Problémy s větrem

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Mám dotaz: Proč si při silnějším větru nepoužívají nástupní mosty, ale cestující se vozí k letadlům autobusy a přistavují se schody? To dokáže vítr pohnout i s tak masivní konstrukcí nastupního mostu, že by hrozilo, že odře letadlo?


stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

Obrázek

bedny
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 28. 05. 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bedny »

vita píše:Mám dotaz: Proč si při silnějším větru nepoužívají nástupní mosty, ale cestující se vozí k letadlům autobusy a přistavují se schody? To dokáže vítr pohnout i s tak masivní konstrukcí nastupního mostu, že by hrozilo, že odře letadlo?


no comment.... bez urazky ale prostuduj si fyziku ptak sedme tridy.... ... staci kdyz zabrousis do mechaniky.... a akce a reakce... no neeee... jako chobot ma plochu aohromnou ze!!!! a ten vitr byl velkej..... otazka je proc neni chobot jako ten konec aretovan k zemi...!!!!????

bedny
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 28. 05. 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bedny »

omlouvam se pozil jsem alkoholu... myslel jsem podepren.... a uchycen....

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Příspěvek od prodejce »

Mno, letiště Praha je sice státní moloch, ale sype jen a čistě do státní kasy a sype hodně. Tak nechápu proč ho furt někdo chce prodávat aby se sypaly jinam.


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

alesel:
Vy jste se tu nebavil o letištích, ale o státních zakázkách a že to u soukromých subjektů není možné. Já jsem opáčil Tesky nebo Lidly.

Problémů s TS2 bylo mraky také. Jen mají lidé krátkou pamět. Možná neulétla střecha, ale kolikrát tam vypadla kompletně celá počítačová síť a odbavovalo se ručně. O problémech s TS1 bych tu mohl vyprávět.

U TS2 odlétla střecha především z důvodu jejího umístění. TS1 byl vždy v závětří, za to TS2 leží přímo na severozápadě letiště ničím nekrytý. TS2 byl tzv. první na ráně. S každou takovou obrovskou stavbou jsou problémy a nikdy nelze vyloučit, jestli nenastane problém. Každopádně na TS2 stále běží záruka a opravu zafinancuje Skanska, takže nikoho z daňových polatníků nemusí nic mrzet, pokud se tu ohání státními zakázkami.

Jen jsem chtěl upozornit na to, že orkán, který se přehnal ČR byl výjimečný a minulých 40 let tu nikdy nebyl. Na to se dá těžko připravit. A to jestli tu šlo o státní či nestátní zakázku, vůbec ohledně stržené střechy, nešlo. Každopádně Vás jako daňového poplatníka to nebude stát ani korunu. A podle toho, jak tu hodnotíty stav věci, ani nevěřím, že máte ohledně té střechy nějaké informace. Když jste si byl jist, že je špatně udělaná, protože ji zadával stát, měl jste to kritizoval už před tím a na stav věci upozornit. Takto mi připadáte jako generál po bitvě.

A co se týče Nikodema, tak tady bych zase upozornil na určié výhody. Letiště podléhá určitým bezpečnostním kritériím a Nikodem na letišti projektuje již dlouhá léta. Letiště zná a ví jak při postupných stavbách projektovat. A to že byly s TS2 problémy? Kristapána, Vy znáte stavbu tak velkých rozměrů, kde problémy nebyly? Já tedy ne a u takovýchto staveb se MUSÍ počítat s určitými komplikacemi. Sám za sebe mohu tvrdit, že TS2 není nijak špatně postaven či vyprojektován. Je to terminál, který odpovídá všem standartům a evropským normám. Ale hlavně při tak velké stavbě jako je letištní terminál se ani NEDÁ předjít problémům. Ikdyby stál 50 miliard a stavěla ho ta nejgeniálnější stavbení společnost ve vesmíru, nikdy by nešlo 100% uhlídat 5 000 zaměstanaců a zkontrolovat každý neutáhnutý šroubek. To prostě nejde. A na to že to není jen u nás, poukazují mnohdy a mnohde jiné stavby postavené ještě ve větších a vyspělejších zemích světa.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Je mi jasne, ze si s terminalem sever 2 hajite svoje. Ale mne opravdu pripada, ze mohl byt navrzen a proveden lepe.
Na to ze je to novy termnal si myslim, ze si projektant mohl odpustit zbesile vyjizdeni nahoru a dolu po priletu, mohl byt kombinovany pro Schengen i non Schengen (konec prstu mimo Schengen) pro prilety par stojanek kombinovanych (lidi se daji poustet do dvou ruznych chodeb).
Ja nezpoochybnuji praci nikodema, ale jsou i jini projektanti, kteri navrhlii funkcni letoste (CPH, AMS, ARN, MUC).
Chapu, ze projektovat a postavit letiste neni legrace. Vitr byl mimoradny. Ale nejak se mi zda, ze na novem terminalu je problemu vic, nez je nutne (napr. i ty propadle stojanky).

Jeste neco:
pokud si neco necha spatne postavit soukrome Tesco nebo Lidl,je to jejich soukromy problem (setri na projektu, dodavatelich, materialech...). Ale co mam zpravy, tak prejimky stavebnich praci pro tyhle retezce patri k nejtvrdsim ve stavebnictvi. Spoctete si, za kolik na kubik stavi Lidl a za kolik CSL. Odectete od toho letistni technologie.

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

BB píše:Pokud si pamatuji, tak se starym terminalem (TS1) zadne problemy az na kolabujici klimatizaci nikdy nebyly, zatimco tomu novemu uz dvakrat uletla strecha a funguje teprve rok!!!

No, taky se ze zacatku na TS1 pri desti davaly na podlahu nadoby na vodu...

infiniti
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 03. 2006, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od infiniti »

Potíže stále trvají :roll: dnes byli dopoledne uzavřeny stojánky č.50 - 56,protože ze střechy TS2 létali plechy a v podvečer byla uzavřena komunikace uvnitř letiště podél spojovací haly.Doprava byla velice komplikovaná. :evil:

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Příspěvek od alesesl »

infiniti píše:Potíže stále trvají :roll: dnes byli dopoledne uzavřeny stojánky č.50 - 56,protože ze střechy TS2 létali plechy a v podvečer byla uzavřena komunikace uvnitř letiště podél spojovací haly.Doprava byla velice komplikovaná. :evil:


Vzdyt TS2 vypada, jako kdyby to byla 100 leta budova dneska, rozpada se kousek po kousku a nedivil bych se kdyby to nekomu spadlo na hlavu cele.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

infiniti píše:Potíže stále trvají :roll: dnes byli dopoledne uzavřeny stojánky č.50 - 56,protože ze střechy TS2 létali plechy a v podvečer byla uzavřena komunikace uvnitř letiště podél spojovací haly.Doprava byla velice komplikovaná. :evil:


K tomu asi toliko, ze zrejme uz ty plechy nekdo pritloukl hrebickem, protoze tu komunikaci uz zas otevreli a stejne po ni furt nekdo jezdil i v dobe uzavery, protoze podel ni ma sidlo spousta slozek, bez kterych by letiste nefungovalo.


Odpovědět