Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Odpovědět
euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od euroflyer »

Praha a podíl LCC na počtu cestujících:

podíl LCC 03/2009 22,25%

podíl LCC 03/2010 23,99%

to není zrovna zásadní pokles:)


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od prodejce »

@ euroflyer

Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair přestane od října 2010 létat z Prahy. Už od července 2010 firma zruší dva lety ze čtyř. O prázdninách se cestující s Ryanairem nedostanou do Frankfurtu a Birminghamu a později skončí i lety do Dublinu a Stockholmu.

:D to nevypadá zrovna na zásadní nárůst

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od euroflyer »

prodejce píše:@ euroflyer

Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair přestane od října 2010 létat z Prahy. Už od července 2010 firma zruší dva lety ze čtyř. O prázdninách se cestující s Ryanairem nedostanou do Frankfurtu a Birminghamu a později skončí i lety do Dublinu a Stockholmu.

:D to nevypadá zrovna na zásadní nárůst

podíl ryanu na celkovém počtu cestujících byl loni 1,6%:)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od prodejce »

.. a podíl ČSA byl 40% ?

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od euroflyer »

prodejce píše:.. a podíl ČSA byl 40% ?

50%


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od prodejce »

nemělo by to být obráceně??

p.s. venku je hezky, jdu do hospody. zatím :wink:

jrns
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 20. 06. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od jrns »

prodejce píše: Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...


A nesouvisí to spíš s tím, že máme směrem na západ dva nedaleké huby LH, ktera z Prahy konzistentně nabízí neobyčejně cenově kompetitivní lety prakticky do všech regionů v západní Evropě, na které cílí(resp. cílily) ony neúspěšné či stagnující LCC? Nevím, jakou v tom LH hraje reálnou roli (celkovým počtem PAX atd.), spíš se ptám těch, co do toho víc vidí...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

jrns píše:
prodejce píše: Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...


A nesouvisí to spíš s tím, že máme směrem na západ dva nedaleké huby LH, ktera z Prahy konzistentně nabízí neobyčejně cenově kompetitivní lety prakticky do všech regionů v západní Evropě, na které cílí(resp. cílily) ony neúspěšné či stagnující LCC? Nevím, jakou v tom LH hraje reálnou roli (celkovým počtem PAX atd.), spíš se ptám těch, co do toho víc vidí...
spis bych polozil jinou otazku:

je praha a cr [pomijim brno, ostravu a vary...] skutecne tak velkym trhem, aby tu mohlo existovat 6LCC plus Legacy plus chartery na nekolika linkach?? zda se, ze nikoliv... po bohatem obede prisel bolebrich.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od kuba.biker »

rpet píše:je praha a cr [pomijim brno, ostravu a vary...] skutecne tak velkym trhem, aby tu mohlo existovat 6LCC plus Legacy plus chartery na nekolika linkach?? zda se, ze nikoliv... po bohatem obede prisel bolebrich.


Asi tak. Něco v tomhle smyslu jsem chtěl napsat. Proč odešel Ryanair všichni víme. Proč skončil Sky Europe, to víme také. Air Europy lituju, protože současná nabídka letů z Prahy na jihozápad Evropy se mi zdá silně poddimenzovaná - ale to je jen můj pocit, nikomu ho nenutím...
Linky do Kazaně, Ufy, Novosibirsku a podobných destinací sice do PRG přivedou zajímavé dopravce a snad :?: i nějaké tranzitní cestující, ale ruku na srdce, kolik znáte ve svém okolí lidí, kteří by létali na víkendové nákupy do Ufy, nebo na dovolenou do Novosibirsku? Já osobně nikoho....
Jinými slovy: po bídném loňském roce Praha zase získala nové dopravce a destinace, které doufejme nějakou dobu vydrží, byť narůst z roku 2004 se už asi nikdy nebude opakovat.
Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.
Ještě si dovolím podotknout, že téma se jmenuje "Nové linky, změny v provozu, apod. 2010" a některé příspěvky z úplynulých dní jsou silně off topic - byť jsem k nim třeba dal podnět já sám...

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od PDan »

prodejce píše:V praze klesla nabídka odchodem 4 společností... Wizz stagnuje, Easy otevřel 2 nové linky. To je vše. Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...

Obecny mistni trend, a jake nelowcostove spolecnosti se v Praze dari :wink: ?
A Ryanair funguje asi na jinych principech, myslim ze neodchazi kvuli slabe poptavce... pravdepodobne maji spocitano ze bude lepsi kdyz budou litat s plnejma letadlama nekam, kde budou mit nizsi provozni naklady a nebo vyssi vynosy z vice prodanych drahych letenek na danem useku.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

zajimave se to tu rozviji - ale jak rekl kuba.biker, jsme ot... coz to presunout nekam, kam to patri??

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od flyingblue »

kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.


Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?

Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od euroflyer »

flyingblue: ty znáš počty lidí létající PRG-DXB dosud nepřímo, že víš zcela jistě, že je ta samotná linka bez tranzitu na pi...?)já bych zas potenciál této linky tak nepodceńoval - stále je dost bláznů, co do Dubaje létá na dovolenou, stále je tam poměrně dost byznysu. i když myslím, že to hlavně bude tranzitní spoj

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

flyingblue píše:
kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.


Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?

Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.
nemas tady nahodou chybu ve vete?? :mrgreen:

praha proste nema kapacitu na to, aby byla vyznamnym bodem letecke dopravy - a to ani s letistem ve Kbelich. prozili jsme si uzasnou dobu, kdy se dalo za "nulanulanic" lete z prahy kamkoliv. ted se to srovnava do reality - budou tu zit nejlepe vytizene linky, zbytek zanikne a zustane tu jen par LCC, ktere ustoji nas nizky trh plus Legacy. zbytek pozere viden, mnichov [frankfurt], dresden a berlin. tot muj nazor...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od flyingblue »

rpet píše:
flyingblue píše:
kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.


Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?

Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.
nemas tady nahodou chybu ve vete?? :mrgreen:


To je klidne mozne.

rpet píše:praha proste nema kapacitu na to, aby byla vyznamnym bodem letecke dopravy - a to ani s letistem ve Kbelich. prozili jsme si uzasnou dobu, kdy se dalo za "nulanulanic" lete z prahy kamkoliv. ted se to srovnava do reality - budou tu zit nejlepe vytizene linky, zbytek zanikne a zustane tu jen par LCC, ktere ustoji nas nizky trh plus Legacy. zbytek pozere viden, mnichov [frankfurt], dresden a berlin. tot muj nazor...


Jinymi slovy rikas - pokud bude CSA stat s holym zadkem proti Lufhansa Group, tak se bude radius zvetsovat jen tezko :-)

Potencial Vidne je podobny jako potencial Prahy, existuji tri rozdily:

a) Tradice Vidne a o neco vetsi kupni sila Rakusanu (+pro Viden)
b) Austrian maji kryta zada Lufthansou (+pro Viden)
c) Za humny Vidne ma zakladnu Ryanair (+pro Prahu)


Odpovědět