Stránka 120 z 124

Re: Ruzyně

Napsal: 17. 01. 2019, 14:22
od Robert
Airbus380 píše:
Robert píše:
Airbus380 píše:Jednak je samotný Wizz na mnoha linkách subvencován jako národní dopravce


Nerozumím tomuto, jak je subvencován jako národní dopravce? Bere dotace na provoz některých linek z BUD?


Minimálně většina linek na Balkán, do Ázeru, Ruska či Kazachstánu ano.


A nějaký zdroj informací? Zajímalo by mě to Rusko a sousední státy.

Re: Ruzyně

Napsal: 17. 01. 2019, 19:50
od speedy_r
Robert píše:
Airbus380 píše:
Robert píše:
Nerozumím tomuto, jak je subvencován jako národní dopravce? Bere dotace na provoz některých linek z BUD?


Minimálně většina linek na Balkán, do Ázeru, Ruska či Kazachstánu ano.


A nějaký zdroj informací? Zajímalo by mě to Rusko a sousední státy.


https://www.routesonline.com/news/29/br ... -capitals/ alebo https://www.ch-aviation.com/portal/news ... balkan-ops

Re: Ruzyně

Napsal: 17. 01. 2019, 20:15
od Robert
speedy_r píše:
Robert píše:
Airbus380 píše:
Minimálně většina linek na Balkán, do Ázeru, Ruska či Kazachstánu ano.


A nějaký zdroj informací? Zajímalo by mě to Rusko a sousední státy.


https://www.routesonline.com/news/29/br ... -capitals/ alebo https://www.ch-aviation.com/portal/news ... balkan-ops


Ptal jsem se na Rusko a sousední státy (Kazachstán, Ázerbájdžán).

Re: Ruzyně

Napsal: 17. 01. 2019, 20:31
od Robert
skyisblue píše:2. PRG vs. WAW – WAW hodně těží ze silné pozice LOTu a jeho obrovského rozvoje linek a síťovosti, protože jinak ve WAW velké množství dopravců není. PRG bohužel nemá dopravce, který by generoval dostatek přestupního provozu, jde o P2P letiště, které těží z turistické atraktivity Prahy. Ta je ale hodně cyklická, při poklesu světové ekonomiky se asi můžeme opět dočkat silného propadu v počtech cestujících oproti WAW apod., což by byla škoda. Zde by se možná v SW měli zamyslet, jestli by ze značky ČSA nemohly vytěžit více než ji jen postupně likvidovat, v Rusku a některých dalších zemích má ještě pořád trochu nějaké jméno. Jenže to se s pravděpodobností hraničící s jistotou nestane a je to škoda, silné síťové ČSA by byly potřeba, ale to by je nesměla vlastnit společnost, která je asi rozvíjet ani nechce.


Díky za dobrou analýzu stavu. Jenom poznámka k 2. bodu - obvykle to tak bývá, že kde je silná domácí (národní) aerolinka, je postavení a množství zahraničních dopravců slabší, to je pěkně vidět právě na Varšavě. V Praze to bylo zas krásně vidět, že když začaly ČSA slábnout a opouštět řadu linek, přicházeli zahraniční dopravci a hned linky obsazovali.

Podle tohoto článku bylo v roce 2006 - https://www.airways.cz/zprava/ruzynske- ... stujicich/ - na Ruzyni celkem 2,294 mil. transferových cestujících. V roce 2017 podle zprávy letiště - https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf - měla Praha 207 tisíc těchto cestujících. To je pokles o 91 %. Kdyby ČSA se nedostaly tam, kam se dostaly, mohl být nyní počet transferových cestujících klidně 3 mil. ročně a více, a Praha by měla přes 20 mil. odbavených cestujících za rok.

Re: Ruzyně

Napsal: 18. 01. 2019, 10:49
od skyisblue
Robert píše:Díky za dobrou analýzu stavu. Jenom poznámka k 2. bodu - obvykle to tak bývá, že kde je silná domácí (národní) aerolinka, je postavení a množství zahraničních dopravců slabší, to je pěkně vidět právě na Varšavě. V Praze to bylo zas krásně vidět, že když začaly ČSA slábnout a opouštět řadu linek, přicházeli zahraniční dopravci a hned linky obsazovali.

Podle tohoto článku bylo v roce 2006 - https://www.airways.cz/zprava/ruzynske- ... stujicich/ - na Ruzyni celkem 2,294 mil. transferových cestujících. V roce 2017 podle zprávy letiště - https://www.prg.aero/sites/default/file ... public.pdf - měla Praha 207 tisíc těchto cestujících. To je pokles o 91 %. Kdyby ČSA se nedostaly tam, kam se dostaly, mohl být nyní počet transferových cestujících klidně 3 mil. ročně a více, a Praha by měla přes 20 mil. odbavených cestujících za rok.


Díky za uvedení těchto čísel, to jen potvrzuje nutnost rozvoje provozu bázovaných dopravců v nějakém rozsahu, který by alespoň trochu připomínal síťový provoz (jako to provozuje např. Ryanair na BGY nebo CRL v některých směrech), když už to nevypadá na to, že by ČSA vstaly z (polo)mrtvých. Jinak už asi začne růst PRG narážet na přirozené limity. Je jasné, že linky otevírají dopravci a na jejich vůli otevřít novou linku nemá letiště úplně velký vliv, ale letiště by jim mohlo při vyjednávání udělat takové podmínky, aby je k tomu alespoň motivovalo. Nevím, jaké mají na PRG analýzy limitů P2P rozvoje, ale s výjimkou zejména Balkánu už se po Evropě létá prakticky všude (i když ještě jsou bílá místa na mapě) a třeba Ryanair s unifikovanou flotilou B737 nebude otvírat linky např. do Německa (linky do míst jako HAJ, HAM, DUS apod., kam je po zemi nemožné se otočit v rámci jednoho dne), protože tam to letadlo z PRG pravidelně nenaplní, i když by se na takové lince např. pravidelná DHC-8 mohla naplnit pomocí jednodenních business tripů.

Re: Ruzyně

Napsal: 01. 03. 2019, 17:55
od jdr
Cestujícím na Letišti Praha s reklamací zavazadla nově pomohou samoobslužné kiosky
https://www.cysnews.cz/ostatni/cestujic ... ne-kiosky/

Re: Ruzyně

Napsal: 03. 07. 2019, 21:11
od Globik
Dnes jsem se v novinách dočetl o nové možnosti zakoupit si fast track na T2 za 150 Kč. Současně mi ale dnes přišel email od Mastercard, že kdo využije jejich salonek na T1, má automaticky na T1 fast track. Víte někdo, jak to funguje? Dostane člověk nějaký voucher? Nebo se v nějakém systému jeho palubka načtením v salonku automaticky upgraduje pro fast track?

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 05:45
od velpa.66
Globik píše:Dnes jsem se v novinách dočetl o nové možnosti zakoupit si fast track na T2 za 150 Kč. Současně mi ale dnes přišel email od Mastercard, že kdo využije jejich salonek na T1, má automaticky na T1 fast track. Víte někdo, jak to funguje? Dostane člověk nějaký voucher? Nebo se v nějakém systému jeho palubka načtením v salonku automaticky upgraduje pro fast track?



Už jse dlouho z T1 neletěl.V salonku mi nalepili červenou samolepku na BP pro fast track. Asi to tak bude i teď.

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 12:07
od Fabo
Globik píše:Dnes jsem se v novinách dočetl o nové možnosti zakoupit si fast track na T2 za 150 Kč. Současně mi ale dnes přišel email od Mastercard, že kdo využije jejich salonek na T1, má automaticky na T1 fast track. Víte někdo, jak to funguje? Dostane člověk nějaký voucher? Nebo se v nějakém systému jeho palubka načtením v salonku automaticky upgraduje pro fast track?


Na T2 ma MasterCard vlastni security, ne? Tak asi aby bylo jasne, ze je neco i na T1...

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 12:21
od Globik
Fabo píše:Na T2 ma MasterCard vlastni security, ne?

Můžeš to prosím trochu rozvést? Díky

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 13:05
od Fabo
Globik píše:
Fabo píše:Na T2 ma MasterCard vlastni security, ne?

Můžeš to prosím trochu rozvést? Díky


Nahoru po schodech z verejne casti, ta security je pristupna s MC, nebo ne?
Jednou jsem tam sel, ze prece prio, a vykazali me, ze to je jen pro MC Elite nebo tak cosi. Ze si mam dojit dolu.

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 14:24
od georgo
Na T2 je vlastní kontrola pro držitele karet ERSTE Premier a pro ty kdo můžou do Raiffeisen salonku. Na T1 nic takového není, protože tam je security před každou bránou zvlášť. Počítám, že tam se to zaplatit nedá, nedávalo by to smysl. Když, ale navštívíš MC salonek, tak ti nalepí červenou nálepku Fast track a můžeš jít přednostně. Nikdy se mi to ale moc nevyplatilo.

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 15:07
od Globik
georgo píše:Na T2 je vlastní kontrola pro držitele karet ERSTE Premier a pro ty kdo můžou do Raiffeisen salonku. Na T1 nic takového není, protože tam je security před každou bránou zvlášť. Počítám, že tam se to zaplatit nedá, nedávalo by to smysl. Když, ale navštívíš MC salonek, tak ti nalepí červenou nálepku Fast track a můžeš jít přednostně. Nikdy se mi to ale moc nevyplatilo.

Musím mít Erste Premier nebo stačí, když mám nárok jít do salonku Erste Premier?

Re: Ruzyně

Napsal: 04. 07. 2019, 18:02
od georgo
Globik píše:
georgo píše:Na T2 je vlastní kontrola pro držitele karet ERSTE Premier a pro ty kdo můžou do Raiffeisen salonku. Na T1 nic takového není, protože tam je security před každou bránou zvlášť. Počítám, že tam se to zaplatit nedá, nedávalo by to smysl. Když, ale navštívíš MC salonek, tak ti nalepí červenou nálepku Fast track a můžeš jít přednostně. Nikdy se mi to ale moc nevyplatilo.

Musím mít Erste Premier nebo stačí, když mám nárok jít do salonku Erste Premier?


Musíš mít ERSTE Premier. Ani to, že letíš v business nebo máš PP nestačí.

Re: Ruzyně

Napsal: 10. 07. 2019, 18:56
od Fabo
ano, tehda jsem se do Erse salonku taky pak dostal, ale uz si nepamatuju, zda to bylo na zlatou kartu nebo na jinou kreditku