Ruzyně

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 656
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod m@rtin » 29. 07. 2018, 08:55

Právě proto to disproporci Češi dorovnat nepomůžou samozřejmě :D Kvůli nim existuje.
To si nemyslím, vytíženost pražských hotelů je v průběhu roku také jiná. Momentálně vrcholí v Praze turistická sezóna. Netvrdil bych proto, že sem cizinci jezdí stejně v průběhu celého roku. Pracuji na Můstku a momentálně se ulicemi téměř nedá projít, což o únoru tvrdit rozhodně nelze.

A Čechům je úplně stejně jedno, jak bude letiště vypadat, jako cizincům. Opět jde jen o cenu letenky (kterou letiště ovlivní jen minimálně) a dopravu (kterou letiště neovlivní nijak)
V incomingové turistice si myslím, že je každému buřt, na jakém letišti přistane. V případě odletu pryč už člověk řeší, jak se tam dostane, kde a za kolik zaparkuje, jestli se nesekne na D1, případně na okruhu u Ořechu nebo jestli se nacpe do AE. Byť jsem napsal, že pan Řehoř za absenci vlaku nemůže, podcenění parkovacích ploch v gesci LKPR je. Trend soukromých parkovišť je jedna věc, ale nedostatečná, či vyčerpaná nabídka parkování před terminály je věc druhá. Tady se prostě zaspalo úplně stejně jako s těmi stojánkami. Že se zaspalo už v dobách dávno minulých za dob krize, je také pravda.

Češi (narozdíl od Maďarů nebo Poláků) se houfně seberou a v létě mizí na dovolené
Dovolil jsem si podtrhnout v létě. Zatímco Rakušané létají na dovolenou celý rok, protože tu nabídku spojení na jižní polokouli mají prostě lepší. Jistě, je to dáno jejich kupní silou, ale ta slušně roste i v ČR, proto bych se naopak do budoucna zaměřil na to, aby se Češi naučili létat za sluncem i v zimě.

Naopak, o prázdninách jezdí méně turistů, protože proč by v létě jezdili do města
To ale pravda není, viz předchozí odpověď.

Nebo jak by mělo letiště zajistit lepší dostupnost s Moravou?
Letiště ne, stát ano a letiště státní stále je. A pokud zůstaneme na letišti, překvapuje mne, jak se začíná bojovat o trh východního Slovenska. Proč si LOT stahuje Košice přes Varšavu, proč Turkish a Austrian dělá to samé přes svá domovská letiště a my jsme na náš bývalý společný trh úplně zanevřeli? Osobně se třeba domnívám, že by se linky do Košic, Popradu, Sliače a Žiliny mohly opět chytnout, pokud by byly správně navázané na dálkové lety v Praze s Codesharem patřičných aerolinek. Neříkám, že to bude terno, ale také se mi nezdá, že by Praha o 6milionový slovenský trh nějak bojovala, zatímco Vídeň nebo Varšava to dělají. Přiznejme si, že letecké spojení do milionového východního Slovenska je z Prahy zoufalé. Divím se, že Ryan do Košic z Prahy ještě nelétá, když rozjel i Krakow.

Není to jedno? Dreamliner je jen marketingová vábnička. Pohodlí je stejné (nebo horší) než u jakéhokoliv jiného widebody
Jenomže o těch marketingových vábničkách to celé dnes je. Jen jsem reagoval na slova pana Řehoře, že teď taková letadla jsou a do Prahy se jen pohrnou. Napsal jsem, že se právě ta nová nehrnou, a že podobná letadla jsou na trzích již bezmála 40 let.

A jen pro formu, kdo létá ze ZAG s Dreamlinerem?
Od října Korean Air se 787-900.

To snad není ani problém nedostatku stojánek jako faktu, že půlka letu je non-schengen a půlka schengen
Konkrétně sobotní Sichuan je již problém absence stojánek. Jinak by se boardovali cestující autobusy do Curychu a ne naopak do Chengdu.

Tak to kdybych si měl vybrat, radši asi budu těch 8 let pozadu. Protože vyhazovat prachy za takové nesmyslné megalomanské projekty
Ani mi tak nejde o to, jestli Polsko postaví letiště pro 100 nebo pro 50 milionů cestujících, ale o to, že Polsko má vizi nové infrastruktury a vláda ji jednomyslně podporuje. Nová letiště, VRT, moderní dálnice. U nás slýchávám dost často řeči o tom, jestli se daná infrastruktura vyplatí, jestli vyjdou dopravní modely, jestli 6 pruhů na okruhu v Suchdole není moc atd. atd. Zatím nám slušně ujíždí vlak a nerad bych, aby celá ČR zažila chrudimský efekt 19. století, na který nakonec doplatí i moje děti. Už teď je na pováženou, že nás vlaky z Vídně do Berlína objíždí přes Salzburg, protože je to jihem rychlejší. Berte mou připomínku jako povzdechnutí nad tím, že se ČR začíná utápět sama ve své neschopnosti postavit cokoliv. Jen bych prostě od vedení Letiště Praha očekával větší drive a vizi. Že se nakonec podaří tu vizi naplnit třeba jen z poloviny, bude pořád lepší než zjistit, že nám ujel vlak.

Tak tohle nějak nechápu. Za prvé, ty víš, že o tom letiště mlčí a neinformuje? A hlavně, PROČ by to proboha mělo dělat a jak by to ovlivnilo?
Rozhodně větší osvětou. Připadá mi, že se o pRWY téměř nemluví a mám podezření, že je to plánované. Řada lidí, co si koupila dům v Chabrech, Vám řekne, že stejně nevěří tomu, že se nějaká dráha postaví, protože o ní prakticky ani neslyší. Jen nerozumím tomu, proč se v EIA píše, že při 21 milionech cestujících bude nutné mít pRWY a pan Řehoř jednoduše v médiích prohlásí, že v roce 2025 budeme mít 25 milionu cestujících, a že se s dráhou počítá v roce 2026. Bude se muset celá EIA tedy přepočítat a udělat znovu? No panejo…


H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod H_K » 04. 08. 2018, 05:17

Včera prý po příletu odpolední Dubaje byla fronta na pasovce asi na hodinu, kolega mi ukazoval fotku šílenýho davu... To je normální nebo někdo stávkuje?

Příště kolegy nasměrujeme na něco co přiletí přes T2....

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 157
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Roiman4 » 04. 08. 2018, 18:55

Asi normalka. My pristali po pulnoci a pred nama dve letadla. Pritelkyne bohuzel nemela pas, cekal jsem hodinu na ni, fakt super... hlavni je, ze jeden stal a cumel, druhy popijel si kafe a prochazel se, treti sluchatka v usich a nezajem a ctvrta to nekam sla zabalit...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4857
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod Globik » 05. 08. 2018, 07:58

Vrátím se k nedávné diskuzi o boardingu busem: Včera jsem ve FRA strávil v narvaném autobusu 20 minut (čekání na odjezd + cesta do pole + čekání na otevření dveří - letadlo nebylo připraveno na nástup). K tomu ještě letiště z technických důvodů nedovezlo k letadlu 20 kufrů, ale to už je jiný detail.
O 17 hodin později bych deboarding busem přivítal, protože při dalším legu jsme po dosednutí stroje na plochu v HNL přes hodinu čekali, než se uvolní stojánka. Byť bylo stojánek volných hodně, naše byla obsazená jiným strojem. To je tak, když má každá aerolinka svoje gaty...

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 535
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod jencik » 06. 08. 2018, 08:14

V AMS sa tiež čaká na gate, hlavne ráno býva dosť plno. US letiská sú v tomto samozrejme špecifické, lebo aerolinky majú svoje terminály.


H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod H_K » 06. 08. 2018, 13:21

Já třeba bus nevnímám tak špatně, pokud jsem rychle venku - pokud jsou rychle přistavené schody, člověk jde do busu a vypustí ho to u pasovky za 2 minuty, tak proč ne.... A pak koukat 20 minut než dorazí pomíchaný priority a normální kufry, zatímco kolega s HON statusem už je i se zavazadlem dávno venku. :D

Ale jestli chce Praha lákat další dálkové linky a zároveň nemají kapacitu pasové kontroly na ty současné, tak nevim, no, to asi bude lidi srát, minimálně obchodní klientelu... Nevím jestli by šlo dělat nějaký pre-check elektronických pasů už třeba v letadle na dálku, a pak u takového pre-checku jenom zkontrolovat identitu, na letišti, ale tak hi-tech asi nebudem nikdy... :)

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 371
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod ogan » 21. 09. 2018, 19:33

Tak čísla za srpen 1 875 206 pax, takže se udržuje cca 10% růst. Co mě, ale zaráží je téměř 11% pokles carga.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod JiS_Progressus » 23. 09. 2018, 20:50

ogan píše:Tak čísla za srpen 1 875 206 pax, takže se udržuje cca 10% růst. Co mě, ale zaráží je téměř 11% pokles carga.

Ve statistice malinko schází Jumba OM- ...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4076
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod prodejce » 23. 09. 2018, 20:53

... to mě právě taky zajímalo, jestli jsou do statistik carga u zahrnuté i dodávky automatických kečupů AK-47 a různých těch šicích strojů :D

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 656
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod m@rtin » 24. 09. 2018, 21:20

Ryanair má ve středu oznámit další expanzi z Prahy. Víte někdo, které nové linky by měli oznámit?

MeKE
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 13. 02. 2018, 19:35
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod MeKE » 24. 09. 2018, 22:15

m@rtin píše:Ryanair má ve středu oznámit další expanzi z Prahy. Víte někdo, které nové linky by měli oznámit?


V zákulisí sa hovorí podobne ako v Poľsku o Kyjeve a Ľvove. Napovedá o tom aj množstvo Ukrajincov v ČR.

Ďalej sa hovorí až o troch nových bázovaných strojoch v Prahe, ale v akom časovom horizonte to neviem.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod JiS_Progressus » 25. 09. 2018, 06:46

MeKE píše:
m@rtin píše:Ryanair má ve středu oznámit další expanzi z Prahy. Víte někdo, které nové linky by měli oznámit?


V zákulisí sa hovorí podobne ako v Poľsku o Kyjeve a Ľvove. Napovedá o tom aj množstvo Ukrajincov v ČR.

Ďalej sa hovorí až o troch nových bázovaných strojoch v Prahe, ale v akom časovom horizonte to neviem.


Teď na nový leťák přibude třetí letadlo na UKR a posílení.
Rumors say that ... Další letadla se přesunou ze STN někdy kolem 19.3. aby se rozšířil v Polsku osvědčený Holiday model.

bureaucrat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 137
Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
Pohlaví: muž
Bydliště: Královské Vinohrady
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod bureaucrat » 25. 09. 2018, 07:15

JiS_Progressus píše:Rumors say that ... Další letadla se přesunou ze STN někdy kolem 19.3. aby se rozšířil v Polsku osvědčený Holiday model.

Tím se myslí ta charterovka Ryanair Sun? Takže koupáci by se už nestěžovali na nekvalitu a monopol TVS ale začali létat s k moři s Ryanair?

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod JiS_Progressus » 25. 09. 2018, 12:35

bureaucrat píše:
JiS_Progressus píše:Rumors say that ... Další letadla se přesunou ze STN někdy kolem 19.3. aby se rozšířil v Polsku osvědčený Holiday model.

Tím se myslí ta charterovka Ryanair Sun? Takže koupáci by se už nestěžovali na nekvalitu a monopol TVS ale začali létat s k moři s Ryanair?

Uvidíme, jak se vše bude dít, každopádně i Zdenda by se třeba podíval k moři ...

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvekod JiS_Progressus » 01. 10. 2018, 05:22

Myslím si, že si dnešní den zaslouží alespoň jednu větu tady na fóru pro příští generace.

1. 10. 2018 byl z rejstříku vymazán Český aeroholding, a.s., nástupnickou společností se stalo Letiště Praha, a. s.

Tím končí nikým nechtěné dítě jednoho pana Dvořáka, které spatřilo světlo světa v roce 2011.



Zpět na “Praha”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti