Ruzyně

kamiji
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09. 05. 2018, 15:52
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod kamiji » 19. 06. 2018, 21:13

Díky za odpověď! Ale moc to neodpovídá na ty moje body (1-4), ví to někdo konkrétněji :?:

Abych to upřesnil, zajímá mě jestli existuje (na PRG, případně i jinde v unii) nějaký velký bratr, který by ukládal, kdy jsem kam vycestoval.
Aerolinky mají seznamy cestujících, jasně. Jsou nějak sdíleny s různými orgány a jinými státy?

Předpokládám, že pokud si vytisknu svůj boarding pass a pak na gate ukážu svoji občanku (Schengen lety), není moc způsobů jak to evidovat.
Ale když použiju svůj pas a projdu tedy kontrolou ať už přes e-gate nebo přes normálního policistu - může si nějaký úředník nějakým způsobem vypsat třeba seznam letů, které jsem tento rok uskutečnil?

Nemám co tajit, ale na druhou stranu si vážím soukromí.
Napadlo mě to v souvislosti s tím, jak se v EU stále více věcí kontroluje/reguluje/sdílí a taky v souvislosti s GDPR.
Tuším jaká data shromažďují firmy, ale nemám ani ponětí, jaká data shromažďují státy. :?:

Fabo píše:
kamiji píše:Ahoj vespolek,

chci se zeptat ohledně kontroly dokladů na PRG letišti (terminál 1).

Co konkrétně se vlastně kontroluje na pasu respektive občance?

1) Pokud chci využít e-gate, je to cool, ale zajímalo by mě, co vlastně probíhá na pozadí.
Kontrola biometrických údajů je mi celkem jasná a co je tam dál?
Třeba ověření platnosti dokladu? Nebo ověření jestli člověk není hledaný/pohřešovaný?

2) To samé pokud bych šel ne přes bránu ale přes policistu/policistku na přepážce.
Co o mě ten policista vidí za údaje? Ukládá se ten údaj o mém průchodu někam?

3) Co check-in? Předpokládám, že tam jenom ověřují jestli sedí jméno (případně datum narození) s tím, co je v rezervaci.

4) Je možné projít terminálem 1 jen s občankou? Teoreticky by to mělo jít, třeba přiletím z Anglie/Rumunska/Bulharska, když ten let končí na terminálu 1. A je možné projít s neplatnou občankou?

Jsem český občan, mám občanku a pas, ale občanku teď mám prohlášenou za neplatnou, protože jsem si měnil bydliště.

A "akademicky" by mě zajímalo, jestli takhle může občan ČR s neplatným dokladem přiletět/odletět do ČR.


OP samozrejme staci, tedy na lety mimo Schengen kam neni treba pas. Treba Britanie, Bulharsko...

S neplatnou obcankou muze nastat jisty problem... Jako v zasade by melo platit, ze obcan zeme ma pravo na vstup do vlastni zeme, ale to neznamena, ze te nekde na par hodin nezavrou nez se bude overovat zda si to teda vazne ty.

Checkin overuje zda mas doklady potrebne k ceste. Tzn. s proslou obcankou by te poslali k sipku (resp. na ambasadu). Administrativne zneplatnenou asi nemaj jak overit no.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4672
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Globik » 19. 06. 2018, 21:35

IMHO ne.
kamiji píše:Díky za odpověď! Ale moc to neodpovídá na ty moje body (1-4), ví to někdo konkrétněji :?:

Abych to upřesnil, zajímá mě jestli existuje (na PRG, případně i jinde v unii) nějaký velký bratr, který by ukládal, kdy jsem kam vycestoval.
Aerolinky mají seznamy cestujících, jasně. Jsou nějak sdíleny s různými orgány a jinými státy?

Předpokládám, že pokud si vytisknu svůj boarding pass a pak na gate ukážu svoji občanku (Schengen lety), není moc způsobů jak to evidovat.
Ale když použiju svůj pas a projdu tedy kontrolou ať už přes e-gate nebo přes normálního policistu - může si nějaký úředník nějakým způsobem vypsat třeba seznam letů, které jsem tento rok uskutečnil?

Nemám co tajit, ale na druhou stranu si vážím soukromí.
Napadlo mě to v souvislosti s tím, jak se v EU stále více věcí kontroluje/reguluje/sdílí a taky v souvislosti s GDPR.
Tuším jaká data shromažďují firmy, ale nemám ani ponětí, jaká data shromažďují státy. :?:

Fabo píše:
kamiji píše:Ahoj vespolek,

chci se zeptat ohledně kontroly dokladů na PRG letišti (terminál 1).

Co konkrétně se vlastně kontroluje na pasu respektive občance?

1) Pokud chci využít e-gate, je to cool, ale zajímalo by mě, co vlastně probíhá na pozadí.
Kontrola biometrických údajů je mi celkem jasná a co je tam dál?
Třeba ověření platnosti dokladu? Nebo ověření jestli člověk není hledaný/pohřešovaný?

2) To samé pokud bych šel ne přes bránu ale přes policistu/policistku na přepážce.
Co o mě ten policista vidí za údaje? Ukládá se ten údaj o mém průchodu někam?

3) Co check-in? Předpokládám, že tam jenom ověřují jestli sedí jméno (případně datum narození) s tím, co je v rezervaci.

4) Je možné projít terminálem 1 jen s občankou? Teoreticky by to mělo jít, třeba přiletím z Anglie/Rumunska/Bulharska, když ten let končí na terminálu 1. A je možné projít s neplatnou občankou?

Jsem český občan, mám občanku a pas, ale občanku teď mám prohlášenou za neplatnou, protože jsem si měnil bydliště.

A "akademicky" by mě zajímalo, jestli takhle může občan ČR s neplatným dokladem přiletět/odletět do ČR.


OP samozrejme staci, tedy na lety mimo Schengen kam neni treba pas. Treba Britanie, Bulharsko...

S neplatnou obcankou muze nastat jisty problem... Jako v zasade by melo platit, ze obcan zeme ma pravo na vstup do vlastni zeme, ale to neznamena, ze te nekde na par hodin nezavrou nez se bude overovat zda si to teda vazne ty.

Checkin overuje zda mas doklady potrebne k ceste. Tzn. s proslou obcankou by te poslali k sipku (resp. na ambasadu). Administrativne zneplatnenou asi nemaj jak overit no.

sv.i
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 66
Registrován: 14. 06. 2007, 19:58
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod sv.i » 19. 06. 2018, 21:49

kamiji píše:...
zajímá mě jestli existuje (na PRG, případně i jinde v unii) nějaký velký bratr, který by ukládal, kdy jsem kam vycestoval
...


ano, existuje - ten velký bratr je tvůj mobilní operátor. Není potřeba nic skenovat. Prostě kdykoliv se přihlásíš do sítě, dokážou tě lokalizovat s přesností na pár metrů skoro kdekoliv na světě. Ty údaje pak operátor ukládá, jak dlouho netuším.

kamiji
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09. 05. 2018, 15:52
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod kamiji » 19. 06. 2018, 22:39

sv.i píše:ano, existuje - ten velký bratr je tvůj mobilní operátor. Není potřeba nic skenovat. Prostě kdykoliv se přihlásíš do sítě, dokážou tě lokalizovat s přesností na pár metrů skoro kdekoliv na světě. Ty údaje pak operátor ukládá, jak dlouho netuším.

Operátor lokalizační data má, ukládá je oficiálně 6 měsíců, O2 neoficiálně déle. Ale na operátora jsem se neptal, jsme na fóru o letectví, proto jsem se ptal na čtyři výše uvedené otázky.

jencik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod jencik » 19. 06. 2018, 23:11

K 2 otazke, videl som dokument, kde aj vraveli konkretne 3 veci, ktore si policajt porovnava medzi pasom a skutocnou tvarou, jedna z nich je urcite vzdialenost spodnej strany nosu a hornej pery, dalsie 2 som uz zabudol. Su to veci, ktore sa na tvari cloveka pocas zivota prakticky nemenia. Urcite si z pasu nacita udaje, ktore mas na cipe a porovna s pasom, urcite moze pozriet aj databazu, ci nie si v danom state hladany.
K 4. otazke, nemal by si s neplatnou obciankou prejst kontrolou, ale teoreticky sa to stat moze. Problem moze nastat v krajine priletu, pokial by urobili namatkovu kontrolu, nemusia ta pustit do krajiny, uz o tom bol nejaky clanok, kde obcan cestoval na pas z obdobia CSSR s predlzenou platnostou na neurcito, no odmietli ho do Bulharska pustit.

Co sa tyka neplatneho OP, si povinny ho odovzdat na policii, kde ti vystavia nahradny doklad, ktory sluzi na identifikaciu, ale nemozes nanho cestovat. Hypoteticky by si nemal cestovat ani na pas, ak su v nom neplatne udaje, tyka sa najskor zien po svadbe, ale to by uz zrejme musela byt hlbkova kontrola aby sa prislo na to, ze sa niekto vydal a uz ma nove meno, aj do matriky sa to nezapise hned. Realita je samozrejme ina, ale teoreticky by sa aj na to dalo po nejakom case prist a clovek potom moze mat problem. Dnes mi pride, ze ked ma clovek oddaci list, tak moze mat pas do dvoch tyzdnov resp aj rychlejsie a to aj pocas leta.

Co sa tyka 3 otazky, urcite vedia tvoju finalnu destinaciu a tiez co vsetko potrebujes na vstup do krajiny (viza, vstupne karty...) tie si potom opytaju a pri vstupnych kartach urcite minimalne dopisuju do systemu ich cisla. Ale toto bude asi ine v Europe a inde vo svete, trebars na Kube si cloveka sfotia pri vstupe do krajiny, v Senegale cloveku zoberu aj odtlacky prstov, v Hong Kongu to maju celkom na salame, vidia EU pas, supnu listok na 90 dni a welcome to HK


jencik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod jencik » 19. 06. 2018, 23:15

Zabudol som este na Rusko, tam musi hotel ci iny ubytovatel urobit kopiu celeho tvojho pasu, vyplnit ucel cesty a ako dlho sa tam budes zdrziavat plus zaplatit mensi poplatok, podobne to mas, ked prekracujes hranice "okresu" a pokial nebodaj chces robit nejaky vylet v ramci sluzobnej cesty, tak je to dvojdnova papierovacka :D priklada sa samozrejme aj program vyletu a trasa

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 618
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod m@rtin » 23. 06. 2018, 14:11

Byl jsem dnes hodně zvědavý, jak se poskládají widebodies v Praze. Dnešním dnem se linka Sichuanu prodlužuje do Curychu a v jeden moment je potřeba umístit více dálkových letadel než je velkých stojánek na T1.

Tedy rozmístění dálkovek je následující:
AA52/AA53 - Philadelphia - B763 - dny 1234567 - 9:20-11:30 - stojánka 4 - gate A9
DL411/DL211 - New York JFK - B764 - dny 1234567 - 11:55-13:40 - stojánka 3 - gate A6
TS700/TS701, TS100/TS101 - Montreal - A332 - dny 25 - 11:05-12:35 - stojánka 14 - gate B8/B9
AC1922/AC192 - Toronto - B763 - dny 124567 - 7:00-9:35 - stojánka 14 - gate B8/B9
EK139/EK140 - Dubai - A388 - dny 1234567 - 13:00-15:55 - stojánka 14 - gate B8/B9
EK137/EK138 - Dubai - B773 - dny 1234567 - 19:55-21:35 - předpoklad stojánka 14 - gate B8/B9
OK190/OK191 - Seoul - A333 - dny 247 - 16:40-18:30 - stojánka 14 - gate B8/B9
OK190/OK191 - Seoul - A333 - dny 56 - 16:40-18:30 - stojánka 16 - gate B3
KE935/KE936 - Seoul - B748 - dny 1356 - 16:50-18:50 - stojánka 14 - gate B8/B9
HU7937/HU7938 - Beijing - A333 - dny 135 - 6:00-14:45 - stojánka 16 - gate B3
HU7937/HU7938 - Beijing - A332 - dny 6 - 6:00-14:45 - NENÍ MÍSTO - bude letos o prázdninách v sobotu Hainan vůbec létat? Dle planes.cz ano.
MU707/MU708 - Shanghai - A332 - dny 26 - 6:35-14:30 - stojánka 16 - gate B3
MU785/MU786 - Xian - A332 - dny 47 - 19:00-21:45 - stojánka 16 - gate B3
3U8295/3U8296 - Chengdu - A333 - dny 36 - 6:50-15:00 - stojánka 22 - gate C11
OK688/OK689 - Barcelona - A333 - dny 6 - 9:15...15:15 - stojánka odlet 24 / přílet 16 - gate odlet C4 / přílet B3
HU7937/HU7938 - Belgrade - A333 - dny 15 - 7:50...12:45 - stojánka 16 - gate B3
3U8295/3U8296 - Zürich - A333 - dny 36 - 8:25...12:55 - stojánka 22 - gate C11

Z toho mi vyplývá, že dnešní odbavení do Chengdu probíhalo autobusem z T1 na gate C11 a tak tomu bude pravděpodobně až do dokončení nového stání 1 s gate A3. Následně se po dokončení nových mostů pravděpodobně přesunou Philadelphia a Chengdu na stojánku 1, nicméně například pro Qatar nebude místo pro velké letadlo i nadále, Hainan má pro sobotní rotaci smůlu a následující aerolinky buď budou létat v jiných časových/denních slotech nebo převážet cestující autobusy a nebo si vyberou BUD a WAW. Toto se opravdu moc nepovedlo.... :-(

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 165
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod JiS_Progressus » 23. 06. 2018, 18:17

Tak, to není špatná analýza jednoho ze 20 největších problémů letiště. Až do dokončení stojánky 1 budou nastávat tyto vypjaté okamžiky. Ale její samotné dokončení není samospásné.
Dočasné řešení bude suplovat stahování letadel na provedení služeb na AA případně k Cargu. Každopádně na dokončení modifikce zóny A1 budou navazovat další stavební akce, které změní Ačko ...
Kdyby se stavělo o dva roky dříve, hodně věcí by bylo jednodušších, ale jak uvažuje klasik, však oni to zaměstnanci nějak zvládnou ... :-(

m@rtin píše:Byl jsem dnes hodně zvědavý, jak se poskládají widebodies v Praze. Dnešním dnem se linka Sichuanu prodlužuje do Curychu a v jeden moment je potřeba umístit více dálkových letadel než je velkých stojánek na T1.

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod vit.spinka » 24. 06. 2018, 02:32

m@rtin píše:HU7937/HU7938 - Beijing - A333 - dny 135 - 6:00-14:45 - stojánka 16 - gate B3
HU7937/HU7938 - Beijing - A332 - dny 6 - 6:00-14:45 - NENÍ MÍSTO - bude letos o prázdninách v sobotu Hainan vůbec létat? Dle planes.cz ano.
MU707/MU708 - Shanghai - A332 - dny 26 - 6:35-14:30 - stojánka 16 - gate B3
3U8295/3U8296 - Chengdu - A333 - dny 36 - 6:50-15:00 - stojánka 22 - gate C11
OK688/OK689 - Barcelona - A333 - dny 6 - 9:15...15:15 - stojánka odlet 24 / přílet 16 - gate odlet C4 / přílet B3


JiS_Progressus píše:Dočasné řešení bude suplovat stahování letadel na provedení služeb na AA případně k Cargu.


Já se teda v řízení pozemního provozu na letišti nevyznám, ale zcela laicky mi nepřijde efektivní, aby letadlo třeba 8 hodin zabíralo gate. Jak to dělají větší letiště? To takové letadlo bude boardovat autobusem a gaty přednostně dostanou letadla, co se otočí rychleji? (a je tedy tohle hlavní důvod pro výběr gate/bus?)

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 618
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod m@rtin » 24. 06. 2018, 10:57

Zrovna Hainan a Sichuan mezitím udělají rotaci do Bělehradu a Curychu, nicméně musím souhlasit, že obojí, ať už 8 hodinový pobyt, nebo další prodlužování linek do Evropy slušně žere stojánky. Pokud ale začneme cestující po a před desetihodinovým letem, včetně business klientely, přepravovat autobusy a v dešti je nutit chodit po extra vysokých schodech, snížíme tím úroveň dálkovek někam k wizzairu nebo Ryanu. Chápu, že letiště není v pozici, kdy by si mohlo diktovat časy, ale tady se už vrší jeden přešlap za druhým bez naděje na zlepšení v následujících 7 letech. A jedna nová stojánka to vážně nezlepší. Qatar do BUD a WAW létá s A330, u nás na věčné časy A320 s jedním mini hajzlíkem, kde si ani nevyčistíte zuby...

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod vit.spinka » 24. 06. 2018, 12:26

m@rtin píše:...Pokud ale začneme cestující po a před desetihodinovým letem, včetně business klientely, přepravovat autobusy a v dešti je nutit chodit po extra vysokých schodech, snížíme tím úroveň dálkovek někam k wizzairu nebo Ryanu. ...
Qatar do BUD a WAW létá s A330, u nás na věčné časy A320 s jedním mini hajzlíkem, kde si ani nevyčistíte zuby...

Ten Qatar zrovna v DOH boarduje autobusem :D Dokonce i DOH-AKL (přes 17 hodin let v B777) v DOH boarduje busem. (Teda ne po extra dlouhých schodech do prstu, ale normálně od budovy na apron.)
Stejě tak Emirates v DXB boarduje spoustu dálkovek busem.

Takže a priori bych se toho tak nebál. Samozřejmě je prst pohodlnější, ale že by to byla až taková tragedie?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4672
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Globik » 24. 06. 2018, 14:15

vit.spinka píše:
m@rtin píše:...Pokud ale začneme cestující po a před desetihodinovým letem, včetně business klientely, přepravovat autobusy a v dešti je nutit chodit po extra vysokých schodech, snížíme tím úroveň dálkovek někam k wizzairu nebo Ryanu. ...
Qatar do BUD a WAW létá s A330, u nás na věčné časy A320 s jedním mini hajzlíkem, kde si ani nevyčistíte zuby...

Ten Qatar zrovna v DOH boarduje autobusem :D Dokonce i DOH-AKL (přes 17 hodin let v B777) v DOH boarduje busem. (Teda ne po extra dlouhých schodech do prstu, ale normálně od budovy na apron.)
Stejě tak Emirates v DXB boarduje spoustu dálkovek busem.

Takže a priori bych se toho tak nebál. Samozřejmě je prst pohodlnější, ale že by to byla až taková tragedie?

To je prostě český folklor, že vše co je naše a není dokonalé, je příšerné a ti lidé nevidí nebo nechtějí vidět, že jinde je to standard. Je to tak u spousty věcí a jevů, ten náš udajny bananistan je prostě pro spoustu lidí nejhorší země na světě.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4672
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Globik » 24. 06. 2018, 14:20

Btw. mám za sebou sice jen řádově 20 dálkovek, ale minimálně u třetiny, ne li poloviny z nich se boardovalo nebo deboardovalo autobusem. Vše evropské legacy aerolinky. Namátkou LHR, VIE, FRA nebo MUC, LAX.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2840
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod pepa007 » 24. 06. 2018, 17:24

Globik píše:Btw. mám za sebou sice jen řádově 20 dálkovek, ale minimálně u třetiny, ne li poloviny z nich se boardovalo nebo deboardovalo autobusem. Vše evropské legacy aerolinky. Namátkou LHR, VIE, FRA nebo MUC, LAX.


Boardovat dálkovky busem je podle mě zvěrstvo. Ještě chápu když Condor boarduje nějakou levnou koupáckou 767 busem. Ale aby LH boardovala nějakou 748 busem, to je zrůdnost. A tuplem pro business class - když dáš za letenku třeba 30-60 litrů, tak už by se slušelo nějakej nedobytčáckej boarding.

Já osobně mám těch dálkovek jen pár (LH, Austrian, Delta, AF, KLM - na PRG, VIE, CDG, FRA, MUC, AMS - SFO, JFK, EWR, LAX, MIA), ale vždycky se boardovalo/deboardovalo chobotem, v obou destinacích.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4672
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Globik » 24. 06. 2018, 18:01

pepa007 píše:
Globik píše:Btw. mám za sebou sice jen řádově 20 dálkovek, ale minimálně u třetiny, ne li poloviny z nich se boardovalo nebo deboardovalo autobusem. Vše evropské legacy aerolinky. Namátkou LHR, VIE, FRA nebo MUC, LAX.


Boardovat dálkovky busem je podle mě zvěrstvo. Ještě chápu když Condor boarduje nějakou levnou koupáckou 767 busem. Ale aby LH boardovala nějakou 748 busem, to je zrůdnost. A tuplem pro business class - když dáš za letenku třeba 30-60 litrů, tak už by se slušelo nějakej nedobytčáckej boarding.

Já osobně mám těch dálkovek jen pár (LH, Austrian, Delta, AF, KLM - na PRG, VIE, CDG, FRA, MUC, AMS - SFO, JFK, EWR, LAX, MIA), ale vždycky se boardovalo/deboardovalo chobotem, v obou destinacích.

Tos mel štěstí. Condor levná 767? Mně teda Condor levný vůbec nepřijde. A když má stroj v destinaci delší pobyt, jak to chceš řešit? Blokaci stojánky na celou dobu?



Zpět na “Praha”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti