Paralelní VPD

Odpovědět
Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Paralelní VPD

Příspěvek od Jafa »

Haló noviny, 20.6.2006:

"Dva občané Nebušic podali minulý týden k Nejvyššímu správnímu soudu návrh na zrušení změny územního plánu o výstavbě další vzletové a přistávací dráhy v Ruzyni. Podle nich zastupitelstvo neprojednalo všechny námitky ke změně plánu. Soud by měl o tomto návrhu rozhodnout do 30 dnů. Informoval o tom Pavel Černý ze sdružení Ekologický právní servis, který navrhovatele zastupuje.

Letiště Praha se podle ředitelky Hany Černochové nedomnívá, že změna územního plánu nebyla projednána řádně. Současně ale respektuje práva občanů hájit své zájmy právní cestou. Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Stavět by se mělo začít příští rok. Letadla by z dráhy mohla startovat poprvé v roce 2009. Stavba má stát pět až sedm miliard korun. Výstavbou dráhy by se podle Černého měla zvětšit kapacita letiště, a tím i zátěž z letecké dopravy. Hluk by se zvýšil především nad Nebušicemi, které leží téměř v ose budoucí vzletové a přistávací dráhy. Letiště dlouhodobě ar gumentuje tím, že by díky nové dráze téměř přestalo využívat vedlejší ranvej, na níž se letadla přibližují přes Prahu. "Hluk by tak ubyl v oblasti, kde obtěžuje 150 000 lidí, a přibyl pouze v řídce zastavěné oblasti," podtrhla Černochová. V dotčených obcích letiště zajišťuje protihluková opatření na své náklady. Proti plánované výstavbě se již v r. 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Praha-Nebušice a Praha-Přední Kopanina v místních referendech. Podle Jana Holuba z Občanského sdružení pro Nebušice, které dlouhodobě kampaň proti dráze koordinuje, je návrh k Nejvyššímu správnímu soudu na zrušení územního plánu dalším z celé řady kroků, které občané hodlají učinit. "Pokud nevyjde tento krok, určitě bude výstavba zastavena v jiné fázi, neboť plánované zvýšení kapacity letiště by negativně zasáhlo nejen naší městskou část, ale vlastně celou Prahu," prohlásil Holub. Podle Černochové to ale není pravda: "Hluk nad Prahou nová dráha naopak omezí." Ruzyně loni odbavila rekordních 10,8 mil. pasažérů. Letos by jich mělo být 1 1,5 milionu. Počet pohybů letadel, tedy vzletů a přistání, se zvýšil na 160 000 za rok."


American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od American »

V jednom médiu napsali v souvislosti s plánovaným rozvojem dálkovem, že s nákupem nových mega letadel se rapidně zvýší hluk v okolí letiště! Z vlastní zkušenosti, co sem vypozoroval, dělá větší bordel při přistání DC9 nebo i 737 než 747. Ty lidi co to píšou a co proti tomu protestujou, by si taky měli nejdřív něco zjistit. Jediný problém podle mě je, že 747 při přeletu sluníčka z pozorovatelovy strany, ho zastíní o sekundu déle.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

souhlasim.... zil jsem vedle letiste po vetsiny meho zivota (skoro vedle RWY letiste CAI) a tam je provoz porad a obri letouny pristavaji a odletavaji ve dne i v noci (vetsina evropskych letu odletavaji po pul noci kolem 1 a 2am)

Na hluk se clovek zvykne ale poznam hned bez problemu kdyz startuje treba B747/B777 a rekneme prave DC9, TU154 nebo IL86 ... tyto letouny jsou o hodne mensi nez 747 a spol ale jejich hluk je multinasobne vyssi.

vidim to jen jako vsude.. jen demonstrace aby z toho neco dostali.. bud kompenzace nebo nova okna!

Druha draha je potreba v pripade ze chce letiste rozvijet... muzeme stavet sebe vetsi terminaly ale letadla museji nekam pristavat!

mozna jsem uchylak ale na hluk letounu jsem se zvykl a vyrustal jsem s tim ze myvam problemy usinat nez abych to slysel... a to jeste mi nikdo nedaval zadna nova okna :O)) :wink:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Me subjektivne prijde nejneprijemnejsi hluk z Tu-134 a podobnych turbojetu. A nova okna - ono to skutecne hluk uvnitr muze eliminovat, ve vsech letistnich hotelech je naproste ticho.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

...a taky IL76 umí udělat pěkný brajgl.. :wink:


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Proč už se používá pouze jako parkoviště? Nedala by se znovu uvést do nějakého provozu (např. pro menší letadla) a tím uvolnit ostatní dráhy?

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

osa drahy 22 se od vychodu krizi s osou drahy 24, takze jeji soucasne vyuziti s drahou 24 neni mozne.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Dneska se problematice věnovala TV Prima ve večerních zprávách - výstavbu stále blokují občané Nebušic, kteří se soudí s Hl.m.Prahou kvůli nezákonným změnám územního plánu, který dráhu umožňuje a tudíž pošle letadla přímo nad vesnici...Nejvyšší správní soud si bere týden na rozmyšlenou...

Znovu připomínám minulé otázky:
Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Díky.

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Jafa píše:Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Díky.


Pár zajímavostí na wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Praha-Ruzyn%C4%9B

Tenhle se dost hrozně čte, ale je tam trochu víc než na wikipedii:
http://www.sweb.cz/svici/ruzyne_historie.htm

Překvapila mě jedna věc - že před výstavbou terminálu Sever byly v provozu dokonce čtyři dráhy - 04/22, 08/26, 13/31 a 17/35 :shock:

Jdu hledat nějaké plánky z té doby. Nevíte někdo o nějakém?

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Tak jsem studoval ruzyňské letiště z fotek z výšky a ty staré dráhy jdou docela pěkně vidět :-)
mapy.cz

08/26 je nejspíš nynější TWY P mezi drahami 13/31 a 04/22
ze 17/35 jsou vidět jen zbytky, vedla nejspíš od křižovatky TWY P a TWY L ke křižovatce 13/31, 04/22 a TWY R.

Tím se mi taky vysvětlil ten "betonový plácek" u onoho křížení TWY P a L - párkrát mě to tam docela zmátlo při pojíždění :wink:

EDIT: upraven odkaz

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

to P.T.: Jsem z toho voľaaký zmetený... :? Nějak se v tom nemůžu zorientovat...více napoví dobové plány/foto...

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Jafa píše:to P.T.: Jsem z toho voľaaký zmetený... :? Nějak se v tom nemůžu zorientovat...více napoví dobové plány/foto...


Trošku jsem si hrál :-) První odkaz je na mapy.cz, druhý moje úprava:

mapy.cz
http://mujweb.cz/www/pt.mail/LKPR.jpg

Detail

mapy.cz
http://mujweb.cz/www/pt.mail/LKPR_detail.JPG
http://mujweb.cz/www/pt.mail/Ruzyne_detail.JPG (větší rozlišení, 200kB)

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

to P.T.: Tak to je super! Už je mi to jasný. Díky za nákres!!! Je skvěle vidět, jak moc se Ruzyně za ty roky proměnila... :shock:

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Jafa píše:to P.T.: Tak to je super! Už je mi to jasný. Díky za nákres!!! Je skvěle vidět, jak moc se Ruzyně za ty roky proměnila... :shock:


To jo, taky mě to celkem překvapilo :-) Jen doufám, že jsem ty dráhy nakreslil dobře :lol:


Odpovědět