně o kalamitní situaci,“ zhodnotil meteorologické podmínky vedoucí Odboru letecké meteorologie ČHMÚ RNDr. Bohumil Techlovský.

Od roku 2000 Letiště Praha podrobně sleduje ve svých statistikách několik faktorů souvisejících se zimní údržbou ploch, včetně spadu sněhu. „Na rozdíl od specialistů z Českého hydrometeorologického ústavu provádějí naši pracovníci měření výšky sněhu častěji, před zahájením úklidu, a do celkové výšky započítávají i navátý sníh. Podle této metodiky jsme z plochy pražského letiště museli za období od 23. do 25 . ledna odstranit sníh v souhrnné výšce 46 cm,“ upřesnil Ing. Jan Kadlec, manažer pro provoz letištních ploch Letiště Praha. Doposud byl zaznamenán maximální souvislý spad sněhu 12. března 2006 a to 27 cm. Loňská zima byla sice mimořádně bohatá na sníh, nedošlo však k tak kalamitní situaci jako v období od letošního 23. do 25. ledna. Vloni celková doba uzávěry nepřekročila 16 a půl hodiny. V příloze č. 2 jsou uvedeny statistiky zimních období a v grafu pak kumulované spady sněhu za 24 hodin, a to od roku 2000.

Letiště Praha má při úklidu sněhu k dispozici výkonnou letištní techniku a navíc během kalamity bylo využito i speciálních stavebních strojů na nakládku a odvoz sněhu pronajatých od smluvních partnerů, a to dokonce v trojnásobném množství než standardně v situacích sněhové kalamity. V tomto směru musí být, na rozdíl od jiných prostředí, dodrženy bezpečnostní procedury týkající se jak prověření techniky, tak jednotlivých externích pracovníků. Specifická pro úklid letiště je skutečnost, že na rozdíl od úklidu liniových komunikací není v jeho prostoru možné sníh pouze odhrnout, ale musí se buď odstranit sněhovou frézou do dostatečné vzdálenosti od pohybových ploch nebo odvozit mimo plochy letiště. Pracovní směna má na starosti 2 004 150 m2 zpevněných ploch, přičemž k plynulému provozu letiště je bezpodmínečně nutné uklidit 1 711 000 m2, tedy ploch o rozloze přibližně 335 fotbalových hřišť. Během sněhové kalamity bylo nutné odstranit celkem 787 000 m3 sněhu o celkové hmotnosti kolem 236 000 tun, což odpovídá asi 11 leteckým hangárům.

Časový přehled:
preventivní chemické ošetření ploch: 23.1. od 13:30 h.
začátek sněžení: 23.1. v 16:00 h.
úklid sněhu: od 23.1. v 16:30 h.
uzávěra letiště: 24.1. v 3:35 h.
otevření letiště: 25.1. v 9:00 h.

Z vyhodnocení kalamitní situace a přístupu Letiště Praha zejména vyplynulo:

mimořádná sněhová kalamita byla pouze lokální, napadlo a naváto bylo celkem 46 cm sněhu, což je polovina průměrného spadu za celou zimní sezónu;
jednalo se o extrémní podmínky, kromě hustého a nepřetržitého spadu sněhu svou roli sehrál i velmi nepříznivý vítr, který sníh odfoukával zpět na odklizené plochy;
spad sněhu na okolních letištích byl až několikanásobně nižší – Mnichov 21 cm, Brno a Ostrava 16 cm, Drážďany 12 cm, Ženeva 12, Curych 10 cm, Vídeň 3 cm, Berlín 1 cm, Lipsko 1 cm, Frankfurt 0 cm - viz graf v příloze č. 1;
byla nasazena veškerá speciální technika, včetně nasmlouvaných strojů od externích firem;
technika byla výborně připravená, v provozu byla po celou dobu kalamity a fungovala bez zásadních oprav;
kalamitní štáb, jehož členy jsou zástupci Letiště Praha, leteckých a handlingových společností, Policie ČR, Armády ČR a Řízení letového provozu, jednal efektivně a operativně. Přijaté závěry akceptovaly a realizovaly všechny zainteresované subjekty;
veřejnost byla operativně informována prostřednictvím médií a internetových stránek a informační služby Letiště Praha;
díky nepřetržitému úklidu po celou dobu kalamity došlo ke zprovoznění Letiště Praha došlo již 4 hodiny poté, co ustal spad sněhu, a stav ploch umožňoval bezpečná přistání i odlety;
Letiště Praha je technicky vybaveno na zvládnutí spadu sněhu do úrovně kalamitní situace. Pro zvládnutí spadu nad hranici kalamity je nutné pořízení další speciální techniky k úklidu sněhu, což znamená výrazné navýšení investic. Letiště Praha iniciuje diskusi s leteckými společnostmi sdruženými v AOC (Výbor leteckých dopravců) ohledně případné redefinice kalamitní situace. Lépe by bylo možné situaci zvládnout pouze při úrovni vybavení jako je obvyklé např. na severských letištích, což by představovalo investice v takové výši, že by se to odrazilo v růstu přistávacích poplatků (dosud jsou na nižší úrovni ve srovnání s okolními letišti).

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Asi bych tomu vic uveril, kdyby to takhle napsal nejaky objektivne posuzujici organ a komise a ne Letiste Praha,ktera se samozrejme bude obhajovat jak bude jen moct aby z toho byla venku...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

m@rtin píše:Lépe by bylo možné situaci zvládnout pouze při úrovni vybavení jako je obvyklé např. na severských letištích, což by představovalo investice v takové výši, že by se to odrazilo v růstu přistávacích poplatků (dosud jsou na nižší úrovni ve srovnání s okolními letišti).[/i]


To mi přijde jako letenky za korunu! Proč je zrovna přistávací poplatek nižší a letištní taxa je vyšší? Nesrovnávám hrušky s jablky, ale proč i tady není přímá úměra? Nebo to srovnávají s Brnem a Pardubicemi?


Odpovědět