skyisblue píše:2. PRG vs. WAW – WAW hodně těží ze silné pozice LOTu a jeho obrovského rozvoje linek a síťovosti, protože jinak ve WAW velké množství dopravců není. PRG bohužel nemá dopravce, který by generoval dostatek přestupního provozu, jde o P2P letiště, které těží z turistické atraktivity Prahy. Ta je ale hodně cyklická, při poklesu světové ekonomiky se asi můžeme opět dočkat silného propadu v počtech cestujících oproti WAW apod., což by byla škoda. Zde by se možná v SW měli zamyslet, jestli by ze značky ČSA nemohly vytěžit více než ji jen postupně likvidovat, v Rusku a některých dalších zemích má ještě pořád trochu nějaké jméno. Jenže to se s pravděpodobností hraničící s jistotou nestane a je to škoda, silné síťové ČSA by byly potřeba, ale to by je nesměla vlastnit společnost, která je asi rozvíjet ani nechce.
Díky za dobrou analýzu stavu. Jenom poznámka k 2. bodu - obvykle to tak bývá, že kde je silná domácí (národní) aerolinka, je postavení a množství zahraničních dopravců slabší, to je pěkně vidět právě na Varšavě. V Praze to bylo zas krásně vidět, že když začaly ČSA slábnout a opouštět řadu linek, přicházeli zahraniční dopravci a hned linky obsazovali.
Podle tohoto článku bylo v roce 2006 -
https://www.airways.cz/zprava/ruzynske- ... stujicich/ - na Ruzyni celkem 2,294 mil. transferových cestujících. V roce 2017 podle zprávy letiště -
https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf - měla Praha 207 tisíc těchto cestujících. To je pokles o 91 %. Kdyby ČSA se nedostaly tam, kam se dostaly, mohl být nyní počet transferových cestujících klidně 3 mil. ročně a více, a Praha by měla přes 20 mil. odbavených cestujících za rok.