Ruzyně
Ruzyně
Zatim se s dalsim letistem asi ani vyhledove nepocita. Diky tomu ze novy terminal bude vice podlazni, tak nebude za tezko odbavit odsud lidi i z dalsich prstu. Jsou i nejake studie o ostrovech. Jinak moznost expanze je i "za" drahou 13-31, ale tahle varianta by chtela hodne financi na infrastrukturu. A "stara"....kdyz bude PRG stara, tak se proste zmodernizuje.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Ruzyně
Studia, ktoru som videl naposledy (Nikodem&Partner) pocita pri rozsirovani kapacity s likvidaciou dnesneho cecka, pricom na jeho mieste (a na zapad od neho) ma vyrast terminal Sever 3 s dalsim prstom s osmimi stojankami; o ostrovoch sa v tejto studii nehovorilo, ale mozno uz existuje nejaky update. Sever 3 by mal byt v buducnosti urceny pre mimoschengenske lety a Sever 2 bude odbavovat len lety v ramci EU.
V zapadnej casti severu je este dost miesta na vystavbu minimalne dalsich dvoch prstov, s cim sa vyhladovo tiez pocita. To je myslim dostatocna kapacitna rezerva pri pomerne rozumnych nakladoch (na rozdiel od vystavby za drahou 13/31).
Ked uz sme pri viziach, asi pred 3-4 rokmi som videl aj studiu vystavby zeleznicnej rychlodrahy z letiska do centra Prahy. Vie niekto nieco o osude tohto projektu?
V zapadnej casti severu je este dost miesta na vystavbu minimalne dalsich dvoch prstov, s cim sa vyhladovo tiez pocita. To je myslim dostatocna kapacitna rezerva pri pomerne rozumnych nakladoch (na rozdiel od vystavby za drahou 13/31).
Ked uz sme pri viziach, asi pred 3-4 rokmi som videl aj studiu vystavby zeleznicnej rychlodrahy z letiska do centra Prahy. Vie niekto nieco o osude tohto projektu?
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 854
- Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Ruzyně
Dráha zůstala pouze na papíře. Mělo se jednat o třať Kladno - Ruzyně - Praha (tuším Masarykovo Nádr.) Pak někdo navrhl že na LKPR povede metro, pak se přišlo na to že metro ne, že je moc drahé ) a dráha ? ..toho hluku, připomínal se ekologický dopad ( nikomu ale nevadí že na Kladno podobnou tratí už vlaky jezděj) a městské části "po cestě" se nas.... že metro nebude, takže .... no prostě kocourkov ))
PS: Na rychlodráhu/metro si vzpomenu pokaždé když nasedám na Ruzyni do 119ky a koukám na cizince jak se snaží nacpat bágly do busu, vybaveni radou "hlavně si neber taxíka" a udiveně koukaj do jakejch polí je to veze.
Změněno uživatelem - foxx na 20/01/2004 00:16:33
PS: Na rychlodráhu/metro si vzpomenu pokaždé když nasedám na Ruzyni do 119ky a koukám na cizince jak se snaží nacpat bágly do busu, vybaveni radou "hlavně si neber taxíka" a udiveně koukaj do jakejch polí je to veze.
Změněno uživatelem - foxx na 20/01/2004 00:16:33
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
- Stav: Offline
Ruzyně
Vice o variantach spojeni letiste Ruzyne s centrem Prahy ve vcerejsim vydani casopisu Euro, 03/2004, na str. 31.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20. 01. 2004, 11:42
- Stav: Offline
Ruzyně
Historie (po r.1989)návrhu na propojení centra Prahy s Letištěm Ruzyně.
1992 - založení a.s. PRAK, která si dala za cíl vybudovat rychlodráhu Praha - letiště Ruzyně - Kladno,
1992 - 1998 - nic se neděje, vlastně ani nikdo neví, co si pod pojmem rychlodráha představit,
1998 - v Praze se stává primátorem Kasl, jeho náměstkem pro dopravu Hejl. Společně vyvolají několik jednání s tehdejším MDS a ČSL. Je založen úkol pro pražský Útvar rozvoje hl. m. Prahy (ÚRM) myšlenku oživit. Při oprašování projektu však představitelé hl. m. Prahy (Hejl) tvrdě naráží na tehdejšího nového a velmi ambiciózního starostu MČ Praha 6 Béma. Ten je si velmi dobře vědom, že tady jdou získat další body pro jeho vzestup. Začíná politikaření.
1999 - do celého znovurozjetého procesu se vkládá MDS (zastoupené ČSL). Představuje trochu nešťastný projekt LEPRA (letiště Praha), který celý projekt redukuje jen na spojení letiště s centrem Prahy, bez ohledu na ostatní potřeby Prahy a Kladna. Projekt odmítá jak Praha (Hejl), tak Kladno (primátor Bendl).
2000 - Praha zadává zpracování Srovnávací Studie variant spojení centra města s letištěm ve variantách metro/rychlodráha. Při zpracování jsou přítomni i nestranní zástupci MDS, aby nemohla být Studie znevážena. Její zpracování od počátku bojkotuje MČ Praha 6 (demonstrativní Bémův odchody z jednání atd.).
2001 - Výsledky srovnávací studie ukazují, že investičně i provozně je výhodnější rychlodráha, MČ Praha 6 výsledky neuzná.
2002 - v Praze propukne boj v rámci ODS, kdo se stane primátorem, vítězí Bém, radním pro dopravu se stává Šteiner. Z náměstka Hejla, který projekt podporoval se stává řadový zastupitel.
2003 - iniciativy se chopí bývalý kladenský primátor, dnes středočeský Hejtman Bendl a svolává několik jadnání na nejvyšší úrovni (KÚ Stř. Kraje, SŽDC, ČD, MD, SFDI, ČSL) Bém se jednání nezúčastňuje.
2004 Oficiálně Praha výstavbu rychlodráhy podporuje, ale protože Bém v Praze vládne tvrdou rukou - nic se v dané věci neděje. Stanovisko MČ Praha 6 zůstává nezměněno.
1992 - založení a.s. PRAK, která si dala za cíl vybudovat rychlodráhu Praha - letiště Ruzyně - Kladno,
1992 - 1998 - nic se neděje, vlastně ani nikdo neví, co si pod pojmem rychlodráha představit,
1998 - v Praze se stává primátorem Kasl, jeho náměstkem pro dopravu Hejl. Společně vyvolají několik jednání s tehdejším MDS a ČSL. Je založen úkol pro pražský Útvar rozvoje hl. m. Prahy (ÚRM) myšlenku oživit. Při oprašování projektu však představitelé hl. m. Prahy (Hejl) tvrdě naráží na tehdejšího nového a velmi ambiciózního starostu MČ Praha 6 Béma. Ten je si velmi dobře vědom, že tady jdou získat další body pro jeho vzestup. Začíná politikaření.
1999 - do celého znovurozjetého procesu se vkládá MDS (zastoupené ČSL). Představuje trochu nešťastný projekt LEPRA (letiště Praha), který celý projekt redukuje jen na spojení letiště s centrem Prahy, bez ohledu na ostatní potřeby Prahy a Kladna. Projekt odmítá jak Praha (Hejl), tak Kladno (primátor Bendl).
2000 - Praha zadává zpracování Srovnávací Studie variant spojení centra města s letištěm ve variantách metro/rychlodráha. Při zpracování jsou přítomni i nestranní zástupci MDS, aby nemohla být Studie znevážena. Její zpracování od počátku bojkotuje MČ Praha 6 (demonstrativní Bémův odchody z jednání atd.).
2001 - Výsledky srovnávací studie ukazují, že investičně i provozně je výhodnější rychlodráha, MČ Praha 6 výsledky neuzná.
2002 - v Praze propukne boj v rámci ODS, kdo se stane primátorem, vítězí Bém, radním pro dopravu se stává Šteiner. Z náměstka Hejla, který projekt podporoval se stává řadový zastupitel.
2003 - iniciativy se chopí bývalý kladenský primátor, dnes středočeský Hejtman Bendl a svolává několik jadnání na nejvyšší úrovni (KÚ Stř. Kraje, SŽDC, ČD, MD, SFDI, ČSL) Bém se jednání nezúčastňuje.
2004 Oficiálně Praha výstavbu rychlodráhy podporuje, ale protože Bém v Praze vládne tvrdou rukou - nic se v dané věci neděje. Stanovisko MČ Praha 6 zůstává nezměněno.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 149
- Registrován: 13. 08. 2003, 00:58
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Ruzyně
Jak si rychlodráhu představuje projektant je na: www.metroprojekt.cz , poté klikněte na "Projekty"
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20. 01. 2004, 11:42
- Stav: Offline
Ruzyně
Snad na doplnění:
Metroprojekt zpracovává pro MD projekt 1. etapy Praha Masarykovo n. - Letiště Ruzyně,
projekt 2. etapy Ruzyně - Kladno zpracovává SUDOP (www.sudop.cz), ale na internetu o tom je jen kusá zmínka.
Ale v naší zemi se může stát i to, že ve vlastní realizaci nakonec 2. etapa předběhne etapu první, neboť Středočeši teď jednoznačně táhnou celý projekt.
Jinak po pojmem rychlodráha si občas lidé představují něco jako TGV nebo Šinkanzen a ona to vlastně bude větší vícedílná nízkopodlažní tramvaj s max. rychlostí 80 km*h-1.
Metroprojekt zpracovává pro MD projekt 1. etapy Praha Masarykovo n. - Letiště Ruzyně,
projekt 2. etapy Ruzyně - Kladno zpracovává SUDOP (www.sudop.cz), ale na internetu o tom je jen kusá zmínka.
Ale v naší zemi se může stát i to, že ve vlastní realizaci nakonec 2. etapa předběhne etapu první, neboť Středočeši teď jednoznačně táhnou celý projekt.
Jinak po pojmem rychlodráha si občas lidé představují něco jako TGV nebo Šinkanzen a ona to vlastně bude větší vícedílná nízkopodlažní tramvaj s max. rychlostí 80 km*h-1.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 149
- Registrován: 13. 08. 2003, 00:58
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Ruzyně
Dnešní Večerní Praha:
Metro povede na letiště<b></b>
Obyvatelé Prahy 6 se mohou těšit na pohodlnější cestování. Po včerejšku je totiž jisté, že trasa metra A bude prodloužena ze současné konečné stanice v Dejvicích směrem do Ruzyně. Na nutnosti této dopravní novinky se včera dohodl výbor dopravy zastupitelstva hlavního města Prahy.
"Dokonce tam zaznělo, že zatímco ještě před dvěma roky by taková zpráva patřila do světa sci-fi, nyní se to jeví jako životní nutnost pro všechny Pražany"<i></i>, sdělil po jednání mluvčí Prahy 6 Martin Šalek. Novými stanicemi metra mají být zastávky Červený vrch, Petřiny, Liboc, Dědina, Dlouhá míle a Ruzyně (možná s vyústěním na ruzyňské letiště). Přesně to dopravní výbor města určí za dva měsíce.
Definitivní dopravní řešení této části města ale zatím stále určené není. Největším problémem se přitom jeví stanice Hradčanská, kde kromě výstupu z metra má v budoucnu vést pod zemí plánovaná rychlodráha a městský okruh."Rychlodráha je ovšem absolutní hloupost. Tedy pro Prahu 6, nikoliv pro Kladno"<i></i>, tvrdí dejvický starosta Tomáš Chalupa.
Velmi mě zaujala poznámka - "možná s vyústěním na ruzyňské letiště". Jaký by poté byl smysl vést metro na letiště, když by to na letišti neústilo??. Než ovšem se trať postaví, možná se dříve postaví další nový terminál.
Metro povede na letiště<b></b>
Obyvatelé Prahy 6 se mohou těšit na pohodlnější cestování. Po včerejšku je totiž jisté, že trasa metra A bude prodloužena ze současné konečné stanice v Dejvicích směrem do Ruzyně. Na nutnosti této dopravní novinky se včera dohodl výbor dopravy zastupitelstva hlavního města Prahy.
"Dokonce tam zaznělo, že zatímco ještě před dvěma roky by taková zpráva patřila do světa sci-fi, nyní se to jeví jako životní nutnost pro všechny Pražany"<i></i>, sdělil po jednání mluvčí Prahy 6 Martin Šalek. Novými stanicemi metra mají být zastávky Červený vrch, Petřiny, Liboc, Dědina, Dlouhá míle a Ruzyně (možná s vyústěním na ruzyňské letiště). Přesně to dopravní výbor města určí za dva měsíce.
Definitivní dopravní řešení této části města ale zatím stále určené není. Největším problémem se přitom jeví stanice Hradčanská, kde kromě výstupu z metra má v budoucnu vést pod zemí plánovaná rychlodráha a městský okruh."Rychlodráha je ovšem absolutní hloupost. Tedy pro Prahu 6, nikoliv pro Kladno"<i></i>, tvrdí dejvický starosta Tomáš Chalupa.
Velmi mě zaujala poznámka - "možná s vyústěním na ruzyňské letiště". Jaký by poté byl smysl vést metro na letiště, když by to na letišti neústilo??. Než ovšem se trať postaví, možná se dříve postaví další nový terminál.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20. 01. 2004, 11:42
- Stav: Offline
Ruzyně
Ze strany MČ Praha 6 (Chalupa - taky se mu říká Malý Bém)je celý článek v novinách lež jako věž. Výbor dopravy je poradní orgán Zastupitelstva složený jak z odborníků, tak i neodborníků, zastupitelů koaličních i opozičních. Ve čtvrtek se navíc shodli jen na tom, že do budoucna (po výstavbě trasy IV C2 do Letňan (2006) a trasy ID Nové dvory - Hlavní nádraží 2012-15)) bude potřebné prodloužit trasu A směrem na západ od Dejvické (2020). Vše ostatní je mediální hysterie.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 149
- Registrován: 13. 08. 2003, 00:58
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Ruzyně
Toto asi v Praze od portugalců neuvidíme www.geocities.com/pcarvalho2003/index_p ... irlinenews .
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Ruzyně
Ta rychlodraha vyzera celkom schopne, aj ked predlzenie metra asi bude realnejsie. Kazdopadne treba riesit dopravu pokial neskolapsuje. A pri pomysleni ze Ruzyne bude nadalej rast treba nieco asi aj robit nie len rozmyslat.