Ruzyně

Odpovědět
kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od kuba.biker »

Alca píše:Navíc růst pro příští rok - jak předvídají 1-2% je podhodnocený, spíš bych viděl 3-4%.


To ale záleží na to, kolik z ohlášených nový linek skutečně začne létat:
odpískali to Maročani, zřejmě i Jordánci, Pegasus je ve hvězdách, Sochi se nebude létat atd...


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

kuba.biker píše:
Alca píše:Navíc růst pro příští rok - jak předvídají 1-2% je podhodnocený, spíš bych viděl 3-4%.


To ale záleží na to, kolik z ohlášených nový linek skutečně začne létat:
odpískali to Maročani, zřejmě i Jordánci, Pegasus je ve hvězdách, Sochi se nebude létat atd...


To určitě, ale co píšeš jsou linky provozované 1-3x týdně. RyanAir, Vueling, Transavia a EasyJet budou mít podstatně větší vliv na počty. Ale mimo jiné i rozšířený provoz do TLV.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

kuba.biker píše:To ale záleží na to, kolik z ohlášených nový linek skutečně začne létat:
odpískali to Maročani, zřejmě i Jordánci, Pegasus je ve hvězdách, Sochi se nebude létat atd...


To Sochi bych ale nebral tak dramaticky jako ztrátu. Nahradil ho snad Čeljabinsk, Saratov a Belgorod. Jak u AER, tak u posledních dvou linek byl stejně zamýšlen spíše sezónní provoz.
Spíš by mě zajímalo, jestli někdo nahradí KZN. ČSA by nemohly?

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od kuba.biker »

Alca píše:
kuba.biker píše:To ale záleží na to, kolik z ohlášených nový linek skutečně začne létat:
odpískali to Maročani, zřejmě i Jordánci, Pegasus je ve hvězdách, Sochi se nebude létat atd...


To Sochi bych ale nebral tak dramaticky jako ztrátu. Nahradil ho snad Čeljabinsk, Saratov a Belgorod. Jak u AER, tak u posledních dvou linek byl stejně zamýšlen spíše sezónní provoz.
Spíš by mě zajímalo, jestli někdo nahradí KZN. ČSA by nemohly?


Tam přece létá Ak Bars Aero...

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

kuba.biker píše:
Alca píše:
kuba.biker píše:To ale záleží na to, kolik z ohlášených nový linek skutečně začne létat:
odpískali to Maročani, zřejmě i Jordánci, Pegasus je ve hvězdách, Sochi se nebude létat atd...


To Sochi bych ale nebral tak dramaticky jako ztrátu. Nahradil ho snad Čeljabinsk, Saratov a Belgorod. Jak u AER, tak u posledních dvou linek byl stejně zamýšlen spíše sezónní provoz.
Spíš by mě zajímalo, jestli někdo nahradí KZN. ČSA by nemohly?


Tam přece létá Ak Bars Aero...


Akorát dolétal s Tu-154 zimní nálet z Ruska a zapíchl to.


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

Mě spíš překvapilo, jak relativně málo lidí odvezou charterovníci. Když se člověk podíval jak to v létě vypadalo, tak by čekal, že to bude víc - no jo ten boom trvá jenom 3-4 měsíce a pak jsou to jenom drobotě.

Další pozorování - podle mne by se našlo víc a smysluplnější linky než KZN, ale ono je to asi tak, že kdo chce někam letět tak tam poletí, bez ohledu na to zda bude někde přesedat, rozhoduje cena a další okolnosti.

Uvedu příkad - LIS. Mám kamaráda který tam létá tak 12x do roka. Sice existuje TAP bez přestupu, ale lítá v pitomou dobu - protože dorazí do LIS večer a pokračující autobus už je pryč, auto si nejde půjčit, protože "půjčovníci" mají již zavřeno - tedy nezbývá než taxi + hotel celkem určitě za 70EUR které kromě ztraceného času je nutno přičíst k ceně letenky. To je asi obecný problém, tedy se zaťatými zuby lítá všelijak - většinou LH s přestupem v MUC, nebo KL v AMS (přestup tam je fajn, ale pravděpodobnost, že kufr poletí až s dalším letem je 60%), kdy sice nepohodlně ale vše se stihne. Moje dvojnásobná zkušenost - 50% (lidí !!!) z plně obsazené E190 do MUC pokračovalo do plně obsazené A321 do LIS. To je jedna trasa o které vím - jsem přesvědčen, že by se jich našlo víc.
Uvedu další příklad - letos jsem 2x letěl z ORY, celý přestup CDG-ORY je nepříjemný a zdlouhavý. Tedy jeden by si myslel, že když já nahodilý cestovatel, měl tuto potřebu bude lidí mnohem víc - linek z ORY dál je spousta a některé od jinud ani neexistují - viz počet lidí z ORY celkem. Tedy, že některý z přepravců PRG-Paris z minimálně 11 letů denně alespoň 2 páry jeden ráno jeden večer dá na ORY (jak pro přestupní tak místní pasažéry) - jsem přesvědčen, že by to bylo plné.

A určitě by se dalo pokračovat.....

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Hm, u síťového dopravce na ORY bych byl spíše skeptický. Skladba destinací AF (o ostatních nemá cenu hovořit, pokud mluvím o síťovém dopravci) je výrazně specifická a orientovaná hlavně na Francii. Do velkých měst Francie se dá letět i přes CDG, takže pak jedině zámořská území a úplně nevím, jestli poptávka po těchto destinacích je z PRG taková, aby uživila dva spoje.

PRG-ORY bych spíč potenciál v P2P, kterého si ale už všimla transavia (od dubna 5x týdně).

Na PRG mě nejvíc mrzí absence regionálních spojení, i když bohužel je asi jasné, že v našich podmínkách takové destinace nemají šanci přežít (LJU, KRK, POZ, GDN, STR, GRZ, ZAG,...)

Pak mi chybí Lvov, ten si myslím, že má slušný potenciál. Pokud se podíváme na četnost pozemního spojení (průměrně 25 autobusových spojení týdně) a relativně vysoké ceny jízdenek, jsem přesvědčen, že třeba takový Wizz by to mohl zkusit rozlítat.

Je sice pravda, že původně oznámených linek, které se neuskuteční (CMN, AMM, ... ) není moc a nebudou mít příliš vliv na počty, ale s rezervou bych bral i easyJet a Vueling do FCO. Sázím na to, že dva dopravci to zabalí, jen je otázka, zda to bude U2, VY, W6 nebo QS...

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

Airbus380 píše:Hm, u síťového dopravce na ORY bych byl spíše skeptický. Skladba destinací AF (o ostatních nemá cenu hovořit, pokud mluvím o síťovém dopravci) je výrazně specifická a orientovaná hlavně na Francii. Do velkých měst Francie se dá letět i přes CDG, takže pak jedině zámořská území a úplně nevím, jestli poptávka po těchto destinacích je z PRG taková, aby uživila dva spoje.

PRG-ORY bych spíč potenciál v P2P, kterého si ale už všimla transavia (od dubna 5x týdně).

Na PRG mě nejvíc mrzí absence regionálních spojení, i když bohužel je asi jasné, že v našich podmínkách takové destinace nemají šanci přežít (LJU, KRK, POZ, GDN, STR, GRZ, ZAG,...)

Pak mi chybí Lvov, ten si myslím, že má slušný potenciál. Pokud se podíváme na četnost pozemního spojení (průměrně 25 autobusových spojení týdně) a relativně vysoké ceny jízdenek, jsem přesvědčen, že třeba takový Wizz by to mohl zkusit rozlítat.

Je sice pravda, že původně oznámených linek, které se neuskuteční (CMN, AMM, ... ) není moc a nebudou mít příliš vliv na počty, ale s rezervou bych bral i easyJet a Vueling do FCO. Sázím na to, že dva dopravci to zabalí, jen je otázka, zda to bude U2, VY, W6 nebo QS...


No jo to byl jen povzdech. Ta realita je více-méně jasná.
Na a ty "blízké" cíle - moc nevěřím, že by to mělo z PRG šanci - tam je prostě malý pohyb lidí - tam ani ATRko 2x týdně nenaplníš, tam bude pohyb lidí kteří šetří....

ORY - měl jsem na mysli spíš LCC.
Pokud letím do Paříže - t.j. bez přestupu jinam pak je podle mne skoro jedno zda ORY nebo CDG - do města to trvá i stojí prakticky stejně. Já konkrétně letěl 1x do CAY (to jinudy nefunguje) a 1xdo AGA (to byl v dané situaci nejlepší "deal") a autobus CDG-ORY-CDG za 35,50 EUR mě teda fakt moc neuspokojil - navíc jsme se jednou vešli až do třetího po 50 min. čekání.....
Kdysi podle mne efektivně PRG-ORY lítalo SkyEurope - letěl jsem s nima 3x a tato linka byla vždy obsazená.
Mimochodem to je další z aerolinek kterou po rozumném startu skolili "špatní manageři"

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

s543 píše:Kdysi podle mne efektivně PRG-ORY lítalo SkyEurope - letěl jsem s nima 3x a tato linka byla vždy obsazená.
Mimochodem to je další z aerolinek kterou po rozumném startu skolili "špatní manageři"


Jojo, to je postoj bezneho obcana. Ona vetsina projektu typu "letadlo" spocatku vypada rozumne. Umeni je jen vystoupit vcas :-)

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

flyingblue píše:
s543 píše:Kdysi podle mne efektivně PRG-ORY lítalo SkyEurope - letěl jsem s nima 3x a tato linka byla vždy obsazená.
Mimochodem to je další z aerolinek kterou po rozumném startu skolili "špatní manageři"


Jojo, to je postoj bezneho obcana. Ona vetsina projektu typu "letadlo" spocatku vypada rozumne. Umeni je jen vystoupit vcas :-)


A bylo to opravdu "letadlo" ? Jsi si tím jist ?
Možná si máme vysvětlit co je projekt "letadlo" - ekonomicky.
Já to chápu, že je to projekt, který nikdy neměl cíl normálně ekonomicky fungovat - který na základě klamavých informací si neustále půjčuje od důvěřivců či přímo hlupáků, kteří jsou k tomu svolní bez představy o finálním splácení.

Bylo SkyEurope toto ?

Vystřídalo se tam několikrát vedení a každé předchozí psalo špatně o tom dalším - to je jasné. Každé vedení zcela změnilo orientaci firmy.....

No nevím třeba jsem hloupý běžný občan, který ničemu nerozumí - nijak se za to nestydím.
"Mágové" ze SkyEurope dokázali přesvědčit "hloupé" banky či velké lesingovky aby jim poskytli peníze s perspektivou, že je nikdy neuvidí a od začátku to bylo každému moudrému člověku jasné jen pitomci jako ty důvěřiví a naivní věřitelé si mysleli, že to má šanci ????

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

s543 píše:A bylo to opravdu "letadlo" ? Jsi si tím jist ?
Možná si máme vysvětlit co je projekt "letadlo" - ekonomicky.
Já to chápu, že je to projekt, který nikdy neměl cíl normálně ekonomicky fungovat - který na základě klamavých informací si neustále půjčuje od důvěřivců či přímo hlupáků, kteří jsou k tomu svolní bez představy o finálním splácení.

Bylo SkyEurope toto ?

Vystřídalo se tam několikrát vedení a každé předchozí psalo špatně o tom dalším - to je jasné. Každé vedení zcela změnilo orientaci firmy.....

No nevím třeba jsem hloupý běžný občan, který ničemu nerozumí - nijak se za to nestydím.
"Mágové" ze SkyEurope dokázali přesvědčit "hloupé" banky či velké lesingovky aby jim poskytli peníze s perspektivou, že je nikdy neuvidí a od začátku to bylo každému moudrému člověku jasné jen pitomci jako ty důvěřiví a naivní věřitelé si mysleli, že to má šanci ????


Ale ne, neni to klasicke Ponziho schema, protoze provozovali i jakousi hlavni cinnost (krome pujcovani penez). Nicmene spousta startupu (pokud ne vsechny) funguje jaksi na steroidech (financnich injekcich zvenci) a doufa, ze nekdy nastane ten "bod zlomu", ktery to pujde bez penez zvenci.

Nemyslim, ze se nachytaly leasingovky, ty IMHO svoje dostaly. A nejsem si jist, zda v tom zahucely nejake penize z uveru. Nicmene pro akcionare to nebyl stastny den. Bohuzel taky dokazaly docela slusne rozbit situaci na trhu. Ale to je zivot a kapitalismus.

Asi jsem to "letadlo" mel dat do uvozovek.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Petr31 »

flyingblue píše:
s543 píše:A bylo to opravdu "letadlo" ? Jsi si tím jist ?
Možná si máme vysvětlit co je projekt "letadlo" - ekonomicky.
Já to chápu, že je to projekt, který nikdy neměl cíl normálně ekonomicky fungovat - který na základě klamavých informací si neustále půjčuje od důvěřivců či přímo hlupáků, kteří jsou k tomu svolní bez představy o finálním splácení.

Bylo SkyEurope toto ?

Vystřídalo se tam několikrát vedení a každé předchozí psalo špatně o tom dalším - to je jasné. Každé vedení zcela změnilo orientaci firmy.....

No nevím třeba jsem hloupý běžný občan, který ničemu nerozumí - nijak se za to nestydím.
"Mágové" ze SkyEurope dokázali přesvědčit "hloupé" banky či velké lesingovky aby jim poskytli peníze s perspektivou, že je nikdy neuvidí a od začátku to bylo každému moudrému člověku jasné jen pitomci jako ty důvěřiví a naivní věřitelé si mysleli, že to má šanci ????


Ale ne, neni to klasicke Ponziho schema, protoze provozovali i jakousi hlavni cinnost (krome pujcovani penez). Nicmene spousta startupu (pokud ne vsechny) funguje jaksi na steroidech (financnich injekcich zvenci) a doufa, ze nekdy nastane ten "bod zlomu", ktery to pujde bez penez zvenci.

Nemyslim, ze se nachytaly leasingovky, ty IMHO svoje dostaly. A nejsem si jist, zda v tom zahucely nejake penize z uveru. Nicmene pro akcionare to nebyl stastny den. Bohuzel taky dokazaly docela slusne rozbit situaci na trhu. Ale to je zivot a kapitalismus.

Asi jsem to "letadlo" mel dat do uvozovek.


..jen jako laik z vesnice doplním, že jsem odposlechl:-))), že banky a fondy měli a stále mají obrovské přebytky, zatímco skvělých a dechberoucích projektů, které potřebují jen zafinancovat je málo.
Peníze, které do SkyEurope vrazili a o které akcionáři přišly, jsou obrovské jen pro normálního smrtelníka, zatímco pro akcionáře to bylo jen pár drobných....SkyEurope nevyšlo, jede se dál, něco dalšího jim vyjde...takže šlo jen o to aby jim ten Skowronek (či jak se jmenoval) namazal dost medu kolem huby....a pak včas utekl, když tušil, kam to přivedl.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

flyingblue píše:
s543 píše:A bylo to opravdu "letadlo" ? Jsi si tím jist ?
Možná si máme vysvětlit co je projekt "letadlo" - ekonomicky.
Já to chápu, že je to projekt, který nikdy neměl cíl normálně ekonomicky fungovat - který na základě klamavých informací si neustále půjčuje od důvěřivců či přímo hlupáků, kteří jsou k tomu svolní bez představy o finálním splácení.

Bylo SkyEurope toto ?

Vystřídalo se tam několikrát vedení a každé předchozí psalo špatně o tom dalším - to je jasné. Každé vedení zcela změnilo orientaci firmy.....

No nevím třeba jsem hloupý běžný občan, který ničemu nerozumí - nijak se za to nestydím.
"Mágové" ze SkyEurope dokázali přesvědčit "hloupé" banky či velké lesingovky aby jim poskytli peníze s perspektivou, že je nikdy neuvidí a od začátku to bylo každému moudrému člověku jasné jen pitomci jako ty důvěřiví a naivní věřitelé si mysleli, že to má šanci ????


Ale ne, neni to klasicke Ponziho schema, protoze provozovali i jakousi hlavni cinnost (krome pujcovani penez). Nicmene spousta startupu (pokud ne vsechny) funguje jaksi na steroidech (financnich injekcich zvenci) a doufa, ze nekdy nastane ten "bod zlomu", ktery to pujde bez penez zvenci.

Nemyslim, ze se nachytaly leasingovky, ty IMHO svoje dostaly. A nejsem si jist, zda v tom zahucely nejake penize z uveru. Nicmene pro akcionare to nebyl stastny den. Bohuzel taky dokazaly docela slusne rozbit situaci na trhu. Ale to je zivot a kapitalismus.

Asi jsem to "letadlo" mel dat do uvozovek.



OK....

Pokud jsem četl tu historii a pamatuju si správně tak samozřejmě začátek.... ztráta, střední období rozumný růst a i finačně OK, operovali v podstatě linky středoevropské, konečné období začali operovat hooooodně na západě a dostali se do přímé konkurence s U2 a FR a bylo "hotovo" - a toto údobí jsem měl na mysli - to asi bylo špatně. Pokud se snažili konkurovat ČSA, Malévu, LOTu atd tak se jim dařilo, rozhodnutí lítat z Německa do Anglie a z Anglie do Španělska bylo vražedné.

No jo celá ta diskuse jak začala sem patřila - tohle už patří jinam.....

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Alca »

Mat píše:Čistě vlastenecky mě teda nárůst u Varšavy dost naštval... Doufám, že se to zpomalí, ještě aby tak přeskočili Prahu.


Teď jsem si na anna.aero prošel statistiky a najednou mi docvaklo, že nás pravděpodobně WAW příští rok nedostihne. Od srpna do listopadu totiž měla WAW dvojciferné výsledky nárůstu kvůli zavřenému Modlinu a předloňskému pádu OLT. V prosinci už výsledky klesly na 7%, můj odhad na jaro je 0% až -2%. Samozřejmě s Modlinem dá víc než PRG, ale ve statistice bude asi PRG lepší než WAW. :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

Alca píše:
Mat píše:Čistě vlastenecky mě teda nárůst u Varšavy dost naštval... Doufám, že se to zpomalí, ještě aby tak přeskočili Prahu.


Teď jsem si na anna.aero prošel statistiky a najednou mi docvaklo, že nás pravděpodobně WAW příští rok nedostihne. Od srpna do listopadu totiž měla WAW dvojciferné výsledky nárůstu kvůli zavřenému Modlinu a předloňskému pádu OLT. V prosinci už výsledky klesly na 7%, můj odhad na jaro je 0% až -2%. Samozřejmě s Modlinem dá víc než PRG, ale ve statistice bude asi PRG lepší než WAW. :D


Plus LOT neni uplne v nejlepsi kondici a i kdyz ma ted nove posily v sales, tak ty urcite rozvinou svuj talent az v delsim casovem horizontu :-)


Odpovědět