Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
Nevzpomene si nekdo, kdyz se zacalo stavet terminal sever a s nim i draha 24/06, proc se nevybudovala paralerni s 22/04 ktera byla u stareho letiste? A udelala se takto lehce se rozbihajici?
Re: Drahovy system
wampa píše:Nevzpomene si nekdo, kdyz se zacalo stavet terminal sever a s nim i draha 24/06, proc se nevybudovala paralerni s 22/04 ktera byla u stareho letiste? A udelala se takto lehce se rozbihajici?
Původní 08/26 byla tuším vybudována již ve třicátých letech, a tehdy bylo asi bylo potřeba hlavně více drah z různých směrů (04/22, 08/26, 13/31, 17/35). Plány na paralelní dráhu tehdy k 07/25 tuším zhatila bratrská výpomoc po roce 1968...
Re: Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
Zajímavý článek na Ihned.cz:
"Pokud budete na ruzyňském letišti přistávat, máte v podstatě tři možnosti; čtvrtá je spíš v rovině teorie. Nejčastěji se přistává na dráhu 24 (číslo označuje kurz dráhy v desítkách stupňů, dráha 24 tedy směřuje v kurzu 244 stupňů). V tomto případě budete mít štěstí, a pokud budete sedět na levé straně letadla, tak si z výšky přibližně jednoho kilometru a méně prohlédnete naše hlavní město.
To z opačného směru (dráha 06, v kurzu 64 stupňů) tolik štěstí mít nebudete, přistávat budete nad obcemi na západní straně Prahy. Velmi dobrou volbou (kterou za vás ovšem provede řídící letového provozu) je přistání na dráze 31 (306 stupňů). Budete mít pěknou vyhlídku na centrum Prahy. Opačný směr, tedy přistání na dráhu 13, se používá jen minimálně.
V současnosti se plánuje rozšíření drah letiště o paralelní dráhu 24L/06R (tedy nalevo od dráhy 24), zejména aby se ulevilo vytížené dráze tak, aby letadla mohla startovat a přistávat paralelně."
Celý je k přečtení na http://cestovani.ihned.cz/c4-10041040-3 ... ste-evropy
"Pokud budete na ruzyňském letišti přistávat, máte v podstatě tři možnosti; čtvrtá je spíš v rovině teorie. Nejčastěji se přistává na dráhu 24 (číslo označuje kurz dráhy v desítkách stupňů, dráha 24 tedy směřuje v kurzu 244 stupňů). V tomto případě budete mít štěstí, a pokud budete sedět na levé straně letadla, tak si z výšky přibližně jednoho kilometru a méně prohlédnete naše hlavní město.
To z opačného směru (dráha 06, v kurzu 64 stupňů) tolik štěstí mít nebudete, přistávat budete nad obcemi na západní straně Prahy. Velmi dobrou volbou (kterou za vás ovšem provede řídící letového provozu) je přistání na dráze 31 (306 stupňů). Budete mít pěknou vyhlídku na centrum Prahy. Opačný směr, tedy přistání na dráhu 13, se používá jen minimálně.
V současnosti se plánuje rozšíření drah letiště o paralelní dráhu 24L/06R (tedy nalevo od dráhy 24), zejména aby se ulevilo vytížené dráze tak, aby letadla mohla startovat a přistávat paralelně."
Celý je k přečtení na http://cestovani.ihned.cz/c4-10041040-3 ... ste-evropy
Re: Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
rovina teorie se dnes asi 2 hodiny praktikovala, ma ILS a glide path, 06 se poslední dobou používá častěji než 31
Londým má ještě Stansed
zajímavě smíchané parfémy s mostařem, koordinátorem slotů a ptáčníkem
v současné konstalaci s dr. Rathem na hejtmanství bude budování rwy24L docela oříšek
Londým má ještě Stansed
zajímavě smíchané parfémy s mostařem, koordinátorem slotů a ptáčníkem
v současné konstalaci s dr. Rathem na hejtmanství bude budování rwy24L docela oříšek
Re: Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
takovy rypavy dotaz - porad se mluvi o tom, ze kapacita jedne drahy nestaci a ze se musi stavet draha. Proc treba London/stansted ma vyrazne vic cestujicich a staci mu jedna draha...
Re: Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
Stanstedu jedna dráha nestačí, má momentálně obrovské problémy s odchodem aerolinek na konkurenční Luton a Gatwick.U řady společností nové linky na tomto letišti vznikají pouze rušením jiných. A také ten počet odbavených cestujících dělá větší průměrná kapacita- to znamená plný 189 místný ryan centových letenek-no nekup to...Přinejmenším, pokud se dráha v PRG postaví, půjde o zlepšení bezpečnosti a zároveň dovršení rozvoje dráhového systému - víc už prostě nikdy potřeba nebude.alca
Re: Dráhový systém - proč se nevybudovala paralelní dráha dříve
bubo píše:takovy rypavy dotaz - porad se mluvi o tom, ze kapacita jedne drahy nestaci a ze se musi stavet draha. Proc treba London/stansted ma vyrazne vic cestujicich a staci mu jedna draha...
Do Prahy létají malá letadla. Kapacita dráhy je vytížená sice jen na 80 %, ale v některých denních hodinách je již na 100 %. V jiných ale jen na 50% (například okolo 12:00-15:00).
Jinak ještě víc než Stansted zvládne na jednu dráhu odbavit Gatwick.
Stansted - 1 dráha 23,779,697 pasažérů 208,462 pohybů
Gatwick - 1 dráha 35,216,113 pasažérů 266,550 pohybů
Praha - 12,436,254 pasažérů 166 346 pohybů