PRG Schengen a Non Schengen terminal
PRG Schengen a Non Schengen terminal
Oficialne dnes lety se smeruji na T1 non schengen a pak na T2 schengen a podle toho co jsem videl a slysel tak jsou potize. ale moje otazka je...:
Ceska Republka bude oficialne Schengen od 1.1.2008 (na letistich pry o par mesicu pozdeji!) ... jake zmeny budou v terminalech? bude pasovka uvnitr mezi T1 a T2? bude system flexibilnejsi nez ted nebo se tospise zkomplikuje?
Bude to jako dodpsud ze cestujici se budou brat pesky jen kvuli tomu ze let priletel z Non schengen a odelatava Schengen apod.??????
p.s. (pry k Schengenu pristoupi jen 8 novych clenu? v 2004 pristoupili k EU 10... kdo tam ted nebude?)
Ocekavaji se problemy?
Dlasi otazka: jaky je stav Passport control? posledne vidam ze jsou fakt na zabiti (malo lidi) a je jich tam nedostatek..... nejsou lidi nebo problem je jinde?
diky
Ceska Republka bude oficialne Schengen od 1.1.2008 (na letistich pry o par mesicu pozdeji!) ... jake zmeny budou v terminalech? bude pasovka uvnitr mezi T1 a T2? bude system flexibilnejsi nez ted nebo se tospise zkomplikuje?
Bude to jako dodpsud ze cestujici se budou brat pesky jen kvuli tomu ze let priletel z Non schengen a odelatava Schengen apod.??????
p.s. (pry k Schengenu pristoupi jen 8 novych clenu? v 2004 pristoupili k EU 10... kdo tam ted nebude?)
Ocekavaji se problemy?
Dlasi otazka: jaky je stav Passport control? posledne vidam ze jsou fakt na zabiti (malo lidi) a je jich tam nedostatek..... nejsou lidi nebo problem je jinde?
diky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Nevim sice vsechno, nicmene co vim:
-pasovka ve spojovacim koridoru mezi T1 a T2 uz je, akorat neobsazena (kukane tam jsou, ale nikdo v nich).
-Schengen ze zemi pristoupivsich v r.2004 nezavede k 1.1.2008 akorat Kypr; Polsko a Slovensko se dusuji, ze jejich hranice s Ukrajinou nejsou vubec derave jak cednik...
-na letistich se bude Schengen zavadet k 29.3.2008
-a ze pasovka na Ruzyni je na zabiti, to vime vsichni, co litame casteji
-pasovka ve spojovacim koridoru mezi T1 a T2 uz je, akorat neobsazena (kukane tam jsou, ale nikdo v nich).
-Schengen ze zemi pristoupivsich v r.2004 nezavede k 1.1.2008 akorat Kypr; Polsko a Slovensko se dusuji, ze jejich hranice s Ukrajinou nejsou vubec derave jak cednik...
-na letistich se bude Schengen zavadet k 29.3.2008
-a ze pasovka na Ruzyni je na zabiti, to vime vsichni, co litame casteji
Night fly píše:Schengen ze zemi pristoupivsich v r.2004 nezavede k 1.1.2008 akorat Kypr; Polsko a Slovensko se dusuji, ze jejich hranice s Ukrajinou nejsou vubec derave jak cednik...
to uz je rozhodnuto ze PL a SK nebudou soucasti Schengenu? byl jsem pod dojmem ze SK vse prepravuje a pry je ready... PL ani nevim
diky
ripo píše:ano, ano, jasne, pane .... a všetci z EK, čo tu boli teraz na kontrole a vydali hodnotiacu správu, sú len obyčajní šašovia a je im jedno, či do Schengenu prejde denne 5 alebo 5000 číňanov na čierno
tak jsem to dohladal na strankach EU... pocatkem se mluvilo jen o osmi ale ted 9.. tedy vsechny novacci krome Kypru.. Slovensko je pripraveno i kdyz meli problem s technikou.. spise me strasi polsko ale nebudu o tom mluvit... mluvime o letisti....
a jak se to bude delat pri transferech. Proc treba v AMS jde transfer normalne coz znamena zustavas v transit terminal a pak chytis tvuj navazny let a treba v MUC Mnichove .. moji pratele letaji casto Praha-Mnichov-Bangkok s LTU... kufry dostanou tag primo do BKK ale v Mnichove beres kufry, jdes pres pasovku, kufry das opet na pas a pak pokracujes????
proc je treba toto udelat? CR neni schengen timto celni a pasova kontrola jiz probehla v PRG?
jaky rozdil mezi CDG, AMS a MUC???? tento divny zpusob zazivam jen v Nadherne Americe kde transit je dost narocnou zalezitosti.
Ma nekdo zkusenosti s priority pasovkou v PRG ktera je pro C a F class cestujici? je to v obou terminalech nebo to byla informace ktera neni pravdiva. Cetl jsem tonekde online.
druha otazka je zda nahodou nepremysleji o priority pasovku pro C a F class ale pri priletu. s tim mam zkusenosti v Asii a hlavne Singapore a Kuala Lumpur... kazdy ale dostava karticku pred pristanim a jdete hned na specialni pasovku ke kufrum.
Uvedomuji ze v PRG je straslivy nedostatek oficiru na pasovce i pro regulerni cestujici... resi se to?
druha otazka je zda nahodou nepremysleji o priority pasovku pro C a F class ale pri priletu. s tim mam zkusenosti v Asii a hlavne Singapore a Kuala Lumpur... kazdy ale dostava karticku pred pristanim a jdete hned na specialni pasovku ke kufrum.
Uvedomuji ze v PRG je straslivy nedostatek oficiru na pasovce i pro regulerni cestujici... resi se to?
MS743 píše:Ma nekdo zkusenosti s priority pasovkou v PRG ktera je pro C a F class cestujici? je to v obou terminalech nebo to byla informace ktera neni pravdiva. Cetl jsem tonekde online.
druha otazka je zda nahodou nepremysleji o priority pasovku pro C a F class ale pri priletu. s tim mam zkusenosti v Asii a hlavne Singapore a Kuala Lumpur... kazdy ale dostava karticku pred pristanim a jdete hned na specialni pasovku ke kufrum.
Uvedomuji ze v PRG je straslivy nedostatek oficiru na pasovce i pro regulerni cestujici... resi se to?
Zatím to tam není, ale pracuje se na tom...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
OR píše:Slysel jsem, ze CSA bude presouvat lety na Slovensko, Polsko, do Madarska a Pobalti na TS2 jiz od zimniho LR07/08. Melo by to zjednodusit rotace letadel mezi TS1 a 2.
Nejen CSA, s vyjimkou vnitrostatnich letu budou od zimniho letoveho radu vsechny lety do/z "nove" schnegenskych statu operovany z TS2, vnitrostatni lety se prestehuji az tehdy, az bude fungovat celni/pasove odbaveni, tj. pri aplikaci Schengenske umluvy na letistich (predopklad 1.1. nebo 1.4.2008), jelikoz za soucasneho stavu neni TS2 schopny poskytnout odpovidajici zazemi pro odbaveni letu po CR.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 294
- Registrován: 17. 05. 2007, 14:03
- Stav: Offline
vita píše:Trochu mi uniká, proč na Cčku je 8 nástupních mostů a z toho 2 "dvojmosty" pro velká letadla? Proč tam není mostů 10 pro stroje o velikosti B737/A320? Jako dobrý, až v Praze bude olympiáda, tak nějakej charter s B747 z Schengenu určitě přiletí ale do tý doby nevidím žádné praktické využití :-/
Taky me to uz napadlo, zda se to jako blbost stavet double gaty u terminalu ke kteremu zajizdeji letadla jen ze Schenghenu.. A naopak se mi zda, ze zanedlouho bude nedostatek double gatu u TS1. Je tam jen jeden a nevim jestli by treba JAL se 747 bral jednoduchy gate.. V sobotu taky JAL z Tokya zajel k double gatu u TS2, protoze se krizili s Koreanem. Rozhodne bude muset letiste v nejblizsi budoucnosti postavit par double gatu u prstu A a B.
Martin Horucka píše:vita píše:Trochu mi uniká, proč na Cčku je 8 nástupních mostů a z toho 2 "dvojmosty" pro velká letadla? Proč tam není mostů 10 pro stroje o velikosti B737/A320? Jako dobrý, až v Praze bude olympiáda, tak nějakej charter s B747 z Schengenu určitě přiletí ale do tý doby nevidím žádné praktické využití :-/
Taky me to uz napadlo, zda se to jako blbost stavet double gaty u terminalu ke kteremu zajizdeji letadla jen ze Schenghenu.. A naopak se mi zda, ze zanedlouho bude nedostatek double gatu u TS1. Je tam jen jeden a nevim jestli by treba JAL se 747 bral jednoduchy gate.. V sobotu taky JAL z Tokya zajel k double gatu u TS2, protoze se krizili s Koreanem. Rozhodne bude muset letiste v nejblizsi budoucnosti postavit par double gatu u prstu A a B.
Tak tam jsou na to předpoklady. Z každé strany všech tří prstů jsou jen tři gaty, takže dva na áčku přestavět by neměl být zas tak velký technický problém.