Ruzyně
Re: Ruzyně
Metro, železnice, metro železnice, metro....
V reálu ...
V reálu ...
Re: Ruzyně
To je bohuzel nekonecne tema, ale neni modernizace rychlodrahy levnejsi nez metro?? Souhlasim ze ukonceni metra ve stanici Motol je pitomost.. straslive maly prostor pro "konecnou" plus pobliz nemocnice. Samozrejme by se vyplatilo hned prodlouzit na sidiste Repy...
Idea napojeni drahy na nadrazi Veleslavin podle meho neni az tak spatny napad pokud treba se naslo reseni napojeni drahy a metra bez prestupu?! Pri me cesty do Varsavy pred par mesici "vlak" bylo perfektni reseni... primo do centra...
Jedna vec.. Jsem celkem zmateny zda "paralelni draha" uz je "go project" nebo stale se ceka na pozemky??
Kacirska otazka... Vim ze pocet cestujici neroste tak rychle a kapacita terminalu ma prostor pro navyseni poctu cestujicich... v kresbach paralelni drahy je videt dalsi prestavba "Prst E?" ci vice gates "D".. Je to jen ve hvezdach nebo v planu? vidim tam prevazne mensi regionals? E jets apod?
http://www.prg.aero/en/prague-airport/prague-airport-safety/zajimavosti/?detail=1
Idea napojeni drahy na nadrazi Veleslavin podle meho neni az tak spatny napad pokud treba se naslo reseni napojeni drahy a metra bez prestupu?! Pri me cesty do Varsavy pred par mesici "vlak" bylo perfektni reseni... primo do centra...
Jedna vec.. Jsem celkem zmateny zda "paralelni draha" uz je "go project" nebo stale se ceka na pozemky??
Kacirska otazka... Vim ze pocet cestujici neroste tak rychle a kapacita terminalu ma prostor pro navyseni poctu cestujicich... v kresbach paralelni drahy je videt dalsi prestavba "Prst E?" ci vice gates "D".. Je to jen ve hvezdach nebo v planu? vidim tam prevazne mensi regionals? E jets apod?
http://www.prg.aero/en/prague-airport/prague-airport-safety/zajimavosti/?detail=1
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
MS743 píše:Souhlasim ze ukonceni metra ve stanici Motol je pitomost.. straslive maly prostor pro "konecnou" plus pobliz nemocnice. Samozrejme by se vyplatilo hned prodlouzit na sidiste Repy...
Pitomost to je, nicméně stejně tak je to fakt, který v řádu měsíců pravděpodobně nastane. Má někdo zprávy zda stávající hromadná doprava na letiště (zejména linka 119) bude z Dejvické posunuta na jinou, bližší stanici metra, a nebo zůstane konečná tam kde je dnes?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.
Bohužel teď nemůžu už najít žádný online zdroj, četl jsem to tuším v tištěném deníku Metro.
Bohužel teď nemůžu už najít žádný online zdroj, četl jsem to tuším v tištěném deníku Metro.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
jonapet píše:Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.
Po dokončení, myšleno od doby kdy se v 2015 otevřou nové stanice s konečnou Motol, a nebo až dojde k dalšímu prodloužení linky?
edit: link
http://zpravy.idnes.cz/vystavba-metra-d ... _praha_itu
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
romul píše:jonapet píše:Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.
Po dokončení, myšleno od doby kdy se v 2015 otevřou nové stanice s konečnou Motol, a nebo až dojde k dalšímu prodloužení linky?
Po dokončení prodloužení do Motola.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
I kdyby 119 měla dál konečnou na Dejvické (jakože to fakt nepředpokládám), pak bude u veleslavínského nádraží zcela určitě zastavovat. Tedy cesta se o pár minut zkrátí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Airbus380 píše:I kdyby 119 měla dál konečnou na Dejvické (jakože to fakt nepředpokládám), pak bude u veleslavínského nádraží zcela určitě zastavovat. Tedy cesta se o pár minut zkrátí.
Mě by přišlo logické, aby konečná 119 byla po otevření u Nádraží Veleslavín. Díky zkrácení trasy by pak mohla jezdit na letiště častěji.
Re: Ruzyně
Je logické, aby 119 končila u Nádr. Veleslavín - ten autobusový terminál se buduje podle mého vlevo od Evropské ve směru jízdy ven z Prahy, v prostoru mezi Evropskou a budovou nádraží. Dlouhodobý argument, že nelze zdvoukolejnit buštěhradskou dráhu v prostoru vilové zástavby Ořechovka by zatím mohl být překonán změnou plánu - rychlodráhu zprovoznit jen v trase Nádr. Veleslavín - Letiště. Není to úplně ideální, ale kulturnosti cestování na letiště by to pomohlo, byť by tam byl ten přestup na metro. Vybudování potřebné železniční infrastruktury v trase Veleslavín - Liboc - Ruzyně - Letiště by zas nebyla taková finanční rána, jako ten nesmyslný projekt metra přes Bílou Horu.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Mně by se ten "šanghajský" styl navrhovaný Orus-x docela líbil (rychlodráha k metru). Ovšem vzhledem ke krátké vzdálenosti Nádr. Veleslavín -> Letiště Ruzyně by ta časová úspora v poměru k nákladům na výstavbu rychlodráhy byla zanedbatelná a navíc linkou A se dostaneš max. na Václavák, ale na hlavní nádraží, kongresové centrum atp. by stejně musel přestupovat...
Re: Ruzyně
jonapet: s těmi argumenty samozřejmě souhlasím, bylo by to také "dočasné řešení po česku". Vlastně jsem nemyslel ani "rychlodráhu", ale kolejovou dopravu od metra na letiště nahrazující 119 (samozřejně s nějakou vyšší štábní kulturou, ne ten jeden vůz motoráku 810). Jinak jsem dlouhodobě pro vybudování rychlodráhy na hl.n., samozřejmě s důstojným přestupem na dálkovou železniční dopravu. Vycházel jsem z předpokládaných neprůstřelných argumentů proti a "očekávanému hněvu občanů Střešovic" - to bude ještě běh na dlouhou trať.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Bylo by super zabít dvě mouchy jednou ranou - zajistit vlakové spojení na letiště a zároveň začít s první etapou VRTek: tunel Hlavní nádraží-Anděl (podzemní stanice ve stylu Potsdammer Platz)-Zličín. Následně severní větev - Zličín-Řepy-Letiště-Lovosice-Ústí nad Labem atd. a jižní větev - Zličín-Rudná-Loděnice-Beroun atd. Jinými slovy, všechny spoje EuroCity, které dnes jezdí na trase Berlín/Drážďany-Praha-Brno/Vídeň/Budapešť/Bratislava by mohly zastavovat na letišti, podobně jako dálkové spoje v ZRH.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Orus-x píše:jonapet: s těmi argumenty samozřejmě souhlasím, bylo by to také "dočasné řešení po česku". Vlastně jsem nemyslel ani "rychlodráhu", ale kolejovou dopravu od metra na letiště nahrazující 119 (samozřejně s nějakou vyšší štábní kulturou, ne ten jeden vůz motoráku 810).
A co tu trať osadit napájecí kolejí a udělat povrchové metro a žádný přestup nebude?
Re: Ruzyně
Varianta vlako-tramvaje ještě nikoho nenapadla? Z Veleslavína na Dědinu by jezdila tramvaj, na Dědině by se napojila na klasické koleje (VRT) až na letiště. Taková úsporná varianta (mezistupeň), která by poté, co by se zprovoznila zmíněná VRT, byla zakončena obratištěm na Dědině.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Když vidím, kdo v Praze pravděpodobně vyhraje volby a jaké dopravní "odborníky" tato strana již dosadila (ministr, ředitel ČAH), tak budeme rádi i za tu 119