Ruzyně
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Asi jste už viděli (běželo to v pondělí v TV), obrazově a informačně povedený dokument, ale kdo proboha dělal tu hudbu?
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1656226622
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1656226622
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 63
- Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
- Bydliště: Tauranga
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Robert píše:Mohlo by to fungovat tak, že by byla 119 a 119EXPRESS - přes celý autobus by bylo ještě velkým písmem Metro <-> Airport Express. Takže vizuálně by to bylo na první pohled zřejmé. Pokud by express bus jezdil ve zvláštním tarifu, tak si myslím, že v určitém čase by se investice do nových autobusů vrátila. Řidiči by museli mít znalost angličtiny, zároveň by byly lépe placeni. Pokud by to neuměl dopravní podnik zajistit, může se zkusit poptat jiný dopravce.
Tak ono by to šlo ještě zjednodušit, číslo zrušit úplně (ať je to klidně 798, ehm. to je vlastně interní číslo X-C) a na busu může být "Airport" / "Metro/City". A k tarifu:
1) mohl by být zdarma. Protože kdo jede busem, ten nejspíš stejně přijel/pokračuje metrem, a tam už si stejně jízdenku koupí.
2) zvláštní tarif... no, pokud zůstane zastávková 119, tak kolik lidí pojede tou expresní za extra tarif (který znamená jízdenku navíc při přestupu do metra...)
3) třeba Auckland je ještě větší letiště, podbně blízko od centra, metro ani tramvaje Auckland nemá, MHD zoufalá... a tak bus na letiště má konkurenci jen v taxíku/Uberu, a 16NZD/cestu je tedy ještě pořád nejlevnější varianta (ok, nějaký bus-vymeták tam jezdí, ale ten je pro cestu do centra fakt za trest) a lidi to zaplatí. Ale v Praze, kde by bylo několik dalších variant v normálním PID tarifu, tam moc úspěchu speciálního tarifu pro jen o pár minut rychlejší bus nevěřím. (Ale třeba se mýlím, Airport Express na hlavní nádraží pořád ještě jezdí.)
Já se prostě musím smát, jak dlouho už se řeší spojení do centra u letiště, které je takhle blízko. Metro či vlak je hezká věc, ale na takhle krátkou vzdálenost je to prostě jedno. To není NRT, kde se jede "rychlým" vlakem 90 minut do centra Tokia. V Praze stačí dobře udělané busy. (Sám souhlasím s vlakem, i kvůli tomu Kladnu, ale než se to postaví, tak ty busy budou ve šrotu. Několikrát.)
Re: Ruzyně
vit.spinka píše:Robert píše:Mohlo by to fungovat tak, že by byla 119 a 119EXPRESS - přes celý autobus by bylo ještě velkým písmem Metro <-> Airport Express. Takže vizuálně by to bylo na první pohled zřejmé. Pokud by express bus jezdil ve zvláštním tarifu, tak si myslím, že v určitém čase by se investice do nových autobusů vrátila. Řidiči by museli mít znalost angličtiny, zároveň by byly lépe placeni. Pokud by to neuměl dopravní podnik zajistit, může se zkusit poptat jiný dopravce.
Tak ono by to šlo ještě zjednodušit, číslo zrušit úplně (ať je to klidně 798, ehm. to je vlastně interní číslo X-C) a na busu může být "Airport" / "Metro/City". A k tarifu:
1) mohl by být zdarma. Protože kdo jede busem, ten nejspíš stejně přijel/pokračuje metrem, a tam už si stejně jízdenku koupí.
2) zvláštní tarif... no, pokud zůstane zastávková 119, tak kolik lidí pojede tou expresní za extra tarif (který znamená jízdenku navíc při přestupu do metra...)
3) třeba Auckland je ještě větší letiště, podbně blízko od centra, metro ani tramvaje Auckland nemá, MHD zoufalá... a tak bus na letiště má konkurenci jen v taxíku/Uberu, a 16NZD/cestu je tedy ještě pořád nejlevnější varianta (ok, nějaký bus-vymeták tam jezdí, ale ten je pro cestu do centra fakt za trest) a lidi to zaplatí. Ale v Praze, kde by bylo několik dalších variant v normálním PID tarifu, tam moc úspěchu speciálního tarifu pro jen o pár minut rychlejší bus nevěřím. (Ale třeba se mýlím, Airport Express na hlavní nádraží pořád ještě jezdí.)
Já se prostě musím smát, jak dlouho už se řeší spojení do centra u letiště, které je takhle blízko. Metro či vlak je hezká věc, ale na takhle krátkou vzdálenost je to prostě jedno. To není NRT, kde se jede "rychlým" vlakem 90 minut do centra Tokia. V Praze stačí dobře udělané busy. (Sám souhlasím s vlakem, i kvůli tomu Kladnu, ale než se to postaví, tak ty busy budou ve šrotu. Několikrát.)
S tím tarifem by to mohlo být tak, ze za 50 Kč by jízdenka platila 90 minut a po přestupu na Veleslavína by mohl cestující pokračovat na stejnou jízdenku metrem.
Souhlasím s tím, ze než se vyřeší vlak budou busy několikrát ve šrotu
Re: Ruzyně
Nevím, jestli to už náhodou nezaznělo...Leo Expres spouští vlastní autobusovou linku z centra Prahy (hlavní nádraží) na Ruzyňské letiště, odjezdy každou hodinu (s jedním vynecháním ráno a jedním večer), cena za jednosměrnou jízdenku je 89 korun, do konce července je ale zaváděděcí cena 59 Kč.
Více zde: https://www.le.cz/i.php?page=cms-170
Více zde: https://www.le.cz/i.php?page=cms-170
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 215
- Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
- Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Seoul, GMP + ICN
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Lkprak píše:Nevím, jestli to už náhodou nezaznělo...Leo Expres spouští vlastní autobusovou linku z centra Prahy (hlavní nádraží) na Ruzyňské letiště, odjezdy každou hodinu (s jedním vynecháním ráno a jedním večer), cena za jednosměrnou jízdenku je 89 korun, do konce července je ale zaváděděcí cena 59 Kč.
Více zde: https://www.le.cz/i.php?page=cms-170
Vyzvednutí + poplatek za cestu je kolem tří kil...z P1 tágo stojí o kilo víc. Nevím no, moc se mi ta služba nezdá smysluplná. Z těch pickup pointů to asi smysl dává.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Moje zkušenost s cenou taxi z Flory na letiště je vždy 500 - 600, Uber max. o kilo levněji. Takže i při 199 + 89 to pořád dává ekonomický smysl...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
jonapet píše:Moje zkušenost s cenou taxi z Flory na letiště je vždy 500 - 600, Uber max. o kilo levněji. Takže i při 199 + 89 to pořád dává ekonomický smysl...
Jako jet z letiste na Hlavak, pak presednout na Cecko, jet jednu stanici a pak presendout na Acko?
To zni jako super deal
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Omlouvám se, ale nerozumím myšlence, flyingblue...
Re: Ruzyně
ze MHD stoji 32 CZK za bus 119ku a 2 linky metra
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Já myslel, že tady porovnáváme novou službu Leo Expressu vs. taxi. Když s sebou táhnu kufr, tak MHD na letiště nejedu. Každý, kdo přestupoval na některé ze stanic metra + na Veleslavíně chápe proč.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
jonapet píše:Já myslel, že tady porovnáváme novou službu Leo Expressu vs. taxi. Když s sebou táhnu kufr, tak MHD na letiště nejedu. Každý, kdo přestupoval na některé ze stanic metra + na Veleslavíně chápe proč.
Několik předchozích diskutujících před Tebou mluvili každý jinou řečí.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
.. a ještě doplňuji infografiku za květen:
Re: Ruzyně
Copak se děje s reportem za měsic červen 2017? V posledních měsících bývaly reporty dostupné již na konci měsíce, pokud si dobře pamatuju. Po nárůstech v předchozích měsících jsem zvědavý, zda se tempo zpomalí, zůstane stejné či ještě o kousek zrychlí Pokud by tempo minimálně vydrželo, tak jsem docela zvědavý, jak bude dráha v příštích letech zvládat kapacitou. Pokud si dobře pamatuju, tak nová dráha nemá být dříve než v roce 2023...
Re: Ruzyně
Beafiter píše:Copak se děje s reportem za měsic červen 2017? V posledních měsících bývaly reporty dostupné již na konci měsíce, pokud si dobře pamatuju. Po nárůstech v předchozích měsících jsem zvědavý, zda se tempo zpomalí, zůstane stejné či ještě o kousek zrychlí Pokud by tempo minimálně vydrželo, tak jsem docela zvědavý, jak bude dráha v příštích letech zvládat kapacitou. Pokud si dobře pamatuju, tak nová dráha nemá být dříve než v roce 2023...
Statistiky mají větší zpoždění, letiště je publikuje na svém webu vždy okolo 20. následujícího měsíce. Takže vydržet
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Beafiter píše:Copak se děje s reportem za měsic červen 2017? V posledních měsících bývaly reporty dostupné již na konci měsíce, pokud si dobře pamatuju.
To bývaly, ale na konci toho následujícího měsíce Už z logiky věci nemůže být statistika za červen zveřejněna na konci června, chybělo by pak pár dní