PRG Schengen a Non Schengen terminal

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

PRG Schengen a Non Schengen terminal

Příspěvek od MS743 »

Oficialne dnes lety se smeruji na T1 non schengen a pak na T2 schengen a podle toho co jsem videl a slysel tak jsou potize. ale moje otazka je...:

Ceska Republka bude oficialne Schengen od 1.1.2008 (na letistich pry o par mesicu pozdeji!) ... jake zmeny budou v terminalech? bude pasovka uvnitr mezi T1 a T2? bude system flexibilnejsi nez ted nebo se tospise zkomplikuje?

Bude to jako dodpsud ze cestujici se budou brat pesky jen kvuli tomu ze let priletel z Non schengen a odelatava Schengen apod.??????
p.s. (pry k Schengenu pristoupi jen 8 novych clenu? v 2004 pristoupili k EU 10... kdo tam ted nebude?)

Ocekavaji se problemy?

Dlasi otazka: jaky je stav Passport control? posledne vidam ze jsou fakt na zabiti (malo lidi) a je jich tam nedostatek..... nejsou lidi nebo problem je jinde?

diky


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Nevim sice vsechno, nicmene co vim:

-pasovka ve spojovacim koridoru mezi T1 a T2 uz je, akorat neobsazena (kukane tam jsou, ale nikdo v nich).

-Schengen ze zemi pristoupivsich v r.2004 nezavede k 1.1.2008 akorat Kypr; Polsko a Slovensko se dusuji, ze jejich hranice s Ukrajinou nejsou vubec derave jak cednik...

-na letistich se bude Schengen zavadet k 29.3.2008

-a ze pasovka na Ruzyni je na zabiti, to vime vsichni, co litame casteji :wink:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Night fly píše:Schengen ze zemi pristoupivsich v r.2004 nezavede k 1.1.2008 akorat Kypr; Polsko a Slovensko se dusuji, ze jejich hranice s Ukrajinou nejsou vubec derave jak cednik...


to uz je rozhodnuto ze PL a SK nebudou soucasti Schengenu? byl jsem pod dojmem ze SK vse prepravuje a pry je ready... PL ani nevim

diky

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

No prave ze ne, PL i SK do Schengenu zrejme vstoupi dle planu s ostatnimi (nedojde-li k nejakemu mimoradnemu pruseru), prestoze jejich vychodni hranice jsou porad derave.

ripo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od ripo »

NightFly > ako casto sa potulujes po SK/UA hranici ? Alebo to mas pre zmenu z agentiury JPP ? Alebo si to pocul na Radiu Jerevan ?


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Ripo: casteji nez by sis dle tveho vylevu myslel. V prumeru tak 4-5x do roka. Naposledy minuly tyden.

ripo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od ripo »

ano, ano, jasne, pane .... a všetci z EK, čo tu boli teraz na kontrole a vydali hodnotiacu správu, sú len obyčajní šašovia a je im jedno, či do Schengenu prejde denne 5 alebo 5000 číňanov na čierno

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

ripo píše:ano, ano, jasne, pane .... a všetci z EK, čo tu boli teraz na kontrole a vydali hodnotiacu správu, sú len obyčajní šašovia a je im jedno, či do Schengenu prejde denne 5 alebo 5000 číňanov na čierno


tak jsem to dohladal na strankach EU... pocatkem se mluvilo jen o osmi ale ted 9.. tedy vsechny novacci krome Kypru.. Slovensko je pripraveno i kdyz meli problem s technikou.. spise me strasi polsko ale nebudu o tom mluvit... mluvime o letisti....

a jak se to bude delat pri transferech. Proc treba v AMS jde transfer normalne coz znamena zustavas v transit terminal a pak chytis tvuj navazny let a treba v MUC Mnichove .. moji pratele letaji casto Praha-Mnichov-Bangkok s LTU... kufry dostanou tag primo do BKK ale v Mnichove beres kufry, jdes pres pasovku, kufry das opet na pas a pak pokracujes????

proc je treba toto udelat? CR neni schengen timto celni a pasova kontrola jiz probehla v PRG?

jaky rozdil mezi CDG, AMS a MUC???? tento divny zpusob zazivam jen v Nadherne Americe kde transit je dost narocnou zalezitosti.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Slysel jsem, ze CSA bude presouvat lety na Slovensko, Polsko, do Madarska a Pobalti na TS2 jiz od zimniho LR07/08. Melo by to zjednodusit rotace letadel mezi TS1 a 2.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Ma nekdo zkusenosti s priority pasovkou v PRG ktera je pro C a F class cestujici? je to v obou terminalech nebo to byla informace ktera neni pravdiva. Cetl jsem tonekde online.

druha otazka je zda nahodou nepremysleji o priority pasovku pro C a F class ale pri priletu. s tim mam zkusenosti v Asii a hlavne Singapore a Kuala Lumpur... kazdy ale dostava karticku pred pristanim a jdete hned na specialni pasovku ke kufrum.

Uvedomuji ze v PRG je straslivy nedostatek oficiru na pasovce i pro regulerni cestujici... resi se to?

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

MS743 píše:Ma nekdo zkusenosti s priority pasovkou v PRG ktera je pro C a F class cestujici? je to v obou terminalech nebo to byla informace ktera neni pravdiva. Cetl jsem tonekde online.

druha otazka je zda nahodou nepremysleji o priority pasovku pro C a F class ale pri priletu. s tim mam zkusenosti v Asii a hlavne Singapore a Kuala Lumpur... kazdy ale dostava karticku pred pristanim a jdete hned na specialni pasovku ke kufrum.

Uvedomuji ze v PRG je straslivy nedostatek oficiru na pasovce i pro regulerni cestujici... resi se to?


Zatím to tam není, ale pracuje se na tom...

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

OR píše:Slysel jsem, ze CSA bude presouvat lety na Slovensko, Polsko, do Madarska a Pobalti na TS2 jiz od zimniho LR07/08. Melo by to zjednodusit rotace letadel mezi TS1 a 2.


Nejen CSA, s vyjimkou vnitrostatnich letu budou od zimniho letoveho radu vsechny lety do/z "nove" schnegenskych statu operovany z TS2, vnitrostatni lety se prestehuji az tehdy, az bude fungovat celni/pasove odbaveni, tj. pri aplikaci Schengenske umluvy na letistich (predopklad 1.1. nebo 1.4.2008), jelikoz za soucasneho stavu neni TS2 schopny poskytnout odpovidajici zazemi pro odbaveni letu po CR.

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Trochu mi uniká, proč na Cčku je 8 nástupních mostů a z toho 2 "dvojmosty" pro velká letadla? Proč tam není mostů 10 pro stroje o velikosti B737/A320? Jako dobrý, až v Praze bude olympiáda, tak nějakej charter s B747 z Schengenu určitě přiletí :D ale do tý doby nevidím žádné praktické využití :-/

Martin Horucka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 294
Registrován: 17. 05. 2007, 14:03
Stav: Offline

Příspěvek od Martin Horucka »

vita píše:Trochu mi uniká, proč na Cčku je 8 nástupních mostů a z toho 2 "dvojmosty" pro velká letadla? Proč tam není mostů 10 pro stroje o velikosti B737/A320? Jako dobrý, až v Praze bude olympiáda, tak nějakej charter s B747 z Schengenu určitě přiletí :D ale do tý doby nevidím žádné praktické využití :-/


Taky me to uz napadlo, zda se to jako blbost stavet double gaty u terminalu ke kteremu zajizdeji letadla jen ze Schenghenu.. A naopak se mi zda, ze zanedlouho bude nedostatek double gatu u TS1. Je tam jen jeden a nevim jestli by treba JAL se 747 bral jednoduchy gate.. V sobotu taky JAL z Tokya zajel k double gatu u TS2, protoze se krizili s Koreanem. Rozhodne bude muset letiste v nejblizsi budoucnosti postavit par double gatu u prstu A a B.

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Martin Horucka píše:
vita píše:Trochu mi uniká, proč na Cčku je 8 nástupních mostů a z toho 2 "dvojmosty" pro velká letadla? Proč tam není mostů 10 pro stroje o velikosti B737/A320? Jako dobrý, až v Praze bude olympiáda, tak nějakej charter s B747 z Schengenu určitě přiletí :D ale do tý doby nevidím žádné praktické využití :-/


Taky me to uz napadlo, zda se to jako blbost stavet double gaty u terminalu ke kteremu zajizdeji letadla jen ze Schenghenu.. A naopak se mi zda, ze zanedlouho bude nedostatek double gatu u TS1. Je tam jen jeden a nevim jestli by treba JAL se 747 bral jednoduchy gate.. V sobotu taky JAL z Tokya zajel k double gatu u TS2, protoze se krizili s Koreanem. Rozhodne bude muset letiste v nejblizsi budoucnosti postavit par double gatu u prstu A a B.


Tak tam jsou na to předpoklady. Z každé strany všech tří prstů jsou jen tři gaty, takže dva na áčku přestavět by neměl být zas tak velký technický problém.


Odpovědět