Ruzyně

Odpovědět
Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Tex »

Metro, železnice, metro železnice, metro....

V reálu ...


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od MS743 »

To je bohuzel nekonecne tema, ale neni modernizace rychlodrahy levnejsi nez metro?? Souhlasim ze ukonceni metra ve stanici Motol je pitomost.. straslive maly prostor pro "konecnou" plus pobliz nemocnice. Samozrejme by se vyplatilo hned prodlouzit na sidiste Repy...

Idea napojeni drahy na nadrazi Veleslavin podle meho neni az tak spatny napad pokud treba se naslo reseni napojeni drahy a metra bez prestupu?! Pri me cesty do Varsavy pred par mesici "vlak" bylo perfektni reseni... primo do centra...

Jedna vec.. Jsem celkem zmateny zda "paralelni draha" uz je "go project" nebo stale se ceka na pozemky??

Kacirska otazka... Vim ze pocet cestujici neroste tak rychle a kapacita terminalu ma prostor pro navyseni poctu cestujicich... v kresbach paralelni drahy je videt dalsi prestavba "Prst E?" ci vice gates "D".. Je to jen ve hvezdach nebo v planu? vidim tam prevazne mensi regionals? E jets apod?

http://www.prg.aero/en/prague-airport/prague-airport-safety/zajimavosti/?detail=1

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od romul »

MS743 píše:Souhlasim ze ukonceni metra ve stanici Motol je pitomost.. straslive maly prostor pro "konecnou" plus pobliz nemocnice. Samozrejme by se vyplatilo hned prodlouzit na sidiste Repy...


Pitomost to je, nicméně stejně tak je to fakt, který v řádu měsíců pravděpodobně nastane. Má někdo zprávy zda stávající hromadná doprava na letiště (zejména linka 119) bude z Dejvické posunuta na jinou, bližší stanici metra, a nebo zůstane konečná tam kde je dnes?

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jonapet »

Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.

Bohužel teď nemůžu už najít žádný online zdroj, četl jsem to tuším v tištěném deníku Metro.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od romul »

jonapet píše:Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.


Po dokončení, myšleno od doby kdy se v 2015 otevřou nové stanice s konečnou Motol, a nebo až dojde k dalšímu prodloužení linky?

edit: link

http://zpravy.idnes.cz/vystavba-metra-d ... _praha_itu


jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jonapet »

romul píše:
jonapet píše:Po dokončení prodloužení metra A by autobusy měly jezdit kratší trasu jen ze stanice Nádraží Veleslavín. Bude tam i nový autobusový terminál.


Po dokončení, myšleno od doby kdy se v 2015 otevřou nové stanice s konečnou Motol, a nebo až dojde k dalšímu prodloužení linky?


Po dokončení prodloužení do Motola.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

I kdyby 119 měla dál konečnou na Dejvické (jakože to fakt nepředpokládám), pak bude u veleslavínského nádraží zcela určitě zastavovat. Tedy cesta se o pár minut zkrátí.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Pan Am »

Airbus380 píše:I kdyby 119 měla dál konečnou na Dejvické (jakože to fakt nepředpokládám), pak bude u veleslavínského nádraží zcela určitě zastavovat. Tedy cesta se o pár minut zkrátí.


Mě by přišlo logické, aby konečná 119 byla po otevření u Nádraží Veleslavín. Díky zkrácení trasy by pak mohla jezdit na letiště častěji.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Orus-x »

Je logické, aby 119 končila u Nádr. Veleslavín - ten autobusový terminál se buduje podle mého vlevo od Evropské ve směru jízdy ven z Prahy, v prostoru mezi Evropskou a budovou nádraží. Dlouhodobý argument, že nelze zdvoukolejnit buštěhradskou dráhu v prostoru vilové zástavby Ořechovka by zatím mohl být překonán změnou plánu - rychlodráhu zprovoznit jen v trase Nádr. Veleslavín - Letiště. Není to úplně ideální, ale kulturnosti cestování na letiště by to pomohlo, byť by tam byl ten přestup na metro. Vybudování potřebné železniční infrastruktury v trase Veleslavín - Liboc - Ruzyně - Letiště by zas nebyla taková finanční rána, jako ten nesmyslný projekt metra přes Bílou Horu.

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jonapet »

Mně by se ten "šanghajský" styl navrhovaný Orus-x docela líbil (rychlodráha k metru). Ovšem vzhledem ke krátké vzdálenosti Nádr. Veleslavín -> Letiště Ruzyně by ta časová úspora v poměru k nákladům na výstavbu rychlodráhy byla zanedbatelná a navíc linkou A se dostaneš max. na Václavák, ale na hlavní nádraží, kongresové centrum atp. by stejně musel přestupovat...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Orus-x »

jonapet: s těmi argumenty samozřejmě souhlasím, bylo by to také "dočasné řešení po česku". Vlastně jsem nemyslel ani "rychlodráhu", ale kolejovou dopravu od metra na letiště nahrazující 119 (samozřejně s nějakou vyšší štábní kulturou, ne ten jeden vůz motoráku 810). Jinak jsem dlouhodobě pro vybudování rychlodráhy na hl.n., samozřejmě s důstojným přestupem na dálkovou železniční dopravu. Vycházel jsem z předpokládaných neprůstřelných argumentů proti a "očekávanému hněvu občanů Střešovic" - to bude ještě běh na dlouhou trať.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od kuba.biker »

Bylo by super zabít dvě mouchy jednou ranou - zajistit vlakové spojení na letiště a zároveň začít s první etapou VRTek: tunel Hlavní nádraží-Anděl (podzemní stanice ve stylu Potsdammer Platz)-Zličín. Následně severní větev - Zličín-Řepy-Letiště-Lovosice-Ústí nad Labem atd. a jižní větev - Zličín-Rudná-Loděnice-Beroun atd. Jinými slovy, všechny spoje EuroCity, které dnes jezdí na trase Berlín/Drážďany-Praha-Brno/Vídeň/Budapešť/Bratislava by mohly zastavovat na letišti, podobně jako dálkové spoje v ZRH.
Přílohy
Záznam celé obrazovky 10. 10. 2014 154142.bmp.jpg

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Orus-x píše:jonapet: s těmi argumenty samozřejmě souhlasím, bylo by to také "dočasné řešení po česku". Vlastně jsem nemyslel ani "rychlodráhu", ale kolejovou dopravu od metra na letiště nahrazující 119 (samozřejně s nějakou vyšší štábní kulturou, ne ten jeden vůz motoráku 810).


A co tu trať osadit napájecí kolejí a udělat povrchové metro a žádný přestup nebude?

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

Varianta vlako-tramvaje ještě nikoho nenapadla? Z Veleslavína na Dědinu by jezdila tramvaj, na Dědině by se napojila na klasické koleje (VRT) až na letiště. Taková úsporná varianta (mezistupeň), která by poté, co by se zprovoznila zmíněná VRT, byla zakončena obratištěm na Dědině.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Když vidím, kdo v Praze pravděpodobně vyhraje volby a jaké dopravní "odborníky" tato strana již dosadila (ministr, ředitel ČAH), tak budeme rádi i za tu 119 :(


Odpovědět