Paralelní VPD

Odpovědět
tristar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 09. 09. 2006, 02:01
Stav: Offline

Příspěvek od tristar »

myslím si, že se u nás s nebušicema moc s... při jedné z mých návštěv vídeňského letiště jsem byl svědkem, jak letadla přistávala na RWY 11 tzn. přes město a startovala z RWY 16. vlevo od této dráhy leží malá vesnička podobně jako kněževes vůči RWY 06. proudová letadla, která startovala z této RWY šla normálně nahoru, ale jakmile startovala vrtule tak ihned po vzletu se odkláněla vlevo nebo vpravo. a jak si tou vesnicí procházím, tak mi nad hlavou prosvištěla v levým náklonu dášena tyroleanu. v praze když startují vrtule tak jdou stále rovně a na prahu stojí dobu bulik, než se mu udělá prostor na vzlet aby ho nedohnal. toto by mohli zavést i u nás a tím by se dráhová kapacita zvýšila....
když jsem četl argumenty organizace pronebušice, dočetl jsem se, že v případě výstavby RWY 06R/24L by se snížily ceny pozemků a nemovitostí až o 70pct a tím i odliv občanů, byl by konec klidného vysedávání na zahrádkách, hluk by měl dopad i na sociální zařízení jako jsou školy a zdravotnická zařízení... jestli že se tam sníží ceny nemovitosti o 70pct, tak si tam klidně ten barák koupím a budu sedět na zahradě a ty letadla pozorovat. a že to bude mít dopad i na školy? kolik škol stojí u rušných ulic, kde za hodinu projede několik desítek osobních a nákladních aut a projede tam několik tramvají?
když se podíváte do dudáčkovy knížky Letiště prahy II, tak již po druhé světové válce byly návrhy dráhového systému podobného s tím, o co se snažíme dnes. tedy dvou paralelních drah tehdy ještě označovaných jako 07R/25L a 07L/25R. bohužel doba tomu chtěla, že se plány nestačily, nebo spíše nemohli realizovat, abychom to dnes nemuseli řešit...
ano, na jednu stranu ty lidi chápu, ale měli by si uvědomit, že zájmy státu jsou zájmy státu.
a nakonec jeden můj veselý příběh. minulý rok po zhruba měsíční odstávce RWY 06/24 se neustále létala RWY 31 kvůli silnému větru. na ústředně si nevěděli rady s jednou starší stěžovatelkou z bílé hory, tak se jí zbavili tím, že jí přepojili ke mě do kanceláře. zvednu sluchátko a tam se ozval příjemný hlásek oné stařenky a uctivě mě poprosila a zda-li může mluvit s panem xy. toho pána jsem neznal, tak jsem se jí taktéž slušně zeptal, kde onen člověk pracuje. když mi začala zmateně popisovat jeho funkci na letišti, z čehož jsem nebyl vůbec moudrej, chtěl jsem tedy oné stařence vyhovět sám a zeptal jsem se jí, co jí trápí. ona mi začla povídat o tom, že onen pán jí lže. já se jí ptám jak to? a ona že bydlí v jedné staré a velmi cenné vile na bílé hoře a celý předcházející měsíc jí nad hlavou létali letadla a ta vila začíná praskat a ten pán jí sdělil, že po daném datu v měsíci, až se otevře hlavní dráha letadla u ní přestanou lítat. a ono je už 3 dny po tom datu a letadla stále lítaj. a ona na mě, jak je to možný? tak jí slušně odpovídám, že ten pán jí skutečně nelhal a dnes se lítá od prahy proto, že fouká silný vítr, který znemožňuje přistání na RWY 24... avšak, než jsem stačil dokončit myšlenku ona mě přerušila slovy:"podívejte se, pane, já jsem stará baba a ještě k tomu blondýna, můžete mi to vysvětlit tak, abych to pochopila?" tak jsem se začal dusit smíchem a povídám ji:"no, víte kde je sever?" ona:"tak to, prosím, ještě vím!" já:"tak když to bude foukat od severu, tak to bude lítat přes vás..." ona:"takže, když bude ošklivo jako dneska, tak to bude lítat přeze mne a když bude hezky, tak to nebude lítat?" já:"tak nějak". a tím nastal její asi 10minutový monolog ale již ostřejším hlasem:"prosim vás, ta vila je strašně stará a strašně cenná, já vám přeju se měsíc nevyspat. pojďte si to zkusit se sem vyspat?! ty letadla lítají strašně nízko! teda ty naše neee, ale ty zahraniční a to mám nafocený a změřený lítají 10 metrů nad barákem. víte, ona ta vila je strašně stará a cenná a mě tu začínají praskat zdi a už se na to přišli podívat z úřadu a to vám garantuju, už jsem pozvala i komisi z evropské unie aby se na to přišli podívat v čem tady žiju! ta vila je totiž stará a strašně cenná a já to tak nenechám...!" tak jsem jí řekl:"milá paní, já si to klidně s váma vyměním. já mám 2+1 na kladně a mě ty letadla zase přes barák startují...!" ona:"prosim vááááás, to není řešení. já jsem procestovala skoro celej svět, byla jsem na mnoha letištích a nikde se nepřistává přes město! všude jinde jsou letiště daleko od města a tady to je skoro v centru! prosim váááás, ta vila je strašně stará a cenná..." to jsem jí už musel přerušit:"paní, jak dlouho již tam bydlíte?" ona:"víte pane, je tomu už 50 let..." já:"letiště ruzyně zde stojí již od roku 1937 a obávám se toho, že jsou letiště ve světě, která jsou přímo v centru." ona mi ještě z opakovala stáří vily a její cenu a to jsem již musel na vše rezignovat a hovor ukončit...


tristar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 09. 09. 2006, 02:01
Stav: Offline

Příspěvek od tristar »

NO HURÁ!!!

14. září 2006 13:54
Nová vzletová dráha na letišti v Ruzyni má znovu zelenou. Ranvej je podle zástupců letiště nezbytně nutná pro jeho další rozvoj. Pražští zastupitelé ve čtvrtek znovu schválili změmu územního plánu, který její výstavbu umožní.
Poprvé schválili změnu před rokem. V červenci však verdikt zrušil Nejvyšší správní soud na základě stížnosti Petra Hlávky a Miloše Bělohradského z Prahy-Nebušic. -více zde

Nynější změna bere podle primátorova náměstka Jana Bürgermeistra (ODS) rozsudek Nejvyššího správního soudu v úvahu. "Zastupitelstvo se se všemi připomínkami vypořádalo," řekl náměstek.

Nejvyšší správní soud uvedl, že magistrát jednal svévolně, když odpíral Hlávkovi a Bělohradskému účast v řízení s tím, že se jich netýká. Chybou bylo podle soudu i to, že zastupitelstvo nerozhodlo o připomínkách městských částí a nezohlednilo nesouhlas ministerstva životního prostředí.

Chyběl prý také souhlas odboru životního prostředí magistrátu. Bürgermeister nyní připomněl, že v současné změně jde jen o to, že nová dráha se bude moci stavět ještě před rokem 2010.

"Výstavbou nové dráhy se zruší letový provoz na příčné, která vede letadla nad hustě obydlené oblasti," dodal náměstek.

Proti plánované výstavbě se už v roce 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Nebušice a Přední Kopanina v místních referendech. Námitky měly i některé pražské radnice. Ke kritikům výstavby patří i Občanské sdružení pro Nebušice. Podle předsedy sdružení Jana Holuba je to, že by změna měla být znovu přijata, alarmující.

"Pro nás to pouze znamená, že podáme novou žalobu," řekl Holub.

Pražské zastupitelstvo také rozhodlo, že proti rozsudku Nejvyššího správního soudu podá ústavní stížnost. "Nejvyšší správní soud podle našeho názoru rozhodl v rozporu s Ústavou, protože zasáhl do práva samosprávy," uvedl náměstek. Soudí, že Ústavní soud musí uvést, jaké má Nejvyšší správní soud postavení.

Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Část pozemků vykoupila investiční skupina Penta. Stavba za pět až sedm miliard měla začít příští rok, dokončení je plánováno na rok 2009.


American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Odkud to je?

dcvojta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 14. 05. 2006, 10:41
Pohlaví: muž
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od dcvojta »


Snehulak
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 106
Registrován: 14. 07. 2005, 13:56
Stav: Offline

Příspěvek od Snehulak »

tristar píše:Proti plánované výstavbě se už v roce 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Nebušice a Přední Kopanina v místních referendech.


To by me zajimalo proc se zrovna z Predni Kopaniny vyslovujou proti - vzdyt jim to diky tomu prave nad hlavou litat nebude, ne? Neprijde vam to divny?


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

...máme tu příspěvek od největší odbornice na letectví - naší staré známé Hanky...: :wink: :lol:

http://cestovani.ihned.cz/?s1=b&s2=0&s3 ... =d&article[area_id]=10041030&article[id]=19307490&p=b00000_d

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »


Lakakomi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 16. 05. 2006, 20:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Lakakomi »

Dotaz nesouvisí přímo s tématem, ale nechci otvírat nové téma.
Někde jsem se dočetla, že hluk při startu a přistání je stejný, protože jsou stejně otevřené motory (cituju, z technického hlediska tomu vůbec nerozumim). Trochu mi to zarazilo. Bydlim na Suchdole (který mám být "znehodnocen" výstavbou nové dráhy :-) ) a safra poznám, jestli přes nás letadla starují nebo přistávají. Tak jsem se chtěla zeptat, jak to s tim hlukem je.

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Lakakomi píše:Dotaz nesouvisí přímo s tématem, ale nechci otvírat nové téma.
Někde jsem se dočetla, že hluk při startu a přistání je stejný, protože jsou stejně otevřené motory (cituju, z technického hlediska tomu vůbec nerozumim). Trochu mi to zarazilo. Bydlim na Suchdole (který mám být "znehodnocen" výstavbou nové dráhy :-) ) a safra poznám, jestli přes nás letadla starují nebo přistávají. Tak jsem se chtěla zeptat, jak to s tim hlukem je.


Nevím jestli hladina hluku je přesně stejná, ale při vzletu stoupají letadla pod daleko větším úhlem než přistávají, což sis určitě všimla, že jsou nad vámi "menší" než při přistání. :wink:

Lakakomi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 16. 05. 2006, 20:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Lakakomi »

American píše:Nevím jestli hladina hluku je přesně stejná, ale při vzletu stoupají letadla pod daleko větším úhlem než přistávají, což sis určitě všimla, že jsou nad vámi "menší" než při přistání. :wink:


Tý jo, všimla :-) Jenže je to naopak, než by člověk řek. U nás je teda větší bugr při startu než při přistání a to výrazně. Chápala bych, kdyby to bylo naopak - třeba na Bílý Hoře, kde při přístání "lížou střechu" je hluk větší než při startu, když už jsou vysoko. Ale tady je to fakt naopak :-)

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Lakakomi píše:
American píše:Nevím jestli hladina hluku je přesně stejná, ale při vzletu stoupají letadla pod daleko větším úhlem než přistávají, což sis určitě všimla, že jsou nad vámi "menší" než při přistání. :wink:


Tý jo, všimla :-) Jenže je to naopak, než by člověk řek. U nás je teda větší bugr při startu než při přistání a to výrazně. Chápala bych, kdyby to bylo naopak - třeba na Bílý Hoře, kde při přístání "lížou střechu" je hluk větší než při startu, když už jsou vysoko. Ale tady je to fakt naopak :-)


No a tah motorů je větší než při přistání, tak asi proto. :)

Ali2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 01. 2005, 10:55
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Ali2 »

Lakakomi píše:třeba na Bílý Hoře, kde při přístání "lížou střechu" je hluk větší než při startu, když už jsou vysoko. Ale tady je to fakt naopak :-)


neni pravda, furt nejsou dost vysoko .)
nejakou chvili jsem tam bydlel
zatimco o pristavajicich letadlech jsem skoro nevedel, vzlety ze 13 byly sakra znat .)

Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Foxx »

Ano, autora té "studie" o tom že letadla způsobují stejný hluk při startu i přistání, bych pozval k sobě domů na kafe a panáka a počkal bych až otočí rwy z 24 na 06. Pokud by to tvrdil i nadále, poslal bych ho na důkladné vyšetření na ORL :D

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

Podivejte se do hlukovych buletinu, kdy se nejvice prekracuje hluk a mate jasno. Autor te studie evidentne v ose drahy letadlo startovat a pristavat neslysel.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Bydlím dost daleko a spíše si provoz užívám.
Přistání na 31 pro mne znamená přelet téměř všech letadel, startující letadla z 13 se mnohdy k nám ani nedostanou, ale ty co náš paneláček přeletí dělají větší rámus než přistávající i když už jsou vysoko.

Místo pozorování je cca 300m od meterologické stanice, kdyby mne někdo chtěl lokalizovat :-)


Odpovědět