Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
Praha a podíl LCC na počtu cestujících:
podíl LCC 03/2009 22,25%
podíl LCC 03/2010 23,99%
to není zrovna zásadní pokles:)
podíl LCC 03/2009 22,25%
podíl LCC 03/2010 23,99%
to není zrovna zásadní pokles:)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
@ euroflyer
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair přestane od října 2010 létat z Prahy. Už od července 2010 firma zruší dva lety ze čtyř. O prázdninách se cestující s Ryanairem nedostanou do Frankfurtu a Birminghamu a později skončí i lety do Dublinu a Stockholmu.
to nevypadá zrovna na zásadní nárůst
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair přestane od října 2010 létat z Prahy. Už od července 2010 firma zruší dva lety ze čtyř. O prázdninách se cestující s Ryanairem nedostanou do Frankfurtu a Birminghamu a později skončí i lety do Dublinu a Stockholmu.
to nevypadá zrovna na zásadní nárůst
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
prodejce píše:@ euroflyer
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair přestane od října 2010 létat z Prahy. Už od července 2010 firma zruší dva lety ze čtyř. O prázdninách se cestující s Ryanairem nedostanou do Frankfurtu a Birminghamu a později skončí i lety do Dublinu a Stockholmu.
to nevypadá zrovna na zásadní nárůst
podíl ryanu na celkovém počtu cestujících byl loni 1,6%:)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
.. a podíl ČSA byl 40% ?
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
prodejce píše:.. a podíl ČSA byl 40% ?
50%
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
nemělo by to být obráceně??
p.s. venku je hezky, jdu do hospody. zatím
p.s. venku je hezky, jdu do hospody. zatím
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
prodejce píše: Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...
A nesouvisí to spíš s tím, že máme směrem na západ dva nedaleké huby LH, ktera z Prahy konzistentně nabízí neobyčejně cenově kompetitivní lety prakticky do všech regionů v západní Evropě, na které cílí(resp. cílily) ony neúspěšné či stagnující LCC? Nevím, jakou v tom LH hraje reálnou roli (celkovým počtem PAX atd.), spíš se ptám těch, co do toho víc vidí...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
spis bych polozil jinou otazku:jrns píše:prodejce píše: Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...
A nesouvisí to spíš s tím, že máme směrem na západ dva nedaleké huby LH, ktera z Prahy konzistentně nabízí neobyčejně cenově kompetitivní lety prakticky do všech regionů v západní Evropě, na které cílí(resp. cílily) ony neúspěšné či stagnující LCC? Nevím, jakou v tom LH hraje reálnou roli (celkovým počtem PAX atd.), spíš se ptám těch, co do toho víc vidí...
je praha a cr [pomijim brno, ostravu a vary...] skutecne tak velkym trhem, aby tu mohlo existovat 6LCC plus Legacy plus chartery na nekolika linkach?? zda se, ze nikoliv... po bohatem obede prisel bolebrich.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
rpet píše:je praha a cr [pomijim brno, ostravu a vary...] skutecne tak velkym trhem, aby tu mohlo existovat 6LCC plus Legacy plus chartery na nekolika linkach?? zda se, ze nikoliv... po bohatem obede prisel bolebrich.
Asi tak. Něco v tomhle smyslu jsem chtěl napsat. Proč odešel Ryanair všichni víme. Proč skončil Sky Europe, to víme také. Air Europy lituju, protože současná nabídka letů z Prahy na jihozápad Evropy se mi zdá silně poddimenzovaná - ale to je jen můj pocit, nikomu ho nenutím...
Linky do Kazaně, Ufy, Novosibirsku a podobných destinací sice do PRG přivedou zajímavé dopravce a snad i nějaké tranzitní cestující, ale ruku na srdce, kolik znáte ve svém okolí lidí, kteří by létali na víkendové nákupy do Ufy, nebo na dovolenou do Novosibirsku? Já osobně nikoho....
Jinými slovy: po bídném loňském roce Praha zase získala nové dopravce a destinace, které doufejme nějakou dobu vydrží, byť narůst z roku 2004 se už asi nikdy nebude opakovat.
Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.
Ještě si dovolím podotknout, že téma se jmenuje "Nové linky, změny v provozu, apod. 2010" a některé příspěvky z úplynulých dní jsou silně off topic - byť jsem k nim třeba dal podnět já sám...
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
prodejce píše:V praze klesla nabídka odchodem 4 společností... Wizz stagnuje, Easy otevřel 2 nové linky. To je vše. Je otázka, proč se tady lowcostům nedařilo a nedaří, když tu není skoro žádná nízkonákladová konkurence...
Obecny mistni trend, a jake nelowcostove spolecnosti se v Praze dari ?
A Ryanair funguje asi na jinych principech, myslim ze neodchazi kvuli slabe poptavce... pravdepodobne maji spocitano ze bude lepsi kdyz budou litat s plnejma letadlama nekam, kde budou mit nizsi provozni naklady a nebo vyssi vynosy z vice prodanych drahych letenek na danem useku.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
zajimave se to tu rozviji - ale jak rekl kuba.biker, jsme ot... coz to presunout nekam, kam to patri??
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.
Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?
Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
flyingblue: ty znáš počty lidí létající PRG-DXB dosud nepřímo, že víš zcela jistě, že je ta samotná linka bez tranzitu na pi...?)já bych zas potenciál této linky tak nepodceńoval - stále je dost bláznů, co do Dubaje létá na dovolenou, stále je tam poměrně dost byznysu. i když myslím, že to hlavně bude tranzitní spoj
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
nemas tady nahodou chybu ve vete??flyingblue píše:kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.
Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?
Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.
praha proste nema kapacitu na to, aby byla vyznamnym bodem letecke dopravy - a to ani s letistem ve Kbelich. prozili jsme si uzasnou dobu, kdy se dalo za "nulanulanic" lete z prahy kamkoliv. ted se to srovnava do reality - budou tu zit nejlepe vytizene linky, zbytek zanikne a zustane tu jen par LCC, ktere ustoji nas nizky trh plus Legacy. zbytek pozere viden, mnichov [frankfurt], dresden a berlin. tot muj nazor...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010
rpet píše:nemas tady nahodou chybu ve vete??flyingblue píše:kuba.biker píše:Odvrácenou stránkou věci je fakt, že počet spojení z ČR do tradičních evropských destinací stagnuje, což průměrný cestující jako třeba já (nejsem ten, kdo by létal za centovky do polí, ani ten, kdo vymetá svět v C class) dříve či později pocítí; tohle je nezpochybnitelný fakt: nabídka je za posledních pět let nejomezenější.
Otazkou je, zda obycejny cestujici oceni spise otevreni seste nebo sedme rotace do AMS ci CDG nebo prvni rotace "nekam do poli" a nebo linku do Dubaje, ktera je sama o sobe sice uplne napikacu, ale jako tranzit je velmi dobra?
Kazdy necht si odpovi z domaci ukol sam.
To je klidne mozne.
rpet píše:praha proste nema kapacitu na to, aby byla vyznamnym bodem letecke dopravy - a to ani s letistem ve Kbelich. prozili jsme si uzasnou dobu, kdy se dalo za "nulanulanic" lete z prahy kamkoliv. ted se to srovnava do reality - budou tu zit nejlepe vytizene linky, zbytek zanikne a zustane tu jen par LCC, ktere ustoji nas nizky trh plus Legacy. zbytek pozere viden, mnichov [frankfurt], dresden a berlin. tot muj nazor...
Jinymi slovy rikas - pokud bude CSA stat s holym zadkem proti Lufhansa Group, tak se bude radius zvetsovat jen tezko
Potencial Vidne je podobny jako potencial Prahy, existuji tri rozdily:
a) Tradice Vidne a o neco vetsi kupni sila Rakusanu (+pro Viden)
b) Austrian maji kryta zada Lufthansou (+pro Viden)
c) Za humny Vidne ma zakladnu Ryanair (+pro Prahu)