Nová linka na Tchai-wan

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

FlightDetent píše:Proč? ACN?

FD.

PS: Ptam se proto, ze jsem mel pocit, ze Airbus prodava A380 s dovetkem, ze bude potrebovat mene uprav (na draze zadne) nez davneji zrusena 747NX.


Je to kvůli šířce RWY - A380 potřebuje 60 m, 06/24 je ale jen 45 m široká.
Tento problém by byl vyřešen u budoucí 06R/24L, která by byla široká 60 m.


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Příspěvek od Alca »

ja jen k tý šířce RWY, jakto,že LHR je připraveno, když nejširší maj šířky RWY 45m a 50m....?

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od m@rtin »

Samozřejmě, že A380 v Praze bez problémů přistávat může. Šířka 45m je standartní šířka runwayí na letištích po celém světě, vč. těch, kde A380 pravidelně přistávat bude.

Don intanon
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 28. 06. 2007, 10:54
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Don intanon »

A jak je to s nove stavenou RWY 06/24? Ve studii pisou: Celkova sirka drahy vcetne postrannich pasu bude 75m, zakladni sirka 60m a sirka drahy s nejvetsi unosnosti bude 45m...

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

m@rtin píše:Samozřejmě, že A380 v Praze bez problémů přistávat může. Šířka 45m je standartní šířka runwayí na letištích po celém světě, vč. těch, kde A380 pravidelně přistávat bude.

Nevím. Nám bylo ve škole řečeno, že z výše uvedeného důvodu přistávat nemůže. :oops:


PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Thisway píše:Nevím. Nám bylo ve škole řečeno, že z výše uvedeného důvodu přistávat nemůže. :oops:


Zkus se ve škole zeptat, co ti řeknou. Viděl jsem na vlastní oči AN224 na dráze 31. Ta je ještě o trochu větší, než A380.

Pokud je ti teprve 17, tak mi musíš věřit. Rok 1989 je ti přece jen trochu vzdálen... :wink:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Internet je nadherna vec.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gian ... arison.svg

Based on its wingspan, the U.S. FAA classifies the A380 as a Design Group VI aircraft, and originally required a width of 60 m (200 ft) for runways and 30 m (100 ft) for taxiways, compared with 45 m (150 ft) and 23 m (75 ft) for Design Group V aircraft such as the Boeing 747, but recently the FAA has relaxed the runway width classification for the A380 to 45m.

Airbus claimed that the A380 could safely operate on Group V runways and taxiways, without the need for widening. Both the FAA and EASA agreed that the A380 can operate on Group V runways and taxiways. The ICAO is still disputing this assertion.

When operating on Group V infrastructure, the FAA originally considered limiting the taxi speed of the A380 to 25 km/h (15 mph), but has since issued waivers related to the speed restriction and some of the proposed runway widening requirements.


Takze 45m neni problem.. a jak bylo receno, kdyz pristava An225 tak proc ne A380

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Příspěvek od whiskey »

MS743 píše:The ICAO is still disputing this assertion.


snif snif citim tu niekde Everett? :wink:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

whiskey píše:
MS743 píše:The ICAO is still disputing this assertion.


snif snif citim tu niekde Everett? :wink:


tato cast neni 100% confirmed (ICAO) ale jelikoz jiz tento typ bude letat a pouzivat runways 45m siroke, myslim si ze to bude ok...

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

PavelD píše:
Thisway píše:Nevím. Nám bylo ve škole řečeno, že z výše uvedeného důvodu přistávat nemůže. :oops:


Zkus se ve škole zeptat, co ti řeknou. Viděl jsem na vlastní oči AN224 na dráze 31. Ta je ještě o trochu větší, než A380.

Pokud je ti teprve 17, tak mi musíš věřit. Rok 1989 je ti přece jen trochu vzdálen... :wink:

Otázka na An-225 mi byla již dříve zodpovězena, myslím, tak, že se jedná o hornoplošník. U A380 byly prý obavy z poškození motoru mračnem prachu, neboť patrně minimálně motory 1 a 4 budou nad trávou, což prý u Mrije nehrozí. Zdálo se mi to divný, ale co jsem já mohl řikat... :?:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

AN 225 opravdu je hornoplošník. Ovšem pokud je problém tráva, tak na pojížděčce před nájezdem na 31 byly nad trávou i motory 2 a 5. Seno lítalo všude možně. Tenkrát byly jiný podmínky. Nikdo nebuzeroval, a když napíšu, že jsme stáli na místě, odkud jsme museli utéct, jinak bychom stáli přímo pod motorem 1, uvěří mi asi jen těch 8 lidí co tam byli taky. Děravý dřevěný plot, o Usamovi nikdo nic nevěděl.

A380 má o 15m větší rozpětí než 744, zkusím někde sehnat podrobnější plánek, ze kerého vyčteme rozpětí mezi motory a uvidíme. U křídel to dělá asi 17,5m mimo dráhu na každé straně při ideální ose.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

MS743 píše:Internet je nadherna vec.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gian ... arison.svg



tady to mas i s An 225

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

MS743 píše:
MS743 píše:Internet je nadherna vec.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gian ... arison.svg



tady to mas i s An 225


Souhlas, nádherna věc. Buď budu hledat dál, a nebo si přenesu
na čtverečkový papír, a vzdálenost mezi motory 1 a 4, resp. 1 a 6
si změřím pravítkem a přepočítám podle měřítka :wink:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Kašlu na celej internet. Pravítko a kalkulačka je prostě rychlejší.
Mrija i A380 má motory 1 a 6, resp. 1 a 4 v ideálním případě 3,4m
za hranou dráhy o šířce 45m.

Myslím, že by se mohl angažovat taky někdo jiný a podle nějakých zdrojů zaměřit rozdíl výšky vnějších motorů nad zemí s ohledem na kladné vzepětí A380 resp. záporné AN225.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Příspěvek od whiskey »

MS743 píše:
MS743 píše:Internet je nadherna vec.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gian ... arison.svg



tady to mas i s An 225


pekny obrazok, len by sa tam mozno hodilo najdlhsie passenger lietadlo sucasnosti - 346, to ma 75.30m na dlzku, a rozpatie skoro o 12m kratsie - 63.45m.


Odpovědět