Paralelní VPD
Re: Paralelní VPD
Noční provoz se do 90. let moc neřešil, zaprvé proto, že provoz byl do té doby dost mizivý, zadruhé proto, že navigace ještě těžila v mnohém z VFR. Ta regulace,co momentálně nastupuje v celé evropě je rozhodně namístě a nutná. Provoz to víceméně moc neomezí, pokud se tomu letecké společnosti pomalu přizpůsobí. Vždy budou polní letiště, kde regulace není namístě z toho důvodu, že udělají 2O pohybů denně, ať už jde třeba o Ostravu, možná Brno, Pardubice či Vary, tak taková letiště vždy ještě najdou způsob, jak odbavit letadlo po půlnoci a před ránem. Pak si TVS dobře spočítá, že Hurghadu poletí v podvečer z PRG, po půlnoci to prskne do Brna, pak zpět do Hurghady a dopoledne je v Praze, v čem je problém? Jde o podnikatelské omezení? Jde jen o nové hledání obchodních cest(které ostatně už léta funguje). Na druhou stranu ale i my začínáme být rozmazlený národ, bude zde trvale TVS létat třeba Hurghadu ve 4:00 z Prahy a přijde "třeba" německá cestovka s velkým ekonomickým zázemím, vrazí peníze do začátku a rozlétá levně Hurghadu v 16:00, co radši? A v neposlední řadě tu máme zajímavá carga, která se "ochotně" přizpůsobila noci a stejně dělají přílet třeba v 22:00 a odlet v 6:00.
Praha přechází na režim letišť v záp. evropě; Frankfurt čtvrtou ranvejí se také mění v otvíračce- samozřejmě Lufthanse se to nelíbí, ale ukáže se, za rok za dva, jestli to v něčem letišti ubralo, já myslím, že určitě ne.
Praha přechází na režim letišť v záp. evropě; Frankfurt čtvrtou ranvejí se také mění v otvíračce- samozřejmě Lufthanse se to nelíbí, ale ukáže se, za rok za dva, jestli to v něčem letišti ubralo, já myslím, že určitě ne.
Re: Paralelní VPD
fajn, vaše argumenty skutečně nechápu, ale pokud vám to bude vyhovovat....
Stejně se divím, že vám nevadí noční vlaky, tramvaje a nebo i automobilový provoz, který mi osobně vadí v noci více než občasný revers na pár vteřin na letišti na kraji města. Proti tomu je celkem vlažná mediální poptávka, kdybych přišel demonstrovat s tím, že chci od 00-05 zákaz jízd vlaků tak mě vemou i s transparentem rovnou do Bohnic, ale když se jedná o letadlo... to je jiná.
Jinak s tou cestovkou z německa v 16hod nebo s TVS v 04hod... tak je snad logické, že všichni budou preferovat ranní linku. Zákazník neztratí den z dovolené a cestovka to bude mít též radši protože to letadlo TVS bude o 500 kč na sedačku levnější než německá konkurence.
Stejně se divím, že vám nevadí noční vlaky, tramvaje a nebo i automobilový provoz, který mi osobně vadí v noci více než občasný revers na pár vteřin na letišti na kraji města. Proti tomu je celkem vlažná mediální poptávka, kdybych přišel demonstrovat s tím, že chci od 00-05 zákaz jízd vlaků tak mě vemou i s transparentem rovnou do Bohnic, ale když se jedná o letadlo... to je jiná.
Jinak s tou cestovkou z německa v 16hod nebo s TVS v 04hod... tak je snad logické, že všichni budou preferovat ranní linku. Zákazník neztratí den z dovolené a cestovka to bude mít též radši protože to letadlo TVS bude o 500 kč na sedačku levnější než německá konkurence.
Re: Paralelní VPD
Ace2 píše:fajn, vaše argumenty skutečně nechápu, ale pokud vám to bude vyhovovat....
Stejně se divím, že vám nevadí noční vlaky, tramvaje a nebo i automobilový provoz, který mi osobně vadí v noci více než občasný revers na pár vteřin na letišti na kraji města. Proti tomu je celkem vlažná mediální poptávka, kdybych přišel demonstrovat s tím, že chci od 00-05 zákaz jízd vlaků tak mě vemou i s transparentem rovnou do Bohnic, ale když se jedná o letadlo... to je jiná.
Jinak s tou cestovkou z německa v 16hod nebo s TVS v 04hod... tak je snad logické, že všichni budou preferovat ranní linku. Zákazník neztratí den z dovolené a cestovka to bude mít též radši protože to letadlo TVS bude o 500 kč na sedačku levnější než německá konkurence.
mimochodem, reverzování je na většině evropských letišť v noci zakázáno už teď....
Re: Paralelní VPD
Nemůže být pravda, předpisem je používání reversů vyjmuto z protihlukových postupů a můžeš je tedy používat podle libosti bez omezení pochopitelně.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Paralelní VPD
Na mnoha letištích je použití reversů v noci omezené (na situaci, kdy situace vyžaduje jejich použití pro zachování bezpečnosti atd.) - viz AIPy jednotlivých letišt.
Re: Paralelní VPD
To říkám, omezené nejsou a můžou se používat dle libosti rozhodnutí posádky. Jde spíš o alibismus samotného letiště aby mohlo prokázat veřejnosti dobrou vůli omezit hlučnosti, ale zakázat používání reversů zkrátka podle předpisu nemůžou, protože předpisově je revers vyjmut z protihlukových postupů. Takže co si budeme říkat, toto ustanovení v AIP je v podstatě prázdné.
Navíc se divím starostům obcí Suchdol a okolí, že neprotestujou proti nočnímu provozu vlakového spojení, které vede přímo kolem domů... Zajímalo by mě jak by to obyvatelstvo bralo, že se nemůže ráno dostat na ranní směnu do Prahy, protože lidi hajuškaj Nicméně polovina lidí z tého oblasti každé ráno do Hurgády nepotřebuje, tak co si nezaprotestovat že...
Navíc se divím starostům obcí Suchdol a okolí, že neprotestujou proti nočnímu provozu vlakového spojení, které vede přímo kolem domů... Zajímalo by mě jak by to obyvatelstvo bralo, že se nemůže ráno dostat na ranní směnu do Prahy, protože lidi hajuškaj Nicméně polovina lidí z tého oblasti každé ráno do Hurgády nepotřebuje, tak co si nezaprotestovat že...
Re: Paralelní VPD
m@rtin píše:Uvědomují si diskutující, že noční zákaz letů byl ústupek letiště, aby prošla EIA? Já to považuji za obrovský krok k uskutečnění paralelní dráhy. Tady jde o investici za několik miliard pro dalších x desítek let a vy se tu hádáte o nočních charterech.
A kdy tak pocitate s vyuzitim stavajici drahy (drah), aby ta nova byla nezbytna a ekonomicky navratna ? To letiste je vyuzite z poloviny, vyrazny progres ani do budoucna neni zretelny. Kdyby to nebylo tolik betonu za tolik penez na tak zajimavych pozemcich, tak to nekdo neresi
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Paralelní VPD
Jakože dráha je využitá z poloviny? Nebo letiště je využité z poloviny? )
Re: Paralelní VPD
Tragedie_v_JZD píše:Jakože dráha je využitá z poloviny? Nebo letiště je využité z poloviny? )
Kapacita drahy (pri odstupu letadel 3 minuty, poctu cestujicich v letadle 150 a provozni dobe 19 hodin je kapacita pres 20 mil. cestujicich rocne).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Paralelní VPD
Jako že myslíš, že každá společnost je celá říčná lítat sem v pět ráno a ve 12 večer ?
Teorie je sice hezká, ale imho nesmyslná. Neříkám, že to tomu tak je, ale za logické považuji to, že otevření paralelní VPD umožní zvýšit kapacitu letiště v časech, ve kterých je nejvyšší zájem, ale ve kterých díky tomu už nyní není moc možností další lety na dráhu poskládat.
Praha není frankfurt, nebo podobné letiště, které jsou přeci jen v trošku jiné situaci, a každý tam chce lítat, a skočí prakticky po jakémkoli slotu i v mnohem méně atraktivních časech.
(mmch, chceš mi snad tvrdit, že třeba ve frankfurtu , který aktuálně zprovoznil další dráhu, nebo mnichov, který se k tomu chystá, jsou také vytíženy nonstop na maximum po celou provozní dobu?)
Teorie je sice hezká, ale imho nesmyslná. Neříkám, že to tomu tak je, ale za logické považuji to, že otevření paralelní VPD umožní zvýšit kapacitu letiště v časech, ve kterých je nejvyšší zájem, ale ve kterých díky tomu už nyní není moc možností další lety na dráhu poskládat.
Praha není frankfurt, nebo podobné letiště, které jsou přeci jen v trošku jiné situaci, a každý tam chce lítat, a skočí prakticky po jakémkoli slotu i v mnohem méně atraktivních časech.
(mmch, chceš mi snad tvrdit, že třeba ve frankfurtu , který aktuálně zprovoznil další dráhu, nebo mnichov, který se k tomu chystá, jsou také vytíženy nonstop na maximum po celou provozní dobu?)
Re: Paralelní VPD
Tragedie_v_JZD píše:Jako že myslíš, že každá společnost je celá říčná lítat sem v pět ráno a ve 12 večer ?
Teorie je sice hezká, ale imho nesmyslná. Neříkám, že to tomu tak je, ale za logické považuji to, že otevření paralelní VPD umožní zvýšit kapacitu letiště v časech, ve kterých je nejvyšší zájem, ale ve kterých díky tomu už nyní není moc možností další lety na dráhu poskládat.
Praha není frankfurt, nebo podobné letiště, které jsou přeci jen v trošku jiné situaci, a každý tam chce lítat, a skočí prakticky po jakémkoli slotu i v mnohem méně atraktivních časech.
(mmch, chceš mi snad tvrdit, že třeba ve frankfurtu , který aktuálně zprovoznil další dráhu, nebo mnichov, který se k tomu chystá, jsou také vytíženy nonstop na maximum po celou provozní dobu?)
Ale jisteze ne, nicmene ja se neptal na to jestli se ted nenajdou spolecnosti, ktere odchazeji neuspokojeny. Ja se ptal na to, kdy bude stavajici vyuziti natolik vysoke, ze to ospravedlni takovou investici s realnou navratnosti. Aneb jinak receno, opravdu je o spickove casy (kolik to je hodina dve rano a odpoledne kdy potencionalni zajemci odchazi s neporizenou) tak velky zajem ? Mam to chapat tak, ze kdyz se postavi nova draha, tak Lufthansa bude letat Frankfurt desetkrat denne ?
Re: Paralelní VPD
andrewM píše:Tragedie_v_JZD píše:Jako že myslíš, že každá společnost je celá říčná lítat sem v pět ráno a ve 12 večer ?
Teorie je sice hezká, ale imho nesmyslná. Neříkám, že to tomu tak je, ale za logické považuji to, že otevření paralelní VPD umožní zvýšit kapacitu letiště v časech, ve kterých je nejvyšší zájem, ale ve kterých díky tomu už nyní není moc možností další lety na dráhu poskládat.
Praha není frankfurt, nebo podobné letiště, které jsou přeci jen v trošku jiné situaci, a každý tam chce lítat, a skočí prakticky po jakémkoli slotu i v mnohem méně atraktivních časech.
(mmch, chceš mi snad tvrdit, že třeba ve frankfurtu , který aktuálně zprovoznil další dráhu, nebo mnichov, který se k tomu chystá, jsou také vytíženy nonstop na maximum po celou provozní dobu?)
A nebo jeste jinak ... zisk letiste z jednoho cestujiciho je cca stovka. Pri 50ti lete navratnosti a odhadem 15 mld. nakladu (doufam ze jsem to nepodcenil v nasich podminkach ) to znamena, ze jen aby se ta draha zaplatila, musi se pocet cestujicich zvysit o 3 mil. Jo kdyby nekdo aspon rekl, ze to postavime ted, protoze za 20 let budou hlukove limity tak prisne, ze uz bysme si nepostavili ani babovicku na piskovisti ... to bych jeste chapal a akceptoval
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Paralelní VPD
Krom toho, teď koukám na ta čísla, se kterými tu operuješ - a pracuješ s čísly, která mi přijdou kapku (tedy, spíš úplně) mimo. Vycházíš z čísla 150 pax/pohyb. Když jsem se pokusil eliminovat GA pohyby, které by to číslo sráželo, dostal jsem se, dle statistického reportu LKPR za 2010, na polovinu - 80pax / pohyb.
A to ta čísla, kterými tu máváš, staví do trošku jiné roviny. Při 19ti hodinách a 3min/pohyb dává ... 11,1 milionu lidí.
Zkusím to vzít za jiný konec. Za celý lonsky rok (2010) měla LKPR 156 tisíc pohybů. Což při přepočtu na 365 dnů a 19h den dává 22pohybů/hodina. Pokud to přepočtu na 24h (přeci jen, LKPR je zatím stále otevřena 24h), tak se dostanu na 18pohybů / hodina po celých 24 h. Nicméně toho provozu v noci je minimum, bude realita spíše u těch 20 - 22 pohybů/hod.
Takže - jsme vlastně přesně tam, kde jsi psal - na kapacitě dráhy (alespoň podle tvého vlastního vzorce).
A to ta čísla, kterými tu máváš, staví do trošku jiné roviny. Při 19ti hodinách a 3min/pohyb dává ... 11,1 milionu lidí.
Zkusím to vzít za jiný konec. Za celý lonsky rok (2010) měla LKPR 156 tisíc pohybů. Což při přepočtu na 365 dnů a 19h den dává 22pohybů/hodina. Pokud to přepočtu na 24h (přeci jen, LKPR je zatím stále otevřena 24h), tak se dostanu na 18pohybů / hodina po celých 24 h. Nicméně toho provozu v noci je minimum, bude realita spíše u těch 20 - 22 pohybů/hod.
Takže - jsme vlastně přesně tam, kde jsi psal - na kapacitě dráhy (alespoň podle tvého vlastního vzorce).
Re: Paralelní VPD
Ace2 píše:To říkám, omezené nejsou a můžou se používat dle libosti rozhodnutí posádky. Jde spíš o alibismus samotného letiště aby mohlo prokázat veřejnosti dobrou vůli omezit hlučnosti, ale zakázat používání reversů zkrátka podle předpisu nemůžou, protože předpisově je revers vyjmut z protihlukových postupů. Takže co si budeme říkat, toto ustanovení v AIP je v podstatě prázdné.
Navíc se divím starostům obcí Suchdol a okolí, že neprotestujou proti nočnímu provozu vlakového spojení, které vede přímo kolem domů... Zajímalo by mě jak by to obyvatelstvo bralo, že se nemůže ráno dostat na ranní směnu do Prahy, protože lidi hajuškaj Nicméně polovina lidí z tého oblasti každé ráno do Hurgády nepotřebuje, tak co si nezaprotestovat že...
z pražského AIPu:
2.21.5 REVERZNÍ TAH
2.21.5.1 Reverzní tah při jiném než volnoběžném režimu
může být v době od 2100 do 0500 (2000-0400) použit pouze,
je-li to nutné, z bezpečnostních důvodů.
Re: Paralelní VPD
Pavel: Řekl bych, že v AIP umíme tady hledat asi všichni co tu jsme. Takže kopírovat to sem je trochu zbytečný, navíc je o tom akorát byla řeč, že v AIP to zakázaný není a ani být nemůže. A jak ses sám přesvědčil, zakázané to není a můžeš revers používat dle potřeby.