Vodochody
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Vodochody
http://ekonomika.idnes.cz/u-prahy-vznik ... nomika_plz
Smysl mi nedava jedna vec: na jednu stranu maji vsichni zainteresovani plnou hubu low-costu, na druhou stranu tam chteji "provozovat" letadla do 40 cestujicich... Uz tady nekdy nekdo videl low-cost s AT4, DH8 ci ER4??? Anebo z toho chteji udelat prazskou obdobu Le Bourget?
Smysl mi nedava jedna vec: na jednu stranu maji vsichni zainteresovani plnou hubu low-costu, na druhou stranu tam chteji "provozovat" letadla do 40 cestujicich... Uz tady nekdy nekdo videl low-cost s AT4, DH8 ci ER4??? Anebo z toho chteji udelat prazskou obdobu Le Bourget?
Nekdo tady uz psal, ze Vodochody maji omezeni v nosnosti drahy. pro Lowcosty a jejich 70tunove 737dmy by bylo nutne postavit asi novou drahu. Dalsi vec je, ted to je muj ciste laicky pohled" ale vemte si kde smer drahy ve Vodochodech. Kdyz pristavji letadla na LKPR na 24(v budoucnu na 24R/L) tak krizuji dost blizko vektor drahy ve Vodochodech.
Jinak myslim si ze stat si uvedomuje moznost ohrozneni Ruzyne a nemyslim ze dovoli tak silnou konkurenci hned za rohem. Navic kdyz LKPR vybuduje paralelni drahu tak bude mit dostatecni kapacitu na mnoho let dopredu.
Navic si myslim ze Aerovka bude v letecke vyrobe pokracovat dal. teda doufam. Vsechno zavisi od vysledku voleb a od dalsich rozhodnuti ohledne privatizace.
K Le Bourget...a proc ne? Sice jsem si vzdy predstavoval ze jednou vznikne letiste pro General Aviation ve Kbelech(temer v centru) ale armada se letiste asi nevzda. A Ruzyne bude asi casem pro GA zbytecne draha. No a lowcost s AT4? Treba si umim predstavit aerolinku ktera bude letat casem mezi OSR,BRQ, 6x denne prave s nejakym AT4(7). Turbopropy se vraceji na scenu s tim jak zdrazuje ropa.
Jinak myslim si ze stat si uvedomuje moznost ohrozneni Ruzyne a nemyslim ze dovoli tak silnou konkurenci hned za rohem. Navic kdyz LKPR vybuduje paralelni drahu tak bude mit dostatecni kapacitu na mnoho let dopredu.
Navic si myslim ze Aerovka bude v letecke vyrobe pokracovat dal. teda doufam. Vsechno zavisi od vysledku voleb a od dalsich rozhodnuti ohledne privatizace.
K Le Bourget...a proc ne? Sice jsem si vzdy predstavoval ze jednou vznikne letiste pro General Aviation ve Kbelech(temer v centru) ale armada se letiste asi nevzda. A Ruzyne bude asi casem pro GA zbytecne draha. No a lowcost s AT4? Treba si umim predstavit aerolinku ktera bude letat casem mezi OSR,BRQ, 6x denne prave s nejakym AT4(7). Turbopropy se vraceji na scenu s tim jak zdrazuje ropa.
dider píše:Nekdo tady uz psal, ze Vodochody maji omezeni v nosnosti drahy. pro Lowcosty a jejich 70tunove 737dmy by bylo nutne postavit asi novou drahu. Dalsi vec je, ted to je muj ciste laicky pohled" ale vemte si kde smer drahy ve Vodochodech. Kdyz pristavji letadla na LKPR na 24(v budoucnu na 24R/L) tak krizuji dost blizko vektor drahy ve Vodochodech.
Jinak myslim si ze stat si uvedomuje moznost ohrozneni Ruzyne a nemyslim ze dovoli tak silnou konkurenci hned za rohem. Navic kdyz LKPR vybuduje paralelni drahu tak bude mit dostatecni kapacitu na mnoho let dopredu.
Navic si myslim ze Aerovka bude v letecke vyrobe pokracovat dal. teda doufam. Vsechno zavisi od vysledku voleb a od dalsich rozhodnuti ohledne privatizace.
K Le Bourget...a proc ne? Sice jsem si vzdy predstavoval ze jednou vznikne letiste pro General Aviation ve Kbelech(temer v centru) ale armada se letiste asi nevzda. A Ruzyne bude asi casem pro GA zbytecne draha. No a lowcost s AT4? Treba si umim predstavit aerolinku ktera bude letat casem mezi OSR,BRQ, 6x denne prave s nejakym AT4(7). Turbopropy se vraceji na scenu s tim jak zdrazuje ropa.
To ze by se musela stavet nova draha si nemyslim bezne tam pristavaji B737 pri vycvikuod CSA TVS i Fischer tam pristaval.Drive se tam obevoval Hercules i IL 76 jsem tam videl takze ta draha bude urcite stacit
Nosnost!!!
Ne opravdu Vodochody nemají únosnost na 737, vim to od odborníků. To že tam občas něco většího přistane, to jsou povolené vyjímky. Pravidelný provoz větších letadel by nosnost letiště nezvládla. Pokud tam nějaká firma bude chtít vybudovat velký aeroport, bude muset předělat celou dráhu.
Re: Nosnost!!!
Johny Ka. píše:Ne opravdu Vodochody nemají únosnost na 737, vim to od odborníků. To že tam občas něco většího přistane, to jsou povolené vyjímky. Pravidelný provoz větších letadel by nosnost letiště nezvládla. Pokud tam nějaká firma bude chtít vybudovat velký aeroport, bude muset předělat celou dráhu.
To je pravda, ale na zrizeni letiste je nejkomplikovanejsi ziskat uceleny pozemek, vsechna povoleni, atd. A to uz ve Vodochodech je. Prebetonovat drahu a doplnit nejake vyjezdy a odstavne plochy je unosny naklad, i kdyz samozrejme zadarmo to rozhodne neni.
Spise je otazka, do jake miry by novy provozovatel potreboval soucinnost Rizeni letoveho provozu ohledne pristavacich a startovacich koridoru atd a do jake miry by ji bylo mozne poskytnout z hlediska technickeho, ale i jaka by byla ochota ji poskytnout.
Lucky píše:dider píše:Nekdo tady uz psal, ze Vodochody maji omezeni v nosnosti drahy. pro Lowcosty a jejich 70tunove 737dmy by bylo nutne postavit asi novou drahu. Dalsi vec je, ted to je muj ciste laicky pohled" ale vemte si kde smer drahy ve Vodochodech. Kdyz pristavji letadla na LKPR na 24(v budoucnu na 24R/L) tak krizuji dost blizko vektor drahy ve Vodochodech.
Jinak myslim si ze stat si uvedomuje moznost ohrozneni Ruzyne a nemyslim ze dovoli tak silnou konkurenci hned za rohem. Navic kdyz LKPR vybuduje paralelni drahu tak bude mit dostatecni kapacitu na mnoho let dopredu.
Navic si myslim ze Aerovka bude v letecke vyrobe pokracovat dal. teda doufam. Vsechno zavisi od vysledku voleb a od dalsich rozhodnuti ohledne privatizace.
K Le Bourget...a proc ne? Sice jsem si vzdy predstavoval ze jednou vznikne letiste pro General Aviation ve Kbelech(temer v centru) ale armada se letiste asi nevzda. A Ruzyne bude asi casem pro GA zbytecne draha. No a lowcost s AT4? Treba si umim predstavit aerolinku ktera bude letat casem mezi OSR,BRQ, 6x denne prave s nejakym AT4(7). Turbopropy se vraceji na scenu s tim jak zdrazuje ropa.
To ze by se musela stavet nova draha si nemyslim bezne tam pristavaji B737 pri vycvikuod CSA TVS i Fischer tam pristaval.Drive se tam obevoval Hercules i IL 76 jsem tam videl takze ta draha bude urcite stacit
...pokud se jednalo o výcvik, tak byla letadla prázdná, takže se to na výjimku zkousnout dá...
Re: Vodochody
Night fly píše:http://ekonomika.idnes.cz/u-prahy-vznika-nove-letiste-dpn-/ekonomika.asp?c=A060524_504441_ekonomika_plz
Smysl mi nedava jedna vec: na jednu stranu maji vsichni zainteresovani plnou hubu low-costu, na druhou stranu tam chteji "provozovat" letadla do 40 cestujicich... Uz tady nekdy nekdo videl low-cost s AT4, DH8 ci ER4??? Anebo z toho chteji udelat prazskou obdobu Le Bourget?
...jako jedinná low-cost alternativa pro Prahu se mi jeví Pardubice (viz.současné ruské chartery alá destinace: Praha-Pardubice ).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 86
- Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Nosnost!!!
tl2 píše:Johny Ka. píše:Ne opravdu Vodochody nemají únosnost na 737, vim to od odborníků. To že tam občas něco většího přistane, to jsou povolené vyjímky. Pravidelný provoz větších letadel by nosnost letiště nezvládla. Pokud tam nějaká firma bude chtít vybudovat velký aeroport, bude muset předělat celou dráhu.
To je pravda, ale na zrizeni letiste je nejkomplikovanejsi ziskat uceleny pozemek, vsechna povoleni, atd. A to uz ve Vodochodech je. Prebetonovat drahu a doplnit nejake vyjezdy a odstavne plochy je unosny naklad, i kdyz samozrejme zadarmo to rozhodne neni.
Spise je otazka, do jake miry by novy provozovatel potreboval soucinnost Rizeni letoveho provozu ohledne pristavacich a startovacich koridoru atd a do jake miry by ji bylo mozne poskytnout z hlediska technickeho, ale i jaka by byla ochota ji poskytnout.
Prebetonovat drahu a doplnit nejake vyjezdy a odstavne plochy je unosny naklad - si děláš srandu??
Jinak pokud ve Vodochodech nemůže přistát plně naložená A320 tak tohle téma můžem úplně v klidu uzavřít
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
vitezslav píše:American: Co to je za "odborníka"? Paralelní dráha je už podle mého názoru schválená záležitost....
citace: Analytik Pavel Sobíšek je k projektu zdrženlivější. Přiznává však, že kapacita letiště v Ruzyni již nepostačuje. (dobré tvrzení po otevření nového terminálu) Před modernizací aeroportu ve Vodochodech dává přednost nové paralelní drázena letišti v Ruzyni.
taky by se to dalo chápat, jako že v to vkládá větší naděje, ale je to dost blbě napsáno.
American píše:vitezslav píše:American: Co to je za "odborníka"? Paralelní dráha je už podle mého názoru schválená záležitost....
citace: Analytik Pavel Sobíšek je k projektu zdrženlivější. Přiznává však, že kapacita letiště v Ruzyni již nepostačuje. (dobré tvrzení po otevření nového terminálu) Před modernizací aeroportu ve Vodochodech dává přednost nové paralelní drázena letišti v Ruzyni.
taky by se to dalo chápat, jako že v to vkládá větší naděje, ale je to dost blbě napsáno.
Ja tomu rozumim tak, ze on porovnaval oba projekty obecne. Vodochody ale nepatri Letisti Praha, takze LP ma jediny projekt, ktery pripada v uvahu, a to je paralelni draha. Tudiz oni ji maji schvalenou...