Paralelní VPD

Odpovědět
arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

Kamyl: ta pračka mě taky dostala :D


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Tak třeba věta typu: "děti v mateřské školce,na nově vybudovaných sportovištích a dětském hřišti na sídlišti Baba, budou vystaveny téměř permanentnímu hluku o síle automatické pračky v režimu odstřeďování!

Super! To se bere, je to ucelova a z technicke podstaty zcela vymyslena a nepodlozena argumentace.
Zvýšený hluk letiště ovlivní celou pražskou ZOO, zvířata i návštěvníky!!

Krome tech skutecne zbytecnych vykricniku, naopak toto je pravda. Otazkou, ktera se nabizi, je nakolik to skutecne zavazi. Jenze blabol tohle neni. Jen ceka na presny rozbor jako Kamyl udelal o pracce.
To jsou prostě bláboly.Nebo mě dojímá starost o Šárku....Bydlím hned vedle, do Šárky koukám z okna,ale jako problém rozhodně nevidím letadla,která ruší jen minimálně

Taky dneska letaji o cca 1 km severneji, ze?
Za to mě se*ou "pseudoekologové" sepisující petice tu proti městskému okruhu,tu proti dráze,kteří se ohání přírodou a pak si v neděli vyrazí se svojí dementní famílií halekat právě do té Šárky,nechají tam hromadu odpadků a jejich čoklové tam honí zvířata po lese.Znám takové exoty osobně :)
I pres tvoji "osobni"zkusenost, tohle se argumentacne ZCELA ROVNOCENNE radi po bok odstredujici pracky. Nemam pravdu?

FD
(the provokateur) :)

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

arkan píše:
FlightDetent píše:
arkan píše:Některé informace tam jsou nekutečný bláboly.
Tak schválně, které? :twisted:


Tak třeba věta typu: "děti v mateřské školce,na nově vybudovaných sportovištích a dětském hřišti na sídlišti Baba, budou vystaveny téměř permanentnímu hluku o síle automatické pračky v režimu odstřeďování!

No koukam, ze nam padla do oka stejna veta :wink:

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

FlightDetent : pro mě je tady ta petice prostě snůška účelových bláblů,páč žádná relevantní hluková studie tam není uvedena a hraje se tam pouze na city a to větami o dětech a šárce.Žádná fakta,pouze se snaží vyvolat emoce.

k bodu 2: budou sice lítat o kilometr vedle,ale ředitelka LP uváděla,že dráha bude z toho severního směru používána v naprosté většině pouze na přistání a startovat se bude na Hostivice.Právě proto že to je blíž k městu.A nemyslím si,že přistávající letadla budou dělat "pračky" na Babě.

k bodu 3:no má zkušenost není až tak od věci,páč na podobných problémech se snaží zviditelnit bezvýznamní, komunální, politici a ač se sami ekologicky nechovají,mají životního prostředí plnou hubu....

jinak na stránkách tý petice ještě bylo,že podporují rozvoj Vodochod na civilní letiště,ale jaksi to zmizelo po upozornění nějakého pána v diskuzi...cituji toho přispěvatele:Petici bych rad podporil, ale nepodporim ji z duvodu apelace na zprovozneni letiste Aero Vodochody.

Takže když to shrnu,jsou to účelově poslepované bláboly na dosažení jiného cíle než se na první pohled zdá :D

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

FlightDetent píše:
Zvýšený hluk letiště ovlivní celou pražskou ZOO, zvířata i návštěvníky!!

Krome tech skutecne zbytecnych vykricniku, naopak toto je pravda. Otazkou, ktera se nabizi, je nakolik to skutecne zavazi. Jenze blabol tohle neni. Jen ceka na presny rozbor jako Kamyl udelal o pracce.

Ja bych se samozrejme rad vrhnul i na rozbor teto vety, jelikoz je mi toto tema blizke (jen asi 15 let se tim zivim :) ), nicmene to bych uz moc spekuloval, jelikoz nemam k tomu dostatek presnych a relevantnich informaci. Neznam presne trasy priblizeni (no to bych sice mohl kouknout napr. na SIDy a STARy, nicmene nemam letecke mapy PRG), nevim v jake poloze, vzdalenosti a vysce vuci ZOO se budou letadla pohybovat, v jakem rezimu motoru, neznam topografii a terenni pohltivost v teto oblasti, atd.


arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

Jinak ještě se mi zdá poněkud netaktické,že v době,kdy ja kolem tý dráhy nejvíc vzruchu a pracuje se na studiích o jejím vlivu,začalo letiště pouštět starty právě na sever,na ty stěžovatelské obce :)
Je to jen dojem,ale zdá se mi,že v poslední době startujou směr Kopanina častěji než dříve.Asi dělají zrovna hlukovou studii v Jenči 8)

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

arkan píše:Jinak ještě se mi zdá poněkud netaktické,že v době,kdy ja kolem tý dráhy nejvíc vzruchu a pracuje se na studiích o jejím vlivu,začalo letiště pouštět starty právě na sever,na ty stěžovatelské obce :)
Je to jen dojem,ale zdá se mi,že v poslední době startujou směr Kopanina častěji než dříve.Asi dělají zrovna hlukovou studii v Jenči 8)


jestli to nebude tím že nejde poručit větru dešti a že prostě letos od jara hodně fouká východní vítr. S tim fakt člověk nic nenadělá

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

bugr:povětrnostní vlivy jistě mají nejhlavnější roli,ale startuje se tak i v min. větru,to samý na 13/31 když je v provozu kvůli údržbě,jednou to pouštěli nad Prahu,podruhý nad Dobrovíz,nezávisle na větru........Bugře,mohl by jsi mi jako laikovi objasnit,podle čeho se vybírá směr použití drah?Samozřejmě nemyslím počasí.Má na to vliv třeba i "rovnoměrné" pogumování na koncích drah?Nebo i "odlehčení" od hluku postiženým lokalitám?Jistě budeš mít podrobné informace jako o východním větru :wink:

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

nějak nechápu, přistává se a startuje proti větru, to jenormální od paraglidu až po dopravní letadla. nevim co je na tom za problém, povrch dráhy řeší jarní údržba na drahách, nevím jaké pogumování? Guma se oráve odstraˇnuje při údržbě a nanáší se speciální vrstva.

to že něco pouštěli jednou na Dobrovíz a pak na Prahu nezávisle na větru, no nevim, nejsem na letišti každý den ale imho je to pitomost.

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

třeba právě při té jarní údržbě se např. 3 dny startovalo nad Prahu a 3 nad Dobrovíz,celý měsíc to v jistých intervalech střídali i za "téměř" bezvětří.....jde mi o to ,jestli letiště přihlíží k hlukové zátěži nad jednotlivými obcemi a snaží se směr startu střídat,pokud to počasí umožňuje.A jelikož bydlím kousek od letiště,tak vím,že to prostě nezávisle na větru střídají a zajímá mě, jestli to je jeden z výše uvedných důvodů :?: :?:tak když se odborníku neurazíš,zajímala by mě odpověď právě na to :wink: o jarní údržbě,východním větru a paraglaidech již něco vím 8)

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

no já ještě neviděl že by podle atisu startovali po větru. a nevim jaký větry vám vanou kolem baráku. chytrýho a odborníka tu děláš ty, já nepotřebuju nikoho o ničem přesvědčovat, jsem jen vyjádřil svůj názor, tečka.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

a jak píšeš výše, "je to jen dojem" a hned na to tu prezentuješ nějaké ironické, chytré poznámky. Tak najdi v historii atisu kdy se startovalo/přistávalo po větru. to by mě samotnýho zajímalo :wink:

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

bugr píše:a jak píšeš výše, "je to jen dojem" a hned na to tu prezentuješ nějaké ironické, chytré poznámky. Tak najdi v historii atisu kdy se startovalo/přistávalo po větru. to by mě samotnýho zajímalo :wink:
no trochu sem to večer s tou jízlivostí přehnal,to se omlouvám :oops: (přišel sem "upraven" z firemní oslavy) :twisted: takže promiň,ale stále si myslím,že např. při tý jarní údržbě ten směr měnili kvůli zátěži hlukem nad Řepama apod.,aby lidi tolik neremcali....tuhle byl v televizi nějakej pán z ŘLP a říkal,že když se lítá přes Prahu,tak mají za hodinu třeba 5 stížností od občanů na hluk....

doufám,že přijmeš mou omluvu,byl jsem večer vskutku použitý :twisted:

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

No když sem koukal na směr větru,tak třeba i při pidivětru VRB2,lítali různě
Naposledy upravil(a) arkan dne 25. 05. 2007, 11:02, celkem upraveno 1 x.

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Stav: Offline

Příspěvek od Rudla »

arkan píše:třeba právě při té jarní údržbě se např. 3 dny startovalo nad Prahu a 3 nad Dobrovíz,celý měsíc to v jistých intervalech střídali i za "téměř" bezvětří.....jde mi o to ,jestli letiště přihlíží k hlukové zátěži nad jednotlivými obcemi a snaží se směr startu střídat,pokud to počasí umožňuje.A jelikož bydlím kousek od letiště,tak vím,že to prostě nezávisle na větru střídají a zajímá mě, jestli to je jeden z výše uvedných důvodů :?: :?:tak když se odborníku neurazíš,zajímala by mě odpověď právě na to :wink: o jarní údržbě,východním větru a paraglaidech již něco vím 8)


Co se tyce volby drahy v pouzivani, nejdriv troska teorie:

Predpis nam rika, ze: Letadla pristavaji a vzletaji OBVYKLE proti vetru, pokud neni vzhledem k bezpecnosti, konfiguraci drahy nebo letovym provoznim podminkam jiny smer vyhodnejsi. Stanoviste poskytujici letistni sluzbu rizeni vsak pri volbe drahy v pouzivani musi mimo rychlosti a smeru vetru vzit do uvahy jeste dalsi dulezite faktory, jako jsou letistni provozni okruhy, delky drah a priblizovaci a pristavaci prostredky, ktere jsou k dispozici.

To je takova definice typu 'nebude-li prset, nezmoknem', a jeji aplikace v praxi podle toho vypada.
V PRG je za volbu drahy v pouzivani odpovedny sluzbu konajici vedouci smeny ridicich letoveho provozu na TWR. Jeho rozhodovani je ovlivnovano pomerne prekvapivymi faktory. Ruzne pseudoekologicke sekty typu Bezdetne matky ze Stredokluk a podobne, vyvijeji nesnesitelny natlak na LP, ktere zase vyviji nesnesitelny natlak na RLP, ktere dostavajice sve dlouhodobe politice 'hlavne si nikoho neznepratelit' prostrednictvim sve masinerie stredniho managementu vyviji uz uplne nelidsky natlak na onoho vedouciho smeny. Takze zjednodusene receno, jakoukoliv jinou drahu v pouzivani nez 24 si musi umet dotycny clovek pred svymi nadrizenymi setsakramentsky dobre zduvodnit. Zalezi tedy mimo jine i na retorickych schopnostech a charakterovych vlastnostech toho, kdo ma zrovna sluzbu.

Vysledkem toho jsou pak situace, kdy na ATISu zazni wind 090 degrees 12 knots... runway in use 24 a nektere hloubavejsi posadky zahrnuji frekvenci zvidavymi dotazy, jak ze to tedy vlastne je. Nekdy minuly tyden se myslim pristavalo s vetrem 14 uzlu primo do zad... :roll:


Odpovědět