Ruzyně
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 141
- Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
- Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Menzies (léto 2016, mohlo se změnit).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
zennie píše:Menzies (léto 2016, mohlo se změnit).
Nezmenilo. Zatim.
Re: Ruzyně
Ahoj vespolek,
chci se zeptat ohledně kontroly dokladů na PRG letišti (terminál 1).
Co konkrétně se vlastně kontroluje na pasu respektive občance?
1) Pokud chci využít e-gate, je to cool, ale zajímalo by mě, co vlastně probíhá na pozadí.
Kontrola biometrických údajů je mi celkem jasná a co je tam dál?
Třeba ověření platnosti dokladu? Nebo ověření jestli člověk není hledaný/pohřešovaný?
2) To samé pokud bych šel ne přes bránu ale přes policistu/policistku na přepážce.
Co o mě ten policista vidí za údaje? Ukládá se ten údaj o mém průchodu někam?
3) Co check-in? Předpokládám, že tam jenom ověřují jestli sedí jméno (případně datum narození) s tím, co je v rezervaci.
4) Je možné projít terminálem 1 jen s občankou? Teoreticky by to mělo jít, třeba přiletím z Anglie/Rumunska/Bulharska, když ten let končí na terminálu 1. A je možné projít s neplatnou občankou?
Jsem český občan, mám občanku a pas, ale občanku teď mám prohlášenou za neplatnou, protože jsem si měnil bydliště.
A "akademicky" by mě zajímalo, jestli takhle může občan ČR s neplatným dokladem přiletět/odletět do ČR.
chci se zeptat ohledně kontroly dokladů na PRG letišti (terminál 1).
Co konkrétně se vlastně kontroluje na pasu respektive občance?
1) Pokud chci využít e-gate, je to cool, ale zajímalo by mě, co vlastně probíhá na pozadí.
Kontrola biometrických údajů je mi celkem jasná a co je tam dál?
Třeba ověření platnosti dokladu? Nebo ověření jestli člověk není hledaný/pohřešovaný?
2) To samé pokud bych šel ne přes bránu ale přes policistu/policistku na přepážce.
Co o mě ten policista vidí za údaje? Ukládá se ten údaj o mém průchodu někam?
3) Co check-in? Předpokládám, že tam jenom ověřují jestli sedí jméno (případně datum narození) s tím, co je v rezervaci.
4) Je možné projít terminálem 1 jen s občankou? Teoreticky by to mělo jít, třeba přiletím z Anglie/Rumunska/Bulharska, když ten let končí na terminálu 1. A je možné projít s neplatnou občankou?
Jsem český občan, mám občanku a pas, ale občanku teď mám prohlášenou za neplatnou, protože jsem si měnil bydliště.
A "akademicky" by mě zajímalo, jestli takhle může občan ČR s neplatným dokladem přiletět/odletět do ČR.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
OP samozrejme staci, tedy na lety mimo Schengen kam neni treba pas. Treba Britanie, Bulharsko...
S neplatnou obcankou muze nastat jisty problem... Jako v zasade by melo platit, ze obcan zeme ma pravo na vstup do vlastni zeme, ale to neznamena, ze te nekde na par hodin nezavrou nez se bude overovat zda si to teda vazne ty.
Checkin overuje zda mas doklady potrebne k ceste. Tzn. s proslou obcankou by te poslali k sipku (resp. na ambasadu). Administrativne zneplatnenou asi nemaj jak overit no.
S neplatnou obcankou muze nastat jisty problem... Jako v zasade by melo platit, ze obcan zeme ma pravo na vstup do vlastni zeme, ale to neznamena, ze te nekde na par hodin nezavrou nez se bude overovat zda si to teda vazne ty.
Checkin overuje zda mas doklady potrebne k ceste. Tzn. s proslou obcankou by te poslali k sipku (resp. na ambasadu). Administrativne zneplatnenou asi nemaj jak overit no.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Par statistik za prvni ctvrtleti a orovnani s BUD, VIE a WAW
http://www.pasazer.com/news/38529/budap ... 018,r.html
http://www.pasazer.com/news/38529/budap ... 018,r.html
Re: Ruzyně
nevíte někdo, proč byl zrušen dnešní let Americanu?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13. 02. 2018, 19:35
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Podľa Flightradaru bolo lietadlo, ktoré malo letieť do Prahy odklonené na lete zo San Francisca do Baltimoru. Sám o sebe bol ten let 4 hodiny delayed. Tak sa aj predpokládal prílet do Prahy, no nakoniec nič neleto.
Re: Ruzyně
tak máme dubnová čísla a nějak nám ten růst klesá pax. 1 321 164 což je nárust necelých 7%
https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf
https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
ogan píše:tak máme dubnová čísla a nějak nám ten růst klesá pax. 1 321 164 což je nárust necelých 7%
https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf
Tak ono je to dáno dvěma faktory.
1. loňský duben byl s růstem 30% jednoznačně nejvýkonnějším měsícem z hlediska růstu. Pokud byl roční průměr 17,9%, dalo se předpokládat, že letošní duben už tolik růst ani nemůže.
2. loni byly velikonoce v dubnu, letos v březnu.
V květnu očekávám růst kolem 10-11%, nicméně 17 milionů letos bude hodně na hraně a na 17,5 můžeme pravděpodobně zapomenout.
Re: Ruzyně
Přidávám sem odkaz na rozhovor s ředitelem Emirates pro ČR Bořivojem Trejbalem, ve kterém se poměrně kriticky probírá pražské letiště:
https://nazory.e15.cz/rozhovory/setrime ... al-1347140
https://nazory.e15.cz/rozhovory/setrime ... al-1347140
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Konečně to někdo natvrdo v médiích přiznal. Na Ruzyni se od roku 2006 zastavily téměř veškeré větší investice. Nový prst D nebude dřív než v roce 2025. Do té doby se musí nové dálkovky nějak poskládat na stávající T1 nebo je budeme odmítat. GO Parking staví a staví, zatímco nový parking v areálu letiště se neotevřel snad 10 let, přestože volné plochy před T2 a v areálu Habeš jsou. Snad se konečně již brzy přemístí Depo autocisteren.
Nicméně ptát se v rozhovoru ředitele Emirates, jestli se uživí dálkovky do Bangkoku nebo do Hanoje není úplně košer. Odpověď asi novinář nemohl čekat jinou. Na druhou stranu jsem zklamán, pokud pan Trejbal nepřipouští šanci na linky EK Dubaj-Praha-JFK/ORD. Tady jsem doufal, že severoamerický trh dokáží rozjet právě a pouze EK, pokud to nezvládají americké aerolinky. Bělěhrad má celoroční JFK, Budapešť nově celoročně Chicago, JFK a od října se přidává i Toronto. Praha v zimě totálně zamrzla...
Nicméně ptát se v rozhovoru ředitele Emirates, jestli se uživí dálkovky do Bangkoku nebo do Hanoje není úplně košer. Odpověď asi novinář nemohl čekat jinou. Na druhou stranu jsem zklamán, pokud pan Trejbal nepřipouští šanci na linky EK Dubaj-Praha-JFK/ORD. Tady jsem doufal, že severoamerický trh dokáží rozjet právě a pouze EK, pokud to nezvládají americké aerolinky. Bělěhrad má celoroční JFK, Budapešť nově celoročně Chicago, JFK a od října se přidává i Toronto. Praha v zimě totálně zamrzla...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Z pohledu Ameriky má Praha tu "nevýhodu", že je hlavním městem prosperujícího státu, ze kterého se neemigruje po desetitisících jako z Polska/Maďarska. Samozřejmě to není jediný důvod, ale klientela expatů, která cestuje více méně celoročně, Praze jednoznačně chybí. Byť minimálně JFK by se uživilo stoprocentně, jenom Deltě asi náramně vyhovuje, když cestující z/do PRG v zimě přispívají k vytížení jejích spojů do AMS/CDG + feederů partnerů místo aby letěli přímo. Jediná šance je, že American to zkusí s Philadelphií celoročně. Ale potenciál je s New Yorkem nesrovnatelný.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Mat píše:Z pohledu Ameriky má Praha tu "nevýhodu", že je hlavním městem prosperujícího státu, ze kterého se neemigruje po desetitisících jako z Polska/Maďarska. Samozřejmě to není jediný důvod, ale klientela expatů, která cestuje více méně celoročně, Praze jednoznačně chybí. Byť minimálně JFK by se uživilo stoprocentně, jenom Deltě asi náramně vyhovuje, když cestující z/do PRG v zimě přispívají k vytížení jejích spojů do AMS/CDG + feederů partnerů místo aby letěli přímo. Jediná šance je, že American to zkusí s Philadelphií celoročně. Ale potenciál je s New Yorkem nesrovnatelný.
Co to je za blbost?? Maďaři nikam nikdy hromadně nemigrovali. Víš o nějaké významnější maďarské komunitě mimo Maďarsko?
A o teorii vytížení feederů taky silně pochybuju. Spíš bych tipoval že Budapešť i Bělehrad jsou sběrný místa pro mnohem větší spádový oblasti, zatímco Praha má kolem sebe relativně dost konkurence i spoustu navazných letů – Češi poletí přes ams/cdg protože je to o litr levnější, ne proto že by to Delta chtěla…
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
https://blueswandaily.com/lot-polish-airlines-hungry-to-highlight-how-its-long-haul-model-can-translate-into-foreign-markets/
Sice starsi, ale clanek na dane tema. Dle statistik lze spis cekat, kdo ten trh obsadi jako prvni. US3 to asi nebude, byt AA do PHL neco naznacuje. Trejbal z Emirates se vyjadril, ze z PRG do US nevidi u EK prilis realne. Ted bych si skoro vsadil, ze to LOT muze i byt. Zajimave je, ze v 1.Q. na neprimych letech vede z vychodni Evropy do USA linka PRG-JFK. 13 tisic cestujicich na mesice leden-brezen neni vubec spatnych. To odpovida priblizne 4 frekvencim tydne 763. S nabidkou by navic rostla i poptavka. Miami z Prahy 8 tisic a Los Angeles 5,5 tisice. Prekvapuje mne, ze tam neni Chicago, o kterem Rehor mluvil, ze se jedna o nejzadanejsi neprime spojeni z Prahy s vetsi poptavkou nez Bangkok nebo Hanoj.
Sice starsi, ale clanek na dane tema. Dle statistik lze spis cekat, kdo ten trh obsadi jako prvni. US3 to asi nebude, byt AA do PHL neco naznacuje. Trejbal z Emirates se vyjadril, ze z PRG do US nevidi u EK prilis realne. Ted bych si skoro vsadil, ze to LOT muze i byt. Zajimave je, ze v 1.Q. na neprimych letech vede z vychodni Evropy do USA linka PRG-JFK. 13 tisic cestujicich na mesice leden-brezen neni vubec spatnych. To odpovida priblizne 4 frekvencim tydne 763. S nabidkou by navic rostla i poptavka. Miami z Prahy 8 tisic a Los Angeles 5,5 tisice. Prekvapuje mne, ze tam neni Chicago, o kterem Rehor mluvil, ze se jedna o nejzadanejsi neprime spojeni z Prahy s vetsi poptavkou nez Bangkok nebo Hanoj.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
pepa007 píše:Mat píše:Z pohledu Ameriky má Praha tu "nevýhodu", že je hlavním městem prosperujícího státu, ze kterého se neemigruje po desetitisících jako z Polska/Maďarska. Samozřejmě to není jediný důvod, ale klientela expatů, která cestuje více méně celoročně, Praze jednoznačně chybí. Byť minimálně JFK by se uživilo stoprocentně, jenom Deltě asi náramně vyhovuje, když cestující z/do PRG v zimě přispívají k vytížení jejích spojů do AMS/CDG + feederů partnerů místo aby letěli přímo. Jediná šance je, že American to zkusí s Philadelphií celoročně. Ale potenciál je s New Yorkem nesrovnatelný.
Co to je za blbost?? Maďaři nikam nikdy hromadně nemigrovali. Víš o nějaké významnější maďarské komunitě mimo Maďarsko?
A o teorii vytížení feederů taky silně pochybuju. Spíš bych tipoval že Budapešť i Bělehrad jsou sběrný místa pro mnohem větší spádový oblasti, zatímco Praha má kolem sebe relativně dost konkurence i spoustu navazných letů – Češi poletí přes ams/cdg protože je to o litr levnější, ne proto že by to Delta chtěla…
Od revoluce jim klesl počet obyvatel skoro o milion. Ano, hodně jich odchází do Rakouska/Německa, ale v USA jsou samozřejmě taky. A píšu, že to není jediný důvod, poloha má určitě vliv taky. Byť pro BUD je velká konkurence VIE, která klidně sebere půlku Maďarska stejně jako nám "bere" Moravu.