Ruzyně

Odpovědět
Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Smurfx »

Ok, v pátek se podívám. Z relax zóny tam je nějak vidět?

Našel jsem obrázek ze stavby, kde je opravdu druhé patro vidět.

A041013_MAF_LETISTE15_V_V.jpg
A041013_MAF_LETISTE15_V_V.jpg (27.63 KiB) Zobrazeno 6920 x


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od JiS_Progressus »

Kde jsou ty časy, kdy to tam vypadalo takhle. :-?

Relax je na tom mostku, který vede z horního patra do dnešního odletového patra ke gatům D, pod tím je kontrola pro přestup z non-Schengenu, nějakou dobu jsem tam nebyl ale je to přesně tohle místo, dříve tam bylo vidět do tmy. Každopádně nečekej zázraky v podobě opuštěné pevnosti z minulého století, když najdete fotky terminálu z doby otevření, je to pořád ono.

Smurfx píše:Ok, v pátek se podívám. Z relax zóny tam je nějak vidět?

Našel jsem obrázek ze stavby, kde je opravdu druhé patro vidět.

A041013_MAF_LETISTE15_V_V.jpg

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Linka Praha - Perský záliv :-)Obrázek

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Qatar Airways do Budapešti od srpna 3x denně, z toho jednou A330-200. Vzhledem k tomu, že nejsou v Praze v časech QR stojánky pro velká letadla, asi se spíš časem dočkáme té třetí frekvence než widebody. Překvapuje mne, že 3 frekvence do Budapešti od zimy opět stopnou, přičemž bych čekal, že větší zájem je létat Z Maďarska do jihovýchodní Asie a Austrálie na zimu a ono to zatím vypadá, že Kataři svážejí Australany a Asiaty do střední Evropy v létě.

Jinak Wizzair jedná s Air Asia X, že jim bude feedovat linku do Bangkoku. Kdy se konečně něčeho dočká Praha? Poslední vývoj do USA, Kanady a možná i Asie v kontrastu s Budapešti je pro mne zklamáním.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od ogan »

Ono vůbec mi připadá, že Praha poslední dobou nějak odpadá. Všechna okolní letiště ohlašují novinky jak na běžícím páse a v Praze už pěkně dlouho ani tuk. Co se týká dálkovek, tak někdy vloni bylo na planes.cz něco o Cathay Pacific v roce 2019. Ovšem od té doby žádná další zmínka nebyla, ale třeba nás něčím překvapí.


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

https://finance.yahoo.com/news/exclusive-airbus-faces-a330-delivery-165341448.html?guccounter=1
Hainan zřejmě v problémech. Aby na to nedojela pražská linka :?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Co určuje, ze které dráhy se létá / přistává? Koukám, že se v tuto chvíli používá jen dráha 12/30.
Update: Tak právě to skončilo a používá se již dráha 06/24.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:Co určuje, ze které dráhy se létá / přistává? Koukám, že se v tuto chvíli používá jen dráha 12/30.
Update: Tak právě to skončilo a používá se již dráha 06/24.


Vitr, v kombinaci s jinym pocasim a predpisy o preferenci smeru.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Globik píše:Co určuje, ze které dráhy se létá / přistává? Koukám, že se v tuto chvíli používá jen dráha 12/30.
Update: Tak právě to skončilo a používá se již dráha 06/24.


Vitr, v kombinaci s jinym pocasim a predpisy o preferenci smeru.

Díky!

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od gaba02 »

Air Asia X uvedla, že v příštím roce zavede linku z Bangkoku do Prahy.. tak snad, víc zde: https://www.reuters.com/article/us-aira ... SKBN1KA060

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Robert »

Rozhovor s Václavem Řehořem - http://ceskapozice.lidovky.cz/sef-letis ... -tema_houd

Vzhledem k tomu, že to je medium MAFRA, tak je to takové nekonfliktní povídání o tom, co se podařilo a jak se na dalších věcech pracuje.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

K rozhovoru s Václavem Řehořem:
Už nyní se letiště chystá na to, že v roce 2025 bude muset ročně zvládnout 25 milionů pasažérů
Ajajaj...Všichni to sice tušíme nebo předpokládáme, ale oficiálně z úst pana nejvyššího je to slyšet poprvé. Pane řediteli, víte o tom, jaká čísla jsou v dokumentaci EIA na paralelní dráhu? Teď jste nahrál na smeč všem odpůrcům pRWY.

Musíme být atraktivní hlavně pro cizince. Češi tvoří jen pětinu našich cestujících, to je realita.
Velká chyba.... Tímto stylem zapomeňte na dohánění Varšavy nebo Vídně. Cizinci budou létat bez ohledu na to, jak letiště bude "vypadat". Tahákem jsou a vždy budou Praha, Krumlov nebo Karlštejn. Na tato místa budou létat Číňani nebo Arabové i kdyby Ruzyně připomínala kontejnerové překladiště a v restauracích jste podávali pouze šoulet. Češi Vám pomohou dorovnat výkyvy v poptávce v průběhu roku, které jsou v Praze významné. Takovou disproporci mezi lednem a červencem nemá ani WAW ani BUD. A čím vyšší bude rozdíl mezi měsíci, tím vyšší budou náklady na budovy, parkhausy aj. ve slabých měsících. O veřejné dopravě na a z letiště ani nemluvě. Nezříkejte se proto místních. Místní ale budou létat jedině tehdy, pokud se jim vytvoří takové podmínky, aby nemuseli do Katowic, Vídně nebo Bratislavy. Tedy vlak, vlak, vlak a zase vlak. Pak ještě přidejte Pražský okruh a parkování. Chápu, že okruh i vlak nejsou ve Vaší gesci, ale parkování ano. A kdy se naposledy otevřel na letišti parkhaus? V roce 2007 parking D? Od té doby velká nula. Parkuje se čím dál tím častěji na polích kolem letiště a na GOparkingu, který se postavil téměř načerno (bez EIA, bez ÚR) a všichni na to jenom koukají. Přitom parkhaus B nebo parking v oblasti areálu Habeš mohly stát už dávno. Toto vyjádření mohu chápat i tak, že o české cestující prakticky nestojíte. Celá Morava a Slovensko létá z Vídně, která má již 10 let webovky i v češtině a slovenštině. Proč LKPR nemá webové stránky alespoň v polštině nebo ve slovenštině? I když si většina cestujících s AJ a ČJ poradí, je to určité gesto, které nestojí téměř nic. Je to vyjádření ve stylu "vítáme Vás u nás, jsme rádi, že využíváte našich služeb".

Na trhu se objevily nové typy letadel pro dálkovou přepravu, například Dreamliner od Boeingu nebo Airbus 330. Mají dobrou spotřebu, nejsou tak velká a nemusí dlouho čekat na plné obsazení
Ano Boeing 787 je na trhu již 7 let a A330 26 let. Dreamlinery se nám oklikou vyhýbají, přestože do Budapešti nebo Záhřebu již létají. O Vídni opět ani nemluvě, Vídeň je ale jiná liga. Možná ne tak kvůli Vídni samotné, ale právě proto, že mají místní, Moraváky a Slováky. Kataři by měli sice se 787 do Prahy zájem létat také, ale nemáme pro ně stojánky, protože se v posledních 5 letech prakticky neinvestovalo do ničeho. Dividendy musely plynout do státního rozpočtu :-( Teď jsme v situaci, kdy linku z Chengdu odbavujeme autobusy a do Dauhá létáme jednouličkovým letadlem s jednou toaletou. Á propos, středně velká dálková letadla byla na trhu již v 80. letech (A310, B767, B757...).

Už nyní tu máme Deltu
Pravidelně již od roku 2007. Od té doby ta samá Delta dokázala zrušit linku do Atlanty a zimní New York. Tu bych za úspěch rozhodně nedával.

nebo American Airlines
Které sem létají pravidelně s 27 let olítanou 767, přičemž se za poslední 3 měsíce snad nestalo, že by letěli včas. Ale aspoň něco.

ale jednáme i s dalšími, jako je třeba United Airlines.
S těmi se jedná již od roku 2014 a zatím čteme v médiích zprávy pouze o tom, že se s nimi jedná. Rád bych si přečetl někdy rozhovor, ve kterém bude:- "S United jsme za 4 roky jednali asi 10x, nabídli jsme jim sloty a stojánky v atraktivních časech za atraktivní zaváděcí ceny, ale konečné rozhodnutí bude vždy na nich. A protože se již roky upínáme pouze na United, tak jsme zapomněli oslovit LOT, se kterými se mezitím dohodli v Budapešti. A mají Dreamliner, Chicago i New York každý den, a to celoročně."

Zajímá nás posílení spojů do New Yorku
To nás od roku 2012, kdy jsme přišli o zimní JFK zajímá všechny. Zatím musíme létat do NYC přes Varšavu, Mnichov, Vídeň, Frankfurt, Londýn nebo Paříž. Nově dokonce už i přes Budapešť. Ještěže to nevidí Karel Huppner nebo Jan Kašpar :´-( Linku do NYC Vám přes zimu pomohou naplnit právě Češi, na které z kraje rozhovoru narážíte.

Rádi bychom získali i přímý let do Chicaga nebo Los Angeles
dtto United Airlines

Zjišťujeme, kolik lidí už mezi těmito městy a Prahou cestuje, ale musí přestupovat
To snad proboha nemusíte zjišťovat? To doufám vidíte ihned po provedení check-inu všech vašich cestujících! Zjišťovat si to musím například já za poplatek přes OAG traffic.

U některých z nich, třeba u Tokia, si aerolinky testují atraktivitu linky charterovými lety.
Japan Airlines létají s chartery do Prahy od roku 2005. Tehdy JAL létal téměř každý týden celé léto. Letos se tu ukážou pouze jednou, a to 18. srpna. Achjo, takže z Tokia asi taky nebude nic :-(

Ad Air Asia do Bangkoku. Navíc by šlo o lowcostové lety, ceny tak nebudou nijak vysoké. Na druhou stranu nelze očekávat nějakou byznysovou třídu
To je pravda. Air Asia a Air Transat jsou snad jediné společnosti na světě, které létají s A330 v konfiguraci 3+3+3. Sedačka má šířku pouhých 48 centimetrů. A320 na krátké tratě má šířku 52 cm. Letět s touto společností 10 hodin bude opravdový očistec. Pak je třeba dodat, že Air Asia oznámila i Vídeň, která má již dnes spojení 7x týdně do Bangkoku Thai Airways B777-300 a 7x týdně Austrian Airlines B777-200. Ale nebudu jen rýpat a nebudu zastírat, že si Air Asia v Praze strašně přeji. Absence zimního spojení do NYC a spojení do jihovýchodní Asie považuji za největší mínus LKPR.

Dramatický nárůst jsme zaznamenali také z Číny.
Ale linky z Číny nelétají zdaleka tak plné, jak se původně očekávalo. Linka z Pekingu se prodloužila do Bělehradu, linka z Chengdu do Curychu a na lince z Šanghaje přibylo mezipřistání v Sianu. Tedy na všech a jediných třech linkách do Číny jsou výsledky zatím velmi rozporuplné. Mimochodem, kde jsou před dvěma lety ohlášené a téměř potvrzené linky do Kunmingu a Šenčenu? Aspoň zmínka v rozhovoru by být mohla. Buď se odpískaly a bylo to pro rozhovor připravené nebo se redaktor lidovek na rozhovor nepřipravil. Každopádně bych si tu informaci rád přečetl, ať už to dopadlo jakkoliv.

Chystáme přesun palivového depa
Nutnou investici pro možnost rozšíření T2 a RWY, kterou jste okamžitě po svém nástupu do funkce v roce 2014 zastavil. Teď nám letiště praská ve švech a konečně jste se začali probouzet, že je třeba něco urgentně dělat.

V letech 2025 nebo 2026. V té době bychom mohli mít hotovou i paralelní ranvej.
A Polsko chce v těchto letech u Varšavy otevřít největší letiště v Evropě pro 100 milionů cestujících. My budeme mít snad za 8 let prst E, protože teď připravujeme namísto EIA nebo DUR ověřovací studii. Bravo. Teď se dokončí stojánka A1 a na dalších 8 let není kam velká letadla dát. Budeme tedy dálkovky odmítat? To budeme mít s Heathrow alespoň něco společné :-)

V minulosti jsem naši strategii vysvětloval v Poslanecké sněmovně v hospodářském výboru a jeho členové s ní souhlasili.
Tak měli jsme tu před deseti lety i zákon o paralelní dráze. Teď máme Hejla a od října budeme mít možná i velmi silnou stranu na MHMP, která okruh a pRWY nechce, byť to oficiálně ve svých předvolebních spotech neříká.

nimi máme v principu nadstandardní vztahy, naše spolupráce za posledních deset let je na velmi vysoké úrovni.
Se starosty jsou opravdu nadstandardní vztahy do té doby, když se jim budují dětská hřiště a kanalizace. Doufám, že to vydrží i při stavebním řízení. Moc v to nedoufám. Mimochodem, jak chcete reagovat na překotnou developerskou výstavbu v ose nové dráhy? Proč k tomu letiště mlčí? Proč neinformuje potenciální zákazníky developerských projektů s názvy typu Zahrady Horoměřice, Za bukem Nebušice, U Potoka Statenice, Tiché údolí a další, že tam budou lítat letadla? Jen si tím vytváříte další tisíce odpůrců, kteří nakonec tu dráhu opravdu zablokují. Měla stát už dávno, kdyby se neodsouvala. Každé její zdržení vytvoří další stovky lidí, kteří se proti ní postaví.

Pane Sůro nebo kdokoliv jiný, udělejte s panem Řehořem konečně odvážný rozhovor.

HOWGH

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od alesesl »

m@rtin píše:
Ad Air Asia do Bangkoku. Navíc by šlo o lowcostové lety, ceny tak nebudou nijak vysoké. Na druhou stranu nelze očekávat nějakou byznysovou třídu
To je pravda. Air Asia a Air Transat jsou snad jediné společnosti na světě, které létají s A330 v konfiguraci 3+3+3. Sedačka má šířku pouhých 48 centimetrů. A320 na krátké tratě má šířku 52 cm. Letět s touto společností 10 hodin bude opravdový očistec. Pak je třeba dodat, že Air Asia oznámila i Vídeň, která má již dnes spojení 7x týdně do Bangkoku Thai Airways B777-300 a 7x týdně Austrian Airlines B777-200. Ale nebudu jen rýpat a nebudu zastírat, že si Air Asia v Praze strašně přeji. Absence zimního spojení do NYC a spojení do jihovýchodní Asie považuji za největší mínus LKPR.


HOWGH


Navic z VIE do BKK leta i China airlines a Eva air.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Nedá mi to, ale musím na některé věci reagovat. O tom, že letiště zaspalo, asi není sporu, ale některé myšlenky jsou trochu mimo...

m@rtin píše: Češi Vám pomohou dorovnat výkyvy v poptávce v průběhu roku, které jsou v Praze významné. Takovou disproporci mezi lednem a červencem nemá ani WAW ani BUD


Právě proto to disproporci Češi dorovnat nepomůžou samozřejmě :D Kvůli nim existuje. A Čechům je úplně stejně jedno, jak bude letiště vypadat, jako cizincům. Opět jde jen o cenu letenky (kterou letiště ovlivní jen minimálně) a dopravu (kterou letiště neovlivní nijak). Nebo jak by mělo letiště zajistit lepší dostupnost s Moravou? To by mě opravdu velmi zajímalo... Parkingy bych jako zásadní problém taky neviděl. Trend soukromých parkovišť je vidět napříč Evropou (a mnohem silněji než tady). Češi jsou prostě škudlilové a radši zaplatí míň na vzdálenějším parkovišti, to je celé.

Češi (narozdíl od Maďarů nebo Poláků) se houfně seberou a v létě mizí na dovolené, tak to prostě je a žádné zvelebování letiště tomu opravdu nepomůže. A mimochodem, Praha je právě jedním z měst, kde je incoming zhruba rovnoměrně rozložen během celého roku. Naopak, o prázdninách jezdí méně turistů, protože proč by v létě jezdili do města. Znatelný úbytek je ostatně vidět i v centru.

m@rtin píše: Proč LKPR nemá webové stránky alespoň v polštině nebo ve slovenštině


Tak mít by samozřejmě mohla, ale proč by proboha Poláci nebo Slováci létali z Prahy? I kdyby na LKPR vedla rychlodráha, bylo tu sto parkhausů a všichni zaměstnanci by ovládali polštinu a slovenštinu, pro Slováky bude stále 100x blíž VIE a BUD a Poláci mají svých letišť víc než dost. Geografii neošálíš.

m@rtin píše: Dreamlinery se nám oklikou vyhýbají, přestože do Budapešti nebo Záhřebu již létají


Není to jedno? Dreamliner je jen marketingová vábnička. Pohodlí je stejné (nebo horší) než u jakéhokoliv jiného widebody. A jen pro formu, kdo létá ze ZAG s Dreamlinerem? Vím jen o třech aerolinkách pravidelně posílající widebody (TS - 330, KE - 330, EK - 773).

m@rtin píše: Teď jsme v situaci, kdy linku z Chengdu odbavujeme autobusy


To snad není ani problém nedostatku stojánek jako faktu, že půlka letu je non-schengen a půlka schengen. Tohle zase považuji za největší problém letiště já. Absolutně nesmyslné rozdělení terminálů, marně pátrám v paměti, jestli někde v Evropě to mají podobně.

m@rtin píše: si aerolinky testují atraktivitu linky charterovými lety


Tady se pan Řehoř dost ustřelil, větší nesmysl jsem neslyšel.

m@rtin píše:
A Polsko chce v těchto letech u Varšavy otevřít největší letiště v Evropě pro 100 milionů cestujících


Uf... Tak to kdybych si měl vybrat, radši asi budu těch 8 let pozadu. Protože vyhazovat prachy za takové nesmyslné megalomanské projekty... to je minimálně na pár let v base. Na druhou stranu nedostatek stojánek je opravdu zásadní problém, s tím souhlasím.

m@rtin píše: Mimochodem, jak chcete reagovat na překotnou developerskou výstavbu v ose nové dráhy? Proč k tomu letiště mlčí? Proč neinformuje potenciální zákazníky developerských projektů s názvy typu Zahrady Horoměřice, Za bukem Nebušice, U Potoka Statenice, Tiché údolí a další, že tam budou lítat letadla?


Tak tohle nějak nechápu. Za prvé, ty víš, že o tom letiště mlčí a neinformuje? A hlavně, PROČ by to proboha mělo dělat a jak by to ovlivnilo? Jako že kontaktuje developera, aby předal letišti kontakt na potenciálního zákazníka, tomu pošle mail, aby dům nekupoval, developer poděkuje a stavět se nebude? :D Lidi snad ještě mají elementární zbytky rozumu na to, aby jim rizika došla. Do tohle letiště opravdu nemá (a hlavně nemusí) co mluvit.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Právě proto to disproporci Češi dorovnat nepomůžou samozřejmě :D Kvůli nim existuje.
To si nemyslím, vytíženost pražských hotelů je v průběhu roku také jiná. Momentálně vrcholí v Praze turistická sezóna. Netvrdil bych proto, že sem cizinci jezdí stejně v průběhu celého roku. Pracuji na Můstku a momentálně se ulicemi téměř nedá projít, což o únoru tvrdit rozhodně nelze.

A Čechům je úplně stejně jedno, jak bude letiště vypadat, jako cizincům. Opět jde jen o cenu letenky (kterou letiště ovlivní jen minimálně) a dopravu (kterou letiště neovlivní nijak)
V incomingové turistice si myslím, že je každému buřt, na jakém letišti přistane. V případě odletu pryč už člověk řeší, jak se tam dostane, kde a za kolik zaparkuje, jestli se nesekne na D1, případně na okruhu u Ořechu nebo jestli se nacpe do AE. Byť jsem napsal, že pan Řehoř za absenci vlaku nemůže, podcenění parkovacích ploch v gesci LKPR je. Trend soukromých parkovišť je jedna věc, ale nedostatečná, či vyčerpaná nabídka parkování před terminály je věc druhá. Tady se prostě zaspalo úplně stejně jako s těmi stojánkami. Že se zaspalo už v dobách dávno minulých za dob krize, je také pravda.

Češi (narozdíl od Maďarů nebo Poláků) se houfně seberou a v létě mizí na dovolené
Dovolil jsem si podtrhnout v létě. Zatímco Rakušané létají na dovolenou celý rok, protože tu nabídku spojení na jižní polokouli mají prostě lepší. Jistě, je to dáno jejich kupní silou, ale ta slušně roste i v ČR, proto bych se naopak do budoucna zaměřil na to, aby se Češi naučili létat za sluncem i v zimě.

Naopak, o prázdninách jezdí méně turistů, protože proč by v létě jezdili do města
To ale pravda není, viz předchozí odpověď.

Nebo jak by mělo letiště zajistit lepší dostupnost s Moravou?
Letiště ne, stát ano a letiště státní stále je. A pokud zůstaneme na letišti, překvapuje mne, jak se začíná bojovat o trh východního Slovenska. Proč si LOT stahuje Košice přes Varšavu, proč Turkish a Austrian dělá to samé přes svá domovská letiště a my jsme na náš bývalý společný trh úplně zanevřeli? Osobně se třeba domnívám, že by se linky do Košic, Popradu, Sliače a Žiliny mohly opět chytnout, pokud by byly správně navázané na dálkové lety v Praze s Codesharem patřičných aerolinek. Neříkám, že to bude terno, ale také se mi nezdá, že by Praha o 6milionový slovenský trh nějak bojovala, zatímco Vídeň nebo Varšava to dělají. Přiznejme si, že letecké spojení do milionového východního Slovenska je z Prahy zoufalé. Divím se, že Ryan do Košic z Prahy ještě nelétá, když rozjel i Krakow.

Není to jedno? Dreamliner je jen marketingová vábnička. Pohodlí je stejné (nebo horší) než u jakéhokoliv jiného widebody
Jenomže o těch marketingových vábničkách to celé dnes je. Jen jsem reagoval na slova pana Řehoře, že teď taková letadla jsou a do Prahy se jen pohrnou. Napsal jsem, že se právě ta nová nehrnou, a že podobná letadla jsou na trzích již bezmála 40 let.

A jen pro formu, kdo létá ze ZAG s Dreamlinerem?
Od října Korean Air se 787-900.

To snad není ani problém nedostatku stojánek jako faktu, že půlka letu je non-schengen a půlka schengen
Konkrétně sobotní Sichuan je již problém absence stojánek. Jinak by se boardovali cestující autobusy do Curychu a ne naopak do Chengdu.

Tak to kdybych si měl vybrat, radši asi budu těch 8 let pozadu. Protože vyhazovat prachy za takové nesmyslné megalomanské projekty
Ani mi tak nejde o to, jestli Polsko postaví letiště pro 100 nebo pro 50 milionů cestujících, ale o to, že Polsko má vizi nové infrastruktury a vláda ji jednomyslně podporuje. Nová letiště, VRT, moderní dálnice. U nás slýchávám dost často řeči o tom, jestli se daná infrastruktura vyplatí, jestli vyjdou dopravní modely, jestli 6 pruhů na okruhu v Suchdole není moc atd. atd. Zatím nám slušně ujíždí vlak a nerad bych, aby celá ČR zažila chrudimský efekt 19. století, na který nakonec doplatí i moje děti. Už teď je na pováženou, že nás vlaky z Vídně do Berlína objíždí přes Salzburg, protože je to jihem rychlejší. Berte mou připomínku jako povzdechnutí nad tím, že se ČR začíná utápět sama ve své neschopnosti postavit cokoliv. Jen bych prostě od vedení Letiště Praha očekával větší drive a vizi. Že se nakonec podaří tu vizi naplnit třeba jen z poloviny, bude pořád lepší než zjistit, že nám ujel vlak.

Tak tohle nějak nechápu. Za prvé, ty víš, že o tom letiště mlčí a neinformuje? A hlavně, PROČ by to proboha mělo dělat a jak by to ovlivnilo?
Rozhodně větší osvětou. Připadá mi, že se o pRWY téměř nemluví a mám podezření, že je to plánované. Řada lidí, co si koupila dům v Chabrech, Vám řekne, že stejně nevěří tomu, že se nějaká dráha postaví, protože o ní prakticky ani neslyší. Jen nerozumím tomu, proč se v EIA píše, že při 21 milionech cestujících bude nutné mít pRWY a pan Řehoř jednoduše v médiích prohlásí, že v roce 2025 budeme mít 25 milionu cestujících, a že se s dráhou počítá v roce 2026. Bude se muset celá EIA tedy přepočítat a udělat znovu? No panejo…


Odpovědět