Predesilam, ze nejsem ani zastance ani odpurce drahy 24L, je mi to uplne putna, jenom se mi zda, ze zde vase slozite stavby argumentace a presvedcovani stavite na nesmyslnem zaklade, muzete prosim nejak objasnit, na zaklade ceho se domnivate, ze stavba paralelni drahy 24 nejakym zpusobem ulehci obyvatelum Rep, Luzin a prilehlych architektonickych skvostu
Neni to na zaklade PR kecu narodniho podniku Letiste Praha, ze ne ??
Jen pro informaci, diky urvanym starostum prilehlych mestskych casti, odboru zivotniho prostredi a dalsim pochybnym organizacim je dnesni stav pouzitelnosti RWY 31 velmi obtizne popsatelny v nekolika radcich, tech omezeni platnych pro pouzivani tehle drahy je snad na dve A4, a pro pouziti RWY 13 snad jeste vic. Vcetne takovych zoufalych reseni, kdy nove konstruovane standartni odletove trate z drahy 13 byly ihned po uvedeni v platnost zakazany pouzivat a RLP muselo kazde letadlo po startu vektorovat po zvlastne slozitych tratich a narizovat urcity gradient stoupani... suma sumarum, RWY 31 je dnes v podstate nepouzitelna pro letadla kategorii medium a heavy, pouze vyjimecne pro light. Jedine tri vyjimky jsou bud pro letadla v nouzi, nebo pro pripad, ze bocni slozka vetru je tak silna, ze neumoznuje bezpecne pouziti RWY 24 ani 06, nebo v pripade udrzby nebo zablokovani RWY 24.
Na zaklade techto skutecnosti nevidim jediny duvod, proc by mel nejak jeste dale zeslabnout provoz na RWY 31. Omezeni nebo da se rici zakaz jejiho vyuzivani bude platit dale a v pripade spatneho vetru nebude stejne jina moznost, i kdyby mela Ruzyne 8 paralelnich drah ve smeru 06/24.