Paralelní VPD

Odpovědět
wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Jablka vs. hrušky

Příspěvek od wampa »

wsk.wz.cz píše:U letiště Vodochody mají nevýhodu v tom, že dráha tam už stojí. U nové VPD musí všechno projít celým stavebním řízením, včetně EIA. A to se může protahovat a protahovat.


tady pozor na to k cemu je letiste ve vodochodech udelano. jestli se nepletu, tak tam trebas 737 normalne pristavat nesmeji, protoze na to draha neni vybavena (mozna ani nema takovou nosnost), takze se stejne musi pekne hodne predelavat. coz jsme u toho stavebniho rizeni jako v pripade ruzyne.


Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: Jablka vs. hrušky

Příspěvek od Lucky »

wampa píše:
wsk.wz.cz píše:U letiště Vodochody mají nevýhodu v tom, že dráha tam už stojí. U nové VPD musí všechno projít celým stavebním řízením, včetně EIA. A to se může protahovat a protahovat.


tady pozor na to k cemu je letiste ve vodochodech udelano. jestli se nepletu, tak tam trebas 737 normalne pristavat nesmeji, protoze na to draha neni vybavena (mozna ani nema takovou nosnost), takze se stejne musi pekne hodne predelavat. coz jsme u toho stavebniho rizeni jako v pripade ruzyne.


B737 tam pristavat mohou,v teto chvily ne v pripravidelnem provozu,ale v ramci vycviku posadek nebo pri zaletu po revizy tam pristavaji.Jinak nekolikrat tam byl Herkules i IL-76

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

wsk.wz.cz:
Jaký měla ve skutečnosti dopad parní dráha z Olomouce do Prahy v roce 1845 na rakouskou ekonomiku? V přepočtu na obyvatele celé země úplně minimální, ale byl to ohromný skok kupředu. Kdybychom přemýšleli tak jako Vy, opravdu tu dnes chodíme s nůší na trhy. Jeden člověk pronesl v polovině 19. století při pohledu na mraky omnibusů taženými koňmi větu: "pokud půjde vývoj takhle dál, budeme se tu za 50 let brodit v koňských hovnech". Popíráte tu přínos turistiky v ekonomice a proto další debata nemá význam. Já Vám nepovím o kolik % se zvedne plat mně, jen vím, že Praha nemít Ruzyni, neměla by o 30% vyšší HDP, než je průměr EU, nebyla by tu nezaměstnanost pouhé 3% a nikdy by tu nebylo tolik zahraničních firem. Ano zevšeobecňuji, ale přínos dráhy se jinak než všeobecně hodnoti totiž nedá. To, kam to Ruzyně za 17 let dotáhla je opravdu fantastické. A ta Ruzyně této ekonomice pomohla velmi také a proto jí teď házet klacky pod nohy, že už jí současná kapacita musí stačit a že tedy děkujem, není prostě fér.

Kamionová doprava se v ČR samozřejmě řešit dá, aniž by to mělo zásadní dopad na ekonomiku. Stačí si jen vzít příklad ze Švýcar a trochu méně zkorumpovanosti vlivných lidí. Sám jsem dopravu studoval a dlouhá léta je mým zájem. Sám se dodnes divím proč nebyly dodnes za 17 let v Praze obnoveny trolejbusy. Ideální prostředek, který v přepočtu nákladů při cenách nefty a elektřiny stojí opravdu méně než provoz autobusů. Víte proč nebyly dodnes zavedeny? Autobusy v Praze projezdí každým dnem více jak 100 000 litrů nafty. DP má jednoho dodavatele PHM. Víte co je to za kšeft? A byli tu tací, kteří se o to pokusili a neptejte se kde skončili. Podobné je to s těmi kamiony.

pepa007:
Porovnáváte vyhlazování židů s paralelní dráhou, která bezpochyby ulehčí sídlištím v jihozápadním kvadrantu Prahy. Nová dráha uškodí také, ale opravdu méně lidem. Argumentovat Kobylisy je trochu mimo mísu. Ty jsou strašně daleko. Řepy a Stodůlky leží nadohled od letiště a ješta NAD úrovní dráhy 13/31![/i]

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

m@rtin píše:pepa007:
Porovnáváte vyhlazování židů s paralelní dráhou, která bezpochyby ulehčí sídlištím v jihozápadním kvadrantu Prahy. Nová dráha uškodí také, ale opravdu méně lidem. Argumentovat Kobylisy je trochu mimo mísu. Ty jsou strašně daleko. Řepy a Stodůlky leží na dohled od letiště a ještě NAD úrovní dráhy 13/31![/i]


Začínáš být trochu agresivní :wink: Já nepopírám že nová RWY ulehčí víc lidem než uškodí. Jenom říkám, že to neospravedlňuje její stavbu... A o žádnejch Kobylysech jsem nemluvil protože ani nevím kde to je :wink: Takže druhej pokus?

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Dnes titulek tuším v MF: Aerovodochody koupí Penta - Lidé z okolí letiště nechtějí :) kdyby to takhle mělo být všude, tak nikdy nikde žádné letiště není.


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

pepa007:
Vůbec nejsem agresivní. Já neříkám, že jí ospravedlňuje. Já říkám, že pokud uleví obydlené části Prahy se stotisícovými sídlišti na úkor vesnic kolem Prahy, tak by se postavit měla. Pokud mi povede průtah okresním městem přímo přes náměstí, kde mám školy, úřady, kavárny, tak je asi rozumné udělat obchvat, který se ale zase dotkne statkáře, který tam má pšenici a babičky, která má na okraji obce svou zahrádku se slepicema. Já vím, že ta babička nadšená nebude a ten statkář už vůbec ne, ale co ty školy, úřady, děti na náměstí uprostřed obce apod? Těch se to snad týká také! A neřeším tu obchvat Prahy, píšu např. o nové silnici od D8 do Mělníka, po které dřív jezdilo tisíce tiráků přes malé obce. Teď tam slouží nová dvouproudá silnice a lidé v obcích mají klid a mámy se nemusí bát pustit děti na ulici. A jaké tam byly problémy s výkupem pozemků apod. Nikdy nevyhovím všem a nemáto kristapána nic společného s deportací židů do koncentračních táborů!!!

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

m@rtin píše:pepa007:
Vůbec nejsem agresivní. Já neříkám, že jí ospravedlňuje. Já říkám, že pokud uleví obydlené části Prahy se stotisícovými sídlišti na úkor vesnic kolem Prahy, tak by se postavit měla. Pokud mi povede průtah okresním městem přímo přes náměstí, kde mám školy, úřady, kavárny, tak je asi rozumné udělat obchvat, který se ale zase dotkne statkáře, který tam má pšenici a babičky, která má na okraji obce svou zahrádku se slepicema. Já vím, že ta babička nadšená nebude a ten statkář už vůbec ne, ale co ty školy, úřady, děti na náměstí uprostřed obce apod? Těch se to snad týká také! A neřeším tu obchvat Prahy, píšu např. o nové silnici od D8 do Mělníka, po které dřív jezdilo tisíce tiráků přes malé obce. Teď tam slouží nová dvouproudá silnice a lidé v obcích mají klid a mámy se nemusí bát pustit děti na ulici. A jaké tam byly problémy s výkupem pozemků apod. Nikdy nevyhovím všem a nemáto kristapána nic společného s deportací židů do koncentračních táborů!!!


Proč to nemá nic společného? V obou případech ublížím 10 lidem ale prospěju 100 lidem - v čem je rozdíl? Vykoupí snad stát od lidí "pod novou RWY" jejich domy a pozemky a dá jim plnohodnotnou náhradu + "bolestné" ? Dostanou tak možná nějaký prachy na nový okna. To Židi taky dostali "ubytování" zadarmo. Samozřejmě že můj příklad je extrémní, ale pořád nevidím principiální rozdíl (tím neříkám že tam není).

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Stav: Offline

Příspěvek od Rudla »

Predesilam, ze nejsem ani zastance ani odpurce drahy 24L, je mi to uplne putna, jenom se mi zda, ze zde vase slozite stavby argumentace a presvedcovani stavite na nesmyslnem zaklade, muzete prosim nejak objasnit, na zaklade ceho se domnivate, ze stavba paralelni drahy 24 nejakym zpusobem ulehci obyvatelum Rep, Luzin a prilehlych architektonickych skvostu :?: :?: :?:
Neni to na zaklade PR kecu narodniho podniku Letiste Praha, ze ne ??

Jen pro informaci, diky urvanym starostum prilehlych mestskych casti, odboru zivotniho prostredi a dalsim pochybnym organizacim je dnesni stav pouzitelnosti RWY 31 velmi obtizne popsatelny v nekolika radcich, tech omezeni platnych pro pouzivani tehle drahy je snad na dve A4, a pro pouziti RWY 13 snad jeste vic. Vcetne takovych zoufalych reseni, kdy nove konstruovane standartni odletove trate z drahy 13 byly ihned po uvedeni v platnost zakazany pouzivat a RLP muselo kazde letadlo po startu vektorovat po zvlastne slozitych tratich a narizovat urcity gradient stoupani... suma sumarum, RWY 31 je dnes v podstate nepouzitelna pro letadla kategorii medium a heavy, pouze vyjimecne pro light. Jedine tri vyjimky jsou bud pro letadla v nouzi, nebo pro pripad, ze bocni slozka vetru je tak silna, ze neumoznuje bezpecne pouziti RWY 24 ani 06, nebo v pripade udrzby nebo zablokovani RWY 24.
Na zaklade techto skutecnosti nevidim jediny duvod, proc by mel nejak jeste dale zeslabnout provoz na RWY 31. Omezeni nebo da se rici zakaz jejiho vyuzivani bude platit dale a v pripade spatneho vetru nebude stejne jina moznost, i kdyby mela Ruzyne 8 paralelnich drah ve smeru 06/24.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

pepa007:
Židi si moc vybírat nemohli. Ti, co si postavili vilky v Nebušicích před pěti lety samozřejmě dávno o paralelní dráze veděli. Pokud si koupím byt někde, kde se počítá s výstavbou motokrosové dráhy, nemůžu si pak stěžovat, že jí nakonec staví.
Váš příklad je extrémní, v tom se s Vámi shodnu.

Já tu diskuzi otočím. Tady se budeme dohadovat o tom, jestli je správné ublížit deseti lidem, když pomůžu 100 lidem. Zeptám se jednoduše.

Jak chcete řešit současnou situaci letiště Ruzyně? Máte jiný nápad, než postavit paralelní dráhu?

Dvě na sebe kolmé dráhy mohou těžko sloužit naráz. Pokud nepostavím paralelní dráhu, nebude mi ta současná hlavní stačit (ona nestíhá mnohdy už dnes). Co se stane? Rozšíříme provoz na hlavní dráze do nočních hodin. A teď se Vás opět zeptám. Je spravedlivé, aby lidé z Horoměřic trpěli v 1 hodinu ráno na úkor těch z Nebušic, kterých se týká paralelní dráha? Dráhový systém není nafukovací a zakázat lety prostě nelze. To bychom se vrátili do 50. let. Pak by stačilo ještě pár ostatných drátů. Pokud mi dálnice D1 nepobírá automobily, nemohu jim zakázat po ní jezdit. Musím udělat veškerá opatření proto, abych dopravu na D1 zklidnil. Postavím dálnici z Hradce do Olomouce.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

Rudla:
Pokud nejste zastáncem, ani příznivcem par. dráhy, co tedy navrhujete?
Máte několik možností:
a) rozšířit provoz do nočních hodin na dráze 06/24
b) postavit jiné letiště jinde
To jsme tam, kde jsme teď. Namísto Nebušických to odnesou lidé z Vodochod.

Nic jiného Vám nezbývá. Ještě ty ostatné dráty, výjezdní doložky apod. To zas nechci já. Jentak prostě nepřidělit sloty na další linky? Tomu nevěřím. Chtěl bych vidět, jak LP vzkáže Japan Airlines "je nám líto, máme plno, dřív přišli z Ural Air a maj již zarezervováno"

A pokud tedy budeme uvažovat nad tím, že se par. dráhou nezlepší podmínky v Řepích, tak se min. zlepší v dnešní ose dráhy 06/24. Můžete pak těm lidem přijít říct - pánové a dámy, LP rozšiřuje provoz do jedné hodiny ranní, protože nám v Nebušicích zakázali další dráhu.

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Stav: Offline

Příspěvek od Rudla »

m@rtin píše:Rudla:
Pokud nejste zastáncem, ani příznivcem par. dráhy, co tedy navrhujete?
Máte několik možností:
a) rozšířit provoz do nočních hodin na dráze 06/24
b) postavit jiné letiště jinde
To jsme tam, kde jsme teď. Namísto Nebušických to odnesou lidé z Vodochod.

A pokud tedy budeme uvažovat nad tím, že se par. dráhou nezlepší podmínky v Řepích, tak se min. zlepší v dnešní ose dráhy 06/24. Můžete pak těm lidem přijít říct - pánové a dámy, LP rozšiřuje provoz do jedné hodiny ranní, protože nám v Nebušicích zakázali další dráhu.


Nenavrhuju nic, je mi to fakt uplne sumak... 8)
Mimochodem, omezeni provozu v noci spociva mimo jine v tom, ze je povoleno max 6 pohybu za hodinu v urcitem casovem obdobi behem noci, nezavisle na draze v pouzivani. Toto omezeni prifoukl vitr ze stejneho smeru jako omezeni pouziti RWY 31, je tedy za soucasnych okolnosti neprustrelne. :roll:
Znovu rikam, je mi to uplne jedno, at se tam postavi draha, nebo to soudruzi z Penty prodaj Frantovi z Knezevse kterej tam nasazi brambory, nema to na muj zivot vubec zadnej vliv, jen jsem vas chtel upozornit, ze argumentace zalozena na tvrzeni, ze obyvatelum zijicim v ose drahy 31 se nejak ulevi, prameni z nedostatecne znalosti pomeru a je tedy lehce zavadejici.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

Rudla:
Pokud se opravuje dráha 06/24, pak je VEŠKERÝ provoz převeden na dráhu 13/31. V této době bych Vám velmi přál alespoň slyšet jednu stížnost na Letiště Praha. Stojí to za to. Dráha se každoročně min. jeden měsíc využívá naplno. A pokud jsou v této době rekonstrukčních prací na hlavní dráze povětrnostní podmínky takové, že se starty provádějí NA Řepy, pak těch stížností chodí na podnik i 100 denně.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

m@rtin píše:Rudla:
Pokud se opravuje dráha 06/24, pak je VEŠKERÝ provoz převeden na dráhu 13/31. V této době bych Vám velmi přál alespoň slyšet jednu stížnost na Letiště Praha. Stojí to za to. Dráha se každoročně min. jeden měsíc využívá naplno. A pokud jsou v této době rekonstrukčních prací na hlavní dráze povětrnostní podmínky takové, že se starty provádějí NA Řepy, pak těch stížností chodí na podnik i 100 denně.

asi jste jim,narozdíl od vesnic pod rwy24 nevyměnili okna......proto řvou,je to normální česká vlastnost

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Stav: Offline

Příspěvek od Rudla »

m@rtin píše:Rudla:
Pokud se opravuje dráha 06/24, pak je VEŠKERÝ provoz převeden na dráhu 13/31. V této době bych Vám velmi přál alespoň slyšet jednu stížnost na Letiště Praha. Stojí to za to. Dráha se každoročně min. jeden měsíc využívá naplno. A pokud jsou v této době rekonstrukčních prací na hlavní dráze povětrnostní podmínky takové, že se starty provádějí NA Řepy, pak těch stížností chodí na podnik i 100 denně.


Abych se priznal, dost dobre nechapu, jak s tim, co jsem napsal, nejake stiznosti souviseji ? Nic to nemeni na tom, ze i pres opravy 24 je vyuziti 31 behem rekneme jednoho roku ve srovnani s 24 naprosto minimalni, drahy 13 dokonce uplne zanedbatelne. Domnivat se, ze stavba nove drahy toto 'minimalni' a 'zanedbatelne' jeste nejakym zpusobem dale zmensi by bylo ponekud hnidopisske a da se rici i naivni, zakladat na tom tvrzeni, ze stavba nove drahy situaci vyrazne zlepsi, je sireni poplasne zpravy.

Hlavne ve svetle stavajicich podminek v CR jedine co rozhodne o stavbe paralelni VPD bude to, zda budou odpurci mit dostatek penez na to, aby mohli 'kricet dostatecne nahlas', nebo zda se stavbou drahy urcita skupina lidi paradne napakuje... a veskera tvrzeni o uleve obyvatel jedne casti mesta a naopak straseni obyvatel jine casti je pouze takova 'omacka' 8)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

m@rtin píše:pepa007:
Židi si moc vybírat nemohli. Ti, co si postavili vilky v Nebušicích před pěti lety samozřejmě dávno o paralelní dráze veděli. Pokud si koupím byt někde, kde se počítá s výstavbou motokrosové dráhy, nemůžu si pak stěžovat, že jí nakonec staví.


Já jsem říkal že o těch co stavěli/kupovali potom co byla RWY v územním plánu se nebavíme.

m@rtin píše:Váš příklad je extrémní, v tom se s Vámi shodnu.

Já tu diskuzi otočím. Tady se budeme dohadovat o tom, jestli je správné ublížit deseti lidem, když pomůžu 100 lidem. Zeptám se jednoduše.

Jak chcete řešit současnou situaci letiště Ruzyně? Máte jiný nápad, než postavit paralelní dráhu?

Dvě na sebe kolmé dráhy mohou těžko sloužit naráz. Pokud nepostavím paralelní dráhu, nebude mi ta současná hlavní stačit (ona nestíhá mnohdy už dnes). Co se stane? Rozšíříme provoz na hlavní dráze do nočních hodin. A teď se Vás opět zeptám. Je spravedlivé, aby lidé z Horoměřic trpěli v 1 hodinu ráno na úkor těch z Nebušic, kterých se týká paralelní dráha? Dráhový systém není nafukovací a zakázat lety prostě nelze. To bychom se vrátili do 50. let. Pak by stačilo ještě pár ostatných drátů. Pokud mi dálnice D1 nepobírá automobily, nemohu jim zakázat po ní jezdit. Musím udělat veškerá opatření proto, abych dopravu na D1 zklidnil. Postavím dálnici z Hradce do Olomouce.


Ale já s tebou naprosto souhlasím že se ta paralelní RWY asi musí postavit. Jenom říkám že by to nemělo být smeteno ze stolu s tím že to je nějaký veřejný zájem který víc lidem pomůže než uškodí, takže se s těma "poškozenýma" nemáme o čem bavit. Oni nemají volbu stejně jako ji neměli Židi...[/quote]


Odpovědět