Ruzyně

Odpovědět
zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od zbozivulekral »

Ze svých zkušeností, ale i tak nějak všeobecně považuji na longhaulech (un)boarding prostřednictvím nástupních mostů za standard. Pouze jednou jsem u LH ve FRA zažil unboarding 744 autobusem a omlouvali se za to už 20 minut před přistáním, že z technických důvodů a kdesi cosi.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od pepa007 »

Globik píše:Tos mel štěstí. Condor levná 767? Mně teda Condor levný vůbec nepřijde. A když má stroj v destinaci delší pobyt, jak to chceš řešit? Blokaci stojánky na celou dobu?


Condor jsem střelil jako příklad takovýho německýho TVS, ale zkušenosti s ním nemám. Můžeš si na jeho místě představit právě ten TVS, kterej nějakou 767 v Polsku tuším měl nebo má :-)

Když má stroj v destinaci delší pobyt, tak asi nebude stát 8 hodin u chobotu, to by se nedoplatili, ne? Vyložím a odtáhnu na apron - to by mi přišlo rozumný. Ale upřímně nevím jestli to jde - jestli u toho musí být třeba někdo z posádky, anebo to funguje jak valet parking - dáš někomu klíče ať ti to zaveze na parkoviště a pak zase přiveze :D

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Na to dáva odpoveď nedávny incident A340 LH, kde lietadlo odtahovali bez posádky. Čo sa týka deboarding veľkých lietadiel autobusmi, typická destinácia je IST ale zažil som aj v PVG.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
pepa007 píše:
Globik píše:Btw. mám za sebou sice jen řádově 20 dálkovek, ale minimálně u třetiny, ne li poloviny z nich se boardovalo nebo deboardovalo autobusem. Vše evropské legacy aerolinky. Namátkou LHR, VIE, FRA nebo MUC, LAX.


Boardovat dálkovky busem je podle mě zvěrstvo. Ještě chápu když Condor boarduje nějakou levnou koupáckou 767 busem. Ale aby LH boardovala nějakou 748 busem, to je zrůdnost. A tuplem pro business class - když dáš za letenku třeba 30-60 litrů, tak už by se slušelo nějakej nedobytčáckej boarding.

Já osobně mám těch dálkovek jen pár (LH, Austrian, Delta, AF, KLM - na PRG, VIE, CDG, FRA, MUC, AMS - SFO, JFK, EWR, LAX, MIA), ale vždycky se boardovalo/deboardovalo chobotem, v obou destinacích.

Tos mel štěstí. Condor levná 767? Mně teda Condor levný vůbec nepřijde. A když má stroj v destinaci delší pobyt, jak to chceš řešit? Blokaci stojánky na celou dobu?


Netusim jak je Condor cenove pri koupi letenky, nicmene musim rict, ze z me R/T zkusenosti byl porad most. Jak ve FRA, tak VRA (x2) i MUC. 767+A330

K delsimu pobytu, letadla se bezne odtahnou pryc. Na vetsich letistich je bezne videt stat exoticke widebody nekde v koprivach, treba v JNB jich tam je cela parta z Evropy jak rano prileti a vecer odlitaj.

Co se tyce mych dalkovek,
1x EK v DXB A380 busem, nicmene spozdeno kvuli pocasi = problemy s kapacitou na letisti.
DOH, QR, myslim 2x bus a 2x jetway
LH, vzdycky jetway, na obou stranach.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od JiS_Progressus »

Ta volba (gate/bus) je vlastně mnohem složitější. Každopádně myšlenka, která teď poroste je postavena principu, že na mostě vystoupí cestující a vyloží plechovky s kufry, letadlo se odtáhne na servisní stojánku a upět na most se natáhne až na boarding. Tím se zvýší kapacita gate, tohle teoreticky lze udělat každých cca 90minut. Zároveň to není zadarmo, zatěžují se tím pojížděčky a organizačně to není pro slabé nátury.

Kdo letěl Emirates do DXB tak ví, že boarding A388 autobusem je standardní procedura. A není to jen tam, samozřejmě.

vit.spinka píše:
m@rtin píše:HU7937/HU7938 - Beijing - A333 - dny 135 - 6:00-14:45 - stojánka 16 - gate B3
HU7937/HU7938 - Beijing - A332 - dny 6 - 6:00-14:45 - NENÍ MÍSTO - bude letos o prázdninách v sobotu Hainan vůbec létat? Dle planes.cz ano.
MU707/MU708 - Shanghai - A332 - dny 26 - 6:35-14:30 - stojánka 16 - gate B3
3U8295/3U8296 - Chengdu - A333 - dny 36 - 6:50-15:00 - stojánka 22 - gate C11
OK688/OK689 - Barcelona - A333 - dny 6 - 9:15...15:15 - stojánka odlet 24 / přílet 16 - gate odlet C4 / přílet B3


JiS_Progressus píše:Dočasné řešení bude suplovat stahování letadel na provedení služeb na AA případně k Cargu.


Já se teda v řízení pozemního provozu na letišti nevyznám, ale zcela laicky mi nepřijde efektivní, aby letadlo třeba 8 hodin zabíralo gate. Jak to dělají větší letiště? To takové letadlo bude boardovat autobusem a gaty přednostně dostanou letadla, co se otočí rychleji? (a je tedy tohle hlavní důvod pro výběr gate/bus?)


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od zbozivulekral »

JiS_Progressus píše:...a organizačně to není pro slabé nátury.


Stejně jako jakákoliv pracovní pozice v letectví.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Nemec »

MeKE píše:Zatiaľ som síce long-haul neletel, ale tiež som zažil u Lufthansy pár autobusových nástupov/výstupov u A321 - nie je to najväčšie lietadlo, ale stojánky voľné boli.

V BUD, let do FRA mal most, MUC sme v -15 stupnov a hustom snežení išli autobusom a čakali na schodoch. - prežil som
ATH, prázdné letisko (február), MUC bola hodina delayed a na klasickej stojánke LH už stálo lietadlo do FRA. Prázdných mostov bolo množstvo. My sme ale nastupvali na autobusy medzi gateami na Ryanair a ATR-ko Olympic Air. - prežil som
Po prílete, Mníchov opäť cca -10 stupnov, silný vietor a my sme parkovali vedľa terminálu a vedľa prázdnych gatov.

Najlepší design na architektúru letísk v Schengene, sú dve poschodia (Schengen a non-Schengen), známe práve z Mníchova, či Viedne. Vezmime si napr. gaty C4 a C5 a tuším C9 a C10. Ak by sme pripojili B3, B8, A6+A7 a nový A gate, tak máme celkovo 6 gateov pre veľké lietadlá. Bohužiaľ, nedá sa, tak niekto bude musieť stáť v polích.


Tak on prst C má ještě jedno podlaží nad C2-C11, dokonce tam lze vidět i staré značení (žluté), když se vystupuje chobotem na C, ale jak to nahoře vypadá, nebo co s tím zamýšlí letiště, to fakt nevím....

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Letiště tím nezamýšlí nic. Druhé patro na C vzniklo jako dočasné do doby než měla ČR vstoupit do Schengenského prostoru. Následně se patro uzavřelo a dnes je bez využití. Projít skrz něj do T1 ale rozhodně nejde, pokud máte na mysli to, že by se widebodies odbavovaly také u prstu C.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od 737 »

m@rtin píše:Letiště tím nezamýšlí nic. Druhé patro na C vzniklo jako dočasné do doby než měla ČR vstoupit do Schengenského prostoru. Následně se patro uzavřelo a dnes je bez využití. Projít skrz něj do T1 ale rozhodně nejde, pokud máte na mysli to, že by se widebodies odbavovaly také u prstu C.


Takže chápu to správně, že to druhé patro se stavělo de facto jenom kvůli jednomu roku? T2 byl otevřen v roce 2006 a do Schengenu jsme vstupovali v roce 2007.

A je znám důvod, proč to tak muselo být? Proč se tehdy nemohlo vystupovat normálně jako dnes, ale přes to druhé patro?

Pardon, že odvádím pozornost jinam, ale tohle mě docela zajímá...

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od JiS_Progressus »

Druhé patro vzniklo jako dočasné řešení ale v dalším rozvoji terminálu se s ním stále počítá, veškeré vnitřní vybavení, včetně toalet a podobně je stále udržováno pro okamžité obnovení provozu. Jen marketing se tam neměnil, to přijde až s opětovným oživením za cca 6 let, po dokončení další části T2. Dokonce existoval i projekt, který plánoval tubus (ano, je to tubus, není to žádný velký běžně použitelný prostor) napojit na T1, zvolila se ale ta větší varianta, kdy postupně bude dělení shengen/non shengen nahrazeno otevřenější koncepcí.
Ono se v době výstavby Terminálu Sever 2 hodně počítalo s variantou, že by terminály byly přesně naopak, říká se, že to byla politická vůle, aby Evropa létala do nového, nevím ale, co na tom je pravdy. Šimonovský by možná věděl ...

737 píše:
m@rtin píše:Letiště tím nezamýšlí nic. Druhé patro na C vzniklo jako dočasné do doby než měla ČR vstoupit do Schengenského prostoru. Následně se patro uzavřelo a dnes je bez využití. Projít skrz něj do T1 ale rozhodně nejde, pokud máte na mysli to, že by se widebodies odbavovaly také u prstu C.


Takže chápu to správně, že to druhé patro se stavělo de facto jenom kvůli jednomu roku? T2 byl otevřen v roce 2006 a do Schengenu jsme vstupovali v roce 2007.

A je znám důvod, proč to tak muselo být? Proč se tehdy nemohlo vystupovat normálně jako dnes, ale přes to druhé patro?

Pardon, že odvádím pozornost jinam, ale tohle mě docela zajímá...

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

737 píše:
m@rtin píše:Letiště tím nezamýšlí nic. Druhé patro na C vzniklo jako dočasné do doby než měla ČR vstoupit do Schengenského prostoru. Následně se patro uzavřelo a dnes je bez využití. Projít skrz něj do T1 ale rozhodně nejde, pokud máte na mysli to, že by se widebodies odbavovaly také u prstu C.



A je znám důvod, proč to tak muselo být? Proč se tehdy nemohlo vystupovat normálně jako dnes, ale přes to druhé patro?

Pokud máte bezpečnostní kontrolu (BEK) na T2 sdruženou za pasovkou, můžete míchat přilétající a odlétající cestující jen v rámci Schengenu. Na T1 máte beky těsně před nástupem do letadla, na T2 jsou naopak za pasovkou a následně si korzujete terminálem jak chcete, včetně nákupu kteréhokoliv zboží v obchodech, které můžete následně pronést do letadla. Také se v obchodech na T2 prodává pouze "bezpečné" zboží. Švýcarský nůž tam opravdu nekoupíte, zatímco v T1 ano. Přiletíte-li z schengenského prostoru, jste považován za bezpečného a prověřeného cestujícího již z výchozího letiště a můžete tedy pokračovat bez kontroly na další let. Přiletíte-li z mimoschengenského prostoru, nejste považován za bezpečného cestujícího a na navazujícím letu musíte opět pod rentgen. Tehdy schengen nebyl, proto Vás koridorem přes třetí patro odvedli ke karuselům. Odtamtud byla na navazující let jediná cesta - opět přes bezpečnostní kontrolu. Nevím, jak moc se počítá s patrovým Prstem C do budoucna, ale tehdejší roční investici jsme se divili téměř všichni. Jen těch eskalátorů kolik tam je....

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od 737 »

Děkuji oběma za vysvětlení. Jsem rád, že se pro horní patro T2 do budoucna plánuje využití, ale stejně mi přijde nehospodárné postavit celé patro kvůli jednomu roku a pak přes 10 let hradit údržbu těch prostor, aniž by se využívaly. Ale chápu, že asi nemá cenu se v tom moc šťourat.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od procvi »

Nemáte někdo fotky z těch prostorů, docela by mě to zajímalo jak to tam vypadalo/vypadá.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Smurfx »

To mě taky :)

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od JiS_Progressus »

Smurfx píše:To mě taky :)

Tak až poletíte z T2, tak běžte do relax zóny, což je vlastně původní příchod z těchto prostor, je tam celkem hezky vidět. Já se tam asi dříve jak za 2 týdny nedostanu.


Odpovědět