Paralelní VPD
Paralelní VPD
Haló noviny, 20.6.2006:
"Dva občané Nebušic podali minulý týden k Nejvyššímu správnímu soudu návrh na zrušení změny územního plánu o výstavbě další vzletové a přistávací dráhy v Ruzyni. Podle nich zastupitelstvo neprojednalo všechny námitky ke změně plánu. Soud by měl o tomto návrhu rozhodnout do 30 dnů. Informoval o tom Pavel Černý ze sdružení Ekologický právní servis, který navrhovatele zastupuje.
Letiště Praha se podle ředitelky Hany Černochové nedomnívá, že změna územního plánu nebyla projednána řádně. Současně ale respektuje práva občanů hájit své zájmy právní cestou. Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Stavět by se mělo začít příští rok. Letadla by z dráhy mohla startovat poprvé v roce 2009. Stavba má stát pět až sedm miliard korun. Výstavbou dráhy by se podle Černého měla zvětšit kapacita letiště, a tím i zátěž z letecké dopravy. Hluk by se zvýšil především nad Nebušicemi, které leží téměř v ose budoucí vzletové a přistávací dráhy. Letiště dlouhodobě ar gumentuje tím, že by díky nové dráze téměř přestalo využívat vedlejší ranvej, na níž se letadla přibližují přes Prahu. "Hluk by tak ubyl v oblasti, kde obtěžuje 150 000 lidí, a přibyl pouze v řídce zastavěné oblasti," podtrhla Černochová. V dotčených obcích letiště zajišťuje protihluková opatření na své náklady. Proti plánované výstavbě se již v r. 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Praha-Nebušice a Praha-Přední Kopanina v místních referendech. Podle Jana Holuba z Občanského sdružení pro Nebušice, které dlouhodobě kampaň proti dráze koordinuje, je návrh k Nejvyššímu správnímu soudu na zrušení územního plánu dalším z celé řady kroků, které občané hodlají učinit. "Pokud nevyjde tento krok, určitě bude výstavba zastavena v jiné fázi, neboť plánované zvýšení kapacity letiště by negativně zasáhlo nejen naší městskou část, ale vlastně celou Prahu," prohlásil Holub. Podle Černochové to ale není pravda: "Hluk nad Prahou nová dráha naopak omezí." Ruzyně loni odbavila rekordních 10,8 mil. pasažérů. Letos by jich mělo být 1 1,5 milionu. Počet pohybů letadel, tedy vzletů a přistání, se zvýšil na 160 000 za rok."
"Dva občané Nebušic podali minulý týden k Nejvyššímu správnímu soudu návrh na zrušení změny územního plánu o výstavbě další vzletové a přistávací dráhy v Ruzyni. Podle nich zastupitelstvo neprojednalo všechny námitky ke změně plánu. Soud by měl o tomto návrhu rozhodnout do 30 dnů. Informoval o tom Pavel Černý ze sdružení Ekologický právní servis, který navrhovatele zastupuje.
Letiště Praha se podle ředitelky Hany Černochové nedomnívá, že změna územního plánu nebyla projednána řádně. Současně ale respektuje práva občanů hájit své zájmy právní cestou. Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Stavět by se mělo začít příští rok. Letadla by z dráhy mohla startovat poprvé v roce 2009. Stavba má stát pět až sedm miliard korun. Výstavbou dráhy by se podle Černého měla zvětšit kapacita letiště, a tím i zátěž z letecké dopravy. Hluk by se zvýšil především nad Nebušicemi, které leží téměř v ose budoucí vzletové a přistávací dráhy. Letiště dlouhodobě ar gumentuje tím, že by díky nové dráze téměř přestalo využívat vedlejší ranvej, na níž se letadla přibližují přes Prahu. "Hluk by tak ubyl v oblasti, kde obtěžuje 150 000 lidí, a přibyl pouze v řídce zastavěné oblasti," podtrhla Černochová. V dotčených obcích letiště zajišťuje protihluková opatření na své náklady. Proti plánované výstavbě se již v r. 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Praha-Nebušice a Praha-Přední Kopanina v místních referendech. Podle Jana Holuba z Občanského sdružení pro Nebušice, které dlouhodobě kampaň proti dráze koordinuje, je návrh k Nejvyššímu správnímu soudu na zrušení územního plánu dalším z celé řady kroků, které občané hodlají učinit. "Pokud nevyjde tento krok, určitě bude výstavba zastavena v jiné fázi, neboť plánované zvýšení kapacity letiště by negativně zasáhlo nejen naší městskou část, ale vlastně celou Prahu," prohlásil Holub. Podle Černochové to ale není pravda: "Hluk nad Prahou nová dráha naopak omezí." Ruzyně loni odbavila rekordních 10,8 mil. pasažérů. Letos by jich mělo být 1 1,5 milionu. Počet pohybů letadel, tedy vzletů a přistání, se zvýšil na 160 000 za rok."
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Paralelní VPD
V jednom médiu napsali v souvislosti s plánovaným rozvojem dálkovem, že s nákupem nových mega letadel se rapidně zvýší hluk v okolí letiště! Z vlastní zkušenosti, co sem vypozoroval, dělá větší bordel při přistání DC9 nebo i 737 než 747. Ty lidi co to píšou a co proti tomu protestujou, by si taky měli nejdřív něco zjistit. Jediný problém podle mě je, že 747 při přeletu sluníčka z pozorovatelovy strany, ho zastíní o sekundu déle.
souhlasim.... zil jsem vedle letiste po vetsiny meho zivota (skoro vedle RWY letiste CAI) a tam je provoz porad a obri letouny pristavaji a odletavaji ve dne i v noci (vetsina evropskych letu odletavaji po pul noci kolem 1 a 2am)
Na hluk se clovek zvykne ale poznam hned bez problemu kdyz startuje treba B747/B777 a rekneme prave DC9, TU154 nebo IL86 ... tyto letouny jsou o hodne mensi nez 747 a spol ale jejich hluk je multinasobne vyssi.
vidim to jen jako vsude.. jen demonstrace aby z toho neco dostali.. bud kompenzace nebo nova okna!
Druha draha je potreba v pripade ze chce letiste rozvijet... muzeme stavet sebe vetsi terminaly ale letadla museji nekam pristavat!
mozna jsem uchylak ale na hluk letounu jsem se zvykl a vyrustal jsem s tim ze myvam problemy usinat nez abych to slysel... a to jeste mi nikdo nedaval zadna nova okna :O))
Na hluk se clovek zvykne ale poznam hned bez problemu kdyz startuje treba B747/B777 a rekneme prave DC9, TU154 nebo IL86 ... tyto letouny jsou o hodne mensi nez 747 a spol ale jejich hluk je multinasobne vyssi.
vidim to jen jako vsude.. jen demonstrace aby z toho neco dostali.. bud kompenzace nebo nova okna!
Druha draha je potreba v pripade ze chce letiste rozvijet... muzeme stavet sebe vetsi terminaly ale letadla museji nekam pristavat!
mozna jsem uchylak ale na hluk letounu jsem se zvykl a vyrustal jsem s tim ze myvam problemy usinat nez abych to slysel... a to jeste mi nikdo nedaval zadna nova okna :O))
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
http://ihned.cz/?&p=000000_d&article[id]=18732660
Dneska se problematice věnovala TV Prima ve večerních zprávách - výstavbu stále blokují občané Nebušic, kteří se soudí s Hl.m.Prahou kvůli nezákonným změnám územního plánu, který dráhu umožňuje a tudíž pošle letadla přímo nad vesnici...Nejvyšší správní soud si bere týden na rozmyšlenou...
Znovu připomínám minulé otázky:
Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Díky.
Znovu připomínám minulé otázky:
Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Díky.
Jafa píše:Jaká je historie dráhy 22? Kdy a na co se používala? Díky.
Pár zajímavostí na wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Praha-Ruzyn%C4%9B
Tenhle se dost hrozně čte, ale je tam trochu víc než na wikipedii:
http://www.sweb.cz/svici/ruzyne_historie.htm
Překvapila mě jedna věc - že před výstavbou terminálu Sever byly v provozu dokonce čtyři dráhy - 04/22, 08/26, 13/31 a 17/35
Jdu hledat nějaké plánky z té doby. Nevíte někdo o nějakém?
Tak jsem studoval ruzyňské letiště z fotek z výšky a ty staré dráhy jdou docela pěkně vidět
mapy.cz
08/26 je nejspíš nynější TWY P mezi drahami 13/31 a 04/22
ze 17/35 jsou vidět jen zbytky, vedla nejspíš od křižovatky TWY P a TWY L ke křižovatce 13/31, 04/22 a TWY R.
Tím se mi taky vysvětlil ten "betonový plácek" u onoho křížení TWY P a L - párkrát mě to tam docela zmátlo při pojíždění
EDIT: upraven odkaz
mapy.cz
08/26 je nejspíš nynější TWY P mezi drahami 13/31 a 04/22
ze 17/35 jsou vidět jen zbytky, vedla nejspíš od křižovatky TWY P a TWY L ke křižovatce 13/31, 04/22 a TWY R.
Tím se mi taky vysvětlil ten "betonový plácek" u onoho křížení TWY P a L - párkrát mě to tam docela zmátlo při pojíždění
EDIT: upraven odkaz
Jafa píše:to P.T.: Jsem z toho voľaaký zmetený... Nějak se v tom nemůžu zorientovat...více napoví dobové plány/foto...
Trošku jsem si hrál První odkaz je na mapy.cz, druhý moje úprava:
mapy.cz
http://mujweb.cz/www/pt.mail/LKPR.jpg
Detail
mapy.cz
http://mujweb.cz/www/pt.mail/LKPR_detail.JPG
http://mujweb.cz/www/pt.mail/Ruzyne_detail.JPG (větší rozlišení, 200kB)