Cargo v PRG

Jak vidíte rozvoj cargo dopravy v PRG???

Rozvíjet se dále nebude; stačí DHL, TNT, Farnair a FedEx, "Číňan" je první a poslední...
21
47%
Obavy ze zrušení linky EK 9984 jsou neopodstatněné, po únoru bude pokračovat dál
9
20%
Naopak, cargo v Praze čeká světlá budoucnost a je jen otázka času, kdy Asiaté pošlou do PRG další nákladní wide body
13
29%
Jiná eventualita???
2
4%
 
Celkem hlasů: 45

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Cargo v PRG

Příspěvek od kuba.biker »

Na planes.cz se objevila aktualita, že Atlas Air (Emirates/ČSA) přerušují do února mezipřistání nákladní linky EK 9984 HKK-BKK-DXB-VIE-DXB-HKK v Praze :cry: ...Zpráva je psaná v takovém duchu, že to vypadá, že B742 na LKPR dlouho neuvidíme...A vůbec budoucnost rozvoje cargo dopravy na Ruzyni mi připadá dost nejistá, co o tom soudíte?


Erix8
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 30. 01. 2007, 18:25
Stav: Offline

Příspěvek od Erix8 »

To se divím že to přerušili. Vždyť Lašák říkal, jak se linka díky spolupráci ČSA a Emirates rozjela. Vypadalo to, že by naplnili ne jednu, ale minimálně dvě B742 :twisted:

airbus320
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 04. 08. 2006, 15:04
Stav: Offline

Příspěvek od airbus320 »

Tady se totiž drtivá většina carga feeduje do hubů, který sou coby kamenem dohodil (FRA,HHN,VIE) nebo trochu dál (MXP,AMS,BRU,CDG). Takže většinu carga sežerou velké společnosti a pro ostatní tady prostě není potenciál.
Hlavně linka ČSA měla občas velké seky (2x zpoždění 2 dny!) a to jí na dobrém jménu u spedičních firem taky moc nepřidalo

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

Tak. A další rána pro PRG... :( Boeing včera oznámil zakoupení osmi nákladních letadel Boeing 777 společností Deucalion Capital VII Limited, kterou vlastní a řídí DVB Bank AG. Letadla budou pronajata vznikající společnosti AeroLogic, ve které mají 50procentní podíly Lufthansa Cargo a DHL Express. Ze svého sídla v Lipsku (Schkeuditz) bude společnost organizovat přepravu nákladů na trasách mezi Evropou a Asií. Do roku 2012 by AeroLogic měl létat s jedenácti pronajatými Boeingy 777-200Fs, první čtyři z nich očekává již počátkem roku 2009. Ve všední dny by měly létat do asijských destinací sítě DHL Express, o víkendech potom podpoří služby přepravce Lufthansa Cargo.
(planes.cz)

OKTVC
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 434
Registrován: 03. 11. 2007, 15:44
Stav: Offline

Příspěvek od OKTVC »

Mno, do Lipska je to opravdu po zemi blizko :( Jde spis o to, co to udela s linkou DHL Lipsko - Praha, ktera je v Praze jiste castosti a pomerne velkym typem vitana.


airbus320
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 04. 08. 2006, 15:04
Stav: Offline

Příspěvek od airbus320 »

Neudělá to nic, Aerologic bude normální cargo společnost, ne pro express freight jako DHL, maximálně udělá LH feedovací kamionovou linku PRG-LEJ

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

Sakra, teď už to ruší i Číňan :shock: :evil: co se děje?!?
10.02.2008 China Airlines Cargo - zrušeno/cancelled TPE,AAN/LUX,TPE Boeing 747-400F 12:45 - 14:15 (očekáváme..)

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od okJET »

kuba.biker píše:Sakra, teď už to ruší i Číňan :shock: :evil: co se děje?!?
10.02.2008 China Airlines Cargo - zrušeno/cancelled TPE,AAN/LUX,TPE Boeing 747-400F 12:45 - 14:15 (očekáváme..)



cinsky novy rok...

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

Aha, už jsem se bál, díky :wink:

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

V dnešních HN rozhovor s Kamilem Slavíkem, přesedou představenstva spol. SKYPORT, novým majitelem cargoterminálu ČSA.
(...)věřím, že k současným dvěma přepravcům, kteří operují do Prahy nákladními speciály z Tchajpeje a Hongkongu, brzy přibudou také další(...)tento týden jednám s významnou korejskou společností(...)

že by na obzoru Asiana/Korean Air Cargo, nebo planý kec??? :shock:

Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Nicolas »

Nebo Air Koryo Cargo :?: :!:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Kamil vzdycky vi, kdy a kde se v ten pravy cas vynorit :))

Tusim, ze ve vztahu ke cargu na PRG jeste zdaleka nerekl posledni slovo. A mozna se mame na co tesit.

Go Kamil Go! :)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

kuba.biker: b) je správně :wink:

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

no tušil jsem to... :? Koneckonců nedovedu si představit, jak společnost, o jejíž existenci/hodnověrnosti se ještě nedávno silně pochybovalo, může s někým vážně jednat..... To proboha nebyla ve výběrovém řízení žádná normální společnost? I když pamatuju si, že Menzies, která působí všude po světě, též před lety podobně kecala, že se intenzivně jedná s Polar Air Cargo, která měla zahájit lety do PRG - a kde nic, tu nic...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

kuba.biker: no ono nekdy se muze stat, ze podminky treba v BUD budou mnohem lepsi. A nemyslim podminky na apt, ale vseobecne poptavka po leteckem cargu v danem regionu. Tak se treba mohlo stat, ze Polar nasel treba v NUE cargo partnera, ktery zajisti(garantuje) dostatek poptavky po dane sluzbe a zacal litat tam.

Asi by to chtelo nejakeho cargo odbornika. Letecke cargo neni levna zalezitos a co se neskazi jede na tirak resp. na lod. Ja jsem jednou zkousel cargo do GVA a absoultni nezajem. Cena letadlem je dvakrat vyssi nez kamion. Praha ma super cargo infrastrukturu a zkusene lidi v terminalech a to samo o sobe nestaci. Je perfektne dostupna po zeleznici nebo po dalnici a tak se asi vic vyplati vozit vetsi objemy do FRA a pak kamionem do PRG. Na delsi dobu budou prevladat asi jen 'balicky" a specialni cargo lety.

Kamil by mozan mohl prekvapit "cargo hubem" v PRG pro nejakou treti spol, ale to jen spekuluji.


Odpovědět