Ruzyně

Odpovědět
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Fabo »

pepa007 píše:Co to je za blbost?? Maďaři nikam nikdy hromadně nemigrovali. Víš o nějaké významnější maďarské komunitě mimo Maďarsko?

A o teorii vytížení feederů taky silně pochybuju. Spíš bych tipoval že Budapešť i Bělehrad jsou sběrný místa pro mnohem větší spádový oblasti, zatímco Praha má kolem sebe relativně dost konkurence i spoustu navazných letů – Češi poletí přes ams/cdg protože je to o litr levnější, ne proto že by to Delta chtěla…


O jakych vyznamnych komunitach vis treba ty? Polaku je vsude milion, odkud to ale vis? Treba proto, ze maj polske sklepy kam chodi nasinci kupovat tatranky, nebo proto, ze je slysis? Nebo znas nekoho nekde venku kdo zna polaky, dela s nima, bydli s nima?

Madarsko je takovy "black box" ktery malokdo resi, proste madari si jsou svoje, nevznika tam zadny kontakt, ktery by pak posouval vedomost o zahranicnich komunitach dal.

Nicmene to neznamena ze nejsou. V Americe je Madaru podobne jako Cechu, ne-li vic. V Nizozemi je jich taky hromada, snad podle nejakych cisel co jsem nasel na podzim vic nez Cechu a Slovaku dohromady. atd.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od pepa007 »

Fabo píše:
pepa007 píše:Co to je za blbost?? Maďaři nikam nikdy hromadně nemigrovali. Víš o nějaké významnější maďarské komunitě mimo Maďarsko?

A o teorii vytížení feederů taky silně pochybuju. Spíš bych tipoval že Budapešť i Bělehrad jsou sběrný místa pro mnohem větší spádový oblasti, zatímco Praha má kolem sebe relativně dost konkurence i spoustu navazných letů – Češi poletí přes ams/cdg protože je to o litr levnější, ne proto že by to Delta chtěla…


O jakych vyznamnych komunitach vis treba ty? Polaku je vsude milion, odkud to ale vis? Treba proto, ze maj polske sklepy kam chodi nasinci kupovat tatranky, nebo proto, ze je slysis? Nebo znas nekoho nekde venku kdo zna polaky, dela s nima, bydli s nima?

Madarsko je takovy "black box" ktery malokdo resi, proste madari si jsou svoje, nevznika tam zadny kontakt, ktery by pak posouval vedomost o zahranicnich komunitach dal.

Nicmene to neznamena ze nejsou. V Americe je Madaru podobne jako Cechu, ne-li vic. V Nizozemi je jich taky hromada, snad podle nejakych cisel co jsem nasel na podzim vic nez Cechu a Slovaku dohromady. atd.


Ano, přesně tak – ty komunity typicky tvoří lidi co bydlí spolu v sousedství, mají tam často vlastní hospodu, obchod, svatostánek, apod. Stýkají se, uzavírají sňatky mezi sebou a tak obecně se nesnaží nějak integrovat. Typickým extrémním příkladem jsou samozřejmě Chinatowny po celým světě.

K tomuhle maďaři, podobně jako češi, nijak výrazně netíhnou. Narozdíl třeba od nedalekých Srbů. A ze svých četných střednědobých pobytech v různých evropských a amerických městech si nevybavuju, že bych někdy viděl maďarskou hospodu nebo obchod, většinou ani českou hospodu.

A stačí si vygooglit termín "hungarian diaspora" (srovnej viz "serbian diaspora") a je zřejmý, že maďaři nejsou stěhovavý národ. Jižní slovensko se nepočítá :)

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ruzyně

Příspěvek od tramin »

Fabo píše:
pepa007 píše:Co to je za blbost?? Maďaři nikam nikdy hromadně nemigrovali. Víš o nějaké významnější maďarské komunitě mimo Maďarsko?

A o teorii vytížení feederů taky silně pochybuju. Spíš bych tipoval že Budapešť i Bělehrad jsou sběrný místa pro mnohem větší spádový oblasti, zatímco Praha má kolem sebe relativně dost konkurence i spoustu navazných letů – Češi poletí přes ams/cdg protože je to o litr levnější, ne proto že by to Delta chtěla…


O jakych vyznamnych komunitach vis treba ty? Polaku je vsude milion, odkud to ale vis? Treba proto, ze maj polske sklepy kam chodi nasinci kupovat tatranky, nebo proto, ze je slysis? Nebo znas nekoho nekde venku kdo zna polaky, dela s nima, bydli s nima?

Madarsko je takovy "black box" ktery malokdo resi, proste madari si jsou svoje, nevznika tam zadny kontakt, ktery by pak posouval vedomost o zahranicnich komunitach dal.

Nicmene to neznamena ze nejsou. V Americe je Madaru podobne jako Cechu, ne-li vic. V Nizozemi je jich taky hromada, snad podle nejakych cisel co jsem nasel na podzim vic nez Cechu a Slovaku dohromady. atd.

Ano,poláci mají po světě významné komunity(jen v USA víc 10 mil.polského původu).A navíc mají i vlivné postavení na nejvyšších pozicích(nejen v USA a nemyslím jenom Brzezinskeho,nebo Hagela).A vím to,protože pocházím z česko-polského pomezí,mám v Polsku rodinu a sleduji dost pozorně dění v Polsku(polsky se domluvím podobně,jako česky).A na rozdíl od čechů jsou na svůj národ náležitě hrdí a drží při sobě...

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Kdyz uz se tu rozjela trochu OT diskuse, piste aspon ty narodnosti s velkymi pismeny. Bije to do oci. Dik

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od tramin »

Máš pravdu,ale když už OT,tak používej diakritiku.Bije to do očí...Dík.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ruzyně

Příspěvek od Fabo »

pepa007 píše:K tomuhle maďaři, podobně jako češi, nijak výrazně netíhnou. Narozdíl třeba od nedalekých Srbů. A ze svých četných střednědobých pobytech v různých evropských a amerických městech si nevybavuju, že bych někdy viděl maďarskou hospodu nebo obchod, většinou ani českou hospodu.


Protoze se nedivas :D jen v Haagu jsou minimalne dva madarske obchody a jedna restaurace.

tramin píše:Ano,poláci mají po světě významné komunity(jen v USA víc 10 mil.polského původu).


Jasne, Polaku je ve svete daleko vic nez ostatnich stredoevropskych narodu, taky jsou nejvetsi stredoevropsky narod a s nejpohnutejsi moderni historii.

Nicmene to, ze se z Madarska neemigruje je proste hloupost.

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od tramin »

O migrujících Maďarech jsem nic nepsal:-)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od pepa007 »

Tohle není offtopic. Bavíme se o perspektivnosti celoroční linky z Ruzyně do USA. A někdo k tomu napsal:

Z pohledu Ameriky má Praha tu "nevýhodu", že je hlavním městem prosperujícího státu, ze kterého se neemigruje po desetitisících jako z Polska/Maďarska.


A my jsme si právě dokázali, že z Maďarska žádný desetitisíce lidí neemigrujou a je v tomhle ohledu srovnatelný právě s Čechistánem.

Poláci jsou nesrovnatelně větší národ s pohnutou historií, jak už bylo řečeno, tam ty čísla budou samozřejmě výrazně odlišný.

FRAport94
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 03. 05. 2018, 23:24
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od FRAport94 »

1) Legacy careers většinou zajímá LF v business class. Jelikož není ani Praha, ani Budapešť žádným předním centrem obchodu, bude poptávka po prémiových třídách jistě mnohem nižší, než v Londýně, Frankfurtu nebo Curychu.
Ti, kteří cestují z PRG do USA (a opačně) jsou většinou laisure travelers a VRF (visiting relatives and family) traffic. Tyto dvě skupiny vám spolehlivě naplní letadlo v létě, v zimě ale nikoliv. Navíc využívají převážně služeb economy class. Proč do PRG nelétá AC Rouge a DL celoročně? Prostě se jim vyplatí nasadit letadlo tam, kde v zimní sezóně doopravdy vydělává (AC Rouge je navíc dovolenkový dopravce). Praha a ČR se musí ještě více zaatraktivnit pro byznys - teprve poté se k nám podaří přilákat nějakého amerického dopravce, který to s námi potáhne celoročně. ČSA by do USA celoroční provoz zahájit mohly, ale obávám se, že ti se tam v nejbližších třech letech nedohrabou.

2) Komunita českých migrantů v USA stárne a její potomci většinou nemají k ČR skoro žádné vazby. Řada z nich se do ČR podívá jednou za život. Češi jsou velice adaptabilní národ, rychle se vsáknou do prostředí. Nemívají tendence se sdružovat, uzavírat mezi sebou sňatky, zakládat společný byznys. Maďaři jsou na tom podobně (v EU je situace momentálně trochu jiná, ale my se tu bavíme o USA/CAN), všudypřítomná Polonia je jiný příběh.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

FRAport94:
Cetl jste ten clanek, na ktery jsem daval odkaz? Ten prave tyto teorie slusne vyvraci. Poptavka z Prahy je v tech uplne nejslabsich mesicich do JFK na 4 rotace tydne. V prosinci bude temer na denni rotace.

Dale bych podotkl, ze BUD nove ziskala celorocni Chicago a JFK LOTem a Air Canada Rouge od podzimu zacne letat z BUD do Toronta celou zimu 3x tydne.

Nezapominejte, ze nabidka generuje dalsi poptavku.

Mimochodem, Belehrad je snad svou velikosti a atraktivnosti dale nez Praha?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Bělehrad srovnávat s Prahou je samozřejmě úplně mimo. Air Serbia cílí na početné balkánské komunity, které sezónnost příliš nezajímá. A na connection traffic z okolních zemí. Jak je jistě známo, Air Serbia se specializuje především na hub and spoke traffic se silnou návaznou sítí, navíc do destinací, kam toho věru moc nelétá. Naopak Delta má v Praze velkou nulu, ČSA opravdu nelze brát jako partnera pro rozvoz/svoz cestujících k lince do JFK.

V Budapešti celoročně útočí LOT a ještě uvidíme, jak bude úspěšný. Přeci jen občas jeho expanze připomíná expanzi ČSA za dob Tvrdíka, takže se nechme překvapit.

Air Canada je trochu jiný případ, maďarská komunita v Kanadě je násobně větší než ta česká.

Tím neříkám, že by se celoroční linka z Prahy do USA nemohla uživit, jen prosím nesrovnávejme neporovnatelné.

FRAport94
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 03. 05. 2018, 23:24
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od FRAport94 »

Ano, článek jsem četl. Nicméně je nutné se zeptat, kdo bude ten trh celoročně obsluhovat? AA/DL/UA chtějí jistě létat do PRG pouze a jen denně. Navíc je během zimy zajímají převážně cestující prémiových tříd - těch Praha moc nemá (prosím, nikdo sem netlačte, že EK sem posílá F class).
Ostatní města mají spojení zajištěné místními aerolinkami. U nás máme ČSA, ti se k ničemu nemají. LOT se nedá na maďarském trhu zatím vůbec hodnotit, vše je teprve v počátcích. Bůhví jak dlouho se tam udrží. Osobně si myslím, že obě linky budou dotované ze strany maďarské vlády.
Dotace budou jistě předmětem i u Air Serbia.
AC Rouge v BUD je zatím ten nejpravděpodobnější scénář pro PRG v příštím roce. Ale těžko říct.
Kdyby bylo ČSA spolehlivým a konkurenceschopným partnerem, DL by sem třeba létala na celoroční bázy.
Je sice fakt, že v některých případech vytváří nabídka poptávku. Ale opět jen v rámci economy class, ne v rámci prémiových tříd, které hrají velmi důležitou roli v případě dálkových linek u legacy careers. Aerolinka potřebuje vydělávat, plné ekonomka nemusí nutně znamenat, že je let profitabilní.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Airbus380 píše:Air Canada je trochu jiný případ, maďarská komunita v Kanadě je násobně větší než ta česká.


Mohu poprosit o zdroj teto informace? Co je znamo mne, tak prave nejvetsi ceska komunita z dob 70. a 80. let zije prave v Torontu a Montrealu.

Dekuji

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od CheckFlyer »

Airbus380 píše:V Budapešti celoročně útočí LOT a ještě uvidíme, jak bude úspěšný. Přeci jen občas jeho expanze připomíná expanzi ČSA za dob Tvrdíka, takže se nechme překvapit.


Podle mě jde o mnohem sofistikovanější expanzi, než ČSA za dob Tvrdíka. Jde o postupný proces, navíc vypadá že jim to i dost vydělává, daří se jim. Viz koupě nových 787-9 atd... Myslím že už teď LOT je jednou z nejvíce prosperujících společností od Berlína na východ...

kamiji
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 09. 05. 2018, 15:52
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od kamiji »

Díky za odpověď! Ale moc to neodpovídá na ty moje body (1-4), ví to někdo konkrétněji :?:

Abych to upřesnil, zajímá mě jestli existuje (na PRG, případně i jinde v unii) nějaký velký bratr, který by ukládal, kdy jsem kam vycestoval.
Aerolinky mají seznamy cestujících, jasně. Jsou nějak sdíleny s různými orgány a jinými státy?

Předpokládám, že pokud si vytisknu svůj boarding pass a pak na gate ukážu svoji občanku (Schengen lety), není moc způsobů jak to evidovat.
Ale když použiju svůj pas a projdu tedy kontrolou ať už přes e-gate nebo přes normálního policistu - může si nějaký úředník nějakým způsobem vypsat třeba seznam letů, které jsem tento rok uskutečnil?

Nemám co tajit, ale na druhou stranu si vážím soukromí.
Napadlo mě to v souvislosti s tím, jak se v EU stále více věcí kontroluje/reguluje/sdílí a taky v souvislosti s GDPR.
Tuším jaká data shromažďují firmy, ale nemám ani ponětí, jaká data shromažďují státy. :?:

Fabo píše:
kamiji píše:Ahoj vespolek,

chci se zeptat ohledně kontroly dokladů na PRG letišti (terminál 1).

Co konkrétně se vlastně kontroluje na pasu respektive občance?

1) Pokud chci využít e-gate, je to cool, ale zajímalo by mě, co vlastně probíhá na pozadí.
Kontrola biometrických údajů je mi celkem jasná a co je tam dál?
Třeba ověření platnosti dokladu? Nebo ověření jestli člověk není hledaný/pohřešovaný?

2) To samé pokud bych šel ne přes bránu ale přes policistu/policistku na přepážce.
Co o mě ten policista vidí za údaje? Ukládá se ten údaj o mém průchodu někam?

3) Co check-in? Předpokládám, že tam jenom ověřují jestli sedí jméno (případně datum narození) s tím, co je v rezervaci.

4) Je možné projít terminálem 1 jen s občankou? Teoreticky by to mělo jít, třeba přiletím z Anglie/Rumunska/Bulharska, když ten let končí na terminálu 1. A je možné projít s neplatnou občankou?

Jsem český občan, mám občanku a pas, ale občanku teď mám prohlášenou za neplatnou, protože jsem si měnil bydliště.

A "akademicky" by mě zajímalo, jestli takhle může občan ČR s neplatným dokladem přiletět/odletět do ČR.


OP samozrejme staci, tedy na lety mimo Schengen kam neni treba pas. Treba Britanie, Bulharsko...

S neplatnou obcankou muze nastat jisty problem... Jako v zasade by melo platit, ze obcan zeme ma pravo na vstup do vlastni zeme, ale to neznamena, ze te nekde na par hodin nezavrou nez se bude overovat zda si to teda vazne ty.

Checkin overuje zda mas doklady potrebne k ceste. Tzn. s proslou obcankou by te poslali k sipku (resp. na ambasadu). Administrativne zneplatnenou asi nemaj jak overit no.


Odpovědět