andrewM píše:m@rtin píše:Uvědomují si diskutující, že noční zákaz letů byl ústupek letiště, aby prošla EIA? Já to považuji za obrovský krok k uskutečnění paralelní dráhy. Tady jde o investici za několik miliard pro dalších x desítek let a vy se tu hádáte o nočních charterech.
A kdy tak pocitate s vyuzitim stavajici drahy (drah), aby ta nova byla nezbytna a ekonomicky navratna ? To letiste je vyuzite z poloviny, vyrazny progres ani do budoucna neni zretelny. Kdyby to nebylo tolik betonu za tolik penez na tak zajimavych pozemcich, tak to nekdo neresi
Současná letecká doprava v ČR je přibližně na 50% kapacity západní Evropy. Všechny předpovědi ať už LP, mezinárodních organizací, aerolinek nebo výrobců letadel předpovídají, že letecký provoz v ČR opět časem poroste. Vycházet z přechodného období, kdy se nedaří ČSA a ekonomiky evropských zemí nejsou růžové, je v horzinto dalších 20-50 let slepé. Stejně tak je lichý názor ten, že jde o pozemky a o kšeft. Kdyby tomu tak bylo, nebyla by paralelní dráha zanesená v plánech už od 60. let minulého století. Pokud podel Vás existuje řešení bez paralelní dráhy, sem s ním. Letiště Praha ho v tuto chvíli nezná a abych řekl pravdu, já taky žádné jiné neznám.
Pakliže by začala letecká doprava růst a počet pohybů by se zvýšil ze současných asi 140 tisíc na 190 tisíc, nastává zcela zásadní problém - kam s těmi letadly?
Jiné řešení než starty z 24 a přistání na 31 (od roku 2012 na 30) prostě neexistuje. A upřímně řečeno, pro Řepy, Butovice a Barrandov by to mělo k poměru počtu obyvatel daleko fatálnější důsledky než pro Suchdol a Nebušice.
Pokud by se letiště rozhodovalo podle vaší predikce (nulový růst), pak byste taky měl dodat - nerozšiřovat dálnici D1, nestavět obchvaty měst, železniční koridory atp.