Stránka 25 z 26

Re: Paralelní VPD

Napsal: 15. 11. 2011, 02:23
od HighFlyer
V hospodarkach rozhovor s novym reditelem LP. Temer monotematicky o paralelni VPD.

EDIT: Link opraven.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 15. 11. 2011, 08:56
od hafi

Re: Paralelní VPD

Napsal: 15. 11. 2011, 23:08
od HighFlyer
hafi píše:wtf? link vede uplne jinam...

To se tedy pridavam, WTF. Uz jsem to opravil. Dik za upozorneni.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 16. 11. 2011, 09:09
od MS743
To jde najednou tak rychle! myslel jsem ze to bude zasahovat do 2020 ci pozdeji... Bude tedy draha i s novou upravou dalnice pod drahou jako bylo v prezentaci na youtube?

asi opozdejsi datum bude rec o draze ktera se tez bude ted budovat do/Z Kladna....

Tesim se a moc

Re: Paralelní VPD

Napsal: 19. 02. 2012, 15:50
od bubo
1957 ;-)

Re: Paralelní VPD

Napsal: 22. 06. 2016, 15:36
od obyvatelPrahy6
Od založení tohoto vlákna uplynulo právě 10let. Tehdá byl projekt paralelní dráhy velmi horký a zdálo se, že je vše otázkou několika málo let. Ale jak čas ukázal, nic nebylo dále od pravdy. A jaký je stav dnes? Je vůbec reálné něco takového zrealizovat? Skoda, že letiště nevyužilo jiného ne tak megalomanského a maximalistického řešení, např. postavit nové terminály trochu víc na jih a udělat další souběžnou dráhu se stávající někde ve vzdálenosti 200-300m. Jistě, takový systém by měl menší propustnost než dvojnásobek současné, ale třeba v Moskvě (Šeremetěvo https://en.wikipedia.org/wiki/Sheremety ... o_view.JPG) s ním obslouží přes 30milionů cestujících (při 265tis pohybech). A to by mohlo u pražského letiště stačit snad navždy. Co je podstatné, dotčená oblast by byla skoro stejná jako je dnes a odpor pražských částí (Suchdol, Lysolaje, Nebušice, Dejvice, Vokovice) by nebyl tak zavilý. Jinak si myslím, že Letiště Praha by mělo zůstat spíše regionálním letištěm, kde cesty začínají a končí a ne nějakým přestupním uzlem se všemi z toho plynoucími negativy.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 22. 06. 2016, 23:09
od pepa007
ne. a to je dobře. je potřeba si uvědomit, že velkej redevelopment letiště je v zájmu spousty lidí kromě samotných pasažérů. protože to v konečným důsledku zaplatí pasažéři zaprvé z daní, za druhé v ceně letenky, za třetí v cenách na takovým letišti, který reflektujou výši nájmů.

nevím jak vy, ale já osobně preferuju minimalistický letiště bez mramoru a křišťálu, kde jsou 2-3 slušný bufáče s jídlem a hodně míst k sezení. akorát žádný takový neznám :D

Re: Paralelní VPD

Napsal: 23. 04. 2017, 14:50
od Petr31
pepa007 píše:ne. a to je dobře. je potřeba si uvědomit, že velkej redevelopment letiště je v zájmu spousty lidí kromě samotných pasažérů. protože to v konečným důsledku zaplatí pasažéři zaprvé z daní, za druhé v ceně letenky, za třetí v cenách na takovým letišti, který reflektujou výši nájmů.

nevím jak vy, ale já osobně preferuju minimalistický letiště bez mramoru a křišťálu, kde jsou 2-3 slušný bufáče s jídlem a hodně míst k sezení. akorát žádný takový neznám :D


..další článek pana Sůry, aneb tamtamy duní, dělostřelecká příprava pro výstavbu paralelní VPD a pouštění žilou daňovým poplatníkům zahájena:
http://ekonomika.idnes.cz/vyplati-se-ru ... oprava_suj
Informační úroveň nulová, o způsobu řešení otřesné dopravní obslužnosti pro cestující (například) ani slovo. O tom, že na Ruzyni přes všechna optimistická čísla pohledem poučeného laika v podstatě chcípl pes, taktéž ani slovo.

PS: Po neuvěřitelných okolnostech, které v ČR provázejí výstavby a rekonstrukce velkých liniových staveb v posledních letech , (Pražský okruh, Blanka, rekonstrukce D1, výstavba D8) se domnívám, že můžeme býti svědky epochální události, která hravě překoná I pověstnou tragikomedii zvanou výstavba Flughafen Berlin-Brandenburg :crazy: :ymdevil: :crazy: :ymdevil: Též bychom se měli připravit na možnost, že letiště Ruzyně stavebnící vyřadí z provozu úplně a budeme všichi létat z Pardubic :ymdevil:

Re: Paralelní VPD

Napsal: 30. 05. 2017, 16:42
od obyvatelPrahy6
Ano též jsem si všimnul, že o nové dráze se opět čím dál více začíná mluvit. Nedávno jsem byl v sobotu odpoledne s vnukem na vyhlídkové plošině pozorovat letadla a mohli jsme se tam ukousat nudou. I laik pozná, že provoz je spíše jen špičkový a pak dlouho dlouho nic. Na to je třeba novou dráhu a zrovna jako na potvoru blíže městu a mířící na mnohé pěkné městské části a obce na severu a severozápadě Prahy?
Jinak si myslím, že ta stodevatenáctka z Veleslavína popř. stovka ze Zličína stačí. Je to hlavně láce. Kdo chce pohodlí ať jede taxíkem.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 30. 05. 2017, 17:41
od martinlingan
obyvatelPrahy6 píše:Ano též jsem si všimnul, že o nové dráze se opět čím dál více začíná mluvit. Nedávno jsem byl v sobotu odpoledne s vnukem na vyhlídkové plošině pozorovat letadla a mohli jsme se tam ukousat nudou. I laik pozná, že provoz je spíše jen špičkový a pak dlouho dlouho nic. Na to je třeba novou dráhu a zrovna jako na potvoru blíže městu a mířící na mnohé pěkné městské části a obce na severu a severozápadě Prahy?
Jinak si myslím, že ta stodevatenáctka z Veleslavína popř. stovka ze Zličína stačí. Je to hlavně láce. Kdo chce pohodlí ať jede taxíkem.

Nejsem si jistý, ale mám pocit, že nová dráha by měla sloužit pouze pro vzlety, stávající pouze pro přistání. Nebo to je naopak? Klidně mě opravte. 8)

Re: Paralelní VPD

Napsal: 31. 05. 2017, 11:25
od obyvatelPrahy6
Je to naopak. Jinak je zvláštní brát si jako parametr špičkovou propustnost. Dvojnásobná špičková propustnost dle mého názoru není argument. Na základě čeho potřebují právě dvojnásobek? Důležitá je přece organizace a systém řízení. Při tomto trendu plýtvání by totiž brzo museli požadovat ranvej další a to už by se muselo bourat. Nakonec spolehlivost odhadů "odborníků" již prověřil vývoj v posledních deseti letech. Kde mohli, tam se mýlili.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 21. 06. 2017, 15:01
od flyingblue
obyvatelPrahy6 píše:Je to naopak. Jinak je zvláštní brát si jako parametr špičkovou propustnost. Dvojnásobná špičková propustnost dle mého názoru není argument. Na základě čeho potřebují právě dvojnásobek? Důležitá je přece organizace a systém řízení. Při tomto trendu plýtvání by totiž brzo museli požadovat ranvej další a to už by se muselo bourat. Nakonec spolehlivost odhadů "odborníků" již prověřil vývoj v posledních deseti letech. Kde mohli, tam se mýlili.


To je pravda, co treba postavit jenom 0.2 nove drahy. Nebo 0.25 ...

Oh wait :-)

Re: Paralelní VPD

Napsal: 21. 06. 2017, 21:53
od prodejce
obyvatelPrahy6 píše:Je to naopak. Jinak je zvláštní brát si jako parametr špičkovou propustnost. Dvojnásobná špičková propustnost dle mého názoru není argument. Na základě čeho potřebují právě dvojnásobek? Důležitá je přece organizace a systém řízení. Při tomto trendu plýtvání by totiž brzo museli požadovat ranvej další a to už by se muselo bourat. Nakonec spolehlivost odhadů "odborníků" již prověřil vývoj v posledních deseti letech. Kde mohli, tam se mýlili.

.. tohle vám argumentačně opravdu nevyšlo :D

Nicméně doporučím jiný argument, který se vám bude hodit, pokud někdy budete něco stran paralalelní VPD namítat či rozporovat. Navýšení kapacity stávající VPD je totiž možné snadno dosáhnout prostým zákazem turbovrtulového provozu. Pokud totiž budou na Ruzyni létat pouze proudová letadla - stejně jako je tomu například na letišti Londýn Heathrow - zkrátí se "rozestupy" mezi jednotlivými pohyby letadel a zároveň se i drobně zvýší sedačková kapacita.

ČSA by to sice pořádně zabolelo, ale cestující by tomu jen a jen zatleskali...

Re: Paralelní VPD

Napsal: 21. 06. 2017, 23:59
od Petr31
prodejce píše:
obyvatelPrahy6 píše:Je to naopak. Jinak je zvláštní brát si jako parametr špičkovou propustnost. Dvojnásobná špičková propustnost dle mého názoru není argument. Na základě čeho potřebují právě dvojnásobek? Důležitá je přece organizace a systém řízení. Při tomto trendu plýtvání by totiž brzo museli požadovat ranvej další a to už by se muselo bourat. Nakonec spolehlivost odhadů "odborníků" již prověřil vývoj v posledních deseti letech. Kde mohli, tam se mýlili.

.. tohle vám argumentačně opravdu nevyšlo :D

Nicméně doporučím jiný argument, který se vám bude hodit, pokud někdy budete něco stran paralalelní VPD namítat či rozporovat. Navýšení kapacity stávající VPD je totiž možné snadno dosáhnout prostým zákazem turbovrtulového provozu. Pokud totiž budou na Ruzyni létat pouze proudová letadla - stejně jako je tomu například na letišti Londýn Heathrow - zkrátí se "rozestupy" mezi jednotlivými pohyby letadel a zároveň se i drobně zvýší sedačková kapacita.

ČSA by to sice pořádně zabolelo, ale cestující by tomu jen a jen zatleskali...


..no ty jsi teda myslitel.....domnívám se, že to co jsi napsal můžeme směle zařadit do soutěže o blábol roku tady na fóru.... :crazy: :crazy: :crazy: Když vykoukneš z kanclu z okna, možná zjistíš, kolik společností kromě ČSA do Prahy denně lítá s vrtulí (vědí dobře proč) a třeba přijdeš I na to, že to není pomsta cestujícím, ale ekonomika turbovrtulových commuterů je na určitých typech tratí proudovými letadly prostě nedosažitelná. A porovnávat LHR a PRG.....Asi jsi zapomněl, že v Londýně je letišť povícero, proto si na LHR můžou dovolit "vrtule" zakázat.

Re: Paralelní VPD

Napsal: 22. 06. 2017, 10:23
od bubo
a kde jste dosli na to, ze na EGLL je zakaz turbopropu? jde pouze o to, jestli jsou schopne dodrzovat nejakou rychlost na priblizeni. A to si myslim, ze jsou. Vygoogloval jsem spoustu fotek Q400 na EGLL.

Speed Control: Adherence to speeds assigned by ATC is mandatory. Pilots should typically expect the following
speed restrictions to be enforced: 220 kt from the holding facility during the initial approach phase; 180 kt on base
leg/closing heading to final approach; between 180 kt and 160 kt when established on final approach and thereafter
160 kt to 4 DME. These speeds are applied for ATC separation purposes. In the event of a new (nonspeed related)
ATC instruction being issued (eg an instruction to descend on ILS) pilots shall continue to maintain the previously
allocated speed. All speed restrictions are to be flown as accurately as possible. Aircraft unable to conform to these
speeds must inform ATC and state what speeds can be used. In the interests of accurate spacing, pilots are requested to comply with speed adjustments as promptly as is feasible within their own operational constraints. Pilots
should advise ATC if circumstances necessitate a change of speed for aircraft performance reasons.