Výpadek proudu - nouzové osvětlení
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 11. 08. 2007, 16:32
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Výpadek proudu - nouzové osvětlení
Nevíte někdo, jaký je limit, resp. jak je to nastavené na Ruzyni při výpadku proudu? Vím že jsou asi tři pripritní okruhy: osvětlení runway a přístroje ŘLP, potom základní osvětlení společných prostor a potom ostatní - si myslím. A jaké jsou při výpadku proudu limity na rozběh záložního zdroje energie u jednotlivých okruhů, resp. jak dlouho může zůstat osvětlení RWY a věž bez proudu? Dík.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Na tvoji otazku odpoved neznam, ale matne si vzpominam na podminky zalohovani osvetleni drahy a napajeni vysilace pristavaciho systemu ILS.
Snad nam rikali, ze na CAT I to je asi 3 vteriny, pro CAT II 1 vterina a pro CAT III 0 vterin. Tedy ze zalozni zdroj (ohromny diesel agregat pod cervenou budkou mezi TWY L/F a RWY 31/13) pri vyhlaseni postupu letani za snizene viditelnosti bezi a je pripojen k siti a v pripade vysazeni primarniho zdroje napajeni pouze prevezme zatez. Ten agregat ma silene veliky setrvacnik, ktery se normalne udrzuje roztoceny a v pripade vypadku za normalniho provozu svoji energii vyuzije na okmazite roztoceni motoru a tak se splni podminka tech 3 vterin.
Ale jak rikam, jsou to hodne matne vzpominky
FD
Snad nam rikali, ze na CAT I to je asi 3 vteriny, pro CAT II 1 vterina a pro CAT III 0 vterin. Tedy ze zalozni zdroj (ohromny diesel agregat pod cervenou budkou mezi TWY L/F a RWY 31/13) pri vyhlaseni postupu letani za snizene viditelnosti bezi a je pripojen k siti a v pripade vysazeni primarniho zdroje napajeni pouze prevezme zatez. Ten agregat ma silene veliky setrvacnik, ktery se normalne udrzuje roztoceny a v pripade vypadku za normalniho provozu svoji energii vyuzije na okmazite roztoceni motoru a tak se splni podminka tech 3 vterin.
Ale jak rikam, jsou to hodne matne vzpominky
FD
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 162
- Registrován: 07. 02. 2011, 21:44
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Výpadek proudu - nouzové osvětlení
Dovolil bych si trochu oživit toto téma
Nevím jestli před 5 lety byly jiné předpisy, nicméně podle hlavy 8 předpisu L-14 se musí sekundární zdroj el.energie nahodit od jedné minuty na nepřístrojových rwy, přes 15s na rwy pro nepřesné přiblížení a CAT I. až po 1s pro CAT II a III a LVP.
Zajímalo by mě, jak tedy má Ruzyně řešeny výpadky elektrické energie. I přes 2 (3?) nezávislé přívody se stalo, že část letiště byla asi hodinu bez proudu - http://www.denik.cz/z_domova/prazske-ruzynske-letiste-bez-proudu20090603.html - v daném případě tedy nenaběhly ony diesel-agregáty? Světelné soustavy rwy jsou pak napájeny nouzově z UPS baterií?
Našel by se někdo, kdo by byl ochoten to specifikovat popř. mě opravit? Díky
Nevím jestli před 5 lety byly jiné předpisy, nicméně podle hlavy 8 předpisu L-14 se musí sekundární zdroj el.energie nahodit od jedné minuty na nepřístrojových rwy, přes 15s na rwy pro nepřesné přiblížení a CAT I. až po 1s pro CAT II a III a LVP.
Zajímalo by mě, jak tedy má Ruzyně řešeny výpadky elektrické energie. I přes 2 (3?) nezávislé přívody se stalo, že část letiště byla asi hodinu bez proudu - http://www.denik.cz/z_domova/prazske-ruzynske-letiste-bez-proudu20090603.html - v daném případě tedy nenaběhly ony diesel-agregáty? Světelné soustavy rwy jsou pak napájeny nouzově z UPS baterií?
Našel by se někdo, kdo by byl ochoten to specifikovat popř. mě opravit? Díky
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Výpadek proudu - nouzové osvětlení
Sice nejsem expert, a někdo odpoví lépe, ale myslím si že ty předpisy se týkají runwaye a ŘLP, to že zhasnou tabule v odletové hale a počítače na odbavení dle mně vůbec neřeší.