Ruzyně

Odpovědět
Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

flyingblue píše:
Alca píše:
Mat píše:Čistě vlastenecky mě teda nárůst u Varšavy dost naštval... Doufám, že se to zpomalí, ještě aby tak přeskočili Prahu.


Teď jsem si na anna.aero prošel statistiky a najednou mi docvaklo, že nás pravděpodobně WAW příští rok nedostihne. Od srpna do listopadu totiž měla WAW dvojciferné výsledky nárůstu kvůli zavřenému Modlinu a předloňskému pádu OLT. V prosinci už výsledky klesly na 7%, můj odhad na jaro je 0% až -2%. Samozřejmě s Modlinem dá víc než PRG, ale ve statistice bude asi PRG lepší než WAW. :D


Plus LOT neni uplne v nejlepsi kondici a i kdyz ma ted nove posily v sales, tak ty urcite rozvinou svuj talent az v delsim casovem horizontu :-)


I když OT, tak né zase tak moc, jak píšeš: Stačí si povšimnout, jak posiluje některé evropské destinace - jen PRG na 24, u destinací kde létal 2x denně, přidal od leťáku třetí, kde tři denně přidal čtvrtý. V krizi se chová jako Tvrdík:

http://airlineroute.net/2013/12/11/lo-europe-s14/

...zajímalo by mě, jestli to už byla práce našich spoluobčanů...


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od romul »

LP vyhlásilo zakázku na úpravy stojánek. Je někde ke stažení mapa stojánek?

Jedná se o rekonfiguraci prostorů stání č. 14 v areálu sever letiště Praha/Ruzyně, tzn. demontáž, přemístění a zprovoznění stávajících mostů pro cestující B8 a B9 na stání č. 5 a č. 7, dodávku a zprovoznění nových 3 nástupních mostů pro cestující na stání č.14 a úpravu plochy stání letadel a vnitřních prostor vyčkávacích čekáren včetně doplnění o evakuační schodiště.

Zprovoznění 3 nást. mostů na stojánce 14, to zní jako A380...

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 868
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od happyna »


happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 868
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od happyna »

Mně to přijde jako docela povedenej nápad
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=frv5ItizzTU[/youtube]

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »

Dobrý nápad a moc hezky natočené. Forma moc pěkná, jen ten obsah trochu kulhá. Ta část o odbavení - to už není ani PR/newspeek, to jsou otevřené lži. Člověk by se tomu měl asi zasmát, ale ono je to spíš k pláči. Každý kdo byť jednou jedinkrát letěl z Prahy ví, že ten pán tam lže jak když tiskne a vůbec se u toho ani nečervená. :sick:


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:Dobrý nápad a moc hezky natočené. Forma moc pěkná, jen ten obsah trochu kulhá. Ta část o odbavení - to už není ani PR/newspeek, to jsou otevřené lži. Člověk by se tomu měl asi zasmát, ale ono je to spíš k pláči. Každý kdo byť jednou jedinkrát letěl z Prahy ví, že ten pán tam lže jak když tiskne a vůbec se u toho ani nečervená. :sick:


Myslis online odbaveni?

Ja to nikda u CSA nezkousel, tak by me zajimalo, jak to funguje :-)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »

Letiště Havla píše:Dlouhá fronta lidí u odbavovací překážky a nutnost přítomnosti na letišti několik hodin před odletem, díky novým způsobům odbavení poskytovanými jednotlivými leteckými společnostmi je dnes ale odbavení o poznání rychlejší a příjemnější. Jaké možnosti odbavení na letišti Václava Havla Praha tedy jsou k dispozici?

Daniel Šabík (ČSA): První je samozřejmě ten standardní, klasický, který všichni známe, to znamená na odbavovacích přepážkách – na check-inu – pak můžou využít samoodbavovací kiosky, moderní, a samozřejmě pak je to vzdálený způsob, to znamená v pohodlí domova přes web, webové stránky společnosti, anebo pomocí mobilní aplikace.

Přesně tyto možnosti nabízí letecká společnost České aerolinie a věřte, že výhod mají nové způsoby odbavení mnoho.

Daniel Šabík (ČSA): Moderní způsoby odbavení mají (přemýšlí) jednu hlavní výhodu a to je čas. Pohodlí, odbavit se můžete vlastně kdykoliv ..

atd.

Cestujete-li s větším než palubním zavazadlem a využijete některou z moderních metod odbavení, ani tak nemusíte čekat na běžné čekin přepážce.

Daniel Šabík (ČSA): Už s hotovou vytištěnou palubní vstupenkou nebo s palubní vstupenkou kterou má v mobilu tak jde rovnou vlastně k speciální, specializované přepážce drop-off kde jenom odevzdá zavazadla .. to znamená taky to zkracuje ten čas ..

atd.

A o oblibě nových způsobů odbavení hovoří i statistika.

Daniel Šabík (ČSA): 70% cestujících se odbaví na samoobslužných kioscích, nebo přes web, nebo přes mobilní telefony.

atd.

Vzpomeňte si na nové možnosti odbavení na letišti ještě před tím, než se automaticky postavíte do fronty u přepážky.


***

Tak si to projděme:

První je samozřejmě ten standardní, klasický, který všichni známe, to znamená na odbavovacích přepážkách – na check-inu – pak můžou využít samoodbavovací kiosky.


Dvě lži v jedné větě. Na klasické odbavovací přepážce se můžete odbavit jenom pro lety, které na kioscích odbavit nejdou. Je-li váš let odbavován v rámci společného čekinu (ČSA EU lety, LH/OS ale i KL/AF) tak ke klasické odbavovací přepážce přeci vůbec NESMÍTE. Nebudete připuštěni. Od toho tam stojí brigádnické missky/vyhulenci, které vlastním tělem brání vstupu do fronty a nutí lidi jít ke kioskům. Čili vy né že můžete využít kiosky, vy jste NUCENI ty kiosky využít. Teď si nemůžu vzpomenout, že by toto bylo na nějakém dalším letišti v Evropě - všude jsou kiosky volbou (ano, jsou výhodné pokud máte jen příručák, že), ale legacy carrier vždy nabízí možnost odbavit se normálně, bez dotykové ekvilibristiky s tzv. kiosky.

Cestujete-li s větším než palubním zavazadlem a využijete některou z moderních metod odbavení, ani tak nemusíte čekat na běžné čekin přepážce .. to znamená taky to zkracuje ten čas ..

Pan mluvčí asi ještě s ČSA neletěl. Tak jak to je: přijdete na letiště s kufrem a jdete na společné odbavení ČSA. Chci si stoupnout do fronty, ale tam stojí „slečna“, která vám řekne „sem nesmíte, to musíte táámhle se napřed odbavit“. Tak jdete ke kiosku – a pokud nejsou všechny obsazené tak se za dvě tři minutky odbavíte. Pokud je víc lidí v rezervaci, může to být taky dobrých deset minut než všem odkliknete odpovědi na bezpečnostní otázky, místa spolu atd. A pak šup zpátky do fronty. Ale to není žádná rychlejší fronta, to je prostě FRONTA všech, kteří jsou už odbavení, ale chtějí odbavit kufr.

V horší variantě, když fronta na společné odbavení ČSA je až na parkoviště, tak čekáte 20 minut ve frontě, než se vůbec dostanete k té „slečně“, která řekne „ale sem nesmíte, to musíte napřed táámhle“.

A zatímco economy odbavení jede na pěti přepážkách, tak další 7 brigádníků stojí na place a bloumá. Jeden vyhazuje lidi z fronty, druhý tu frontu „organisuje", a dalších pět „pomáhá“ s tím odbavením na kioscích a u toho si vyslechnou někdy dost sprosté (ale případné) nadávky, protože ono to opravdu není normální.

Takže suma sumárum - ve špičkách je fronta na společný checkin až ven z budovy, ale odbavení jeden na pěti přepážkcách a dalších sedm lidí stojí na place, bloumá a jejich jedinou pracovní náplní je obtěžovat zákazníky. Kdyby šest z těch sedmi sedlo normálně za přepážky, tak žádná čtyřicetiminutová fronta neexistuje – kdo nemá kufr se odbaví na kiosku, ale zájezdy italů se odbaví normálně na přepážkách – a to dřív než za 40 minut. Takže jakej čas, čí čas se zkracuje jsem opravdu nepochopil.

A teď vážně – samoodbavování nemá žádný racionální důvod/přínos. Jediná výhoda je, že si vyberete místa sami a že nemusíte vůbec na přepážku pokud cestujete bez kufru. Letecká nespotřebuje méně odbavovacích agentů, protože stejně potřebujete personál, který stojí u těch kiosků a radí. Tam, kde je i samoodbavení kufrů, tam opět je stejný nebo dokonce ještě větší (!) počet agentů, kteří u toho tak jako tak musí stát.

Doposud jsem neslyšel jediný racionální argument pro samoodbavování, pokud tedy za argument nepovažujete slovo „moderní“ a „budoucnost“. Naopak, od lidí, kteří mají na starosti nějaký customer service jsem zatím vždy slyšel jen,že to je kontraproduktivní výmysl, který je ale z moci úřední zakázáno kritizovat – i když systémové nevýhody jak pro airline tak pro zákazníka jsou do očí bijící. A na Havlovi tuto absurditu dotáhli k naprosté dokonalosti.

A o oblibě nových způsobů odbavení hovoří i statistika.


Jaká obliba? :o Běž si k těm kioskům stoupnout, Šabíku, a chvíli poslouchej. Za jedno dopoledne se naučíš říkat „s**t“ a „fuck you“ ve 30ti jazycích, ty oblibo jedna :o

70% cestujících se odbaví na samoobslužných kioscích, nebo přes web, nebo přes mobilní telefony.


Jo, a ve volbách do Sněmovny lidu Federálního shromáždění v roce 1986 volilo 99,94% lidí kandidáty Národní fronty. No jasně, že když lidem zakážete odbavit se normálně, tak pak máte 70% na kioscích.

Snad si Šabík jednou uvědomí, že pracovat pro ČSA není přednost, ale plíživá diagnóza.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1643
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Bohužel, připuštěn k check-in přepážce jsem nebyl za svůj krátký letecký život na následujících letištích: Frankfurt (2x - LH), Tallinn (OK), Kodaň (OK), Mnichov (LH) a Barcelona (IB). Nicméně je pravda, že situace na PRG jsou skutečně ještě o třídu horší.

O účelu samoodbavovacích kiosků a ultra-rychlých a výhodných drop-off přepážek si lámu hlavu od dob jejich zavádění a stále jsem na to nepřišel. Bohudíky, že většinou cestuju jen s příručním zavazadlem a jediným samoodbavovacím kioskem je tak moje tiskárna doma.

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od pumuklgr »

A co mi na Havlovi řeknou, když si zapomenu vytištený palubní lístek doma (beru v úvahu možnost s normální aerolinií)? Odletím nebo ne? V březnu z PRG poletím s LH, jestli ti mám zkoušet, co se stane a co inteligenti nahánějící lidi ke kioskum vymyslí. Poletim jen s příručním zavazadlem.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 868
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od happyna »

pumuklgr píše:A co mi na Havlovi řeknou, když si zapomenu vytištený palubní lístek doma (beru v úvahu možnost s normální aerolinií)? Odletím nebo ne? V březnu z PRG poletím s LH, jestli ti mám zkoušet, co se stane a co inteligenti nahánějící lidi ke kioskum vymyslí. Poletim jen s příručním zavazadlem.

Nejak to nechapu..poslou te si ho vytisknout ke kiosko nebo co jsi si myslel.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

No nevím co máte proti těm kioskům. Pokud si to člověk nevytiskne doma z různých důvodů, tak jde ke kiosku a vyřeší si to sám. Moje pozorovnání je, že bývá 1-2 slečny na 4 KIOSKY - tedy finálně asi trochu úspora oproti přepážce. Není-li cestující mocen KIOSEK obsloužit (rozuměj - je....) tak to slečna vyřeší za něj a má obsluhu de fakto jako na přepážce. Pokud má kufr no tak je tam jedna přepážka kam se kufr snadno "šoupne".

Praha opravdu není jediná, kde se člověk musí řešit samoobslužně. Ani to není Evropská specialita.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5402
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

UA na LHR. Alespoň před 4 lety.

bepo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 233
Registrován: 22. 02. 2013, 20:30
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od bepo »

Airbus380 píše:Bohužel, připuštěn k check-in přepážce jsem nebyl za svůj krátký letecký život na následujících letištích: Frankfurt (2x - LH), Tallinn (OK), Kodaň (OK), Mnichov (LH) a Barcelona (IB). Nicméně je pravda, že situace na PRG jsou skutečně ještě o třídu horší.

PRG síce nepoznám ale VIE a AF/KL taktiež patrí k letiskám kde klasický check-in je možný iba výnimočne, inak musí byť cez kiosk.

lu2nn
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 16. 12. 2011, 16:07
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od lu2nn »

prodejce píše:
Letiště Havla píše:

Tak si to projděme:

První je samozřejmě ten standardní, klasický, který všichni známe, to znamená na odbavovacích přepážkách – na check-inu – pak můžou využít samoodbavovací kiosky.


Dvě lži v jedné větě. Na klasické odbavovací přepážce se můžete odbavit jenom pro lety, které na kioscích odbavit nejdou. Je-li váš let odbavován v rámci společného čekinu (ČSA EU lety, LH/OS ale i KL/AF) tak ke klasické odbavovací přepážce přeci vůbec NESMÍTE. Nebudete připuštěni. Od toho tam stojí brigádnické missky/vyhulenci, které vlastním tělem brání vstupu do fronty a nutí lidi jít ke kioskům. Čili vy né že můžete využít kiosky, vy jste NUCENI ty kiosky využít. Teď si nemůžu vzpomenout, že by toto bylo na nějakém dalším letišti v Evropě - všude jsou kiosky volbou (ano, jsou výhodné pokud máte jen příručák, že), ale legacy carrier vždy nabízí možnost odbavit se normálně, bez dotykové ekvilibristiky s tzv. kiosky.

Cestujete-li s větším než palubním zavazadlem a využijete některou z moderních metod odbavení, ani tak nemusíte čekat na běžné čekin přepážce .. to znamená taky to zkracuje ten čas ..

Pan mluvčí asi ještě s ČSA neletěl. Tak jak to je: přijdete na letiště s kufrem a jdete na společné odbavení ČSA. Chci si stoupnout do fronty, ale tam stojí „slečna“, která vám řekne „sem nesmíte, to musíte táámhle se napřed odbavit“. Tak jdete ke kiosku – a pokud nejsou všechny obsazené tak se za dvě tři minutky odbavíte. Pokud je víc lidí v rezervaci, může to být taky dobrých deset minut než všem odkliknete odpovědi na bezpečnostní otázky, místa spolu atd. A pak šup zpátky do fronty. Ale to není žádná rychlejší fronta, to je prostě FRONTA všech, kteří jsou už odbavení, ale chtějí odbavit kufr.

V horší variantě, když fronta na společné odbavení ČSA je až na parkoviště, tak čekáte 20 minut ve frontě, než se vůbec dostanete k té „slečně“, která řekne „ale sem nesmíte, to musíte napřed táámhle“.

A zatímco economy odbavení jede na pěti přepážkách, tak další 7 brigádníků stojí na place a bloumá. Jeden vyhazuje lidi z fronty, druhý tu frontu „organisuje", a dalších pět „pomáhá“ s tím odbavením na kioscích a u toho si vyslechnou někdy dost sprosté (ale případné) nadávky, protože ono to opravdu není normální.

Takže suma sumárum - ve špičkách je fronta na společný checkin až ven z budovy, ale odbavení jeden na pěti přepážkcách a dalších sedm lidí stojí na place, bloumá a jejich jedinou pracovní náplní je obtěžovat zákazníky. Kdyby šest z těch sedmi sedlo normálně za přepážky, tak žádná čtyřicetiminutová fronta neexistuje – kdo nemá kufr se odbaví na kiosku, ale zájezdy italů se odbaví normálně na přepážkách – a to dřív než za 40 minut. Takže jakej čas, čí čas se zkracuje jsem opravdu nepochopil.

A teď vážně – samoodbavování nemá žádný racionální důvod/přínos. Jediná výhoda je, že si vyberete místa sami a že nemusíte vůbec na přepážku pokud cestujete bez kufru. Letecká nespotřebuje méně odbavovacích agentů, protože stejně potřebujete personál, který stojí u těch kiosků a radí. Tam, kde je i samoodbavení kufrů, tam opět je stejný nebo dokonce ještě větší (!) počet agentů, kteří u toho tak jako tak musí stát.

Doposud jsem neslyšel jediný racionální argument pro samoodbavování, pokud tedy za argument nepovažujete slovo „moderní“ a „budoucnost“. Naopak, od lidí, kteří mají na starosti nějaký customer service jsem zatím vždy slyšel jen,že to je kontraproduktivní výmysl, který je ale z moci úřední zakázáno kritizovat – i když systémové nevýhody jak pro airline tak pro zákazníka jsou do očí bijící. A na Havlovi tuto absurditu dotáhli k naprosté dokonalosti.

A o oblibě nových způsobů odbavení hovoří i statistika.


Jaká obliba? :o Běž si k těm kioskům stoupnout, Šabíku, a chvíli poslouchej. Za jedno dopoledne se naučíš říkat „s**t“ a „fuck you“ ve 30ti jazycích, ty oblibo jedna :o

70% cestujících se odbaví na samoobslužných kioscích, nebo přes web, nebo přes mobilní telefony.


Jo, a ve volbách do Sněmovny lidu Federálního shromáždění v roce 1986 volilo 99,94% lidí kandidáty Národní fronty. No jasně, že když lidem zakážete odbavit se normálně, tak pak máte 70% na kioscích.

Snad si Šabík jednou uvědomí, že pracovat pro ČSA není přednost, ale plíživá diagnóza.


V zasade trefny popis az na jednu malickost - letecke spolecnosti jsou timto postupem opravdu schopny usetrit nemaly peniz. Resp. ne letecke spolecnosti, ale handlingove spolecnosti, protoze v Praze uz zadna letecka spolecnosti svuj odbavovaci personal nema. Tyto handlingove spolecnosti pak muzou nabidnout leteckym spolecnostem nizsi cenu za handling.

Missky a vyhulnci, kteri nuti cestujici jit na kiosek jsou povetsionou brigadnici pracujici na dohodu za minimalni mzdu, v lepsim pripade studentici z uciliste, ti pracuji uplne zadarmo.Tito pracovnici nejsou na odbaveni vyskoleni, jsou vyskoleni na tukani na displej a naklady na ne nejsou nijak vysoke. Co vsak vysoke je, jsou ceny pronajmu klasickych odbavovacich prepazek, ktere si uctuje letiste Praha. Je tedy logicke, ze se vsichni snazi udrzet pocet aktivne obsazenych prepazek na uplnem minimu. Clovek odbaveny na kiosku, ktery prijde na odbavovaci prepazku se zavazadlem stravi na teto prepazce kratsi dobu, nez ten, ktery prijde neodbaveny - opet se setri cas a personal.

Ja na jednu stranu chapu prodejce a ostatni, ze je tato procedura vysoce nasiraci ale na druhou stranu se tady neustale opakuje jak je CSA cerna dira na penize a tohle je jeden ze zpusobu jak usetrit. A vzhledem k tomu, ze to rozhodne neni specialita jen prazskeho letiste (na kisosky me hnali v MUC, FRA, LHR i JFK), evidente funguje.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od vitezslav »

V Kodani jsem také jinou možnost než kiosek neměl a navíc tam žádné slečny k ev. pomoci nebyly... :?

Nicméně souhlasím s tím, že kiosek by měl být jen možnou alternativou. Je fajn pro případ, že se člověk před odletem nedostane k tiskárně a má jen kabinové zavazadlo. V ostatních případech žádnou přednost (z pohledu cestujícího) nevidím.


Odpovědět