Airbus380 píše:Hm, u síťového dopravce na ORY bych byl spíše skeptický. Skladba destinací AF (o ostatních nemá cenu hovořit, pokud mluvím o síťovém dopravci) je výrazně specifická a orientovaná hlavně na Francii. Do velkých měst Francie se dá letět i přes CDG, takže pak jedině zámořská území a úplně nevím, jestli poptávka po těchto destinacích je z PRG taková, aby uživila dva spoje.
PRG-ORY bych spíč potenciál v P2P, kterého si ale už všimla transavia (od dubna 5x týdně).
Na PRG mě nejvíc mrzí absence regionálních spojení, i když bohužel je asi jasné, že v našich podmínkách takové destinace nemají šanci přežít (LJU, KRK, POZ, GDN, STR, GRZ, ZAG,...)
Pak mi chybí Lvov, ten si myslím, že má slušný potenciál. Pokud se podíváme na četnost pozemního spojení (průměrně 25 autobusových spojení týdně) a relativně vysoké ceny jízdenek, jsem přesvědčen, že třeba takový Wizz by to mohl zkusit rozlítat.
Je sice pravda, že původně oznámených linek, které se neuskuteční (CMN, AMM, ... ) není moc a nebudou mít příliš vliv na počty, ale s rezervou bych bral i easyJet a Vueling do FCO. Sázím na to, že dva dopravci to zabalí, jen je otázka, zda to bude U2, VY, W6 nebo QS...
No jo to byl jen povzdech. Ta realita je více-méně jasná.
Na a ty "blízké" cíle - moc nevěřím, že by to mělo z PRG šanci - tam je prostě malý pohyb lidí - tam ani ATRko 2x týdně nenaplníš, tam bude pohyb lidí kteří šetří....
ORY - měl jsem na mysli spíš LCC.
Pokud letím do Paříže - t.j. bez přestupu jinam pak je podle mne skoro jedno zda ORY nebo CDG - do města to trvá i stojí prakticky stejně. Já konkrétně letěl 1x do CAY (to jinudy nefunguje) a 1xdo AGA (to byl v dané situaci nejlepší "deal") a autobus CDG-ORY-CDG za 35,50 EUR mě teda fakt moc neuspokojil - navíc jsme se jednou vešli až do třetího po 50 min. čekání.....
Kdysi podle mne efektivně PRG-ORY lítalo SkyEurope - letěl jsem s nima 3x a tato linka byla vždy obsazená.
Mimochodem to je další z aerolinek kterou po rozumném startu skolili "špatní manageři"