Miss=zmiz

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Petrov píše:od letošního zimního leťáku se tam přesunuly s předstihem i lety do těch osmi nových shengenských států (s vyjímkou vnitro letů do BRQ a OSR)


A nevis, jak to ma byt od letniho letaku? Bude BRQ i OSR taky z T2?


Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

BRQ, OSR

Příspěvek od Petrov »

Ano. Z celního hlediska nebude rozdíl, jestli poletíš třeba z Prahy do Frankfurtu nebo do Brna. Obojí to budou lety v rámci schengenského prostoru.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: BRQ, OSR

Příspěvek od JackBrno »

Petrov píše:Ano. Z celního hlediska nebude rozdíl, jestli poletíš třeba z Prahy do Frankfurtu nebo do Brna. Obojí to budou lety v rámci schengenského prostoru.


Ono to s celním hlediskem nemá nic společného :-) Celní hledisko skončilo vstupem do EU. Vstupem do schengenu se mění pasové kontroly, což je něco úplně jiného :-)

Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Re: BRQ, OSR

Příspěvek od Petrov »

JackBrno píše:Ono to s celním hlediskem nemá nic společného :-) Celní hledisko skončilo vstupem do EU. Vstupem do schengenu se mění pasové kontroly, což je něco úplně jiného :-)


Přiznám se bez mučení, že na tohle nejsem odborník mou chybou jsem použil asi špatné slovíčko. Nějak mi není jasný rozdíl mezi celní a pasovou kontrolou. Můžete mi někdo objasnit? Vím, že třeba na Crew gatu na Ruzyni, což je stanoviště, kde jsou kontrolováni výhradně posádky letadel, sedí vedle sebe Celníci i pasováci (pohraniční a cizinecká policie???). To je pasováci kontrolují jen když letí do EU a celníci, když letí mimo EU?

To však nic nemění na mé předchozí odpovědi, že s novým leťákem se lety do BRQ a OSR přesunou na TS2.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Příspěvek od hafi »

sem docela i pochopil, ze to bylo jen prekec/neznalost. taky jsem pasovaky vzdy s celniky sjednocoval. celniky resi CLO (tj. poplatek z dovozu) za vsechny veci, ktere koupis v zahranici a privezes (mimo ty co lze z nejakych vyjimky dovest bez placeni cla). A pouziva otazku "Mate neco k procleni?" Vzhledemk tomu ze ty vyjimky jsou skoro vsechny drobne veci v omezenem mnozstvi, tak jsi z celnikem nejspis nemel nikdy co docineni.

Pasovak kotroluje pas a viza....


Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Příspěvek od Petrov »

hafi píše:sem docela i pochopil, ze to bylo jen prekec/neznalost. taky jsem pasovaky vzdy s celniky sjednocoval. celniky resi CLO (tj. poplatek z dovozu) za vsechny veci, ktere koupis v zahranici a privezes (mimo ty co lze z nejakych vyjimky dovest bez placeni cla). A pouziva otazku "Mate neco k procleni?" Vzhledemk tomu ze ty vyjimky jsou skoro vsechny drobne veci v omezenem mnozstvi, tak jsi z celnikem nejspis nemel nikdy co docineni.

Pasovak kotroluje pas a viza....


Díky za odpověď a objasnění.

airbus320
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 04. 08. 2006, 15:04
Stav: Offline

Příspěvek od airbus320 »

No vidíte to, začíná to miss a končí objasněním celní problematiky :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Jedna z mála zemí, kde byl občas jeden člověk na vše, bylo Rakousko ve vlacích. Ale na silnicích už ne, to je zajímavé.

Mě není jasná jedna věc: Ten konec března na letištích platí jen pro PRG nebo pro všechny nové země? To znamená, že od stejného data dojde k přesunutí příletů a odletů z těchto zemí do schengenské zóny letišť ve starých schengenských zemích? Protože kdyby se to přesunulo dříve, tak teď např.v PRG přistane tranzitní cestující z neschengenu, projde bez kontroly do letadla směřujícího do starého Schengenu a tam ho nikdo nezkontroluje.

Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Příspěvek od Petrov »

Určitě to platí pro všechny nové státy. Tipnul bych si, že letiště v přistupujících státech dostaly už před nějakou dobou informaci, dokdy musí být na vstup do schengenu připraveni, bez ohledu na to, kdy k němu skutečně dojde.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Příspěvek od hafi »

no podle me je figl v tom, ze letiste maj nejak vymysleny sloty a stojánky a treba prave v praze zalezi odkad odlitaj...jinymi slovy, proste je idealni to zmenit ve chvili kdy se meni letovy rad...a predem to logicky udelat neslo, tak to na letistich zaclo fungovat 4 mesice poté...

Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Příspěvek od Petrov »

To asi určitě taky, ale já v tom vidím i to, že schegen má i nějaké požadavky na stavební úpravy terminálu. Slyšel jsem, že je třeba nutné oddělit přílety a odlety (proto je TS2 stavěnej tak, jak je stavěnej) a možná i něco dalšího. Takže prostě dejme tomu nějakej ten měsíc (nebo rok???) nazpátek dostaly všechny letiště avízo, že k 30. březnu 2008 musí být připraveny na vstup do Schengenu. Jestli si pamatujete, tak termín vstupu do Schengenu se měnil, nejdřív 1. ledna 2008, pak to šoupli už na 21. prosince 2007, občas probleskla zpráva, že to možná bude přeci jenom později, kdežto na letišti se vědělo, že pro ně je závaznej až ten konec března. Že se vybral den, kdy se mění leťák, je pochopitelné. Na železnici se také obvykle velké (např. tarifní změny) dělají současně se změnou jízdního řádu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Petrov píše:To asi určitě taky, ale já v tom vidím i to, že schegen má i nějaké požadavky na stavební úpravy terminálu. Slyšel jsem, že je třeba nutné oddělit přílety a odlety (proto je TS2 stavěnej tak, jak je stavěnej) a možná i něco dalšího. Takže prostě dejme tomu nějakej ten měsíc (nebo rok???) nazpátek dostaly všechny letiště avízo, že k 30. březnu 2008 musí být připraveny na vstup do Schengenu. Jestli si pamatujete, tak termín vstupu do Schengenu se měnil, nejdřív 1. ledna 2008, pak to šoupli už na 21. prosince 2007, občas probleskla zpráva, že to možná bude přeci jenom později, kdežto na letišti se vědělo, že pro ně je závaznej až ten konec března. Že se vybral den, kdy se mění leťák, je pochopitelné. Na železnici se také obvykle velké (např. tarifní změny) dělají současně se změnou jízdního řádu.


Ale dosud se při příletu na TS2 dalo dostat do kontaktu s cestujícími, kteří odlétali, aniž bych se přiblížil k budoucí pasovce mezi TS1 a TS2, ne?

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od MK »

Globík píše:Ale dosud se při příletu na TS2 dalo dostat do kontaktu s cestujícími, kteří odlétali, aniž bych se přiblížil k budoucí pasovce mezi TS1 a TS2, ne?


Když přiletíš na TS2, tak máš nyní možnost se bez kontrol dostat do TS1 a tudíž se dostat do kontaktu s odlétajícími i přilétajícími cestujícími na TS1, nicméně procházíš mezi zatím prázdnými budkami pasováků, do TS2 (myslím tím prst C) se dostat můžeš, ale musíš projít bezp.kontrolou a ukázat palubku, že odtamtud odlétáš.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

MK píše:
Globík píše:Ale dosud se při příletu na TS2 dalo dostat do kontaktu s cestujícími, kteří odlétali, aniž bych se přiblížil k budoucí pasovce mezi TS1 a TS2, ne?


Když přiletíš na TS2, tak máš nyní možnost se bez kontrol dostat do TS1 a tudíž se dostat do kontaktu s odlétajícími i přilétajícími cestujícími na TS1, nicméně procházíš mezi zatím prázdnými budkami pasováků, do TS2 (myslím tím prst C) se dostat můžeš, ale musíš projít bezp.kontrolou a ukázat palubku, že odtamtud odlétáš.


To znamená, že když jdu z TS2 do TS2, jdu jinou chodbou, než když jdu opačně? Měl jsem právě pocit, že je to stejná chodba. A v některých obchodech v TS2 mi potvrdili, že kolkovaný alkohol si můžu koupit i při příletu. To bych se tam podle Tvého popisu přeci nemohl dostat (bez palubky) :?

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od MK »

Globík píše:To znamená, že když jdu z TS2 do TS2, jdu jinou chodbou, než když jdu opačně? Měl jsem právě pocit, že je to stejná chodba. A v některých obchodech v TS2 mi potvrdili, že kolkovaný alkohol si můžu koupit i při příletu. To bych se tam podle Tvého popisu přeci nemohl dostat (bez palubky) :?


Když přiletíš do TS2, tak do dutyfree shopů můžeš, ale ne do těch, co jsou v prstu C... TS2 je dělaný tak, že se přiletájící a odlétající cestující nemíchají... Když přiletíš, jdeš tím horním patrem prstu C (případně chodbou od chobotů D nebo přijedeš autobusem) dojdeš před pasovku (která se koncem března zruší) a můžeš jí buď projít, nebo se dát doleva a dostaneš se do TS1..jinam nemůžeš (pokud nepřestupuješ a neletíš z Céčka)
tady jsem v malování sesmolil takový malý plánek jak to vypadá:
Obrázek


Odpovědět