jencik píše:Lkprak, obavam sa, ze takato varianta by presla az po dostatocne dlhom a dostatocnom vyuzivani useku do Motola, nehovoriac o nutnych odstavkach pocas razenia/zapajania atd. Co sa tyka toho kurenia, predpokladam, zeby to nepovolila hygiena alebo nejake dalsie predpisy, co sa tyka metra vonku, zatial mi vzdy ludia pohybujuci sa okolo DPP povedali, ze je to pruser a min polovicu roka stale trpnu, ci im nejaka suprava neostane na zhlavi, urcite by to nejak osetrit slo, otazne je, aky vplyv by to malo na cely napajaci system metra. Co sa tyka tych busov, tam viem, ze problemom je narazovost leteckych spiciek a kapacita obratiska na letisku nie je nekonecna, nehovoriac o nutnosti mat vodicov v zalohe, ktori by jazdili podla pokynov nejakeho dispecera.
To mi přijde takové hledání "proč to nejde" místo toho, aby se hledalo, jak to jde. Asi se budu opakovat, ale linky metra se větví všude možně, dobře, ty "sovětské" systémy, jaké máme třeba u nás, nebo v Bupapešti moc ne, ale i soudruzi tady odbočky plánovali, třeba z Pankráce směr Lhotka (bude snad jednou místo toho trasa D) nebo ze Stodůlek směr Třebonice, kde mělo vyrůst obrovské sídliště (to už pomalu roste, jestli vznikne odbočka, je ve hvězdách). Mimochodem, pro tyhle zmíněné odbočky už se kdysi udělali začátky tunelů, jsou vidět za Pankrácí a za Stodůlkama. A různé systémy, že v tomhle směru to jede tak často a v jiném víc často, to už po světě taky.
To samé s těmi povrchovými úseky...ty mají i města, které jsou +- ve stejné zeměpisné šířce jako Praha (třeba Kyjev nebo Paříž), ale i ta, která jsou mnohem severněji (např. Oslo). V čem je Praha jiná? V čem je ten systém "křehčí" než ty ostatní, že tam to jde a tady by to nešlo?
A tedy, čistě hypoteticky...stavěl by se nový úsek za x-miliard, byl by takový problém v rámci toho udělat nějaký "upgrade" systému napájení, aby ho vlhkost neohrožovala?
A je taky jasné, že by se museli koupit nové soupravy metra, tak by se holt koupili ty, jež mají to vytápění.
A k těm autobusům...to je opět hledání, proč to nejde. Před pár měsíci se to řešilo na facebokové stránce ROPID. Psali tam, že o rozdělené busu č. 119 na expresní a zastávkou linku se uvažovalo, nicméně pod důkladné analýze od toho opustili. Ale co není, může být. Zrovna prostor, kde momentálně je obratiště autobusů, rezervy ještě má. No a mít řidiče v záloze a řídit to dispečersky...to by jako byl vážně nějakej problém?